Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 934 ggr
aksaz
11/1/16, 7:19 PM

Kolonisera

kan det vara så att mänskligheten begriper att jordens resurser inte räcker till, när vi dessutom blir 2 till 3 gånger så många och skulle behöva fyra jordklot till om vi ska fortsätta i samma takt . kommer troligtvis bli en kamp på slutet om dom återstående resurserna vatten och mat , då har man skickat iväg kolonisatörer till nån annan planet ihopp om att det går att överleva fortplanta sig . denna generationen och nästa tror jag klarar sig men sen är man vid väggen , god kväll

Annons:
m2studio
11/3/16, 7:32 PM
#1

Vi inte har slut på resurser på Jorden utan att vi har slut på att våga tänka rätt, göra rätt och ha rätt form av information spridning.

Jorden vatten aldrig tar slut och födan kan odlas om vi gör rätt och om politikerna lämna oss i fred.

Energin som vi betalar idag är på tvång och vi kan skapa hur mycket energi som helst nästan helt gratis, men vi inte får göra, p.g.a. att vi är tvungen att köpa el till exempel.

Om jag får tillverka el och använda den utan att betala onödiga tvång skatt för det, och om jag får använda min tillverkade EL, då man kan flytta hur mycket vatten andra resurser man behöver till torra mark för att kunna odla och driva boskap och mm.

Enligt lag, man kan tillverka EL, men man måste sälja den till Vatten Fall och efteråt köpa EL ut av dem med alla påhittade skatter och avgifter.

Det som du säger, sprider fel info till Jordens befolkning slutändan (med all respekt).

Vem har bestämd hur många människor är Jordens kapacitet som nu har blivit 2 till 3 gånger som du nämner. Detta är total fel.

Kanske du inte har sett hur mycket av jordens ytan är helt tomt, "Big brather" har börjat sprida sådan falsk info sedan 1963 över hela världen och fortfarande media som ägs av dem själva pratar om detta rakt ut i deras sändningar.

Falska teorier och falska info.

Jorden har mycket mera kapacitet men vi inte får göra som vi vill eller vi borde.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

aksaz
11/7/16, 6:47 PM
#2

Svar om kolonisera. Nej resurserna är nog inte helt slut , i våran generation jag 50 plus och inte nästa generation. alltså mina barn barn klarar sig nog med sen kommer det. jag har varit på föreläsningar, och läst ämnet , så jag tror inte jag är fel ute .men räcka längre vid bättre odlande osv.det oroande är vatten energi o föda , ps om vi inte kan få hjälp av utomjordingar.

_Fisken
11/7/16, 10:49 PM
#3

Det brukar gå åt fandern i olika profetior men man glömmer av att människan är å petar i ödet. Människan sitter aldrig stillasittande och ser på. Det missar dessa domedagsprofeter. Det är inte första gången jag hör sånt här…

_Fisken
11/7/16, 10:49 PM
#4

Det brukar gå åt fandern i olika profetior men man glömmer av att människan är å petar i ödet. Människan sitter aldrig stillasittande och ser på. Det missar dessa domedagsprofeter. Det är inte första gången jag hör sånt här…

aksaz
11/9/16, 10:44 AM
#5

Ja hej fisken. profetia är det inte. Allmänbildning men en del resonerar som amerikanska trump , angående miljöförstöring, inget man vet säger han bara nåt man tror säger han .hur ska det gå med världen undrar man .eörn some money

Upp till toppen
Annons: