Off Topic - Utanför ämnet

Mobilen ger cancer och minnesförlust

2017-12-16 12:17 #0 av: Huygens

Nu är det officiellt. Mobiltelefonen ger cancer och ska inte bäras nära kroppen. Så frågan är vem som står bakom att dom flesta människor bär mobiltelefoner?

Det rör sej om nya riktlinjer från hälsomyndigheterna i Kalifornien. Man ska sova med mobilen på minst armlängds avstånd, vilket motsvarar ca 6 dm. Mobilen ska heller inte bäras i byx- eller jackfickan, då mobilen kommer för nära kroppen.

Man ska heller inte prata i mobilen genom att hålla den intill huvudet. Så långt möjligt ska mobilen helst hållas på minst armlängds avstånd. Mobiltelefonen kan ge hjärntumörer, huvudvärk och andra åkommor.

CBS San Francisco, California, 2017-12-14

"When you sleep, you keep the cellphone at least arm’s length away from your body. And also, not carrying your cellphone in your pocket, having it either in your purse or not carrying it with you."

(YT/CBS SF Bay Area, 2017-12-14, 2 min)
(YT/CBS Evening News, 2017-12-15, 2 min)

Minne, hörsel och sömn kan skadas av mobiltelefonens strålning.

Även (YT/CBS Los Angeles, 2017-12-14, 2 min), korta kommentarer från allmänheten. Situationen påminner om tiden innan tobaksbolagen erkände att dom hade hemlig forskning som visade att cigarettrökning orsakade lungcancer.

Helst av allt, undvik att bära mobilen med dej.

Anmäl
2017-12-16 12:44 #1 av: Huygens

Föreläsning från 2015 som redogör för farorna med mobiler och att man inte ska bära mobilen nära kroppen. (YT/University of Melbourne, 2015-12-02, 1 tim)

Även Wi-Fi, trådlöst internet och RF-teknik (RFID) ger samma typ av skador som mobiler, helt i enlighet mer Bilderberggruppens globala agenda för mänskligheten.

Tillsammans med fluor och bly i dricksvattnet (tråd) garanterar det sänkta intelligensnivåer hos barn och en framtida generation som är lättare att manipulera för makthavarna.

Anmäl
2017-12-16 16:54 #2 av: [Hukanson]

Min Sony Xperia blir mycket varm och jag tycker det strålar genom händerna
Hur farligt är det?

Oneness can not be divided.

Anmäl
2017-12-20 22:27 #3 av: [Roe Deer]

Jag personligen surfar aldrig på min telefon (endast i nödfall!) Och talar mkt kort i den, numer ofta med högtalarfunktionen ist. för direkt mot örat. Jag har alltid blivit snurrig och fått en molande känsla i skallen vid mobilsamtal. Sedan brukar jag få små "elektriska stötar" vid sms, det sticker till i kroppen ofta.  Wifi överlag undviker jag, även vid datorn. 

Så det är bra att du tar upp detta. Vi utsätts för strålning dagligen genom alla människors surfande via telefoner. Om jag har förstått det hela rätt så finns det underliggande negativa agendor bakom all denna teknik. Så bruka hellre datorn med internetkabel, prata kort i telefon, helst sms. Idag har telefonen blivit lite av en trygghetzon för många, ens liv. Sorgligt. 

Anmäl
2017-12-20 22:40 #4 av: m2studio

Sedan denna tråd jag använder min mobil med högtalare men inte kunde övertala andra familjemedlemmar. Jag tycker att vi ska starta en kampanj och upplysa folket om detta i stor skala fast vet ej hur ska man börja. 

Mobilen skall vara mer än 60 cm med avstånd från hela kroppen egentligen och det skulle faktiskt vara perfekt att undvika mobilen överhuvudtaget tycker jag. 

Jag vet att man kan lägga undan mobilen men dagens läge ingen svara med hemtelefoni o man blir tvungen att använda mobilen på något set. Annans det skulle blir Paradiset igen på Jorden om mobilen försvinner tycker jag. 

