U.F.O -U.S.O.S & Stjärnskepp

Mystisk ufo-video släppt av chilenska flygvapnet

2017-01-07 19:05 #0 av: VSK

"En nio minuter lång video på ett mystiskt himlafenomen har släppts till allmän beskådan av det chilenska flygvapnet.Detta efter att CEFAA, Kommittén för studier av ufo-fenomen, noggrant har studerat filmen i två år uppger Huffington Post.– Vi vet inte vad det var, men vi vet i alla fall vad det inte var, säger CEFAA-ordförande Ricardo Bermudez".

http://www.aftonbladet.se/a/GRvEl

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-01-07 19:45 #1 av: Huygens

Ja, den nyheten är bra. Här tror jag är själva videoklippet (9 min), iakttagelse gjord 2014-11-11 (artikel).

Jag har försökt hitta platsen, men det sägs bara vagt att det var norra Chile, (artikel 2015-04-23). UFOt syntes ej på radar.

Analys av Ed från The Outer Dark (6 min).

.

En kommentar är att det ser ut som om UFOt bajsar, lite som en sjuk akvariefisk. Det är ett långt brett spår som avger en värmesignatur. Spåret växte till en viss bredd och slutar sedan nästan helt expandera. Jag tänkte på ett flygplan som dumpar bränsle, men då borde det kanske spridit sej mera.

Ej gjort av människor och ej atmosfärsikt fenomen säger chilenska CEFAA. Kan det vara ett stort flygande djur eller är det en farkost?

Anmäl
2017-01-07 19:56 #2 av: VSK

Jag la oxå märke till "avgaserna". Riktigt märkligt mönster. Det kanske är en väderballong med pyspunka FörskräcktSkrattar

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-01-08 08:01 #3 av: Marr

Javisst är det en farkost av något slag. Hur dom än har försökt finna förklaring så har dom ingen...så nog vet dom något.

Militärt & hemligt? Eller så är det en av dessa farkoster som "besöker" oss. Tycker också det är anmärkningsvärt med "utsläppet" Vad är det? Cristine sade en gång, att en del "Ufos" släpper ut något som liknar avgaser...

Har inte sett det själv från de "himlafarare" jag har sett...men nog har en del "flygplan" med sina avgaskemikaliestrimmor sett ytterst märkliga ut genom åren måste jag säga.Funderar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-01-10 19:40 #4 av: m2studio

Om detta är UFO så kanske dem släppa ett sort kemikalier, men jag tror kanske det är människans verk som ville skapa diskussioner som orsakar förivrande slutsatser som många andra exemplar som redan har gjort och släpper ut något obetydligt material. Eftersom myndigheterna släpper inte något form av UFO bilder som kan ledda till sanningen och detta kan ha förvirrande syfte bara. Farkosten inte visar hög hastighet, synlig och osynliga stunder eller några speciella finesser heller.

Detta kan vara en ny sorts "KALLA KRIGET" mot Ryssland och Kina som ville säga att vi har hemliga farkost som ni inte kan lista ut vad dem är. 

Anmäl
2017-01-10 19:56 #5 av: VSK

Det är väl flera länder som gått ut med diverse UFO-grejer. Christine har skrivit en del om detta, men du får nog leta ganska långt bak i tiden. 

Anmäl
2017-01-10 21:43 #6 av: m2studio

Kanske en vacker dag en person från Latin Amerika länderna som har mera besökare än andra länder, kommer ut med info och bra bilder. Eftersom folk är fattig och kanske någon inifrån myndigheterna ville sälja material i form av bild och video, hoppas jag. 

Anmäl
2017-01-13 18:41 #7 av: Hukanson

Saken är klar, det naturligtvis en drake som i sin begeistrade upphetsning sprider eldrök efter sig. Kanske han bajsar också. Det är många som tror på existensen av drakar och det här kan vara ett bevis...eller?

Oneness can not be divided.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.