Utomjordiskt

Rätt eller fel !!

2017-01-10 14:43 #0 av: m2studio

Sedan internet blev ett verktyg för människor för att kunna sprida information och kunskap och mm, "Big Brather" "(BB)" förstått att inte kan stop det och därför bestämt att försvåra våran uppfattningar.

"(BB)" har skapat en massa strunt av video och ljudfiler och artiklar som mängden tröttar ut oss att kunna urskilja dem RÄTTA information bland denna djungel.

Idag stor del av vår tid och energin går åt att förstå vilken av dem informationer är rätt och då skapar en massa oenigheterna bland oss.

Andra policy som "BB" har tagit ställning till är att tvingar oss att acceptera deras regler för olika hemsidor att man inte kunna sprida information lätt.

Olika hemsidor stänger ner våran artiklar och länk delningar, orsaken nämns så här att "hemsidan tillåter ej detta".

Jag pratar ej om rasistiska och liknande artiklar, utan ren information som kan hjälpa människor att förstår saker och ting bättre.

Eftersom vi inte kan hitta allt i denna djungel även om man har intresse, så "BB" vinner av detta. Med hjälp av ordet demokrati och liknande dem stoppar oss utan att andra förstår vad händer. Jag pratar allmänt och inte åt en speciell hemsidan och media.

Idag man inte kan sprida rätt information lätt på internet. Det finns mängd med exemplar som om jag nämner då den här tråden kan blir stängd.

Värst är att det finns folk som jobbar helt gratis åt "BB" i alla sådana hemsidor som stänger oss att sprida viktiga information utan att veta själva vad dem gör.

Vänligen kom med förslag vad borde man göra åt det?

Tack

Anmäl
2017-01-10 16:56 #1 av: Farwuq

Man måste ha en god portion förnuft och urskillningsförmåga redan, för att kunna finna det som är "sant". Sedan är det också på det sättet att, "sanning" är inget absolut och universellt - även om en del tror det.

Tag till exempel "VoF" - ( Vetenskap och Folkbildning) - som anser sig har rätten till den vetenskapliga sanningen och jagar de med alternativt synsätt på verkligheten. De kastar därför ofta ut barnet med barnvattnet, i sin jakt på pseudovetande; de är som portvakter och stoppar alla som inte följer deras regler för "vetande". De är omöjliga att ta till sig alternativa hypoteser och teorier; trots att de stora framstegen inom vetenskapen har skapats av kättare.

Många har sagt "Mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves".
Inga har förstört så mycket i är värld som dogmatiker och religiösa fanatiker.

Det där med att "jobba helt gratis åt 'BB'"; det gör många omedvetet. Det är och förblir som så, att många vill vara till lags och inte sticka ut. De blir lätt opportunister och uppträder därigenom klandervärt och fel, bara för att inte riskera utsättas för klander och andras ogillande; själv kallar jag dessa för "PK" (politiskt korrekta), de är ryggradslösa människor och vänder kappa efter vinden och efter de för tillfället rådande omständigheterna och åsiktsströmningarna.

Att kunna agera och göra något som når fram till alla det tror jag inte på.

Några bra citat:

Att tro på de saker du kan se och röra vid är ingen tro alls,
men att tro på det osedda är en triumf och en välsignelse.”
Abraham Lincoln

Bättre att tiga och tas för en idiot, än tala och undanröja varje tvivel.”
Abraham Lincoln

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker."
Albert Einstein

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi & Psykologi iFokus.
Medarb. Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2017-01-10 18:17 #2 av: m2studio

Tack #1 av: Farwuq för din fina svar särskild med Albert Einstein Citat.Gapskrattar

Anmäl
2017-01-10 19:01 #3 av: Marr

Ja jag måste hålla med Farwuq i varenda ord här. Hade inte kunnat sagt det bättre...Tummen upp

Mycket bra alla 3 citaten...men kan inte lova att jag har hållit citat nummer 2 av Abraham Lincoln...Förlägen

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-01-10 19:21 #4 av: m2studio

Marr det går absolut inte att kunna diskutera med IDIOTER.

Anmäl
2017-01-10 20:12 #5 av: Marr

Nej alldeles riktigt M2studio...Skrattar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-01-13 18:47 #6 av: Hukanson

Det är ju lätt att med en hemsida bestämma reglerna att man "äger" debatten och hur och vad som får diskuteras. Det finns ett syfte bakom och jag tror inte att man med det kan säga BB utan det är nog själva systemet som är BB. 

Oneness can not be divided.

Anmäl