Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 979 ggr
Ghosthunter
2016-10-17 11:35

Gammal UFO-rapport från Värmland?

En intressant iakttagelse i 1850-talets Värmland: https://ufospaning.wordpress.com/2011/02/20/mojlig-ufoobservation-fran-1850-talets-varmland/

Som han skriver så låter det ju faktiskt mer övertygande med ett grönt ljus än en grönklädd kvinna. Men de gamla observationerna tycker jag är väldigt intressanta. Det fanns ju många järtecken som säkert blandades ihop med UFOn.

F.ö så har jag boken i länken "Värmländsk mystik", den är bra!Tummen upp

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Hukanson]
2016-10-17 13:38
#1

Förr i tiden hade man inga andra föreställningar om det övernaturliga och utomjordiska än den religiösa tron. Allt tolkades i termer av citat från Bibeln och dess teologiska värld. Idag har vi en bredare, djupare och vidare begreppsvokabulär än som används i Bibeln. Vi har vetenskapat i 100 år till en medvetenhet om universella sanningar och vi forskar dagligen om vår egen biologiska verklighet.

Hur mycket är vi villiga att erkänna som sant i ett ufo-alien-stellarer perspektiv?

En vetenskapsman förutsätts forska i sanning. Det gäller även det utomjordiska. En stellarolog forskar om stellarer därför att det är något sant existerande.  Något det går att forska om. Filosofi är kärlek till sanningen - all vetenskap är filosofisk.

Det är totalt bortkastad tid att ägna sig åt lögn och bedrägeri. Därmed följer att den som ägnar sig åt stellarforskning gör det för att det är sant.

Marr
2016-10-18 09:53
#2

Vad roligt du hittat detta Spöket…Tack! Har allt läst en del i Blomqvists blogg men missat detta.👍

Det fanns gott om både vidskepelse och religiösa föreställningar vid denna tid. Allt övernaturligt kom nog inte från religionen. Som tomtar, vättar, troll eller andra naturväsen tänker jag Hukanson…🤔

Idag vet vi mer men vilka himlafararna är det vet vi ju inte än. Mången berättelse om t.ex. himlavagnar av eld finnes ju i Bibeln.

Har du varit vid sjön Spöket?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ghosthunter
2016-10-19 08:27
#3

#1 Varför inte ta det jag skrivit om lite enklare? Det var kanske en UFO observation eller ingen alls eller nåt annat ljusfenomen? Jag ser ingen direkt anledning att blanda in religion eller filosofi i detta.

Nej, jag har inte varit vid den sjön, Marr…..men inte så långt ifrån. Har för mig att en spökraket damp ned i just den sjön (Busjön) någon gång i mitten på 1900-talet?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Hukanson]
2016-10-19 10:13
#4

För mig vore det välbehövligt om vi kunde lämna denna låga bekvämliga kanske-observation-kanske-väderballong-kanske ljusreflektion debatt om det överhuvudtaget var ett nyktert vittne som såg eller drömde…

Vakna upp, fatta att det händer, det är sant, det är en FÖRÄNDRING som måste ske och sker NU för att vi ska växa upp i den högteknologiska civilisationen som accepterar den Kärlek som är Universell Vishet och sanning.

Gör vi det blir vårt fokus litet annorlunda och vi kan glädjas åt positiva nyheter och fakta som stärker oss i vår vetenskap och beredskap att möta framtiden.

Ghosthunter
2016-10-19 11:53
#5

Jo men detta var ju en observation från 1850-talet. Jag tror knappast att nån överhuvudtaget visste vad högteknologi innebar…förutom utomjordingarna naturligtvis.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: