Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 9286 ggr
[Hukanson]
6/6/16, 9:30 AM

UJ Snackis 12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Öppnar en ny snackistråd så vi kan dela våra inomjordiska erfarenheter med varandra. Eller helt vanliga tankar och ideer. Idag är det Sveriges Nationaldag och vädret är ljuuuvligt. Ha de underbart var ni än är! ps. har ni tänkt på att det är Sveriges födelsedag i dag och Sverige snart fyller 500 år jämt (2023). Inte många flaggar och hedrar vår nation och jag undrar varför egentligen? Är vi inte stolta och glada över oss själva och vår nation? Kan vi inte älska varandra som svenskar? Åtminstone på vår födelsedag kunde vi väl gilla att vara svenskar…alla som är svenskar.

Annons:
Marr
6/7/16, 3:39 PM
#1

Tack käre Hukanson!❤️

Jag lägger in den sista alldeles speciella snackistråden här…eftersom vi kan med den kanske avsluta vår sorg efter Cristine vår käraste Ann-Christine Goude!

http://utomjordiskt.ifokus.se/discussions/556bcd1d8e0e7445cf001351-uj-snackis-11

Titta gärna på inlägg #55 i den tråden & flera med det..

Är glad du tog tag i det Hukanson för jag är alldeles lam efter förlusten av den mest älskade sajtvärden någonsin? Skulle hemskt gärna fortsätta med vårt dagliga bla bla bla. Men känns så svårt att komma igång…

Jag har ännu så stark sorg efter Crissans övergång & att jag av rent egoistiska skäl har svårt att tänka mig ett liv utan Cristine! Men nu är det som det är & allting har en mening, även om det är svårt att se den!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Hukanson]
6/7/16, 3:48 PM
#2

Ni hade en nära kontakt och var personliga vänner, det är ju jobbigt när en vän till familjen lämnar jorden, det blir tomt och man förlorar inte bara en vän utan en arbetskamrat. Christine var säregen och en andlig upptäckare, en person som hade kontakter och erfarenhet och var en Sajtvärd som var hängiven att bli bättre. Att blanda UFO och andlighet kan bli jobbigt men också väldigt spännande. Marr det kan komma fler av Christines kaliber till sajten. Vår uppgift är att kultivera en sajtmiljö som attraherar trevliga människor intresserade av att veta mer om det utomjordiska fenomenen och allt vad där hör till. Vi får bjuda på oss själva.

[VSK]
6/10/16, 9:41 AM
#3

13 grader och blåst ute. inte för att jag klagar, men lite märkligt ändå med tanke på årstiden.

Huygens
2/15/17, 1:30 PM
#4

Det har varit omväxlande dimmigt och klart dom sista veckorna och jag har sett Venus mer eller mindre tydligt.

Jag fick tag på en bra kikare och tog mej en titt på Venus förra veckan. Det gick att se halvvenusskäran. Den pekade neråt i 50 graders vinkel mot markplanet, för det här var nog 19-20 på kvällen. Det betyder att Solen är djupt "nedanför" vår del av Jorden nattetid. Dessutom var Venus mindre än halv, vilket innebär att Venus måste vara i den del av sin omloppsbana som är närmare Jorden.

Jag kunde dock inte se något av den mörka delen av Venus.

Min fundering var om den delen av Venus i skuggan var helt mörk även i kikare? Jordskenets reflektion? Kollade upp avståndet och kortaste avståndet mellan Venus och Jorden är ca 400 000 000 km. Avståndet mellan Jorden och Månen är
ca 400 000 km.

Minst 1000 så långt bort till Venus som till Månen. Det gör att jordskenet mot Venus bara blir en miljontedel av jordskenet mot Månen.

Fast jag undrar.

Med bra väderlek och lång exponeringstid (samt medföljning med Venus rörelse) borde man inte kunna se ett svagt ljus från Venus mörka del? Nymåne en klar natt visar ju jordskenets reflektion på Månen ganska tydligt för blotta ögat.

Jag hittar dock ingen bild på nätet som lyckats med detta.

[VSK]
2/15/17, 1:41 PM
#5

#4

Jo klart det skulle gå att exponera så att man ser Venus mörka del men då kommer den ljusa delen lysa så starkt så frågan är om man skulle kunna se nåt ändå.

Jag har ju inte kvar min Pentax men den hade nåt som heter Astrotracer. Dvs man kan fota upp till 5 min exponering utan streck och det beror på att bildsensorn kan flytta lite på sig och kompensera jordens rotation. Man måste nolla GPS:n före så att kameran vet vart på jordklotet man befinner sig.

Hur man skulle kunna fota Venus i ett fint teleskop är inget jag har nån erfarenhet av men jag är övertygad om att det skulle kunna gå att fota det du eftersöker men vem har råd med ett sånt teleskop.

Enklast är nog att kolla på alla bilder som Hubble har fotat och sen labba med de bilderna i tex Photoshop. Går det inte att lyfta skuggor mm då så går det nog aldrig. 

