Annons:
Etiketterplanetergalaxersolsystem
Läst 1387 ggr
[VSK]
2016-10-13 14:17

Jorduppgång i HD

Häftig video som visar jorduppgången från månen.

Annons:
Magi-cat
2016-10-13 14:33
#1

Underbart!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[VSK]
2016-10-13 14:49
#2

Ja, verkligen 🙂

Grävlingen
2016-10-13 17:48
#3

lmao hollywood fejk

Huygens
2016-10-13 18:22
#4

#0 Det ser väldigt, väldigt konstigt ut.

Skuggorna och ljuset på Månen indikerar att solen är uppe till vänster i bild, utanför kameravyn. Ljuset som reflekteras från Jorden indikerar att solen måste vara åt höger i bild och belyser Jorden aningen snett nerifrån höger i bild.

Det ser helt tokigt ut.

.

Alltså, solen måste finnas upptill vänster i bild för att kunna belysa Månen såsom Månen är belyst i filmsekvensen. Men Jorden är belyst (aningen nerifrån), från höger i bild, för du kan ana Jordens Jordskugga till vänster i bild.

Den rundade konturen av Jorden är knivskarp till höger i bild, men suddig och avtagande till vänster i bild, där Jordskuggan tar vid. Jag har svårt att förstå att någon går på det här.

Det här är fejk.

.

DM har en artikel om den fejkade japanska satelliten Kaguya som påstås flugit över Månen åren 2007-2009.

Den här filmsekvensen är ännu ett stycke bevis för Månfusk. Du ser en plast-/gips-Måne och en plast-Jord i en TV-studio där du i alla fall måste ha minst två "solar" för att få den sorts belysning du ser i filmsekvensen.

Japanerna har klantat sej.

Fejk.

m2studio
2016-10-15 23:01
#5

Tyvärr det är fint men fejk. Jag har kört den i min dator som är byggd för film och bild regeringar o jag håller på sådan sedan år 2000 och måste säga att sista biten av Jorden som kommer upp inte stämmer med vinkel av Moonens bild rörelse och då förstår man att den oprofessionellt gjort och är fejk.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[VSK]
2016-10-15 23:06
#6

#5

Okidoki. Det var ju tråkigt, men likväl en liten njutning för ögonen när man tittar på klippet 🙂

Annons:
Huygens
2016-10-16 09:48
#7

Ja, det är snyggt.

I filmen säger berättarrösten att man tydligt kan se arabiska halvön. Jag gissar att det är den del där Saudiarabien finns, men jag kan inte identifera halvön på filmsekvensen.

Är den arabiska halvön mitt på jorden eller är halvön till vänster i bild?

Om det sistnämnda gäller så borde det vara Indiska Oceanen som är den största arean som kan ses.

.

Tänkvärt är att konturerna av alla kratrar och berg på filmen från JAXA är knivskarpa, men bilderna från ungefär samma höjd i omloppsbana från Apollo 11 år 1969 visar ett månlandskap som är kontursvagt och skiftar i vitt-grått.

Här är ett exempel på Månen från Apollo 11 med Jorden i bakgrunden.

Farwuq
2016-10-16 13:13
#8

Världen är full av fejk.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
2016-10-16 14:39
#9

#8

Jo så är det ju tyvärr.

Huygens
2016-11-07 15:02
#10

Satelliten Kaguya kallas även Selene.

Upp till toppen
Annons: