Ljus & Upplysning

Upplysningsfältet

2017-05-02 10:07 #0 av: Huygens

David Icke har några gånger sagt att när han började informera folk om tillståndet på Jorden hade han inte trott att det skulle generera en sådan stor skara uppvaknade människor. Idag är situationen annorlunda än vad läget var på 1990-talet.

.

Jag fick en alternativ förklaring från annat håll förra året, men nu kan jag inte hitta videoklippet så jag tar det i skrift istället.

Alla människor har möjlighet till uppvaknande. Vissa har vaknat upp tidigare än andra, helt på egen hand. Andra behöver lätt komma i kontakt med upplysningen, så börjar dom söka och finna svaren. Diskrepans mellan officiella ståndpunkter från traditionell media och verkligheten, blir tydligare för somliga än för andra.

.

Uppvaknandet sker i små steg.

Alla som vaknat upp på något sätt sprider ett slags "energifält" som hjälper dom ännu ej uppvaknade att se verkligheten.

Det finns mer än en typ av "fält". Det finns ett stort, "svagstrålande" fält som strålar ut från varje människa och når utan för Jorden. Och så finns det ett mindre "fält", som är starkare och har mindre utbredning.

.

Varför bor så många människor i städer? En del som vaknat upp kan säga att dom inte känner sej hemma på Jorden, så varför är dom här?

Den förklaring jag fick var att dom mest uppvaknade är delvis här för att sprida det starkare men mer kortsträckta upplysningsfältet. Utsträckningen är ca 80 - 150 m, om man vill tro på det. Och det starkare fältet är sedan nästan helt avklingat efter 3 km från personen som strålar ut "fältet".

Det innebär att varje gång någon som är vaken går ut i en tätbefolkad stad med många människor omkring sej, hjälper denne andra vakna upp. Även det starka "energifältet" är dock fortfarande ganska svagt och personerna som mottar upplysningen kan välja att neka till att ta emot uppvaknandet. Att omedvetet "sända" ut detta upplysningsfält handlar mer om att låta fältet verka över tid, över många årtionden, än att väcka upp folk direkt via samtal.

Och dom som inte vägrar ta emot, blir upplyste en liten aning varje gång en vaken person rör sej ute i folkhavet. Det räcker med blotta närvaron. Därför bor många människor i städerna.

Somliga människor vill helst förbli sovande och fortsätta bli lurade av
myndigheter / makthavare. Därför går informationen inte in hos alla.

.

Antingen man tror på uppvaknande eller ej, kan man fundera på om "upplysningsfältet" är en variant på den av biologen Rupert Sheldrakes beskrivna morfiska resonansen.

Anmäl
2017-05-02 10:12 #1 av: setfree

#0 Vad händer när man vaknar upp?

Ser man verkligheten med andra ögon då? Är det samma sak som att nå "upplysning" som man beskriver det inom new age?

Ingen har lyckats förklara vad det innebär för mig hitills. Mer intelligens behöver de flesta av oss, men jag tvivlar på att det är intelligens man menar.

Anmäl
2017-05-02 10:34 #2 av: Huygens

Jag upplever det som att man ser verkligheten med lite andra ögon och inte blint tror på enig, enkelriktad traditionell media och inte blint tror på eniga myndigheters berättelser.

Man inser att världen styrs av andra människor än dom folkvalda politikerna. Man börjar förstå betydelsen och syftet med organisationer som Bilderberggruppen. Man börjar ifrågasätta världsreligionerna och deras institutioner såsom Katolska Kyrkan, Saudiarabien och Vatikanen.

Man börjar se sprickorna i fasaden.

.

Man upptäcker saker som falsk flagga 911, dom fejkade Apollomånlandningarna, den felaktiga åldersbestämningen av dom egyptiska pyramiderna och Petra, att delar av Google och Pokemon-fenomenet är redskap för mörkare krafter. Man inser att säkerhetstjänsterna genomför psyops, som den underliga clownepidemin förra året, som tack och lov inte tog fäste hos allmänheten utan förblev verksamhet för små grupper av agenter frän myndigheterna.

Man ställer sej frågor kring händelser som falsk flagga Paris och falsk flagga Åhléns, trolig statsterrorism av svenska regeringen, utförd på Drottninggatan i Stockholm. Man förstår ursprunget till organisationer som NATO-IS, CIA-Boko-Haram, CIA-al-Qaida, CIA-al-Shabab.

Och man ifrågasätter och kan sovra även i alternativmedia, som i vissa delar är kontrollerad opposition av säkerhetstjänster och andra organisationer.

Man har blivit mer vaken.

Anmäl
2017-05-02 10:38 #3 av: setfree

#2 OK. Hur ser agendan eller målsättningen ut för de som styr bakom kulisserna?

En världsregering?

Anmäl
2017-05-02 10:50 #4 av: Marr

Mycket bra det här Huygens!Tummen upp

Jag upplever det så jag med. Kan ha mycket med att göra också att vi sedan 30 år varnat för förstörelsen & maktmissbruket. Nu inser många tillslut att den Elit som styr inte har den välvilligaste agendan. Det har gått så fort så vi har kommit till en punkt då vi inget annat val har än att välja nu.

Ändå finns det fortfarande förnekare och de som smutskastar Icke & gör om honom till en reptil. Trots att han talar för fotfolkets bästa & att vi har makten om vi vaknar upp ur den dvalan där vi tror på allt och att de dessutom vill oss väl. Det enda de bryr sig om är de själva. Säd och övriga förnödenheter lagras i stora lager runt om i världen. Samtidigt som svälten får pågå.

Jag klarar inte att bo i en stad. Klarar inte alla intryck utan att vara helt slut innan man får komma hem efter en halv dag på stan...känns som jag lämnat all energi kvar där och måste vila...så att energier påverkar vare sig man vill eller inte, det är jag helt övertygad om.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-05-02 10:54 #5 av: Huygens

#4 Edit: Ja, många vittnar om att alla "ljud", påverkan, andra människors närvaro och störningar, direkta eller osynliga är ganska tydliga i en stad. Samtidigt är personerna som mest känner av denna påverkan, dom som är bäst på att sända ut upplysningsfältet. Dom klaraste sändarna. slut edit

.

#3 Det är svårt att veta. Vi har faktiskt ingen aning om vad målsättningen är. En eventuell Världsregering blir troligen bara ännu ett redskap för en djupare, en annan agenda, som är helt okänd för oss. Och som troligen förberetts och pågått i tusentals år.

Vi vet för lite om den del av verkligheten som är icke-fysisk.

Vi kan dock konstatera att den Fria Världen inte är så fri eller så demokratisk som myndigheterna vill få oss att tro. Frontfigurerna, politikerna har många gånger, troligtvis ingen aning om vad den verkliga yttersta agendan är.

.

Det man kan konstatera med uppvaknandet är att det sker utan att någon makthavare kommer ovanifrån med en pekpinne, utan att en auktoritär figur säger åt oss vad vi ska tänka. Många av dom som är budbärare har enkla eller inga utbildningar och enkla, ibland ekonomiskt svaga bakgrunder.

Och ändå vaknar folk upp.

Anmäl
2017-05-02 11:17 #6 av: setfree

#5 Vi vet för lite om den del av verkligheten som är icke-fysisk.

Vi kan dock konstatera att den Fria Världen inte är så fri eller så demokratisk som myndigheterna vill få oss att tro. Frontfigurerna, politikerna har många gånger, troligtvis ingen aning om vad den verkliga yttersta agendan är.

Jag har en ide om hur den bakomliggande planen ser ut. Kollla detta

http://www.beyondthephysicalrealm.com/

Jag har även lyssnat till hennes berättelse på youtube där hon beskriver i detalj hur hon var en del av den "styrande eliten".

https://www.youtube.com/watch?v=8ah9qd0awnw

Anmäl
2017-05-02 16:46 #7 av: Huygens

Ett färskt exempel på dom mörka krafterna. Medlemsländerna i Illuminati-FN:s Kvinnokommission kan inte rösta "Nej" när det gäller Saudiarabien. Länderna kan bara rösta "Ja" eller lägga ner sin röst enligt svenska UD. SVT

Löfvenregeringen vägrar avslöja hur Sverige röstat av nationella säkerhetsskäl. Det råder utrikessekretess. Sverige är hotat. Nationella säkerhetsskäl.

Sveriges Rikes säkerhet kan sättas i fara och därför råder utrikessekretess.

På hedersord.

Anmäl
2017-05-03 14:19 #8 av: setfree

Jag återkommer till min fråga angående målsättningen. Har ni inte fler exemepl på avhoppade "medlemmar" som kan berätta inifrån om hur det fungerar?

Jag har flera exempel. John Todd exempelvis.

https://www.youtube.com/watch?v=Otti-82jEAc&list=RDOtti-82jEAc#t=10

Att bara ge exemepl på att "eliten" manipulerar oss utan att veta vad de vill är lite halvt. hur ska vi kunna motarbeta om vi inte vet deras agenda?

Anmäl
2017-05-03 14:27 #9 av: Huygens

Det här är egentligen inte riktigt en tråd om "medlemmar". Det går nog att hitta om man letar (typ, äldre tråd). Ett av dom senaste avslöjandena kommer från Ronald Bernard.

Anmäl
2017-05-03 14:30 #10 av: setfree

#9 Förlåt om jag var OT. Mitt fel.

Jag får kanske starta en egen tråd. Jag ska försöka att hålla mig till ämnet, du har rätt.

Anmäl
2017-05-03 14:50 #11 av: Huygens

Det är lugnt. Många diskussioner ändrar också inriktning efter ett tag.

Anmäl
2017-05-05 21:05 #12 av: Grävlingen

Jag har hört berättelser från ''vakna'' människor som berättar att det bor väsen i städerna som äter folks energi. När dom (den vakna som kan se/känna av dessa) är i en stad så kan dom känna hur den dränerar ens energi. 

Detta är tydligen en utav anledningarna till att man vill samla människorna i städerna. 

#1 jag kan förklara mekanismen bakom ''uppvaknandet'' om det finns intresse för det. 

Anmäl
2017-05-06 11:53 #13 av: m2studio

#12 av: Grävlingen gärna berätta, alltid finns intresse hos många som bara läsa och inte har någonting för förmedla, utan samlar info för sig själva, dessutom det finns många som vill läser det du kan redan som jag. Tack

Anmäl
2017-05-06 12:01 #14 av: m2studio

Min familj förlorar oerhört mycket energi varje dag på stan och att bo i Stockholm, Jag föredrar och har valt att bo på landet och jobbar där istället och hälsar på familjen varje två veckor, jag är trött på stor städer och all energi går ut av mig också. 

Angående fri länder Huygens du har rätt och man kan berätta 1000 exemplar att vi inte bor i en demokratisk land själva heller tycker jag förstås, och sedan länge frågade jag vad man kan göra någonting åt saken också. Tänka att vi människor ska  börja fundera en utväg eller flera alternativ.!?

Anmäl
2017-05-07 12:35 #16 av: m2studio

#15 av: Grävlingen det var intressant. Tack

Anmäl
2017-05-07 15:12 #17 av: Huygens

Demonstration i Seoul nov 2016, mot den idag avsatte presidenten. Det samlades 1-3 miljoner människor mot myndigheternas korruption. (YT/Quartz, 2 min)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.