Övrigt

Valentine Armon !!

2018-03-03 15:57 #0 av: m2studio

En medlem länkat denna videon i Psykologi rummet och kommentaren stängdes av värden. Vad är förbjuden i IFOKUX? Hennes påstående? Att dela info? Hennes fall? Själva ämnen? Vad? 

Frågan är hur mycket av hennes påstående kan vara sant och hur mycket är falsk och då bevisar att hon är väldigt sjuk eller om motsatsen gäller då vi lever i en mycket farligt Zon. 

Vi är vanna med sådan diskussion här i Utomjordisk!  

Efterhand  har hittat flera video som är liknande.

Länk:

https://www.youtube.com/watch?v=NdANFGcObAA

https://psykologi.ifokus.se/discussions/5a98d01fce12c46fdf00234e-?discussions-1

Anmäl
2018-03-03 17:25 #1 av: 2Sirius

Bra fråga, eller ämne kanske jag ska säga.

Vad jag kom att tänka på då jag såg lite av videon, var detta...

https://www.vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=compact&order=ASC&topic_id=20820&forum=85

Lite kortfattat, så hade jag hört om "HARP" tidigare, då jag hösten 2016, fick prova "Elvanse", ett läkemedel för i första hand personer med ADHD.
Så började jag uppleva vid 50 mg, som att en eller flera osynliga varelser, tog på mig (även på ofredande/sexuella sätt), rörde sig runt omkring mig i sängen.
Så som madrass, täcke och kudde, rörde sig, vilket jag också kan höra.
Detta och lite till, fortsatte även efter att jag slutade, den sista November 2016.
Och har fortsatt i snart och ett halvt år.
Djupare funderingar kring detta kanske vi ska ta i en annan tråd.

Men en av mina första funderingar då detta började, var just beträffande Harp, och likvärdiga stationer som skulle finnas även i Sverige.
Dessa skulle då sända ut frekvenser som kunde påverka människors sinne och mående, liknande mobilvågor.
Kunde kombinationen med medicinen, som gav mig vad sköterskan kallade det för, ökad känslighet, och ett ev. sånt här nätverk, vara upphov till mina upplevelser...?

Ja, det går att hitta konspirationsteorier om allt, och kanske så är det då farligt att jag skriver om det här också...

Eller inte. Jag försökte koppla bort alla former av tankar kring: kontrollsamhälle, Illuminate, Jordens Undergång... och allt som kan komma upp då man funderar kring detta.
För hade jag depprisiva besvär sedan tidigare, så blev jag inte friskare nu.

Men, då utredningar, medicineringar, behandlingar mm dragit ut på tiden.
Så har jag fått börja läsa på själv.
Och då har jag även läst om olika psykiska syndrom och sjukdommar.
Så nästa tanke som jag fick då jag såg videon, var ifall hon hade drag utav Schizofreni, dvs: Förföljelsemani, att tro sig vara jagad av något som inte finns och kanske till och med se i syne, alltså hallucinationer.

Vad jag upplever, är antingen något osynligt som verkar omkring mig, eller ytterst avanserade, känselhallucinationer...
Vad hon upplever kan jag inte svara för, men skulle det vara sant, så är det helt klart värt att diskutera!!!

Då var diskutionen öppnad :)

Anmäl
2018-03-03 18:17 #2 av: m2studio

Inom närmaste släktingar har vi en som vi kallar morbror och är sjuk faktiskt Schizofreni. Han påstått samma sak men eftersom han mår mycket dåligt och hade andra symtom och pratat massa med strunt då igen tog honom på allvar om sådana påstående, men denna kvinna inte har hans symtom och inte pratar som honom och .. mm. 

Kvinnan presterar sig och pratar engelska i ett bättre nivå än grund Engelska och kommer ihåg saker o ting, därför jag inte kan kalla henne sjuk som "morbror"n. jag ser inte andra beteende och rörelse som "morbror"n heller.

Därför tycket videon intressant och länkat. 

Anmäl
2018-03-03 18:54 #3 av: Hukanson

Captain Janeway skulle ha tagit fram sin tricorder och kanske konstaterat att det var mycket ovanliga energier runtomkring henne och därför bestrålat omgivningen för att fasa fram den varelse som gömde sina hemliga gärningar men nu har vi inte tillgång till den tekniken för de reser ju omkring så mycket.
Vi vet ju att det finns personer i andlig existens även här på jorden ja i samhället och de har ju både tankeförmåga och handlingsförmåga men om det blir obehagligt vart vänder man sig för att klaga och få befrielse?
Samhällpsykiatrin ska ju behandla sjukdomar dvs onormaliteter i våra psyken men troligtvis behöver man vara väldigt frisk för att känna närvaron av osynliga energier....dock är det ju litet problematiskt att reagera barnsligt eller alltför rädslobetonat på fenomenet därför att då blir det ju ett psykiatriskt problem.

Oneness can not be divided.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.