Men som sagt, jag kan absolut nada om Teleskop. Hubble har ju 80 000 mm brännvidd om jag minns rätt, så förstoringsgraden för att fota Venus okej tror jag absolut finns.

Huygens
2/15/17, 1:58 PM
#6

Ja, att ändra ljusstyrkan på existerande Hubblefoton kan vara en idé.

Annons:
[VSK]
2/15/17, 3:07 PM
#7

🙂

Huygens
4/26/17, 1:17 PM
#8

Ni vet att man ibland hittar en sådan där vante som någon tappat bort.

Igår gick en dam och letade efter något en bit bort. Framför mej låg en sådan där liten handske. Så jag ropade om hon tappat den. Ja, det var det, men hon hade inte trott att det var så långt bort och hon var på väg att gå åt andra hållet.

Vi sa att det är hopplöst att tappa vantar, speciellt om man tappar två och båda är för vänster hand. :)

Huygens
4/30/17, 9:57 PM
#9

SVT-Play, Dokument Utifrån, MH370. Sändes ikväll 21:00.

Dokumentären nämner Diego Garcia och Maldiverna. Tyvärr lite klen på den mängd ljud- och radardata som faktiskt rapporterats i media och hur MH370 "stängdes ner" kommunikationsmässigt.

[VSK]
4/30/17, 10:46 PM
#10

Missade tyvärr denna dokumentär 😭

Får bli svtplay imorgon. Tack för tips 👍

Huygens
5/1/17, 8:55 PM
#11

Ang. flygplanet MH370 vill jag uppmärksamma på en sak som berör Sverige. Falsk flagga Åhléns är märkt av internationell Illuminati.

Ta en titt på lastbilens registreringsnummer (klicka upp fotona i eget fönster för att få större bild):

Wikipedia (Attentatet/terrordådet på Drottninggatan, Stockholm)
Expressen (Foto en bit ner i artikeln)
SVT

.

Lastbilens registreringsnummer är PNG 037. Samma siffror som i malaysiska planet MH370.

En tillfällighet?

.

Utför gematri på PNG. Dvs A = 1, B = 2 osv.

P = 16
N = 14
G = 7

Addera talen: PNG -> 16 + 14 + 7 = 37

.

Både bokstäverna och sifferdelen bildar talet 37:

PNG  037   ->   14+16+7  037   ->   37  037

.

Summera nu dom enskilda siffrorna tills du bara för enkelsiffriga tal:

37 037  ->  3+7 0+3+7  ->  10 10  ->  1+0 1+0  ->  1 1

1 1 är tvillingtornen, Twin Towers = World Trade Center. Flygplanet America11, A11, var först att krascha in i det Norra Tornet. A11 är även beteckningen på NASAs största lögn, Apollo 11 = A11.

Bokstaven A i A11 är symbolisk, en pyramid med en toppsten, kanske med det Allseende Ögat.

.

Var stannade lastbilen? Gatunummer 47? Vad var datumet med USA-format? Datumet var 4/7, dvs 7 april i USA-format.

En tillfällighet.

.

I vilken byggnad stannade lastbilen? Åhléns. Första bokstaven är ett Å. Denna gång har vi alltså en bokstav som liknar en pyramid med en toppsten och en liten "boll" över toppen.

Ögat.

Å11

Sammanträffanden.

Självfallet.

Marr
5/2/17, 7:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#12

#9 Såg lite grann av det & mycket underligheter är det…😕

Hur har ni det annars allihopa? Är så glad att flera av er skriver och hittar ämnen att prata om.🌺✨

Vet inte hur länge till jag klarar/vill "hålla sajten" & hade så gärna önskat någon annan fanns som har engagemanget & kan göra rättvisa för sajten. En värd som är aktiv, kunnig och engagerad, som det är så har jag t.o.m ej ens loggat in alla dagar.😊

Läser vad ni skriver och tittar på intressanta saker ni lägger in…sen är jag dålig på att uppmuntra er med kommentarer och vidare saker inom ämnet. Det känns inte bra, men vill säga att jag är så tacksam för det ni ger trots avsaknaden av uppmuntran från min sida.

I vilket fall önskar jag ni haft en fin helg med ledighet och trevligt umgänge. Igår var det nästan sommar & denna dagen verkar börja bra med blå himmel & sol redan 10 grader. 10 i 5 var det -3.

Efter Valborgsfirandet var vi förbi Utkiksplatsen på Kinnekulle och då var det solnedgång…men mina bilder ger den ej rättvisa det var såå vackert.

Fin Maj till er🌺 nu har våren kommit på riktigt och snart är det sommar!🤗

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
5/2/17, 8:09 AM
#13

Tack för bilderna Marr. :)

Jag tror inte att en admin behöver vara speciellt aktiv. Det finns ju iFokus-forum där admin bara loggar på en gång i veckan. Det är medlemmarna som får vara aktiva. :)

Annons:
Marr
5/2/17, 8:39 AM
#14

Tack själv Huygens…🌺🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Hukanson]
5/2/17, 8:45 AM
#15

Jo nu har värmen fått fotfäste och gör sitt bästa för att skapa en sommar på 35 dagar. Hur skall det gå? Måste vi be Galactic Federation om hjälp? Kanske öppna upp ett kärnkraftverk eller…?