Anmäl
2017-12-23 11:48 #5 av: Huygens

Minns ej om jag länkat till detta redan. Sydkorea, men gäller troligen globalt för alla mobiltelefoner med Android. Lägger en länk:

Googles massövervakning ifrågasätts

Anmäl
2017-12-24 11:10 #6 av: m2studio

Sedan 6 år tillbaka vet jag genom kompisar som tyvärr sätt inne, att polisen i Sverige kan höra dig och även se din mobil kamera även om mobilen är avstäng. Detta gäller alla modell smartphone. 

OBS! Iphone är inte lätt att man kunna ta ut batteriet när man vill!!!!! 

Anmäl
2018-03-07 18:18 #7 av: Huygens

Länkar till 5G (tråd) och texten om smartmetrar (tråd).

Anmäl
2018-03-24 16:20 #8 av: Huygens

Värt att kolla, Apple Watch och cancer (tråd).

Anmäl
2018-03-25 14:26 #9 av: m2studio

https://vetenskap.ifokus.se/discussions/5ab229c78e0e7431bf001a0b-mobiltelefon?discussions-1

Anmäl
2018-09-01 11:47 #10 av: Huygens

Lägger även in; applewatch.ifokus (länk1) applewatch.ifokus (länk2)

Anmäl
2018-09-02 07:43 #11 av: videofotografen

När jag läser denna tråden så blir jag så där väldigt överdrivet glad att jag inte använder mobiltelefon (äger ingen smartphone) mer än några gånger på år. Vanligtvis ligger den bara inne i ett skåp. Det är en gammal Siemens ME45 från tidigt 2000-tal.

Tacka vet jag min fasta Telia telefon.  Skrattar

Använder för övrigt inga trådlösa prylar i fastigheten förutom fjärrkontrollen till TVn och fjärrkontrollen till värmepumpen.  Glad

Anmäl
2018-10-06 02:29 #12 av: Eliiza

Hej!
Att mobilstrålningen är farlig, värmer upp hjärnan och ger cancer, och mycket annat obehagligt, skadligt och ohälsosamt, har varit känt i mer än 25 år!

Sedan ett antal år tillbaka så finns det översättningar upplagda på nätet, där det än tydligare och mer ingående berättas hur skadlig vår elektroniska media och vår TV-skärmsmedia faktiskt är. Den ena översättningen heter "Utdrag ur 246:e kontakten lördag 19 juni 1993 kl. 23,17", den andra heter "Faran med elektroniska media".

Om du håller mobiltelefonen i handen, när den är aktiv, så får strålningen bl.a. de röda blodkropparna att klumpa ihop sig på ett onaturligt och ohälsosamt sätt.

Och, det stämmer, det som m2studio skrev; att mobilkameran och mikrofonen kan hackas i din mobil. Och, än värre; det hjälper inte alltid att klistra över kameran, för, de som vet om och har det gekniska kunnandet, de kan hacka mobilen, och även din sk. smart-TV, och göra deras skärmar till kameror, som ser rakt in i våra privatliv.

Men, det finns faktiskt vissa mineraler som absorberar/neutraliserar mobilstrålning, iaf till viss del.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2018-10-07 08:47 #13 av: Pyttelite

Så de röda blodkropparna värmer upp hjärnan?

Så bra då behöver inte mobilanvändare använda mössa i vinter!

Vilka mineraler absorberar mobilstrålning - nått som säljs i hälsokostaffären?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2019-06-21 12:45 #14 av: Huygens

Mobiltelefonen orsakar cancer säger vetenskapliga studier.

Scientific American, 2018-03-29
Scientific American, 2016-05-27
The Guardian, 2018-07-14

Mobiltelefon i BHn ger bröstcancer. Snopes, 2015-09-16 (Publicerad i maj år 2013 som "False", nu "Unproven")

I skolan Weston, Ripton, Kalifornien har en mobilmast gett 8 barn under 10 år ovanlig cancer. Nu tas mobilsändaren bort från skolgården. DailyMail, 2019-04-04

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.