Frågor inom ämnet söker svar

DJINNS

2017-11-01 16:57 #0 av: kamjal#

djinns

Anmäl
2017-11-01 16:59 #1 av: kamjal#

djinns

Anmäl
2017-11-01 17:00 #2 av: kamjal#

djinns

Anmäl
2017-11-02 10:19 #3 av: m2studio

Tack kamjal, intressanta video. Jag är glad att du mår bra också, eftersom du var tyst ett tag.

Anmäl
2017-11-03 03:50 #4 av: kamjal#

byggde djinns pyramiderna

Anmäl
2017-11-03 04:15 #5 av: kamjal#

#4 frågade mina kontakter , nordic aliens, de svarar !ja!

Anmäl
2017-11-05 09:22 #6 av: _Fisken

De har hittat ett större hålrum i nån av pyramiderna. Fråga dina kontakter om nåt intressant finns i det hålrummet. 

Anmäl
2017-11-05 11:00 #7 av: Farwuq

Jag är också väldigt intresserad av detta hålrum i pyramiden och var det är placerat i konstruktionen.
Har ni någon info om hur stort det är? Längd, bredda och höjd.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2017-11-05 12:41 #8 av: m2studio

Det är mycket intressant dialog i video # 1 från minten 15:22 t.o.m. 20:04. 

Det låter att dom som forskar inom detta område håller på att hitta och läsa böcker som man kan hitta bara i Mellan Östen numera inte översätt på andra språk och öppnar en annan blink över Djinns och håller på att lyssna på kulturen där folket kan hjälpa dem att förstå böckerna på ett bättre sett. Vi i Iran som räknas som en muslims land inte tänker 100% som andra muslimer om Djinns och har lite andra uppfattningar om deras energi, kunnande, makt och mm också. Vi har massa med berättelse som inte är skriven någonstans men folk berättar för varan och det pågått i flera 1000 år.

Ex. En av platserna som är märkt som Djinns vistas där för att folk blir rädda och inte gå nära platsen varit en stor kammare som regeringen tömt den själva.

Regerings manen för cirka 20 år sedan tömt gravar/pyramiderna/berg liknande platser(Helt enkelt kultur arven) som fortfarande är förbjuden att gå nära dem platser och sålt eller gömt vad de tog därifrån och några personer som bodde i området varit vittne och senare blev hotat och tystades. Dem platser gissas att vara mellan 2800 till 7000 år gammal och den vittne berättat att manen tagit därifrån var två lik Mummi., cirka 2000 guld myntar i stora säckar och en stor ÖRNEN, symbolen som man kan hitta i nästa många länders flaggor och organisations logo som varit stort i cirka 90 cm bredd och 70 cm höjd av ren guld. 

Dem bärande ÖRNEN med 4 man till helikopter och resten av arvet, senare när vittnen (en av dem) varit i kammaren sög platsen som ÖRNEN varit i och kunde gissa storleken lite bättre, samt gav information om resten av arvet som ev. kan fortfarande vara under jord, eftersom regerings manen inte vill väcka stora uppmärksamhet och inte grävt ordentligt i kammaren av rädsla av att kammaren kan rasa. 

Därför det är fortfarande förbjuden att går när platsen och de platser är spärrad med grindar och t.o.m. några har bevattningssystem också.

Anmäl
2017-11-09 17:06 #9 av: kamjal#

har du nåt at berätta om djinns   studio?

Anmäl
2017-11-09 17:19 #10 av: kamjal#

https://www.deliriumsrealm.com/solomons-magic/

djinns byggde kung salomons tempel

Anmäl
2017-11-12 11:06 #11 av: m2studio

Svaret är Ja,  Kamjal, men skall dubbel kolla med källor igen och berätta ett par händelse som människan träffat dem i olika livsform. Kommer inom kort. 

Anmäl
2017-11-12 12:12 #12 av: m2studio

Berättelse nummer 1: Min Morfar bodde utanför Tehran i en by nära staden Ghazvin som jag tror är ca: 160km från Tehran mot Norr Väst Iran på kartan. En dag han red sin häst från närmaste byn mot sin by, plötsligt ser han en svart get mitt i ingenstans utan sin flock och herde, då morfar tänker att geten är vilse och ta geten till sin by och då kommer ägaren känna igen sin get. 

