Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 1221 ggr
Ghosthunter
2017-08-19 13:13

Mysteriet i Backsjön

Den 27 juli 1999 vid halv sex-snåret på kvällen njöt ett antal sommarstugeägare runt Backsjön utanför Gunnarskog av sommarvädret. Plötsligt hördes ett öronbedövande ljud, och ett projektilliknande föremål ses dyka ner genom luften. Det kraschar i Backsjön, sjunker under ytan och ses aldrig igen.

Det blir inledningen på ett mysterium som fascinerat inte bara UFO-Sverige, utan också militären.

http://www.vf.se/arvika/mysteriet-i-backsjon/

En spännande händelse. Vad slog ned i sjön? Iaf var det något okänt!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[VSK]
2017-08-22 11:22
#1

Intressant och spännande artikel. Tror dock inte det handlar om nån krasch. Tror de handlar om en kontrollerad landning. Exakt vad UFO´s gör under vatten går ju så klart spekulera om. Jag tror att antingen så ligger de på botten för att ladda energi eller så tror jag de letar efter specifika mineraler. 

Har själv sett märkligt föremål i hög hastighet men då inte nedåt mot vattnet utan tvärsom, rakt upp och det så snabbt så man fattar inte.

Ghosthunter
2017-08-22 15:06
#2

Ja eller annars så kanske det finns något stort grottsystem och sjön är ingången till denna? Grottsystemet kanske är långt och leder till någon bas under marken och att det finns andra sjöar där de tar sig upp igen?

Att de har hög hastig kan jag ju verkligen intyga. Det UFOt som jag såg för många år sedan sköt iväg med en sån otrolig hastighet, så att de snabbaste farkosterna som vi har på jorden tycks gå i snigelfart.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[VSK]
2017-08-22 15:16
#3

I Hässdalen har forskare mätt upp UFO till 30 000 km/t har jag för mig det var.

Ghosthunter
2017-08-22 15:27
#4

Det låter rimligt och det otroliga är också att de kommer upp i full hastighet direkt. Det är som ett kanonskott. Och tänk sedan vilken teknologi de måste ha. Hade vi lyckats att tillverka bemannade farkoster som kan skjuta iväg så snabbt, så hade vi varit utsmetade som tapeter på väggarna😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[VSK]
2017-08-22 16:39
#5

Du menar som ektoplasma? 😂

Ghosthunter
2017-08-22 17:13
#6

Ja, om man sparar sig i ett par veckor och sedan kommer i rätt stämning😂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[VSK]
2017-08-22 17:17
#7

Acthuuuung 😃

Ghosthunter
2017-08-22 17:22
#8

😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Marr
2017-08-25 07:27
#9

Ja det här minns jag och det är spännande som sjutton. Det är just under dom åren när det var väldigt "ufotätt" där jag då bodde i norra skaraborg. 

Var övertygad att fler sett och mycket mer hade blivit dokumenterat eller uppmärksammat, med tanke på hur mycket vi såg runt våra trakter. Blev förvånad över den skeptisism som sedan råder ute på internet, när jag skaffar det.

Nu bor du ju inte långt ifrån Spöket. Ska du inte ta och åka dit & spana lite då nu när höstmörkret kommer?  Intressant att veta om det råder någon extra aktivitet där  än. Undrar om dina mätare påvisar sådant också? Du har väl IR-kamera va?

Tack Spöket!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
2017-08-25 07:38
#10

Sen ska jag även tala om att min far som bodde vid Vänerns kant såg flygande ljusboll som medvetet verkade  styra rakt ner i vänern där det kanske är 75 m djupt som mest. 

Den andra ljusbollen försvann vidare i låg bana bakom träden över sjön… Detta var anmärkningsvärt då det var en natt då klart väder rådde. Ljusbollarna rörde sig snabbt men ändå medvetet…Detta var också på 90-talet.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ghosthunter
2017-08-25 08:53
#11

Marr - Jag bor bara ca 15 km ifrån Backsjön, så jag ska helt klart dit och spana lite. Nej, mätarna som jag har, fungerar bara på spöken. Men iofs, hade ett UFO kommit enda intill EMF-mätarna, så hade det nog funkat….men hur ofta händer det?😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

m2studio
2017-08-28 13:04
#12

Om du bygger en Spole med bra antal varv av lackade koppar kabel på huvudet av  en lång pinne och koppla den till EMF då har du en lång EMF test apparat långt över huvudet och om du använder en gammal tv antenn och runda några spole här och där på antennen och koppla till en Mini förstärkare och sedan koppla alla var för sig till EMF då har du en suverän mottagare inom EMF och kan test större ytta.

Jag har gjort och fungerar mycket bra.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: