Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 2188 ggr
Huygens
7/9/16, 9:02 PM

Tunguska

I området av Tunguska i gamla Kejsardömet Ryssland (innan Sovjet) inträffade Tunguskahändelsen 1908, relativt nära transsibiriska järnvägen, kanske 700 km bort. Det borde varit enkelt att undersöka nerdslagsplatsen rätt så snart, men ett beslut togs (?) att inte färdas till området förrän 20 år passerat.

Idag presenteras en ny undersökning av Tunguskahändelsen som utesluter att det varit en komet, asteroid eller meteor som slog ner. Ingen kan förklara Tunguskahändelsen. Vad var det som explodera en bit över marken?

Ortsbefolkningen berättar att den heta värmestrålningen var outhärdlig, fönsterrutor krossade och hänglås bröts sönder på ladudörrar av tryckvågen.

  • Redigerat 7/17/22, 2:48 AM av [Tismon]
Annons:
Ghosthunter
7/10/16, 10:50 AM
#1

Intressant det där. Det skulle kunna vara metangas, kanske? Det är ju väldigt explosivt och kan orsaka rejäla smällar i större mängder. Det skulle kunna förklara att det small en bit ovanför marken också!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Huygens
7/10/16, 11:26 AM
#2

Visst, och att riktningen som träden föll är olika på olika platser. Sumpgas.

Ghosthunter
7/10/16, 2:15 PM
#3

Men samtidigt utesluter jag inte att det kan vara något utomjordiskt…jag är öppen!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Eliiza
8/4/16, 11:53 PM
#4

Hej på er! Som sagts förut; det var ett rymdskepp som sprängdes över Tunguska. En tragisk och sorglig historia, som sedan gav upphov till förändringar till det bättre för deras folk. Med vänlig hälsning, Eliiza

micki78
8/5/16, 12:43 PM
#5

#4 Hej! Finns det någon information, någon länk kanske som man kan läsa om händelsen med rymdskeppet? Jag har aldrig hört talas om det förr.

Upp till toppen
Annons: