Annons:
Etikettnyheter
Läst 1154 ggr
Huygens
11/2/16, 1:35 PM

Grön meteor?

Något som liknar en grön meteor kunde ses brinna upp i atmosfären över Niigata, Japan, 2016-10-31. Det kan också vara något slags satellit-/metallskräp, då meteorer normalt sett brukar brinna med gulvitt sken.

Meteoren lämnade små brinnande fragment efter sej, som kanske kan hittas på marken?

Annons:
Farwuq
11/2/16, 1:42 PM
#1

En sådan såg jag 1977.

Här kommer klippet ur mina anteckningar från Lund:

"En sen julinatt 1977 vandrade jag och en studentkompis mot vårt bostadsområde i norra delen av staden. Det allmänna pladdret avbröts då jag såg något mycket märkligt. Mycket långsamt gled ett starkt lysande grönt klot mot nordväst. Det liknade de glödande färgade klot som finns i fyrverkeripjäser, fast större. Storleken föreföll vara som en 25-öring (det fanns sådana då) på armlängds avstånd, som sagt intensivt grön, efter sig hade den en glittrande svans av dansade guldflingor. Observationen varade några minuter sedan försvann den bakom husen.

Tilläggas bör att dagen efter stod i tidningen att ett UFO hade observerat i trakterna av Ängelholm senare den natten, Ängelholm låg precis i färdriktningen på vår farkost. "

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marr
11/2/16, 2:40 PM
#2

Synd att inte filmen i länken gick att se med min dator nu. Hade varit roligt att se den gröna röra sig fram…

Vad spännande Draken & roligt du berättar!👍Jag har aldrig sett en sådan grön. Tänk att vad bra att ha dessa anteckningar, så man minns året åtminstone. Jag har mina upplevelser i minnet tyvärr…får jag någonsin vara med om mer händelser så kommer jag hädanefter göra anteckningar.🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
11/2/16, 2:48 PM
#3

Marr, videoklippet kan även hittas med följande youtubesökning.

Det är lite läskigt, för det ser ut precis som videoklippen från Columbiakatastrofen, medan rymdfärjan brann, innan rymdfärjan helt bröts sönder.

Marr
11/2/16, 2:59 PM
#4

Tack Huygens!🙂 Fast det är traggel med den mobila  täckningen just nu. Det blir nog bättre senare.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
11/2/16, 6:16 PM
#5

#2  Jag har av och till haft en " Book of Shadows ", där lite allt och möjligt antecknades.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: