Vetenskap

Teleskop

2016-10-06 10:39 #0 av: m2studio

Hej mina vänner,

Igår för första gång kunde jag se Månen genom min köpte Teleskop.

Det var fascinerande faktiskt, men jag undrar vet någon om det finns något apparat som har passande Lins att kunna kopplas till Teleskopet och ta bilder? 

Butiker online som säljer sådana i Sverige inte kan hjälpa mig direkt utan att dem säger man kan hitta olika linser på nätet!!!!

Jag inte lyckades än.

Anmäl
2016-10-06 11:35 #1 av: Niklas

Har du provat att fotografera med mobiltelefon?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2016-10-06 12:15 #2 av: VSK

Normalt sett så finns det ju teleskop med fattning för systemkamera, men nu har du ju inte den lösningen, så du får köra den som Niklas nämner. Detta brukar kallas för digiscoping. 

Vet ej om just den här adaptern passar dig men du kan ju kolla iaf.

https://www.gofoto.se/typ-av-kikare/tubkikare/tubkikaretillbehor/digiscoping/olivon-uspa-smartphoneadapter-53-mm

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-10-06 23:45 #3 av: m2studio

Tusen tackar

Anmäl
2016-10-07 06:57 #4 av: VSK

Glad

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.