Nä solen fixar nog en underbar sommar på egen strålkraft. Vad bra. Då blir det sommarlov. Och semester. Och heta diskussioner på utomjordiskt i fokus. Nog måste det finnas utomjordiska saker att prata och diskutera om fortfarande även om nyhetens behag och stridigheter har försvunnit från UFO/Aliens debatten som ändå fortfarande känns oavslutad.

Visst är det medlemmarna som i första hand ska använda sajten och värdarna skall hjälpa till och styra upp så det blir konstruktivt. Nu är det ju väldigt många som bara vill läsa och aktar sig för att skriva något. Det är mest för dem vi får engagera oss och jobba för. Kanske litet orättvist?

Marr det är ok att studsa in och ut - vi är glada att ha en värdinna som har skinn på näsan och kan ryta till när det behövs.

Marr
5/2/17, 9:17 AM
#16

Ni är så fina och Tack Hukanson för din ord också!🌺🤗

Jag är inte på något sätt ointresserad vill jag ni ska veta, bara lite trött och mycket i livet som upptar tid sen en lång period…men jag kan/borde verkligen skärpa mig egentligen och göra det trevligt för alla att våga & vilja skriva. Det är mest det jag känner att jag är alldeles för dålig på. Vi är bara i början fortfarande med den här utomjordiska linjen vår sajt förestår, men det händer ju saker hela tiden inom området.

Ja nu kommer det Hukanson och längtar så att sitt ute och spana i ljumna sommarnatten. För det är trots den ljusa sommarhimlen då jag sett den mesta aktiviteten, då sover man inte så mycket. Vill verkligen ha fler upplevelser & en bild men de är ju så högt upp. "Dom" vet nog att jag har en bättre kamera nu…😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
6/28/17, 3:06 PM
#17

Jag fick lite roligt svar i den annars allvarliga tråden om Grenfell.

Carmarino: "Som sagt, jag diskuterar inte med konspirationsteoretiker som lever i en helt annan verklighet än vi andra."

Huygens: "Hmm… Du angriper budbärarna och ignorerar bevisen. Vad kallas sånt?"

Carmarino: "Det kallas att leva i verkligheten, och inte i en påhittad fantasivärld."

Huygens: "När du går i säng ikväll hoppas jag att du funderar på din sista mening."

Huygens
7/14/17, 11:50 AM
#18

Är tofflorna gröna eller vita? DM

[VSK]
7/14/17, 11:52 AM
#19

Grönvita 🙂

Tarotstollan
7/16/17, 12:16 AM
#20

Vita och rosa.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Marr
7/17/17, 9:05 AM
#21

Hej! 

För 3e gången skriver jag men blir utslängd hela tiden. Blir tokig. Varit utan dator i flera dagar för det finns ej täckning & det finns inget fel på datorn heller. Har varit & kollat den hos en gubbe. Lyckas komma in i en kaffepaus nu för håller på att flytta sen i fredags. Skriver ej mer för då försvinner väl allt igen.

En sväng till elgiganten innan de stänger ikväll, måste höra om det finns ngn slags router till mitt trådlösa för detta blir jag så trött på…

Önskar ni alla har det bra & att ni har lite sommar. Har inte hunnit med den för egen del än i år inte ens varit ute på sjön en enda gång. Men augusti är ju kvar.👍

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
7/17/17, 10:32 AM
#22

Håller tummarna gällande Elgiganten 👍

Huygens
7/17/17, 1:02 PM
#23

Ha det bra Marr. Solen skiner och lätt skurar passerar. :)

[Hukanson]
7/18/17, 9:10 AM
#24

Sitter litet svettig idag i en litet brännande sol - det är åska på gång - i sommarens varmaste veckor.  Fruntimmersveckan är ju alltid värst.  Jordgubbarna kostar 40 kroner och Triumf-glassen smälter bort i munnen.  Jag har inte badat i år än. Inga ufosar eller aliens någonstans. Orkar inte spana på nätterna heller. Kanske man skulle sluta tro på deras existens och bara somna i hängmattan…gäsp. Datorn funkar iallafall trots att den hamnar i dödläge när den vill bli uppdaterad. Vi har ofta olika viljor därvidlag.  Harmoni i tillvaron är väldigt datororienterad nuförtiden.  Men jag har bestämt mig för att ta dagliga skogspromenader mer nu. Det behöver jag för blodcirkulationen.

[VSK]
7/18/17, 9:48 AM
#25

Jag försöker ta promenad så ofta jag kan, men då med kameran i hand.

Marr
7/19/17, 10:47 AM
#26

Vovve & jag promenerar en hel del. Matte blir pinnsmal hahahaha…

2 små staplar på min täckning men lyckats komma in ändå till slut & har fått nya uppdateringar. Igår blev det likadant sen, samma visa med "sidan kan ej visas" så var jag utslängd. 

Har fått information från en vän om andra internetalternativ, för jag vet ju inget. Ska få hit Fastbit som ska istallera, när vet jag ej än för det ska vi komma överens om. Det blir till nya lägenheten & med ev en liten router som tydligen kan tas med när jag hoppar runt här inom mitt område…Den har jag fått städa hela helgen & laga detaljer suck…

Varmt här också igår Hukanson, fast här fläktade det bra… skulle nästan kunna varit jag som skrivit detta om ufosarna å allt, sover som en stock när jag sover…sen tittar jag på allt annat än upp i himlen med det man har att göra. Inte heller varit i sjön än, men vovve har blött ner sig till magen ett antal gånger. Det blir en ekoschamponering längre fram när vi åker ut en sväng på vattnet, roligare än badkaret tycker vovve.

Ett snabbt varmbad nu för rygg & muskler…sen dags att bära en stund igen. Tack Huygens, det ska jag ha det är lite kul trots allt att byta boende till ngt bättre. Kommer lämna mycket jag ej behöver & lämnar till återvinningen det sista, till dom som vill ha…

Ha det gott du med & alla ni andra också idag!☀️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
9/26/17, 4:29 PM
#27

Se upp med svensk salami av märket Zeta och Fuet, den har salmonella. SVT

Annons:
Marr
9/27/17, 7:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Ja fy det såg jag & Tack för varningen Huygens. Det kan bli rejäl magknip & än värre av det. Har köpt Zetas innan vid tillfälle.

Ligger däckad sen 1 vecka fast då av halsont något otroligt. Bättre nu.

Nu kom 47 svanar farandes ovan här utanför. Dom delade upp sig i 2 grupper. Hösten är här igen.🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
9/27/17, 11:11 AM
#29

47 svanar, det heter duga. Jag har nog inte sett mer än 10 svanar på en och samma gång.

Tarotstollan
9/28/17, 3:46 AM
#30

#28. Vilka härliga höstfärger!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[VSK]
9/28/17, 8:23 AM
#31

Verkligen 👍

[Hukanson]
10/5/17, 4:38 PM
#32

Med en förföljande feberande som vill få mig att däckas i nån lunginflammation typ har jag dessutom åkt på ett hårddisk haveri.  Håhå det måste bli en ny dator. Frågan är Surfplatta eller Laptop…? Det finns fördelar med bägge. Främst att plattan är så mycket säkrare och mer appvänlig. Men muskulturen sitter i förarrummet ändå. Har ni några tips? Var hittar man den ultimata datorn för blogg på iFokus?

Huygens
10/5/17, 4:43 PM
#33

Jag behöver tangentbord och extrafönster för att redigera texter, så jag undrar om jag skulle klara mej med en platta. Dom stora köpställena kan man ju alltid gå till och titta på demo-datorer.

[VSK]
10/5/17, 5:24 PM
#34

#32

Tråkigt med både trasig hårddisk samt lunginflammation.

Jag har haft surfplatta men bytte bort den mot en kaffemaskin. Kör med stationär samt bärbar dator. Bärbara "ekonomitrimmad" så den är slö som solnedgången, men har rätt okej batteritid.

Annons:
Marr
10/6/17, 6:33 AM
#35

Aj då Hukason, då önskar vi att du kryar dig snabbt.🌺 Lunginflammation är sannerligen inget kul…😕

Jag använder laptop har gjort sedan 2011. Trivs jättebra med den, fast är så segt nu att ni hade nog inte stått ut, kan vara att att täckningen har blivit helt katastrofal. Har mobilt bredband som börjat krångla ngt oerhört, så måste lösa detta snart. Har inte kunnat se ett helt klipp utan störningar sedan i våras.

Min mor har skaffat surfplatta då den är lättare att använda, för hennes onda kropp. Hon gjorde sig nyligen av med en nyinköpt crombook som var hemskt lätt & smidig, inte ens den klarade hon av. Ångrar nu att jag inte köpte den av henne för endast 1500:- då nypriset var det dubbla.

Du får ta en sväng i elektronikbutikerna när du kryat dig Hukanson  & "känna" på de olika alternativen…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Hukanson]
10/6/17, 7:47 PM
#36

Jag har lyckats sova mig bättre och hoppas klara mig undan det värsta. Det är så underligt ostadigt väder…kanske det är så att smältvattnet från polarområdet stör golfströmmen med mulregn till följd. Livet går dock vidare. En utomjordisk inkänning på netonnet resulterade i en ASUS 15# med dubbla kamaxlar. Windows 10 Office och skeppet svävar i rymden efter 30 min  :)

[VSK]
10/6/17, 8:32 PM
#37

Dubbla kamaxlar ha ha ha 😃👍

Marr
10/7/17, 7:13 AM
#38

Antar den är trimmad då Hukanson….😃

Lyckades ta mig in nu på morron. Hela dagen igår var det bedrövligt. Blir galen. Kanske behöver ha dubbel K-kam på min lappis med. Det hade jag på en Volvo Amazon en gång. Den gick i 178 km t…sen var jag tvungen släppa gasen.🤫

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Hukanson]
10/7/17, 6:24 PM
#39

Du är värstingen Marr…jag körde 155 km/h med motorcykeln en gång men 180 hade jag inte vågat. Volvo Amazon var väldigt bra bilar och fort gick de också.