Han stannar och går mot geten och geten inte flyr heller och morfar tar geten och hoppar på sina häst igen. Han håller geten på sin sadel som geten´s fyra ben hänger häger och vänster av sadel och då efter ett kort stund kände getens testiklar rörelse på sin knä och tänkte herre Gud vilka stora testiklar har den här geten som då geten vrider nacke mot morfar ansikte och säger till honom "JA, dem är större än dina"!! Morfar blir vettskrämd och kastar geten från sina knä mot marken på samma gång han red.

Geten spräng bredvid honom och med människans galen mässiga sett att skratta åt en annan sa geten "varför du är skrämd och fly? vänta så vi kan prata med varan! var inte rädd? ha ha ha ha ha" och sådär morfar bara flyr och flyr och när han kom från till sitt hus lämnade hästen åt en annan och inte kom ut i en vecka av rädsla och varit i chocktillstånd i nästan 48 timmar. 

Sedan dess han aldrig red sin häst ensam i ett tag och då flyttade han efter ett kort tid till Tehran och sökte jobb där istället och vågade aldrig bo i sin by längre. Han berättat att geten hade människors röst och skratt och han berättade det för byborna som upplevde många typ av sådana händelse inom flera 100 år.    

Anmäl
2017-11-12 12:42 #13 av: kamjal#

tror du det var en djinn jag såg å drack vatten av   studio?

Anmäl
2017-11-12 13:36 #14 av: m2studio

Jag vet ej, folket kallade de för DJinn, vad tror du kan det vara?

Anmäl
2017-11-12 13:57 #15 av: kamjal#

det var som tunna slingor av nåt slag som de beskriver djinns,   kunde inte väga många gram,

jag tror det var en djinn  lättflyktig varelse, men kraftig nog för att öpnna å stänga ytterdören

Anmäl
2017-11-12 14:19 #16 av: m2studio

Berättelse nummer 2: Vi har varit utanför Tehran i ett by som heter Lavasan som ligger några få mil Norra Tehran och där har vi en stor damm som försörjer Östra Tehrans vatten. 

Huset var gammal och vi varit 5 person. På natten från andra sidan gården som fanns 3 stora rum som används som förråd kom en massa ljud som lett som många människor har bröllop fest och slår på en sorts trumma och normal är glada och festa. 

När jag frågade min kompis som varit min klasskamrat också sa han att Djinn har bröllop och vi inte ska störa dem annans dem kommer att störa oss efterhand. Jag gick ut mot dem rum och plötsligt ljudet var borta och sedan när jag kom tillbaka då ljudet hördes igen. 

Min kompis rådde mig att inte gå ditt, eftersom när hus ägaren är ensam då dem kan slå till och orsaka olika saker. Jag har inte trott det och gick mot dem rum flera gånger och hända samma sak, alltså ljudet försvann och kom tillbaka.

Efter två dag när vi skulle åka tillbaka till Tehran då inte kunde hitta våran saker och lättat och lättat och var tvungen att lämna en del av våra saker och åka tillbaka, och min kompis som varit hus ägaren sa till oss att Djinn tog dem saker för att jag störde dem vid bröllop festen. 

Han sa att t.o.m. mamma ibland lämnar mat åt dem också när dem kommer till denna "sommar ställe" för att Djinn inte störa dem under deras närvaro.

Min kompis hittade aldrig våran borttappade sakerna. Dem inte varit så värdefulla men ändå vi använde de saker, så som, två tröjor, en nyckelhållare med många nycklar, en vanligt FM/AM radio, en lite kamera, en lite väska, en Zippo tändare, en ficklampa och resten kommer inte ihåg faktiskt men det var några flera saker, som slutligen skyldes händelse på mig p.g.a. min nyfikenhet.  

Anmäl
2017-11-13 00:13 #17 av: m2studio

Berättelse nummer 3: En av mina 30 tal kusiner(jag fick tillåtelse att skriva här) har en Djinn (han tror) hemma som bor med dem helt osynlig och ibland min kusin lade en bunt 50 sedlar mellan sina kläder av slump för sparande och dagen efter var sedlarna en bunt 100 sedlar istället.  Efter ett tag min kusin försätt i hemlighet alltså inte berättat för någon köpt ett hus i Tehran och flyttade sin familj till Tehran och själv försätt bo kvar där dem bodde ett lång tag till. Pengarna försätt dubblas hela tiden oavsett sedel storleken, d.v.s. om han lade en bunt 500 sedlar då fick han 1000 sedlar dagen efter. Ibland han textat o la två buntar sedlar men bara en bunt fick bytas med dubbel värde och Efter ett händelse överföringen upphörde och min kusin inte berättat vad hade hänt men han blev rik som f*n och bor i Tehran och lever gott.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.