Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1394 ggr
mulac
8/16/16, 9:35 AM

Keshe generator

Intressant man får bygga en själv och testa!

Annons:
mulac
8/16/16, 9:39 AM
#1

Ritning finns på denna adress: http://www.keshefoundation.org/

Marr
8/16/16, 10:29 AM
#2

Wow 😮 men det skulle jag aldrig klara av att få ihop…😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
8/16/16, 1:25 PM
#3

Vad är den bakomliggande principen till generatorn? Är det en ny naturkraft eller en ny teknik? Vilken i så fall?

_Fisken
8/17/16, 6:46 AM
#4

Detta måste ju undersökas!!

_Fisken
8/17/16, 6:50 AM
#5

Fann detta. Men måste åka å jobba så jag hinner inte analysera så mkt…

http://www.keshefoundation.org/new-horizons/gravity/69-gravity-en

mulac
8/17/16, 11:14 AM
#6

De finns hundratals timmar på Tuben som man se.

Se också.  https://www.facebook.com/groups/124557421236239/

Annons:
Huygens
8/17/16, 11:17 AM
#7

Problemet är att mycket är obegripligt. Jag har tittat på flera klipp nu och några verkar klaga på att deras keshegeneratorer måste kopplas till elnätet och drar ström. Generatorn ligger i prisklassen 10000 - 15000 kr.

mulac
8/17/16, 11:23 AM
#8

Det är delvis en open source  så det är massor av folk som testar och utvecklar systemet.  De första som släpptes förra året sparade in ca 33% av förbrukningen men den den senaste skall klara 100%. Kolla in ritningarna och andra , jag skall i alla fall bygga en så ser man med egna ögon men det kan vara krångligt att få allt rätt.  Senare kommer de att bygga dem i fabrik i Italien och Arizona USA plus på några andra ställen.

mulac
8/17/16, 11:27 AM
#9
Huygens
8/17/16, 11:30 AM
#10

Jag skulle vara försiktig med att använda mina pengar tills principen är förklarad.

Alla existerande elgeneratorer fungerar efter så enkla principer att det kan förklaras på en minut. Om det inte kan förklaras ifall det är en ny naturkraft eller en ny teknik som används, har jag mycket frågor.

Jag kan inte förstå hur det kan finns 1-2 timmar långa videoklipp om keshe, men ingen kan förklara hur den fungerar.

Varifrån kommer energin?

mulac
8/17/16, 11:49 AM
#11

Jag är ingen fysiker och jag kan inte förklara hur en luftvärmepump fungerar men som jag förstått det så skapas sk. plasma under samverkan mellan magnetism och gravitation.  Kostnaden blir nu inte så hög ca 500-1000 kronor att bygga om man inte får gratis koppartråd som slängs (1,5mm2) !

_Fisken
8/17/16, 1:05 PM
#12

Min andra länk under #5 ska vara nån form av förklaring. Jag begriper inte efter att  jag skumläst men iofs så är jag inte fysiker.

Huygens
8/17/16, 1:09 PM
#13

#12 Vad är principen? Är det en ny naturkraft eller bara en ny teknik som använder existerande naturkrafter?

Annons:
_Fisken
8/17/16, 4:38 PM
#14

Det är då garanterat ingen naturkraft som vi skapat. Snarare att denne Keshe har förstått hur man kan plocka ur energi ur denna soppa. Ska hem å läsa på lite nu…

Huygens
8/17/16, 6:01 PM
#15

Jag har inte pratat om att någon "skapat" något. En naturkraft kan inte "skapas", den bara är, t ex som gravitationen. Ingen har "skapat" gravitationen, utan den bara finns i universum. Frågan är om det är en ny naturkraft (nyupptäckt) som används i keshegeneratorn eller om det är ny teknik som uppfunnits.

Jag har delvis fått svar på frågan och enligt denna analys av en fysiker måste det röra sej om en ny naturkraft, för annars finns det inte skuggan av en chans att keshe skulle kunna fungera som det beskrivs.

Och då borde keshe också kunna vara föremål för ett Nobelpris.

.

Fysikern går lite längre och säger att alla påstående om keshe i en video är troligen bluff och båg, för inget stämmer med existerande fysik.

Det blir bara tokigt hela vägen…

.