[VSK]
10/7/17, 11:21 PM
#40

Vet faktiskt inte hur fort jag kört som mest då hastighetsmätaren tog slut och det var en växel kvar. Många år sen nu så det är preskriberat 😃

Tarotstollan
10/7/17, 11:43 PM
#41

Kom upp i 122 km med min Opel Kadett på motorvägen, sen började bilen studsa och skaka så jag fick sakta ner!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[VSK]
10/8/17, 12:17 AM
#42

😂

Marr
10/8/17, 11:16 AM
#43

Ja jag älskade mina Amazoner Hukanson. Luktar bil. Har haft ca 5 stycken genom åren. Sen uppgraderade jag till en 142a av 71 års modell…sen blev det folkvagn 1600 också lite rallybil, Alfa Romeo, Golf, Opel & nu ingen bil alls…för jag är osams med trafikföreningen & ska aldrig mer ha bil. Har inte råd längre förresten…

Hahahaha hastighetsmätaren försvann😃….det har jag också sett Vsk, men undrar om det var jag som körde då. Tror inte det…

Hahahahaha Stollan då!😂

Ja jag ska tala om att numera så kör jag lagligt, nästan…för E20an har högst 80 mellan mina städer, men det är ingen som håller. Ligger jag i 80 måste jag hålla mig på vägrenen…alla kommer i minst 90 eller mer, så får följa flödet så att säga….när jag följde med en granne till byn så låg han i 50 & folk blev tokiga & tutade på honom. Honom vågar jag inte åka med mer, är hellre utan mjölk…🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
10/8/17, 1:41 PM
#44

Marr, det var sån där bandmätare eller vad det nu heter. Som sån som Amazonen har. Hastighetsmätaren var listad till 180 i siffror men bandet försvann vid runt 200 km/t (om man ser till att det är samma avstånd mellan tex 120, 140, 160 och 180. Bilen jag hade var alltså treväxlad men gjorde mätaren ut (och mer än det enligt varvräknaren) på tvåan 😃

Marr
10/9/17, 7:07 AM
#45

Ja jag vet exakt vad du menar…hahahaha på 2ans växel också.😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
10/9/17, 9:19 AM
#46

😛

Huygens
11/5/17, 8:39 PM
#47

400 journalister granskar Paradise Papers. SVT

När så många journalister är inblandade kan man räkna med att internationell Illuminati har en agenda.

Huygens
11/7/17, 12:31 AM
#48

Paradispappren avslöjar att regeringen uppvisar brun tunga gentemot Illuminatiorganisationen Facebook och tillåter att företaget inte betalar någon skatt i Sverige trots vinster. SR

Annons:
[Hukanson]
11/9/17, 6:16 AM
#49

Hej i novembermörkret då stjärnhimlen öppnar sig och det är lättare att se de magnifika stjärnorna som blinkar förtroligt till oss och plötsligt börjar flytta på sig i någon riktning…

Jag tycker vi ska "köra" ett tema ett tag, samla våra ansträngningar på en sak för att undersöka vad det kan ge oss av förståelse på olika sätt. Vi har ju redan börjat med Mars så varför inte fortsätta med att prata om Mars - hitta nya vinklar och intressen. Vad tycks och sägs om det?

[VSK]
11/9/17, 7:58 AM
#50

Får jag hälsa nog så skulle jag kunna fota stjärnhimlen, men hittils så har jag varken haft hälsa eller lust att åka ut på landet och stå i kolsvart miljö och frysa. Lovar inget men skall ha det i åtanke iaf 🙂

Marr
11/9/17, 4:48 PM
#51

Man får önska det blir ändring på detta Hyugens, för nu grävs det i mycket som behöver förändras…detta går inte an att eliten flyr undan miljarderna som hör till vårt land & orättvisorna med det ökar. All elit världen runt gör likadant & det är stöld tycker jag…

Vi hade ett par klara fina kvällar & nätter här Hukanson för några dagar sedan. Att fota stjärnorna blir inget bra för min del. Synd för jag har ju inte stadens ljus som stör. Du har bra idéer Hukanson, här står det still…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
11/21/17, 6:19 PM
#52

En undersökning visar att över 3800 områden i USA har 2 - 4 ggr så höga halter av bly i dricksvattnet, som nivåerna uppmätta i Flint. (YT/Holly Zeeliger, 2017-11-19, 17 min)

Man kan fundera på varför USA har högre förekomst av ADHD hos barn än i andra delar av världen.

Huygens
11/30/17, 7:39 PM
#53

Trump kvittrar om USAs hemliga permanenta skuggregering. twitter (Trump), 2017-11-29 samt twitter (Trump)

Den Djupa Staten, varm luft eller kommer Trump göra ett avslöjande?

[Hukanson]
12/1/17, 2:36 PM
#54

Stackars Mr President han får verkligen sina fiskar varma med nästan alla svar på hans tweets. Det finns mycket att upprört diskutera och hotfullt anklaga. Tur att Löfven inte är av samma ull kanske.

Men en sak är säker. LJUSET intensifierar sin undervisning om att de inte tolererar mörkerdiktatur av något slag och det börjar kännas riskfyllt att gå emot Ljusets vilja i världen. Inte för att LJUSET använder samma förtryckarmetoder som Mörkret men arresteringar kan vara nödvändiga.

Marr
12/7/17, 7:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#55

Hallå på er Ujare…🙂

Jo så är det ju och med all denna röra som sker i världen nu så får man ju anta… att med det måste förändringar ske. Det händer mycket nu, nästan allt på en gång & önskar att uppvaknandet nu äntligen börjar bli märkbart. Det är nästan ett måste tänker jag… 

Så har vi haft 1a advent & den enda superfullmånen för 2017. Fast jag tror vi får en ny i januari…lyckades fota men inga bra bilder. Sjuk nästan 1vecka & skulle dessutom fått ett annan bredband genom telefonjacket som idag, men får vänta ett tag till. Har ju en helt otroligt dålig uppkoppling till internet här på vischan som blivit närmast katastrofal sista året.

Mycket att läsa så länge internet håller och är så glad att se att ni deltar & bidrar med ämnen ni kära medlemmar, Tack!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Huygens
12/7/17, 11:07 AM
#56

#55 Kombinerat blev det ju ett suveränt bildspel. :)

[VSK]
12/7/17, 11:48 AM
#57

Blir ännu större supermåne den 2:a Januari. Då är man redo, om inget oförutsett händer.

Marr
12/8/17, 9:10 AM
#58

Jamen tack Huygens…😊

Fast du Vsk du har väl riktiga månbilder eller du kanske inga fick på bild denna gången? Du som kan detta med foto. Ja nästa år blir det vid den 2-3/1.👍

Det är ju inte så många minuter man kan se den så stor och orange, det är just i början & slutet när den "stiger & går ner".🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
12/25/17, 6:08 AM
#59

Tack för julhälsningarna och god jul i efterskott samt gott nytt år.

Amon
12/25/17, 3:24 PM
#60

God fortsättning på Julen till Er alla här inne på UJ! ✨🎁🌛❤️

[VSK]
12/25/17, 3:35 PM
#61

God Fortsättning på julen 🙂

[Hukanson]
12/26/17, 3:14 PM
#62

Julen påminner oss om att vi har ett Guds Barn inom oss. Av en anledning ser vi Jultomten som en vit man med vitt skägg spridande vitt ljus omkring som en ren ordning kring det kärleksfulla givandets princip. En barnens gemenskap med familjens och släktens mat, kläder och bostäder. Det har varit grunden för vår tillvaro en lång tid. 

Världsmarknaden har fört människor samman på ett helt nytt sätt idag. Både i samhället och på webben umgås vi över allt som skiljer oss i en anda av att köpa, skapa och sälja det som intresserar oss, det vi vill lägga vår tid och energi på. Det är inte konstigt om det ändå blir litet gnissel då vi ändå kan ha olika värdegrunder när vi ska umgås i samhället vid speciella samhällstider på året.

Men vi ska komma ihåg att vi har Källan gemensam och den källan är kärleksfull och fridsam, diplomatisk och försonande. Med vänlighet och medkänsla kan vi alltid utveckla nya former för gemenskap och möta gemensamma utmaningar med intelligens. 

Tack för ett spännande utomjordiskt år 2017 och må vi fortsätta vara delaktiga i allt spännande det nya året 2018!

Annons:
Tarotstollan
1/15/18, 3:56 AM
#63

God fortsättning på det nya året!✨🥳

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Huygens
4/2/18, 10:31 PM
#64

Tack, lite sent. :)

Och Påsken är nästan över. Det var en klar afton med minusgrader. Jag såg tre satelliter inom loppet av några minuter, för en stund sedan.

[VSK]
4/2/18, 11:03 PM
#65

Tre satelliter samtidigt har jag bara sett en enda gång vad jag kan komma på nu. Detta var mitt i Värmlands skogar en natt. Rätt häftig upplevelse måste jag säga.

Huygens
4/2/18, 11:06 PM
#66

Ja, jag misstänkte jag hade tur. Dom hade helt olika banor och lite olika reflektion, så jag antar att även höjden kan ha varit olika.

[VSK]
4/2/18, 11:10 PM
#67

Står man typ mitt i urskogen en sen höstkväll och kikar upp på den stjärnklara himlen, så är det en syn som inte går att jämföra på långa vägar av det man är van vid. Svårt att beskriva, utan måste nog upplevas 🙂

Farwuq
4/3/18, 9:15 AM
#68

#67 Jo det stämmer.
Det är bara så sällan jag är utanför ljusföroreningarna har i sydvästra Skåne.
Jag minns när jag första gången såg Vintergatan, då var jag 35 år gammal!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
4/3/18, 9:35 AM
#69

🙂

Annons:
Huygens
4/3/18, 7:57 PM
#70

"Regnet det bara faller ner…"

Nu måste det vara vår.

