Viktigt

Har företagare hand i regeringen?

2018-01-19 11:28 #0 av: m2studio

Nu regeringen bestämmer att lägga 125 kr extra betalt per paket från Kina från företag som Wish.

Dem påstår att våran företagare inte kan konkurrera med sådana företag med billiga försäljning.

Sedan när regeringen hjälper små företagare?

Varför dem inte hjälper mig och andra då?

Företagare som regeringen påstår skadas säljer samma skräp från samma land fast med 250 gånger dyrare iblandat?

Vad är regeringen rädd för? avtalet med Kina om post leveranser?

Post Nord som inte kunde göra sitt usla utförande av att leverera post, skiljer nu på Kina utskick!

Folket ska betala mycket mera för att kunna ha val möjlighet att handla! I verklighet inga val möjlighet!

Vem bestämmer på en gång att vi måste betala flera gånger mera för samma varor? varför?

Det handla inte om att Post Nord inte kan leverera paket från Kina och ha miljarder vinst i företaget ännu? det handlar om att regeringen ville inte att våran pengar stanna hos oss, om vi vill handla då vi skall betala mycket för att inte ha råd med annat.

Vad kommer regeringen att beskatta oss mera? 

För luft kanske? det redan ha blivit flera gånger dyrare med att andas genom nya bilskatten! :)

Vilka är Illuminati i Sverige?

Man trodde att Ryssland varit värsta Kommunistisk land och hade kontroll över folket i decennier!  Sverige har varit likadant och är idag en värre exempel av gamla Ryssland tycker jag.

I Fokux politik läser man om parallell samhälle, jag tycker att vi har parallell regering!

Anmäl
2018-01-19 11:32 #1 av: Farwuq

"Man trodde att Ryssland varit värsta Kommunistisk land och hade kontroll över folket i decennier!  Sverige har varit likadant och är idag en värre exempel av gamla Ryssland tycker jag."

Stämmer fint.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2018-01-19 11:34 #2 av: Farwuq

Jag köper det jag vill ha på e-bay, oftast till en tiondel av priset för samma vara i butiken.

Butikerna här, köper från samma leverantör och lägger sedan på några hundra kronor för samma vara.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

Anmäl
2018-01-21 12:07 #3 av: m2studio

Från och med nu ingen av oss kan handla sådana köp och regeringen vill ha del av den bit av våran beskattade pengarna också. Genomsnitt vi betalar till regeringen 85% av våran intjänade pengar i olika form, efter skatt betalar vi många andra skatter på Cig, bensin och mm. T.o.m. vi betalar moms på skatten också som är löjligaste modell av skatt tycker jag.

Ex: Vi betalar för Elen vi förbrukar hemma i vilan, sedan betalat man Abonnemang, sedan betalat man nätet avgift, sedan betalat man energiskatt, sedan betalat man avgift för att strömmens flödat genom nätet som redan man betalt avgiften för, sedan betalar man "papper fakturans avgift" och till slut betalar man moms på all dem avgifter o skatter o mm.

Illuminations lag o regler som leder i Sverige och kanske hela Europa men inte USA:

Man får inte använda sin tillverkade el(egen el tillverkning) helt enkelt är  förbjuden. Om man kan tillverka el, då skall man meddela berörde myndigheten och lägga den till på elnätet och sälja den till myndigheten och själv ska man köpa från myndigheten för sin förbrukning. Du får inte avstänga din elnät och använda din egen tillverkning. 

Dem köper elen med sin inköps pris utan alla nämnda avgifter och sedan lägger på alla dessa avgifter och säljer till dig igen. Detta råder där som finns Elnätet eller med andra ord du kan använda din egen tillverkning om du ligger flera hundra meter bort från elnätet och myndigheten inte har planer för att dra elnät ditåt än så länge.

Solpaneler tillverkar inte mycket och kostnaden i Sverige inte är lönsamt tycker jag med hänsyn på antal soliga dagar och tillverknings mängden.  

Jag känner folk och företag utanför Sverige som har tillverkat motor som går själv och tillverkar el. Helt gratis el måste jag säga.

(för dem som inte acceptera det måste jag säga att jag själv blev drabbat av etta)

Det värkar att regeringen vill ha mer än 85% av våran intjänade och nu slår till våran Kinahandel. Det betyder att, om arbetskraften är billigt i Kina då för vi betala mellanskillnaden i Sverige till regeringen istället tycker jag. 

Anmäl
2018-01-21 12:44 #4 av: Farwuq

#3 »Jag känner folk och företag utanför Sverige som har tillverkat motor som går själv och tillverkar el. Helt gratis el måste jag säga.«

Mycket intressant, har du någon ritning på konstruktionen?

Funderar

Själv tänker jag sätta solpaneler på kolonistugan och hoppas det ska räcka till belysningen.

Anmäl
2018-01-21 13:38 #5 av: m2studio

Det finns bättre ide jämför med solpanel, då är det samma konstruktion med batteri och mm och istället vindgenerator passar mycket bättre i Sverige.

Angående din frågan skickar jag till privat info, lite senare(hinner ej idag).

Anmäl
2018-01-21 14:09 #6 av: m2studio

Farwq, jag vill påpeka att t.o.m. spelar ingen roll för regeringen hur man åstadkomma det folket behöver, utan bara skatterna och alla andra på tvång skatter under namnet "avgift" drivas in tycker jag.

Om man skriver för mycket eller skrika om alla viktiga problem som finns i våran samhälle och viktigare av själva problem, hur regeringen försöker att lösa sådana problem, då kan man få konstiga påföljd och t.o.m. farliga påföljd kan hända en tycker jag. '

Därför man ser några som efter ett kort skrikande, ta ner tonen och håller sig vid sidan ett tag och kanske aldrig ta upp ämnen igen. Faktiskt personligen tycker jag att man kan vara säkrare i USA mad alla sina vapenproblem och mm än Sverige.

Anmäl
2018-01-21 18:11 #7 av: Farwuq

Vindsnurra kan man nog inte få ha på kolonin.

Dels väsnas den för mycket och dels behöver jag en mast till snurran och då blir det högre än vad som ät tillåtet.
Solpanel med regulator och 12volltbatteri är vad som gäller.
LED-lampor drar inte så mycket.

Anmäl
2018-01-21 20:53 #8 av: m2studio

Ja juste, då solpanel är enda alternativ just nu.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.