Några av dom problem som finns med påståendena om keshegeneratorn:

1. Generatorn använder en plasma av (?) elektroner och protoner (som i solen?), mm, vilket borde resultera i hetta och radioaktiv strålning. Det saknas förklaring till hur denna plasman upptäckts, hur plasman produceras och hur den ska fungera i generatorn.

2. Det krävs att kopparledningarna är täckta med ett slags nanomaterial av okänt ursprung, av okänd karaktär och med okänd funktion. Det saknas förklaring och beskrivning till hur detta nanomaterial är konstruerat och producerat.

3. Keshegeneratorn använder gravitation för att få energi, vilket inte ska vara möjligt annat än om man t ex använder ett vattenkraftverk och låter vattnet falla neråt och driva en turbin. Det är alltså inte möjligt enligt nuvarande fysik, att få energi ur gravitation utan att använda massa som förlorar lägesenergi.

4. Det är dåligt förklarat, faktiskt obegripligt, hur keshe kombinerar mörk materia, vanlig materia och antimateria till plasma i generatorn. I synnerhet som ingen idag vet vad mörk materia är eller ens om mörk materia existerar. Dessutom är antimateria svårt och dyrt att tillverka.

5. Det saknas förklaring till varifrån energin kommer i keshe. Att göra en plasma kräver tillförsel av energi, förutom i en atombomb, en elektrisk ljusbåge eller under det höga tryck som finns i solen. Gravitation i sej självt kan inte generera energi.

6. Ett par patentansökningar som gjorts verkar handla om apparater som är kapabla att hålla en elektrisk spänning ungefär som ett batteri, men spänning (Volt) är inte energi i sej självt och hjälper inte till att förklara hur generatorn fungerar.

7. Det förs även fram ett antal påståenden av generell och otydlig karaktär, men som saknar validitet för energiproduktionen.

8. Ingen har lyckats skapa gravitation ur ett magnetfält såsom det påstås i patentansökan WO2008113392.

9. Det är helt obegripligt hur keshegeneratorn alls ska kunna fungera.

10. Keshe verkade inte ha ett enda godkänt patent för generatorn år 2015. Keshe hade vid den tidpunkten bara ett stort antal ej godkända patentansökningar från år 2008 och framåt.

.

Om bara 5 % av det keshe påstår, verkligen existerar och han kan bevisa dess existens, borde det omedelbart ge ett fantastiskt Nobelpris.

I annat fall är keshegeneratorn en fantasi.

_Fisken
8/17/16, 6:42 PM
#16

Ok. Bra redogörelse. Det låter ju onekligen fantastiskt o plocka ur denna mängd energi ur "nåt" verkar för bra för å vara sant…jag/vi får hålla ögonen på detta. 

Det finns en facebook-grupp, Ska grotta ner mig i den o få se lite…

_Fisken
8/17/16, 7:43 PM
#17

Google på "Keshe generator fake"….

mulac
8/17/16, 8:27 PM
#18

Det blir intressant, jag har byggt nästan halva med  nano beläggningen klar, kondensatorerna är kvar plus en gans typ.  Sedan att koppla med kompressorerna och en starter enhet.  

Annars såg jag att de har en presentation /demo på National Press Club, McClendon Room, 529 14th Street NW, 13th Floor, Washington, D.C. 20045.

mulac
8/17/16, 8:34 PM
#19

Det behövs ingen patent om vem som helst kan bygga denna apparat.

Synd bara om den fungerar för alla som investerat pengar i kärnkraftverk?

mulac
8/17/16, 8:40 PM
#20

Video på svenska!

Annons:
Marr
8/18/16, 7:09 AM
#21

Wow Mulac så du är redan igång & bygger på denna! Spännande att se vad du får för resultat av detta sedan.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
8/18/16, 7:32 AM
#22

Tänk på att det faktiskt är elström av betydelse i dom där ledningarna som är kopplade till väggurtaget och därför inte helt ofarligt. Både experimentet i #0, som verkade ske utomhus och experimentet med baljan, involverar möjligheten att fukt eller kablar kortsluts.

Marr
8/18/16, 7:39 AM
#23

Ja jag reagerade också på att han hölls utomhus med detta i videon. Illa om det skulle komma ett överraskande regn…

Jag har stor respekt för el…fick en smäll av en industrimaskin en gång så jag flög 5 meter baklänges. Hade hemskt ont i armen sen där strömmen gick in. Många tusen volt. Hade nog änglavakt där…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: