Annons:
Etikettutomjordiskt
Läst 2413 ggr
Carmarino
2016-08-09 15:12

Har Grödinge haft besök av utomjordingar?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Crystal93]
2016-08-09 15:39
#1

_Jag tror dock inte på utomjordingar eller ufo:n.. särskilt inte när människor skriver eller talar om dem via median. Men jag tror heller inte att det är omöjligt, det vore konstigt om vi var dem enda i universum, visst? Jag har personligen varit med om en händelse som jag inte kan beskriva.. jag har försökt tänkt ut varenda logiska beskrivning, men finner ingen. Till slut sade min vän att det kan ha varit en utomjording.. i mina öron lät det som ett sjukt skämt och därför kände jag bara för att skratta. Men när jag tänker efter.. så fann jag ju ingen beskrivning till vad det egentligen var, så jag utesluter inga teorier längre.

Det kanske finns mera i livet än vad vi egentligen kan förstå.🙂_

Carmarino
2016-08-09 15:46
#2

#1 UFO betyder bara Unidentified Flying Object (oidentifierat flygande föremål). Allt flygande som man inte kan identifiera är nämligen UFOn tills man fått reda på vad det är. När man vet vad det är blir det istället ett IFO; Identified Flying Object (identifierat flygande objekt). Det är alltså inte detsamma som flygande farkoster från främmande planeter, vilket väldigt många tror.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tarantass
2016-08-09 15:50
#3

Vad det än är verkar det faktiskt vara ett litet ovanligt fall, perseider inräknade, om vittnet var så redigt som Svahn tyckte hon verkade. Här är blogginlägget som LT-artikeln hänvisar till:

http://blogg.dn.se/markligheter/2016/08/07/vad-hande-pa-himlen-den-6-augusti/

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[Crystal93]
2016-08-09 15:59
#4

#2 Tack för din kommentar.. men dock så förstod jag redan det.😉

Carmarino
2016-08-09 16:00
#5

#3 De som är märkligt i berättelsen är att det bara verkar vara kvinnan,  hennes sambo och släktingen som sett bilderna i molnen, och sedan bara kvinnan och sambon som sett gestalterna. Tydligen var gestalterna/varelserna kvar när polisen och hundpatrullen var där och kollade, men de såg ju inget ovanligt. Förhoppningsvis kan filmerna ge en ledtråd till vad det var.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2016-08-09 16:02
#6

#4 Eftersom du skrev att du inte tror på ufo:n så trodde jag att du likställde ufo med utomjordiska farkoster.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Crystal93]
2016-08-09 16:29
#7

_#6 Det är lugnt.. kanske jag borde ha beskrivit det ur ett annat perspektiv.
Min vän tror mera på utomjordingar än någonting annat och efter att personligen ha sett så mycket konstigheter i världen, så skulle det inte riktigt förvåna mig om det faktiskt fanns utomjordingar. Har du hört talas om sömn-paralysis? Det är en väldigt fascinerande diskussion, där dem ärligt talat inte vet om det är en simpel störning/sjukdom, om personen har blivit/är besatt utav demoner eller har påverkats utav utomjordingar, eftersom flera människor som lidit utav sömn-paralysis bara har försvunnit utan spår.🙂

Men tyvärr.. så finns det alldeles för många lurendrejare där ute, som bara söker efter en story, beröm eller pengar. Så jag finner det komplicerat att tro allting som jag läser eller hör talas om, det är nog bäst att vara öppen för alla förslag.😉_

Carmarino
2016-08-09 17:06
#8

#7 Att inte tro på allt man läser och hör är en väldigt bra inställning. Det finns alltför många lurendrejare och fanatiker, så det behövs inte ännu fler. Glad

Själv tycker jag att det vore väldigt underligt om det av alla miljarders miljarder stjärnor i universum bara skulle finnas en enda som har en liten plutteplanet som utvecklat livsformer. Däremot tror jag inte att det är så många av dem som är tillräckligt utvecklade för att ha lärt sig resa runt i universum. Det kanske kan finnas några, men varför skulle de i så fall vilja hälsa på oss. Har de studerat oss under en tid så är det troligare att de skickar ut en varning till alla de känner: åk inte dit för allt vad ni gör! 😉

En av de intressantaste böcker jag läst är Möte med Rama av Arthur C. Clarke, eftersom den är så annorlunda jämfört med andra science fiction-böcker. Särskilt slutet är väldigt speciellt. Ska inte avslöja något för dem som inte läst boken, men när jag läste boken (för väldigt många år sedan) så tyckte jag att det var bland det bästa som skrivits.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Huygens
2016-08-09 17:57
#9

Det kan vara interdimensionella varelser. Dom reser inte nödvändigtvis i rymden, utan kanske använder farkosterna för att resa mellan sin värld och vår verklighet.

m2studio
2016-08-09 19:42
#10

Filemen som Grödinge paret har filmat kommer alldrig att laddas upp i media  så som hundratals andra människor som har gjort det innan. Varför? det kanske ni själva kan lista ut.

===

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Marr
2016-08-09 20:05
#11

Ja det kan mycket väl varit utomjordiskt besök. Claes Svahn besvärar sig nog inte med annat än det som han ej kan bortförklara med en gång. Det är allt intressant det här Carmarino.

Skulle gärna vilja se den där filmen jag med. Om sen de trädklättrande "människorna", ansiktsformationer i molnen har med saken att göra…kanske, det vet man nog när man ser det. Kan säga att det kan hända många konstiga saker när dom är riktigt nära…

Ja Crystal93, det finns mer än vi kan förstå. Jag vet för jag är en av dom som sett dom många gånger, nära. Intensivast mellan 1990-2008. Vilka dom sen än är, det vet jag inte, kanske olika sorter? men inte är dom vanliga jordbor. En gång såg jag med vittnen t.o.m en liten Grey i flera timmar på grannhusets tak. Ovanför satt ett "moln" fast på samma plats  hela dagen när de andra for förbi.

Jag söker varken ära eller berömmelser utan konstaterar bara vad jag med många fler vanligt folk har varit med om. Tyvärr har vi många modiga sanningssägare som t.ex. Phil Schneider tyvärr hotats till livet och som slutligen blivit mördade. Den listan börjar bli lång nu…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Hukanson]
2016-08-09 20:56
#12

Vad menas med "jag tror inte på ufo's"? Först måste man ju tro på att det finns något icke identifierat flygande objekt som man sen kan ignorera och inte undersöka närmare. Det finns en civilisation som färdas med farkoster bland planeter som cirkulerar runt en stjärna, en civilisation med intelligenta varelser som forskar på allt de kommer i kontakt med och söker kunskap och sanning. De skickar ut informations sonder i alla riktningar och samlar information om allt men speciellt universums ursprung, dess storlek och dess framtidstendenser. Den civilisationen är mänskligheten på planeten Jorden. Visst vore det otroligt trist om människan var den enda tänkande varelsen i detta universum som är så stort att det inte är någon mening med att översätta ljusår till mil och kilometer. Personligen verkligen hoppas jag att vi har sällskap i detta kalla universum och att de är mer avancerat fridsamma och kärleksfulla.

Marr
2016-08-10 11:33
#13

#10 Ja jag har "listat" ut att dom blev så skrämda att dom flydde sitt hem. Synd om dom tycker jag…jag skulle inte fly om de trädklättrande varelserna/personerna inte kommer in i huset och bråkar med mig då vill säga.

Men alla tar inte sådana här upplevelser så där hemskt positivt…mitt x mådde inte alls bra på alla utomjordiska saker vi var med om, i synnerhet när "dom" kom för nära. Jag var mer hänförd & hemskt nyfiken. Vad ska jag bli rädd för? Vad hjälper det? Men har man ej sett innan så kan man nog bli chockad kan jag tänka.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Upp till toppen
Annons: