Planeter, Galaxer & Solsystem

NASA erkänner oidentifierade existenser

2017-04-26 05:28 #0 av: Hukanson

Det börjar bli trångt med kameror och kommunikationsutrustningar ovanför huvudet på oss däroppe i omloppsbanan. Det kommer inte alltid till kännedom allt det oidentifierade som de ser med sina linsiga ögon men NASA erkänner nu att det ändå finns mycket att se och undra över.

http://www.space.com/36605-lightning-mystery-objects-video.html?utm_source=notification

Oneness can not be divided.

Anmäl
2017-04-26 06:17 #1 av: VSK

NASA har inget val. 

Finns för många bilder och videoklipp där de missat ta bort diverse objekt (de har ju anställda enbart för detta). 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-04-26 06:55 #2 av: Gurky

Lite missvisande titel?

Anmäl
2017-04-26 07:31 #3 av: setfree

Var finns erkännandet?

Anmäl
2017-04-26 07:40 #4 av: kamjal#

vad säger NASA officiella sida?

Anmäl
2017-04-26 07:40 #5 av: Hukanson

Detta att de erkänner existensen av mystiska föremål som "troligen" är satelliter men rör sig med alldeles för stora hastigheter för att vara det...de är ju normalt stationära i sin bana med jordens rotation eller har en lugn hastighet.

About halfway through the video, you may notice some small, bright objects streaking through the sky. ESA officials told Space.com that these are "probably functioning satellites," ...though scientists were "unable to confirm which satellites they were. "

Anmäl
2017-04-26 09:20 #6 av: Marr

Jamen såklart det gör...varför har annars NASA detta intresse? Mer sökande utanför planeten än inom den och ändå är vi inte på det klara med vårt eget...dom vet mer än dom vill tala om. Så ser jag det. Kan jag & miljontals till på vår planet, se aktivitet så kan nog dom göra det också...självklart!

Snabbgående satelliter som kommer som ett stjärnskott över himlen sen byter bana tvärt...det ska dom inte säga att dom aldrig sett. Satelliter som vinglar som fyllekörning eller hoppar fram. Det ser vi ju här ifrån utan teleskop...det har jag sett sen jag var liten i mer än 40 år.

Vad dom sen säger officiellt är ju en annan sak, men nog tycker jag att vi får lite tillvänjning nu med alla expoplaneter som dyker upp och lite till...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-04-26 10:30 #7 av: m2studio

Den här gången var ett högtid som NASA sög att vi har för tråkig och ville ge oss lite att prata om :) . Herre gud, varje gång jag hör namnet NASA då skrattar jag bara. Ett hemligt organisation som inte förstås jobbar gratis för omvärlden utan för USA regeringen, men att lämna missvisande info till mänskligheten som dem har gjort i årtal är skamligt.

Anmäl
2017-04-26 16:29 #8 av: Gurky

Var har ni hittat era foliehattar?

Anmäl
2017-04-26 16:57 #9 av: Huygens

Gurky, välkommen till forumet.

Har mänskligheten upptäckt allt som är ovanligt eller häpnadsväckande här på Jorden och i rymden?

Anmäl
2017-04-26 23:46 #10 av: VSK

Finns på ICA Maxi.

Rea nu till helgen, halva priset. Passa på vettja Glad

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-04-27 00:20 #11 av: Evisen

#8 Det där var väl ändå en onödig kommentar?

Kom gärna  hit och bidra med att skriva, men med en vänlig attityd. Det ska vara trevligt att vara här,  och man ska våga skriva eller fråga utan oro att få beska kommentarer.

På tal om foliehattar... Denna låt dök upp i mitt huvud bara för detGalen.

Anmäl
2017-04-27 00:34 #12 av: Marr

#8 Gurky det var trevligt bli förärad med denna seriösa fråga till oss här på UJ & varmt välkommen ska du vara och vill jag instämma i  välkomnandet med Huygens!Glad

Här hittar man inget förstår du, utan du får köpa dig en egen aluminiumrulle om du nu så gärna vill ha en hatt, sen kan du forma den bäst du vill runt ditt huvud...vill du känna dig säker så köp 10 rullar...du kan göra en bautastor sombrero..Cool