[Hukanson]
4/3/18, 10:40 PM
#71

Bra att ni gillar våren men den sköter sig själv till skillnad från UJ som behöver en Sajtvärd. Har någon av er sökt den positionen?

Huygens
4/3/18, 11:12 PM
#72

Jag förlorar brukar förlora min kreativitet i administrativa roller, det är som om det bara tar stopp, så jag är tacksam och glad när andra vill hålla dom arbetena.

m2studio
4/5/18, 10:55 AM
#73

Känner ni någon/släkt/vän/bekant/eller vem som helst som har kontakt med  i Norrbotten, gränsen Västerbotten nära Långträsk-Piteå, Myrheden, Långfors som kan titta på en väg åt mig och lämna info om vägen är öppen eller ej?  alltså från snö eller någon har plogat vägen?

Blir tacksam och gärna en tjänst skyldig också.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Farwuq
4/5/18, 10:59 AM
#74

Trafikverket kan kanske hjälpa dig om du ringer dem:

https://www.trafikverket.se/

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Huygens
4/11/18, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#75

Lägger två bilder här, då jag inte är helt säker på att dom hör hemma i SpaceX (tråd). När man tar en skärmdump på vissa ställen av SpaceX film av Teslan i "rymden" och sedan drar upp "Brightness" (ej Lightness) uppstår ibland konstiga färgglada mönster i det svarta.

(YT/SpaceX, 2018-02-06, 4 tim 13 min)

Jag vet inte om det är kameran eller grönskärmen som orsakar det. Tänkte bara visa här då den andra tråden annars blir så belamrad med bilder. Att kompressionen av svart färg ger dolda färgglada mönster är svårt att förstå. Jag hade förväntat mej att svart förblev svart vid komprimering. Jag valde att inte ladda upp den råa skärmdumpen som PNG då den tar mycket plats, utan båda bilderna är omgjorda till JPG.

(Första bilden är från videoklipp, SpaceX public domain, den andra bilden är min justering av Brightness, public domain/utan upphovsrätt.)

Huygens
4/12/18, 2:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#76

Rymden blir inte alltid ett blått rutmönster, utan färgen (och mönstret) varierar.

(Första bilden är från videoklipp, se #75, SpaceX public domain (reducerad JPG), den andra bilden är min justering av Brightness, public domain/utan upphovsrätt.)

Annons:
[Hukanson]
4/12/18, 4:46 PM
#77

Printa ut detta och gör en utställning på Stadsbiblioteket vetja. Kanske den kan heta "Musk i nytt ljus" eller "Halvljus i Helljus" typ.

Huygens
7/3/18, 6:13 PM
#78

Sverige i kvartsfinal.

Huygens
7/8/18, 3:10 PM
#79

Det känns som om hela iFokus tar en paus över sommaren, möjligen med undantag för dom som diskuterar husdjuren. Trädgårdsforumen har kanske en uppgång.

Farwuq
7/9/18, 8:09 AM
#80

Det är möjligt det är så, för mig är det hälsan som sätter gränserna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Huygens
7/9/18, 3:06 PM
#81

ja, ålder och hälsa sätter gränsen. Kom att tänka på det under fotbolls-VM. Hur kommer det sej att man bara har sin bästa formtopp några få år, om man ändå ska bli 100 år? Vore det inte bättre med en formtopp på 50 år?

Farwuq
7/10/18, 7:44 AM
#82

Jo det vore nog bättre.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Hukanson]
7/18/18, 8:57 AM
#83

Hallå i värmen och högtrycket. I morgon ska det äntligen regna i södra Sverige, så grattis till det. Jag har lagt in en länk i samlingen som jag tycker är som en bibel för ufo intresserade. Hoppas att vi kommer att använda den till massor av intressanta diskussioner i höst. Läs och gläds  http://ufoinfo.com

Annons:
Farwuq
7/19/18, 6:32 AM
#84

Vi får se om det blir regn.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Hukanson]
8/5/18, 5:06 PM
#85

Augusti igen och månen börjar skina i den varma nattens mörker - blodmånen? Hur är läget medlemmar, har ni fått tillräckligt med värme och solljus för att orka en vinter till…Läget på sajten är densamma. Marr loggar inte in, Playja likaså.  Evisen sporadiskt. Sajten skulle behöva KÄRLEK av riktiga människor. Jag tror att intresset har försvunnit från ufo och aliens till ett mer genuint intresse för universum, kosmos och solsystemets himlakroppar. Vetenskapliga fakta och forskningsdiskussioner. Kanske värdskapet därmed blir mer administrativt och inriktat på förslag om diskussioner. Men vi har en grund av öppenhet för det okända och mystiskt andliga  och det ska vi välan inte tappa bort. SÅ dela med er av det som fascinerar er av allt som finns ovanför jorden men var öppen för att det kan även finnas under jorden = utomjordiskt.

Lejonportalen är öppen nu och energierna strömmar helt vilt in i oss. Man märker inte så mycket men i vårt högre själv transformeras vårt andliga dna till helt nya evolutioner.

Farwuq
8/7/18, 1:48 PM
#86

Man kan inte magasinera värme och flytta över den till vintern.
Jag fruktar vintern lika mycket nu som tidigare.
🥶

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Hukanson]
8/7/18, 3:52 PM
#87

Jordvärme Farwuq. Borra ned till värmen i jorden under kalla vintern. Sen finns det billiga syntetplädar att köpa som man kan klistra upp som tapeter. Mysiga brasprogram att köra på skärmen. Och vad som verkligen håller värmen är glädjen i att teveavgiften misnkas rejält och dras på skatten.

Huygens
12/23/18, 6:57 AM
#88

God Jul

Huygens
3/7/19, 12:43 AM
#89

Jag kan försöka ge ett svar på någons fråga ibland, men jag kan inte veta allt. Uppföljningar med ledande (fler) frågor ger mej en osäker känsla. Nämner bara detta som en liten parentes.

Huygens
5/7/19, 4:34 PM
#90

Pga Global Uppvärming har det blivit så varmt att det börjat snöa i Dalarna. SVT

Annons:
[Hukanson]
5/7/19, 10:01 PM
#91

Det snöar på oväntade platser på oväntade tider. Det var varmt i april men kallt i maj, man får bara hoppas det blir sommar i år. Men det var torrt förra sommaren så det kanske det blir väldigt regnblött i år? Blommor och blad är välkomna. Det ska bli skönt med vacker grönska efter så mycket fokus på svåra förändringar.

Huygens
5/7/19, 10:48 PM
#92

Tittade precis på Marrs fina bild på månen. Åh, var är Marr?

Farwuq
5/9/19, 8:12 AM
#93

Här är rått och fuktigt.
Förra året hade vi 26° den 9/5.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Huygens
6/19/19, 1:47 PM
#94

Jag vet inte om Hukanson eller någon vill skriva en tråd om stellarer.

Jag har en ganska tydlig uppfattning om David Ickes definition av reptilians och Illuminati (tråd). Jag har en uppfattning om insektaliner och Hybrider i David Jacobs och delvis i Richard Dolans (?) tappning.

Men begreppet stellarer och stellarskepp är mer oklart för mej. Finns det stellarer som är ickefysiska, inter-dimensionella osv?

[Hukanson]
6/19/19, 3:29 PM
#95

Bäste Huygens det kanske fungerar bäst att kalla de vänligt sinnade hjälpande ljuscivilisationerna som bor där ute i galaxen för Stellarer och de mörka själviska intrigerande raserna för Aliens.

Stellarer är bl a Arkturianer, Sirianer, Pleiyader och alla i Galactic Federation.

Aliens finns på en lista  http://www.ufos-aliens.co.uk/cosmicspecies.htm

Vi är inte så många entusiaster kvar på UJ längre tyvärr men vi som fortfarande bryr oss kanske kan reda ut begreppen och ge en väg för de unga som vaknar upp till det som åtminstone jag betraktar som verklighet även om jag själv inte gjort andra observationer än ljuspunkter som färdats snabbt på stjärnhimmelen.

Aliens är främmande för oss men de är ändå grannar i galaxen och vi borde lära oss hur vi ska undvika dem.

Huygens
6/20/19, 12:28 PM
#96

Vi saknade en tråd om insektaliner så jag startade en som lexikonord. Skulle vara bra med en tråd på svenska som beskriver stellarer, som är ett begrepp jag kan för lite om.

Huygens
6/27/19, 4:12 PM
#97

Nu ser vi det. Massmediala lögner pumpas ut. "Pizzagate" Joe Biden kommer vinna presidentvalet mot Trump. Biden får 53 % av rösterna och Trump bara 40%.

Valet är redan uppgjort, men vem som vinner berättar makten inte för oss. Jag gissar på Trump. (YT/CBS, 2019-06-12, 3 min)

Annons:
Huygens
7/31/19, 10:57 PM
#98

911 - They live

[Hukanson]
8/1/19, 8:34 AM
#99

Så har det blivit första augusti i detta nådens år 2019 och med morgonstundens fridsamma solljus och  blåa himmel utan ett enda moln hoppas jag att vi alla har det bra och kan ta god vård om våra själv och alla nära och kära. 

Lejonportalen är stark i år som en bekräftelse på att vi verkligen är på en gemensam väg in i en större framtid av planetarisk gemenskap.

Huygens
8/28/19, 9:48 PM
#100

Ja, är något på gång?

Drottningen stänger ner brittiska riksdagen. Diktatur? Brittiska parlamentet har inget att säga till om, mot drottningen. Undra vad reaktionerna skulle vara i Sverige om kungen stängde ner vår riksdag? SVT

Huygens
11/9/19, 9:35 AM
#101

En utpräglad Iluminatikandidat ställer upp i usa-valet, Bloomberg. SVT

Upp till toppen
Annons: