Övrigt

Asgardia rymdnation

2016-11-05 13:25 #0 av: Huygens

Aerospace International Research Centre (AIRC) i Wien, Österrike, planerar att bilda rymdnationen Asgardia som kommer att placeras i LEO. Rika personer kommer med tiden att erbjudas möjlighet att bosätta sej på Asgardia, säger ledaren för Asgardia, Dr Igor Ashurbeyli.

En säker plats för dom rika och maktfulla, i händelse att Jorden drabbas av "katastrofer"?

.

Nu noterar man ganska lätt att den komplicerade symbolen för Asgardia uppvisar Illuminatisymboler. Jag hittar väldigt få oberoende källor om Asgardia. Kanske måste vi vänta och se vad som händer, men kopplingen till Agenda 21 / Agenda 2030, finns där.

Dr Igor Ashurbeyli är dessutom ordförande för UNESCOs rymdvetenskapskommitte och tillhör en kunglig familj från Azerbajdzjan. Tittar jag på fotot av Dr Igor, får jag minst sagt surrealistiska vibbar, som en blandning av Lost och Tintin.

Är Asgardia en psyop eller verklighet?

.

Planen är att Asgardia ska bli en fullvärdig medlem av FN. 100000 elitmänniskor ska tillåtas bli medborgare av Asgardia.

Första Asgardiaraketuppskjutningen med boendemodul planeras till år 2017.

Frimureri och Illuminati.

Anmäl
2018-08-18 18:38 #1 av: Huygens

Ett Folk - En Enighet - En Ledare.

Videoanalys om Asgardia. (YT/Truthstream Media, 2018-08-17, 36 min)

Ännu en plan för mänskligheten upprättad av Illuminati? Målsättningen är att utvalda ska bli medlemmar av "rymdnationen" Asgardia.

Målsättningen är att dom bästa 2 % av jordens befolkning ska bli asgardians, vilket motsvarar ca 150 miljoner personer. Yttrandefrihet och andra mänskliga rättigheter kan bara inskränkas genom Asgardias lagstiftning. Hmm.

Anmäl
2018-08-18 19:49 #2 av: Hukanson

Om man skalar bort fördomar och obegripliga slutsatser från Huygens inlägg så tycker jag nog att det kan vara en både intressant och god ide. Vi har ju ett problem därute. En massa skrot och bråte virvlar omkring som borde tas omhand. Tanken med rymdstationen - och det verkar vara fritt för vilket företag som helst att bygga en rymdstation av valfri storlek - är att vara till nytta för jorden och mänskligheten genom att verka för ett försvar av planeten. Bygga ett skydd - genom att samla in skrot och varna för ev inkommande farkoster. Det gör man genom en stor station varifrån man kan lätt färdas runtomkring. Där ska forskare och medborgare kunna leva som en egen nation med medlemskap i Förenta Nationerna på Jorden.

Självklart är det rika industrimagnater som styr verksamheten. Självklart har de religiösa tillhörigheter som alla andra. Det är inte speciellt underligt att samlas under en gemensam symbol. De tycker kanske det är passande att använda The Eye of Horus för de vill ju vara just detta - ett vakande öga ovan molnen.

De 100 000 första som blir medlemmar på deras hemsida får automatiskt medlemskap i deras Nation. Hur lång tid det kommer att ta innan de börjar bygga kan man bara gissa.

Det blir ju väldigt intressant att se om det blir verklighet. Kan en stor rymdstation bli betraktad som en egen nation? Kan de bli fullvärdiga suveräna medlemmar i FN? Måste medborgarna söka visum och visa passet varhelst de åker på Jorden? Kommer de att vara kapitalister eller kommunister? Blir Horus deras Gud och religion? Hur ser deras lagstiftning ut? Ska de ha president eller kung? Hur fungerar deras demokrati? Var ska de begravas?

Oneness can not be divided.

Anmäl
2018-08-18 21:12 #3 av: Huygens

Asgardia kommer att ha en kung. Politiska partier är förbjudna enligt Asgardias Konstitution (se video i #1).

Anmäl
2018-08-27 12:38 #4 av: Huygens

Asgardia (wiki).

Igor Raufovich Ashurbeyli (wiki) som uppger sej vara Asgardias grundare sägs officiellt komma från Azerbajdzjan (wiki). Det är oklart varifrån Ashurbeyli fått pengar att bygga Asgardia, men vi kan titta i regionen om det finns liknande jätteprojekt.

I Kazakstans (wiki) huvudstad Astana (wiki) har en enorm mängd nya futuristiska byggnader uppförts. Det rör sej om byggnader för 10-tals, troligen 100-tals, miljarder kr. Vissa av byggnaderna har Illuminatikaraktär såsom pyramider, dubbla pelare, solsymboler (-tempel?), "helig" geometri, glassfärer, gyllene ägg, salen för Världsreligionsrådet (?), guldtrianglar, himlavalvskupoler, Fågel Fenix och dekorativa torn. Efter Sovjetunionens fall var Kazakstan mycket fattigt. Varifrån alla pengarna kommit för att bygga upp Astana är en gåta. Notera att Bilderbergruppen planerar en liknande jättestad i området av Saudiarabien, den intresserade kanske vill se Truthstream Media på yt för detaljerna.

Möjligen förtjänar Astana en egen tråd, men det kan lika gärna vara värt att nämna staden tillsammans med Asgardia, då jag ser paralleller mellan dessa skapelser. Både Kazakstan och Azerbajdzjan har obefintlig demokrati, vilket även gäller för Asgardia enligt den publicerade konstitutionen.

Några videoklipp om Astana:

(YT/WoodwardTV, 2017-03-09, 12 min)
(YT/Shaking My Head, 2018-01-06, 14 min)
Korea Times, 2018-08-27

En utställning om Astana hölls i Seoul, bl a i Lottetornet. Jmf också "framtidsstaden" Songdo i Sydkorea, som byggts med pengar som kommit utanför landet.

Det gör att bygget av Asgardia bara är ett megaprojekt av flera. Vilka projekt som förverkligas och vad som är något annat, kan bara framtiden utvisa.

Anmäl
2018-08-28 08:21 #5 av: Hukanson

Så det är en dröm för 200 000 personer att bli självständiga Astanianer i en rymdkoloni mellan Jorden och Månen. Tjaa.. det är välan dags att fundera på sådana saker när mänskligheten vill bygga baser på Månen och Mars. Men det tar sin tid och vi har nog med problem på Jorden.

Om man nu anser att Illuminati är den superrika grupp som styr världens ekonomi så varför gör man då sensation av deras andliga trosföreställningar? Bara en förnekare hetsar upp sig över det.

Oneness can not be divided.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.