Då kan du ha en stor del av familjen under foliehatten!Skrattar Du kan foliera alla dina hattar du äger. Dubbel funktion Ufo & dammsäkert. Ja här var lite tips eftersom du undrar. Har du glasögon? Annars går det bra med solglasögon. Klä glaset med folie och ingenting kan skada dina ögon. Du slipper se en endaste stjärna eller i värsta fall en satellit.Tummen upp

Fast mycket jobb knåda sin egen hatt kanske? Då har ju Vsk en ypperligt förslag med färdiga på ICA.Får idé

Kanske bäst att du rullar in hela dig själv om du har hemskt ufotätt...men passa dig för grillarna i sommar vännen...ät absolut inget äpple, lök eller paprika under tiden i folien. Förskräckt

Är du över 50 kilo kanske någon tror du är en fet & fin liten gris. Med den lilla uppnäsa jag har så hade jag aldrig vågat testa. Men du gör som du vill & stor lycka med folieexperimentet!Vinkar

Anmäl
2017-04-27 06:55 #13 av: VSK

Gapskrattar

Anmäl
2017-05-01 06:30 #14 av: Gurky

#9 Tackar! Nej det har vi inte gjort och kommer högst troligen aldrig att göra. Vad tror du själv? Det mest intressanta okända i vår tid är helt klart mörk materia och energi.

Nej nej inte en sombrero, en stor satelit disk är det som gäller! Då kan man även fånga upp alla signalerna frå alla UFOn samtidigt ;)

För övrigt är det väldigt spännande att ni väljer att svara på det sista jag skrev, men inte på någon av dom relevanta frågorna. Visar på ett ungefär hur seriösa ni faktiskt är på att diskutera. Kanske borde ta er en titt i spegeln om hur ni framställer er själva.

Anmäl
2017-05-01 09:38 #15 av: Huygens

Jag vet inte om NASA erkänner så mycket egentligen. NASAs Wayne Dale säger att det flyter runt okända objekt runt Rymdskytteln i dessa klipp1 och klipp2. Från Fox News om skytteln Columbia.

NASAs Wayne Dale säger också på klippen att NASA har jagat flera sådana föremål och har lagt märke till dom okända objekten under många år men vet inte vad dom är. Fast något erkännande tycker jag inte att det är.

Du kan ju fundera på varför det mörkas så mycket kring Hessdalsljusen.

Anmäl
2017-05-02 09:02 #16 av: Marr

Gurky...det kan bli så där efter din fråga i #8 då det har tragglats om sådant här tidigare. Vi är trötta på sådant då inte det heller känns vidare trevligt eller seriöst. Så kan jag surna till men här skojade jag till det lite för det är såå tråkigt med sånt här...

Vi använder inga foliehattar i alla fall inte jag. Har aldrig hört talas om att man gör det men du har väl tittat alienfilmer kanske...menar du allvar med din fråga och blir ledsen av våra svar så är det tråkigt, men googla på det. Missanvisad titel? Nja kanske det, men faktum är att tillvänjningen har gått fort nu om att liv existerar där ute och inte bara bakterier utan intelligenta livsformer. Vi ser dom ju t.o.m från jorden...

Nej Nasa erkänner bara det dom vill till oss jordbor, det har vi väl märkt vid det här laget. Tänk bara på den här världsomvälvande nyheten om mars t.ex som skulle bli såå världsrevolutionerande & Nasa skulle berätta. Varit vatten på mars eller vad? Det har vi väl förstått innan... nä fy sjutton...Ledsen

Anmäl
2017-05-02 11:53 #17 av: Hukanson

Med foliehattar menas väl att man är litet vidskeplig och tror att metall löser alla problem även problem med osynliga elektromagnetiska vågor....frid, fred och frihet med metallsamhället.  Det tar vi med oss ut i rymden. Vi sitter i metalllådor av sällsynta metallegeringar och vill vara trygga i frihetens, fredens och fridens namn men blir hysteriska när vi anar att det finns okända livsformer som färdas omkring och med ljusets fartvågor. Vi kallar dem UFOs och när vi har ett namn på det hela känner vi oss tryggare fast namnet bara betyder att det är "något oidentifierat som flyger". Det är ju helt Främmande. Men när vi ser bakterier därute i Rymden är det ju inte främmande...vi vet vad det är...det är levande intelligent liv! Inget oidentifierat med det. Men vad innebär det för oss att det finns biologiskt liv utomjordiskt? Finns det då automatiskt också andligt liv därute?  Kanske det är samma sak som orsak och verkan?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.