Annons:
Etikettsädescirklar
Läst 4135 ggr
Marr
8/20/16, 6:52 AM

Crop circles med budskap?

Dessa Sädescirklar dyker upp var år och i denna video funderar man på om det är budskap om kommande händelser…

Här har man tagit upp några av dom som man tittat närmare på…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Sanyara
8/21/16, 9:25 PM
#1

Det var intressant Marr. Jag har nog aldrig funderat över det där om att det kanske är budskap.

Be the change you wan´t for the world.

Marr
8/22/16, 7:01 AM
#2

Här en länk med de senaste sädescirklarna & klickar man på bilden så får man närmare information och får se närbilder.

http://cropcirclesdatabase.com/2016

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
8/22/16, 7:59 AM
#3

Här är en video om cropcircles och planeternas positioner detta år…

https://www.youtube.com/watch?v=LFdBNnuE7d0

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
8/22/16, 9:06 AM
#4

The Flower of Life…en sädescirkel från tidigare år…

https://www.youtube.com/watch?v=N0k7C8saTOY

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Hukanson]
8/24/16, 5:52 PM
#5

Vackra bilder. De är sköna stellarerna, ganska avancerade rent estetiskt…de vet hur man böjer säd som ett konstverk. det är tydligt att symboler och matematik är ett galaktiskt språk för alla att lära sig. Frågan är bara vad det är man pratar om och då gäller det att vara litet medveten om vad som händer och sker på dagordningen för Det Som Sker. Man måste kunna astronomi och fysik och man måste också veta litet allt möjligt.  😎

JonasDuregard
8/25/16, 6:35 PM
#6

#5 Det finns också människor som kan böja säd och räkna på vinklar. 

Kanske någon av dem som gör det.

Annons:
Marr
8/26/16, 10:00 AM
#7

Javisst har människor försökt göra sädescirklar…en del bättre än andra. Vi har ju dom där 2 gubbarna i England med sina plankor & rep…😃

Finns visst Sädescirklar i Sverige också…några ser man direkt, inte är gjorda med denna oerhörda precision.

Här är länk

http://cropcircles.vingar.se/

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

JonasDuregard
8/26/16, 2:20 PM
#8

#7 Det finns gott om människogjorda Sädescirklar som är gjorda med "oerhörd precision". 

Jag har varit i diskussioner med troende som bestämt hävdat att den ena eller andra sädescirkeln verkligen inte kan ha gjorts av människor, men sedan visar det sig att de ändå varit gjorda av just människor. 

Lätt att underskatta vad skickliga människor kan göra antar jag. I min mening kommer Sädescirklar knappast överst på listan över fantastiska konstverk som människor gjort, men helt klart finns det människor som lägger mycket tid och energi på att göra dem.

Marr
8/26/16, 3:52 PM
#9

Ja absolut Jonas är det så…men dom här enorma cirklarna fixar vanligt folk knappast på några timmar…då vissa av dom är placerade på fält som är på måånga hektar & uppstår under mindre än  3 timmars mörker. 100 gubbar kanske…men då måste dom ju kunna levitera ovan jord då spåren efter "konstnärerna" saknas…🤔 

När man sen undersöker platsen närmare och ser hur perfekt ihoptvinnade stråna är för att bilda dessa mönster ala mandala, utan brott på övrig vegetation & så är det ju inte fråga om 100 strån utan  flera tusentals minst…hur i jösskota namn kan man fixa det bara så å sen klampa hem med sina brädor? Varför kan man mäta strålning på dessa platser?

Fast i.o.f. så brukar man ju inte mäta strålning sådär spontant på gärdena runt omkring  utan orsak, vad jag vet… kanske det är fullt med strålning i typ brödet vi bakar/köper? Fy för fasen att äta sån säd i så fall…

Blir lite sur att inte alla bilder jag såg finns med i länken, där de typiska människogjorda exemplen finns…

Förresten så underskattar inte jag själv människan på något sätt! Kanske då lite när en del är så inskränkta och t.o.m. sarkastiska mot troende…jag tror mer på ufo än sifo som sagt…Gud är universum…han kan inte rädda någon för det är ingen han eller ens hon, utan att jag vill kränka någon med min tro…tror dock på en gudomlig kraft. Vad skulle vi här att göra annars på denna planet?

Vi pratar om andlighet å det ena med det andra…men detta med det utomjordiska det tycker jag är högst fysiskt för min del…då mina upplevelser med det jag sett, har varit sedan lågstadiet med klasskamrater. Tyvärr så vet jag ej om något andligt just i detta…jag har sett det jag sett & kan inte göra så mycket åt saken.

Bor i bonnaland så hade gärna fått en sådan korncirkel i min närhet…Men icke.

Inte ens en överaktiv bonne i trakten, har orkar skojsa till det…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

JonasDuregard
8/26/16, 11:00 PM
#10

#9 "Ja absolut Jonas är det så…men dom här enorma cirklarna fixar vanligt folk knappast på några timmar…"

Där har du fel. Världens största sädescirkel gjordes till exempel på en natt (av människor): 

Resten av ditt inlägg är bara lösryckta påståenden utan några som helst belägg. 

"Varför kan man mäta strålning på dessa platser?"

Det kan man på alla platser. 

"kanske det är fullt med strålning i typ brödet vi bakar/köper? Fy för fasen att äta sån säd i så fall…"

Det är inte så mycket strålning men det finns väldigt känsliga mätare. 

"Bor i bonnaland så hade gärna fått en sådan korncirkel i min närhet…Men icke."

Ge dig ut själv och gör en. Jag tror det är en ganska givande hobby. Man lär sig em hel del om geometri till exempel.

Marr
8/27/16, 11:22 AM
#11

Lösryckta fraser jo kanske det…men du kan inte heller förklara mycket mer än att svärta min text & kommentera typ "strålning kan man mäta överallt"… det vet jag väl. Det "strålar" säkert ut lite ur väggarna i min bostad också.😉 

Kraftigt förhöjda strålvärden får jag väl uttrycka extra då, just i cirklarna…liksom det har varit där man/militären mätt värdena på en del misstänkta "landningsplatser".😐

Så därför säger jag att inte alla är människogjorda. Det är vad jag tror men jag vet ju inte för jag har ej sett själv.🙂

Ge mig ut & göra en egen hahahaha! Det är jag alldeles för lat för. Kom hit & gör en själv du! Du kan sova på min bäddsoffa, för kunskaperna eller energin verkar det ju ingen brist på hur göra.😂

Jag kan beställa flygfoto från "mina gubbar" här & betala. Sen kan vi lägga ut de senaste "cropcircles from Sweden" på tuben.☝️😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

JonasDuregard
8/27/16, 12:18 PM
#12

#11 "Kraftigt förhöjda strålvärden får jag väl uttrycka extra då, just i cirklarna…"

Hur höga strålvärden då? Och vem mätte dem? 

Vaga rykten från icke-namngivna personer är ganska svaga indicier.

Huygens
8/27/16, 12:20 PM
#13

Om man leker med tanken att dom flesta Sädescirklar är gjorda av människor, varför görs så många just i området av Wiltshire? Vad är det som är så speciellt med området runt Stonehenge?

Och även om det finns ett och annat videoklipp på personer som gör Sädescirklar, är det ändå inte påfallande få cirklar som dokumenteras medan dom görs? Och det trots att det ibland påstås ha krävts 10-tals, kanske 100 personer för att göra en formation?

Det är ju trots allt tätbebyggt område och engländarna är vakna dygnet runt, det kan man lägga märke till bara genom att gå upp mitt i natten och spana över dom trafikerade vägarna. England är 2-3 ggr så tätbefolkat som Indien.

Hur uppkommer så många Sädescirklar obemärkt? Ja, det är väl en halvofficiell sanning att MI5 avlönar vissa personer för att göra formationer och har möjlighet att styra polisens nattaktiviteter, men är det ändå inte påfallande få personer som blir påkomna när dom förstör säden?

Det pågår ju mer än vad som bara syns med ögat.

Annons:
JonasDuregard
8/27/16, 12:49 PM
#14

#13 "Om man leker med tanken att dom flesta sädescirklar är gjorda av människor, varför görs så många just i området av Wiltshire?"

Vilken konstig fråga. Varför görs dalahästar mest i dalarna?

"Och även om det finns ett och annat videoklipp på personer som gör sädescirklar, är det ändå inte påfallande få cirklar som dokumenteras medan dom görs?"

Vad menar du med att det är påfallande? Hur många dokumenterade finns det? Hur många kunde man förvänta sig och varför? Det där är bara mer tomma påståenden. 

De som intresserar sig för Sädescirklar här är inte särskilt intresserade av att se sanningen, och de som gör cirklarna är inte särskilt intresserade av att upplysa sin publik. 

"Det är ju trots allt tätbebyggt område"

Källa på det? 

"England är 2-3 ggr så tätbefolkat som Indien."

Men Wiltshire är inte det.

Huygens
8/27/16, 1:11 PM
#15

DailyMail har stor förtjusning i att skriva om lokala brott av udda karaktär, men det är ganska ovanligt att jag sett DM skriva om gripanden av personer som gjort skördecirklar.

Storbritannien har i många år haft upp mot 2000 formationer/år och väldigt sällan grips någon medan dom gör formationerna och ännu mer sällan efteråt. Trots att det sker på den ljusa årstiden med mycket trafik runtom. Dessutom finns det gäng med skeptiker, som nattetid aktivt spanar med kikare efter cirkelmakare, men skeptikerna upptäcker i stort sett aldrig några cirkelmakare, utan får ofta från sina kullar nöja sej med att se cirkeln framträda på morgonen när solen går upp.

Ibland har avståndet varit mindre än 200 meter och inga ljud har hörts.

Ja, det måste vara roligt att förklara.

JonasDuregard
8/27/16, 1:44 PM
#16

#15 "DailyMail har stor förtjusning i att skriva om lokala brott av udda karaktär, men det är ganska ovanligt att jag sett DM skriva om gripanden av personer som gjort skördecirklar."

Det är nog inte ett prioriterat brott, och polisen har runt 17 miljoner hektar odlingar att patrullera. Så det är svårt att komma på ett enklare brott att komma undan med. Man ska ha RIKTIGT stor otur om man ska åka dit, och även då är det kanske inte troligt att man grips. 

"Storbritannien har i många år haft upp mot 2000 formationer/år och väldigt sällan grips någon medan dom gör formationerna och ännu mer sällan efteråt."

Det är alltså en per flera tusen hektar. Inser du hur otroligt osannolikt det är att lyckas se någon av dem göras? Det stämmer väl med att det endast då och då händer att någon ertappas. 

"Ibland har avståndet varit mindre än 200 meter och inga ljud har hörts."

Jag antar att du inte är intresserad av att redovisa någon källa på att det verkligen hänt "ibland"? 

.

Tomma påståenden är enkla att göra. De dyker upp från ingenstans utan att man ser vem som gör dem 😃.

Huygens
8/27/16, 2:42 PM
#17

Det rör sej om en kort tid varje år när det är dags för skörd och det drar tlll sej en riklig mängd obeservatörer nära och i omnejd av Stonehenge. Japanska och tyska turister brukar ha den bästa utrustning med ljusförstärkare och annan apparatur.

Turer anordnas och brittiska guider tjänar pengar gräset med att hjälpa turister hitta dom bästa spaningsplatsern i Wiltshire. Hela området är gödslat med spanare vid den aktuella tiden.

Har man rest från Japan för att spana när en sädescirkel blir till, vill man troligen ha med sej bra utrustning. Det är en stor turistattraktion att nattetid spana efter cirkelmakare.

Himlen är ofta stjärnklar och det är nästan vindstilla under natten. Ljud av bilar på vägarna långt borta, hörs tydligt över landskapet.

Det finns roliga händelser där grupper med 20-30 japaner har stått och hårdspanat med kikare och ljusförstärkare över fälten från en 10 m hög höjd med fri sikt 2 km bort. Då dagen gryr uppenbarade sej sädescirkeln 50 meter bort, visserligen en liten sådan på under 40 m, men ändå.

Ingen av spanarna hade lyckats se någon röra sej på fältet.

JonasDuregard
8/27/16, 2:55 PM
#18

#17 Mer tomma påståenden ser jag, och en och annan anekdot utan källa. Inte en enda siffra på antal och areal som täcks, ändå gör du uttalanden om sannolikheter för det ena och det andra. Klassiskt.

Huygens
8/27/16, 3:14 PM
#19

Det är ju intressant hur "etablerad" vetenskap mörkar och tiger, tiger och mörkar om den förhöjda strålningen på områden av vissa Sädescirklar.

Det finns ju inte så mycket som kan avge strålning mer än grundämnen. Om gammastrålning avges kan man ju undersöka vad det finns för ämnen i marken eller på växtligheten som avger strålningen. Borde vara relativt enkelt och kunna göras på några veckor av skickliga forskare.

Ändå skyggar forskare från att försökt ta reda på exakt vilka radioaktiva ämnen som finns i högre mängd än normalt. Vad avger strålningen? Det normala är att amatörer tar med sej strålningsmätare och nämner dom förhöjda värdena. Då borde forskarvärlden ta över och ta reda på orsakerna. Istället möts upptäckterna med tystnad.

Konstigt, va.

Vetenskapsvärldens kraftfullast forskningsåtgärd är tystnad.

Det är ju annars enkelt att undersöka.

.

Och varför är det så viktigt för traditionell media att möta alla undersökningar av Sädescirklar med förlöjliganden och utfrysning?

Varför skapa denna rädsla hos forskare så att dom inte vågar undersöka fenomenet?

Varför är det så viktigt?

Varför rädsla?

JonasDuregard
8/27/16, 5:20 PM
#20

#19 "Det finns ju inte så mycket som kan avge strålning mer än grundämnen."

Har du sett den där stora gula saken som kallas "solen"? Den ger tydligen ifrån sig en hel del strålning. 

Annars har du rätt i att grundämnen i vår närhet ofta sönderfaller radioaktivt. 

"Vad avger strålningen?"

Det är kanske inte den första frågan som behöver besvaras, snarare borde du berätta exakt var strålningen finns, vem som mätte den och vilka mätvärden denne påstår sig funnit.

Annons:
[Hukanson]
8/27/16, 5:42 PM
#21

Är det inte också så att om någon strålningskälla finns i miljön så kommer miljön att ackumulera strålning och även om källan avlägsnas kommer det att kunna spårar förhöjd stråling i miljön under en tid. Att människor har lyckats tillverka en sädesfältsfigur med en natts arbete hindrar ju inte att det är sant att stellarerna gör många stora kornfältsbilder på bara några minuter per bild. Vi har ju dokumenterat hundratals kornfältscirklar. Men tack till alla som håller igång samtalet.

Huygens
8/27/16, 6:17 PM
#22

Jag vet inte om brittiska forskare mätt strålningen, men två forskare från USA ska tydligen gjort en mätning år 1991. Och dom tänkte göra en mätning året därpå, 1992, fast jag tror att det stoppades på något sätt.

Kanske kom forskarna för nära en mätbar sanning?

.

År 1991 mätte kärnfysikerna Michael Chorost och Marshall Dudley bl a onaturligt förekommande radioaktiva ämnen, isotoper i jord hämtad från en korncirkel:

Europium-146      14.6 dagar
Tellur-119m            4,7 dagar
Jod-126                13,0 dagar
Vismut-205           15,3 dagar
Protaktinium-230  17,4 dagar
Ytterbium-169       32,0 dagar
Rodium-102            2,9 dagar

Tiden som anges efter isotopnamnen är halveringstiden. Halveringstiden på ämnena är så kort i vissa fall att det är osannolikt att ämnena funnits i marken mer än i några månader.

Nu är det möjligt att dessa ämnen kan förekomma "naturligt" över längre tid, men då ska det dels finnas andra söndefallsprodukter tillsammans med dom ovan listade samt det måste finnas förälderisotoper av mer långlivade ämnen i jorden. Dom långlivade föräldraisotoperna kan kontinuerligt generera dom mer kortlivade isotoperna. Och i dom jordprov som forskarna undersökte, saknades både systerämnen samt möjliga föräldraämnen.

JonasDuregard
8/27/16, 6:52 PM
#23

#22 "Och dom tänkte göra en mätning året därpå, 1992, fast jag tror att det stoppades på något sätt."

Varför tror du det? De kanske gjorde mätningar men hittade inget intressant.

Huygens
8/27/16, 7:11 PM
#24

Det intressanta är att cirkelformationer även förekommer på lös jord och tunn is, och inga fotspår syns. Vid ett tillfälle år 2001 ska en korncirkel plötsligt uppstått medan forskare nattetid gick genom arean där korncirkeln skapades (bruten länk).

Meteoritdamm och mikrosfärer av silikondioxid har hittats på sädesaxen i Korncirklar. Vid ett korncirkeltillfälle hittades ett tunt lager metall på blad och ax. Magnetfält kan vara 3 ggr kraftigare inne i en nybildad korncirkel.

Sädesaxens tillväxtnoder är ibland böjda och i vissa fall brända.

.

Vi har ett läge med radioaktiva onaturligt förekommande isotoper i Korncirklar, och den etablerade vetenskapen mörkar och tiger, tiger och mörkar.

Antalet dokumenterade fall med korncirkelmakare är påfallande få.

Varför sådan rädsla för att undersöka fenomenet?

JonasDuregard
8/29/16, 11:05 AM
#25

Rent allmänt är det såhär: Om man undersöker en sädescirkel tillräckligt noga kommer man hitta något underligt. Om man sedan undersöker en annan cirkel kommer man hitta något annat underligt där. 

Förklaringen till det är att naturen är full av underligheter. En plats helt utan underligheter vore i sig väldigt underlig 🙂. 

En seriös undersökning av fenomenet skulle alltså inte ägna sig åt att försöka hitta olika underligheter, utan att försöka hitta samma underlighet i flera olika cirklar.

Huygens
8/29/16, 12:18 PM
#26

Dom sista 40 åren är det nästan ingen inom etablerad vetenskap som försökt hitta något samband eller ens undersökt Korncirklar. Dessutom är blockeringen satt i ett system där media spelar en central roll.

Förlöjliganden och hån, hån och löjliggöranden.

Mörkläggning.

.

Påminner lite om fysikern Valleés iakttagelser på 1960-talet när han arbetade med en grupp forskare som började inse att deras signalmätningar inte kunde förklaras med den tidens etablerade fysik.

Forskare med fasa i blicken satte frenetiskt igång att förstöra all sin mätdata. Valleé nämner hur förbluffande det var, för alla fysikerna jobbade i samförstånd. Ingen ville spara någon data och efter en vecka hade alla datafiler raderats, papper samlats in och förstörts. Dom skakade och en smula tagna forskarna sa då till varandra att nu hade dom "återfått kontrollen".

Om det är så lågt inom fysik, med faktiska verifierade mätdata, hur lågt i tak är det inte för den forskare som börjar undersöka sädescirkar?

Varför har inga brittiska forskare gjort radioaktivitetsmätningar av grundämnen i korncirklarna?

Varför genomfördes bara en enda undersökning år 1991?

Vad beror rädslan på?

.

Och varför finns det så få filmsekvenser med cirkelmakare, då utkiksplatserna runt sädesfälten är gödslade med skeptiker, nyhetsfolk, turister, nyfikna och cirkelspanare som använder kikare med ljusförstärkare och mikrofoner under skördetiden?

I synnerhet inom det lilla området av Wiltshire, med tyngdpunkt i området runt Stonehenge.

Den officiella hållningen är ju att 95 % av alla Sädescirklar görs av människor, och med upp mot 2000 cirklar borde det vara enkelt att upptäcka om det plötsligt finns värmesignaturer mitt ute på släta sädesfält i natten.

JonasDuregard
8/29/16, 1:51 PM
#27

#26 Du inbillar dig att det sker någon mörkläggning. Det finns absolut ett ointresse, eftersom det finns så många andra saker att forska på som faktiskt kan leda någonstans. 

"Varför har inga brittiska forskare gjort radioaktivitetsmätningar av grundämnen i korncirklarna?"

Gissningsvis har de har haft annat att göra. Det finns bara ett ändligt antal forskare men en oändlig ström av tokiga teorier, så det är omöjligt att lägga forskares tid på att utreda alla. Och när frågor som "vad orsakar cancer" ställs mot "vad orsakar sädescirklar" så kommer den förra att prioriteras över den senare av mycket goda skäl. 

Men om ett antal troende går ihop och samlar pengar till att utföra forskning på det här går det säkert att hitta forskare som kan genomföra den. Men räkna med att bli besvikna på resultatet, och räkna inte med att sådana tokigheter kommer finansieras av offentliga forskningsmedel - det vore skandal. 

"Vad beror rädslan på?"

Det där är ett riktigt fult retoriskt knep. Du borde skämmas.

"Och varför finns det så få filmsekvenser med cirkelmakare, då utkiksplatserna runt sädesfälten är gödslade med skeptiker, nyhetsfolk, turister, nyfikna och cirkelspanare som använder kikare med ljusförstärkare och mikrofoner under skördetiden?"

Hur många människor talar vi om, hur lång tid och hur stor yta? När du har de siffrorna är det enkelt att svara på din fråga, innan dess är det omöjligt, och det enda du har är tomma påståenden. 

"Den officiella hållningen är ju att 95 % av alla sädescirklar görs av människor, och med upp mot 2000 cirklar borde det vara enkelt att upptäcka om det plötsligt finns värmesignaturer mitt ute på släta sädesfält i natten."

Du har så fel! Du verkar ha svårt att förstå vilka otroligt stora arealer som skulle behöva täckas, du talar om kostnader i miljardklassen för att avslöja några skojare som ritar mönster på åkrar. För att inte tala om hur olagligt det vore att sätta upp övervakningsutrustning över en avsevärd del av Storbritanniens yta.

Annons:
Huygens
8/29/16, 2:40 PM
#28

Forskarna är fyllda av skräck inför att ta reda på orsaken till Sädescirklar.

Pennalismen är kvävande.

Vi har samma situation i Hessdalen, med Hessdalsljusen, ett helt oförklarligt fenomen. När forskare har möjlighet att studera oförklarliga fenomen ligger Nobelpris nära om fenomenet kan dokumenteras och allra helst förklaras.

Men Hessdalsljusen har blockerats av etablerad vetenskap och ingen egentlig forskning görs. Det är högst begränsat vad norska forskare gjort kring Hessdalsljusen, troligen blockerade av Bilderbergruppen på uppdrag av högre instans.

Jag tror att italienska forskare tittat på Hessdalsljusen, men det saknas vilja att ta reda på vad ljusen är. Vissa ljus har tagit sej nära bilar och i klotform befunnit sej bara några meter bort.

Parallellerna mellan oviljan att undersöka dom talrika sädescirklarna och dom lättdokumenterade Hessdalsljusen är påfallande. I ett amatörvideoklipp med intresserade frågades vad en av dom norska forskarna gjort, då intressenterna föreslog att man skulle studera rörelsemönster hos Hessdalsljusen. Jag minns uttrycket att den norske forskaren "dritt i byxorna".

Varför sådan rädsla?

Och varför utdelas det små tjuvnyp av media när dom italienska forskarna i påfallande försiktiga ordalag pratar om sina iakttagelser. Varför är det så sparsamt med info på hemsidan för Hessdalsljusen? Vem styr och mörkar informationen?

Forskarna kan ju bestämma exakta avstånd till ljusen då olika kameror kan triangulera position, men det verkar saknas info över rörelsemönstren.

Varför rädsla och ovilja från norska forskare?

Nobelpriset ligger ju runt hörnet.

JonasDuregard
8/29/16, 3:55 PM
#29

#28 "Forskarna är fyllda av skräck inför att ta reda på orsaken till sädescirklar."

Så är det inte. Det kanske är du som är fylld av skräck inför att upptäcka att de flesta forskare är ganska ointresserade av Sädescirklar. Om någon skulle intressera sig för det så tappar de nog lusten när de möts av dina fördomar. 

Det finns ingen ovilja att undersöka de här sakerna, men det finns en prioritering. Det måste det finnas eftersom vi inte har oändliga resurser för forskning. 

"Men Hessdalsljusen har blockerats av etablerad vetenskap och ingen egentlig forskning görs."

Hur? Kan du svara på den frågan innan du hoppar vidare till nästa anklagelse? 

På vilket sätt har etablerad vetenskap "blockerat" sådan forskning? 

.

Hessdalen är mer intressant att undersöka eftersom det troligen rör sig om något naturfenomen (inte något konstnärskollektiv som ritar cirklar i sädesfält), och det har ju också lagts en del energi på att undersöka. 

Men det är ju också ett helt annat ämne och lite tröttsamt att du hoppar till det plötsligt. 

"Nobelpriset ligger ju runt hörnet."

Nej, knappast. Man får inte nobelpris för kuriosaforskning om ljusfenomen i Hessdalen. Om det visade sig vara hittills okänd fysik bakom, visst, men troligtvis är det ju bara en ovanlig kombination av var för sig vanliga omständigheter (fyndigheter av gaser och andra ämnen i marken). 

En sorglig sak är att du klagar högljutt på att det inte forskas tillräckligt, men samtidigt verkar du inte ha läst den forskning som ändå gjorts 😐. Ännu ett exempel på din dåliga attityd mot de forskare som ändå tar sig tid att titta på de här sakerna.

Marr
8/30/16, 11:09 AM
#30

Jo då det forskas allt om detta t.o.m Nasa är intresserade…kanske dom t.o.m. "vet" vad meddelanden i de "oförklarliga" cirklarna betyder?

Här en annan intressant länk.

https://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www.cropcirclesecrets.org/education.html&prev=search

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
9/8/16, 7:05 PM
#31

För den intresserade har jag skapat trådar om Hessdalsljusen och om dom (mänskliga) Cirkelmakarna.

Nu vet jag inte om skeptiker vill fortsätta prata Hessdalsljusen. Det var visst någon som fick kalla fötter på Skepticism när foton skulle studeras. Faktiska bevis verkar ogillas av skeptiker och inlägg raderades godtyckligt där.

.

Carol Cochrane funderar på om själva dom geografiska platserna i England kan innehålla budskap. För speciella platser med ovanliga (orts-)namn, kan man analysera namnen på platserna där Sädescirklar skapats och hitta meddelanden, videointervju (20 min).

Hon omnämner meddelandena The Sirius Letters (Siriusbreven).

Huygens
9/16/16, 10:23 PM
#32

En intressant detalj med Milk Hill cirkeln. Dom enskilda cirklarnas "centrum" är inte i mitten av cirklarna.

Upp till toppen
Annons: