Annons:
Etikettvetenskap
Läst 1114 ggr
[Hukanson]
1/19/17, 7:16 AM

Siste mannen på Månen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Eugene Cernan var kapten på Apollo 17 expeditionen och den siste levande som studsat omkring och kört månbil på Månen. Han har nu lämnat oss den 16 januari. Han blev 82 år. in i det sista verksam med projectet Last Man On The Moon.

http://www.space.com/35342-eugene-cernan-photos-of-last-man-on-the-moon.html?utm_source=notification

Annons:
Magi-cat
1/19/17, 8:07 AM
#1

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

m2studio
1/19/17, 11:00 AM
#2

Vänner, jag har inte fattat slutligen att KUNDE människan passera Earth Van Allen bälte då tiden eller ej?

Då vet man att människor varit på månen eller inte.

Kanske människor åkte dit med UFO? man vet inte!!!  :)

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Huygens
1/19/17, 11:36 AM
#3

Cernan fick Elon Musk att gråta, men inte glädjetårar. Det kändes som stenar kastades.

m2studio
1/19/17, 2:04 PM
#4

NU jag har hittat och läst en del av det som säger att man kan passera Van Allen bälte utan att blir skadat, d.v.s. den skadar inte oss som passerar igenom.

Vad är största problem i livet tycker jag förstås?

OM VI KUNDE LITA PÅ VARAN, DÅ KUNDE VI SPARA MYCKET TID OCH mm.

Om har har många intresse område, då ska man själv studera dem för att förstå vilka påstående kan vara rätt och vilka kan vara fel.

Om vi inte spridit lögner eller fel info eller miss info, då livet var mycket skönare, så man kunde lita på vad en annan säger och acceptera det och gå vidare med annat i livet och lära sig mera mera.

Tyvärr för att kunna acceptera någonting måste man lägga mycket tid och energi för att kunna lära och förstå lite av det.

Tyvärr, livet kunde vara mycket skönare faktiskt.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[Hukanson]
1/22/17, 7:06 PM
#5

Har ni sett ISS siluett mot Månen? Urtjusigt! Det och mycket annat roligt kan man se här:  http://www.livescience.com/57569-hawaiian-road-cut-off-by-lava-flow-seen-from-space-video.html

Visste ni att det är vetenskapligt belagt att 2016 var det varmaste året hittills?

m2studio
1/23/17, 2:44 PM
#6

tack Hukanson det var fint.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Annons:
[Hukanson]
1/23/17, 6:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Vå var det dags för SpaceX att flyga till väders med Falcon9 raketen.

"CAPE CANAVERAL, Fla. — SpaceX plans to break in its new launchpad at NASA's Kennedy Space Center (KSC) just after midnight on Jan. 30 with a Falcon 9 rocket ride for EchoStar Corp.

The launch will be SpaceX's first from NASA's historic Launch Complex 39, previously used by Saturn V moon rockets and the space shuttles.

In 2014, SpaceX signed a 20-year lease with NASA to use the pad for Falcon 9 and planned Falcon Heavy rockets. The company has not said how much it has spent on refurbishments."

http://www.space.com/35406-spacex-first-launch-nasa-launchpad-january-30.html?utm_source=notification

Upp till toppen
Annons: