Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1161 ggr
GVanT
2016-10-13 11:04

"Eld"boll svischar förbi mig

Någon dag under våren/försommaren 2016 när jag satt på jobb skedde något mycket märkligt. Jag var 100% helt själv i lokalen (är jag oftast) och satt i en bekväm fåtölj med datorn (laptop) framför mig på ett litet runt bord och jag satt framåtlutad mot datorn och skrev på tangentbordet.

Det första konstiga som skedde var i hallen utanför som jag satt vänd mot och kunde se i ögonvrån. Ljuset tänds automatiskt i hallen när någon rör sig där och jag hade inte varit i hallen på ett bra tag varpå ljuset hade släckt automatiskt. Men när jag satt och skrev på datorn hade jag först en konstig känsla inom mig att jag inte var själv i lokalen. Och ungefär samtidigt som jag fick den tanken så tändes ljuset i hallen. Jag tänkte att det var konstigt för det har det ALDRIG gjort förut utan att någon har gått ut i hallen. Så jag reste mig upp för att försäkra mig om att det inte var något papper eller något som ramlat ner från anslagstavlan eller nåt och triggat ljuset att tändas. Men det fanns INGENTING där som kunde få ljuset att tändas. Och som sagt, det tänds aldrig ifall ingen person går ut där. Och den enda ingången till hallen var rakt framför mig, så jag hade både sett och hört ifall någon kom. Speciellt eftersom det är en dörr med passerkort och knappsats för att komma in - det hörs tydligt när dörren öppnas och jag sitter bara 4m bort och kan tydligt se den.

Hur som helst så tänkte jag inte mer på det utan satte mig igen vid datorn. Jag tänkte att det var väl nått dammkorn eller nåt som fått ljuset att tändas. Kanske var det så, men då var det första gången och än så länge den enda gången det tänts i hallen utan anledning.

En stund senare, kanske 20-30 min senare, så skedde något mycket märkligt som jag aldrig förut varit med om (och än så länge aldrig varit med om efteråt heller). Plötsligt utan förvarning kom det ett litet “eldklot” med släpande “svans”. Ungefär som man ser på himlen när en metreor brinner upp i atmosfären. Fast denna var mycket mycket mindre (så klart) och for snabbt förbi på min vänstra sida. Den var så nära så jag hade kunna sträcka ut handen och fånga den. Den var kanske 2-3 cm i omkrets och med en orange/gul/röd kulör som såg ut som om den brann. Men det var nog inte någon eld egentligen utan mer kompakt som en liten boll som flög runt. Den färdades från höger till vänster (dök upp bakom min datorskärm men var inte i närheten av den) ca 25-30 cm och sen bara försvann den lika snabbt som den dök upp. Jag uppskattar att det hela varade 3-4 sekunder totalt.

Jag hann inte bli rädd utan blev snarare glad för att jag fick bevittna det. Jag har inte i den vildaste fantasin en aning om vad det var och ifall det hade någon som helst koppling till ljuset som tändes i hallen. Jag är dock säker på att jag såg det och det var för mig en högst påtagligt verklig upplevelse. Var det kanske ett hjärnspöke - min hjärna som skojade med mig? Ingen aning, men det känns inte så. Inte för att jag iof. vet hur det skulle kännas.

I samband med händelsen försökte jag meditera lite och försöka "samla krafterna" men kände ingenting i övrigt. Någon som har något förslag på vad det kan ha varit?

Annons:
Marr
2016-10-13 12:38
#1

Det första jag tänker på är en andeorb eftersom det var lite aktivitet i hallen innan. Men vilken färgstark orb du såg, spännande! Det finns vänner här på iFokus som ser andeorber lättare än jag gör. Hoppas dom läser detta.

Häromdagen så kom något flygandes här hemma med utmed min ärvda bokhylla, men kände nada. Jag tittade på mina djur om dom märkte, men inte. Det gick så fort så egentligen tror jag det var mina ögon som spelade med mig. Det var gråvitt och som en pingisboll i storlek. Jag har inga orber haft här hemma förut vad jag sett…

En väninna till mig filmade sina 2 valpar som lekte i en korg. På filmen åker en grön orb omkring i några sekunder i korgen hos valparna. Det var med ett intelligent rörelsemönster och inget "grönt damm".

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: