Vetenskap

AREA 51

2017-11-21 03:53 #0 av: Patrikperssonoslo

Jag vet att det fanns en massa funderingar kring area 51 i USA.

Jag hade själv säkerheten på ett Svenskt regemente där NATO hade forskare och militär personal. Forskaren som var chef där från NATO hade förut varit och arbetat på Area 51.

Jag mötte forskaren en gång personligen men han sa aldrig något om utomjordingar på area 51 Glad

Tror ni att vi kan ha sådant som utomjordingar eller UFO:n på platser på jorden?

Anmäl
2017-11-21 11:22 #1 av: VSK

Klart de inte säger nåt om aliens. Tror man flyttande sån verksamhet förut när man splittade upp "verksamheterna" på fyra olika ställen i USA.

Det sägs ju att "nåt land" fått i utbyte kunskap mot att låta bas finnas i det landet. Nåt land kan vara USA och/eller UK.  

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-11-27 06:19 #2 av: Patrikperssonoslo

Nej, det är nog sant. 

Jag hade tystnadsplikt långt efter att jag slutat. 

Men den forskaren borde ha sett något. 

Jag är däremot osäker på om vi har något samarbete med utomjordingar. Vår teknik och utveckling går för långsamt på jorden. Ett sådant samarbete skulle föra oss 1000 år fram i tiden tänker jag. 

Vi skulle i ett sådant fall få se 1000 tals nya revolutionerande uppfinningar. För dem skulle ju ha en massa teknik med tanke på färden hit till oss.

Så om dem samarbetade i smyg så skulle vi få se allt möjligt konstigt här på jorden tänker jag.

Anmäl
2017-11-27 09:38 #3 av: VSK

Tekniken och utvecklingen går för långsamt på jorden säger du. Vilken referens har du som du jämför med? 

Om du skulle rita en linjär graf med jordmänniskans evolution så borde de sista 120 årens teknik ta flera miljoner år att ta fram. 

Vem säger att jordmänniskan är bra elever och en alien dålig lärare? Skulle ju kunna vara precis tvärsom isf. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-11-27 18:33 #4 av: Patrikperssonoslo

Jo, men det beror på att vi var riktigt usla för 200 - 1000 år sedan.

Allt baserade sig på krig och en liten grupp människor. Flertalet var fattiga bönder som inte visste hur man tog patent på uppfinningar.

Så det är först under 1900 - talets början när folk började få patent i större omfattning.

Skulle vårt samhälle idag ta en kontakt och börja i smyg att samarbeta med utomjordingarna så skulle det se helt otroligt ut.

Låt oss tänka England!

Det kommer då antagligen in patent från universiteten och från enskilda forskare. Patenten är banbrytande och i stor omfattning.

Vi håller koll på sådant genom media.

För inget land vill att sådant ska ske i smyg och ingen på patentverket vill att sådant ska ske. Detta för att man då inte vet ursprunget till patentet. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.