Frågor inom ämnet söker svar

FlyDubai FZ981 - störtad Boeing 737

2016-03-20 01:16 #0 av: Huygens

2016-03-19 kraschade flyget FlyDubai FZ981, en Boeing 737-800 i Rostov-on-Don, Ryssland. Den officiella förklaringen är att piloten ignorerade flygledarens varning om turbulens.

.

Titta på översiktsbilden. Visst, det ser svartbränt ut på marken runt landningsbanan och en massa små fragment syns, men var är flygplanet?

Lägg märke till hur lite som är kvar av planet. Några fragment av flygplanskroppen. Inga säten, inga motorer, inga vingar. Ser ut som om flygplanet måste varit fullt med brandfarligt sprängämne och sedan detonerat och gått i tusen förkolnade bitar.

Har ett plan kraschat och hur kan i så fall så lite spillror vara kvar? Det som ligger på marken får plats på ett lastbilsflak.

Mer är det inte.

.

Svenska flygexperten Hans Kjäll var kvickt ute och sa att kraschen måste vara pilotfel. Lydig mot sina ledare?

SVT var också snabb med att skriva en lång artikel som går ut på att man ska inte försöka landa flygplan om det blåser kraftigt. Allt tyder på att piloten gjorde fel.

Tror ni på det?

.

Nu har det framkommit en video som visar att flyg FZ981 redan hade börjat brinna i luften, innan flygplanet kraschar. Flygledarpersonalen har inte rapporterat någon brand, men man kan se att planet brinner på videoklippet.

Videon visar ett brinnande föremål som sägs vara FZ981, som ser ut att falla som en sten till marken. Det verkar inte ens vara ett försök till landning, utan ser mest ut som en sten som faller.

Här ligger en hund begraven.


Anmäl
2016-03-20 06:34 #1 av: VSK

Det är märkligt att det skall ljugas och hållas på hela tiden (om nu videon stämmer). 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-03-20 09:26 #2 av: _Fisken

Finns det nån orsak till att leverera sanningen i en tidning?  Egentligen kan sanningen förvrängas och döljas hur mycket som helst eftersom det inte finns en naturlig anledning till att berätta sanningen. Det finns ju dessutom inga straff för lögner i radio o TV.  

Anmäl
2016-03-20 09:39 #3 av: VSK

#2

Visst har du rätt med det du säger. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-03-20 11:55 #4 av: Huygens

Det är också märkligt att flygledningen påstår att piloten inte omdirigerades till en annan flygplats, utan tvingades stanna i luften i två timmar och cirkla runt. I synnerhet då flygledningen visste att vädret var extra dåligt just över Rostov-on-Don och inte skulle bli bättre den närmsta tiden.

Lägg märke till att det finns ingen nedslagskrater brevid landningsbanan. Så förutom avsaknaden av vingar, flygplanskropp (mer än fragment), flygsäten, 3 ton tunga stålmotorer, bagage, landningsställ, så finns inget islag, trots att man kan se på videon att planet nästan faller som en sten.

Dessutom på den första videon kan man se att explosionen är enorm, som om något brinnande sprängmedel används, och så dör elden ut på bara 3 sekunder, det passerar ett par sekunde och sedan ökar elden igen under flera sekunder.

.

Lägg även märke till att grenarna på träden knappt rör sej på den första videon. Ändå är det officiella påståendet att det var stormvindar med häftiga kastbyar.

.

Det här påminner alltför mycket om Germanwings 4U9525 och Akkajaureplanet F294.


Anmäl
2016-04-09 12:46 #5 av: Huygens

Nu verkar myndigheterna antyda att båda piloterna gemensam drabbats av psykotisk galenskap och med flit störtat planet ner i marken. Allt för att vi inte ska fundera på om det brinnande flygplanet togs över via fjärrkontroll.


Anmäl
2016-04-09 14:38 #6 av: Magi-cat

Eller så är det litiumbatterier som börjat brinna.

http://www.aftonbladet.se/partnerstudio/digitalalivet/d90ec96d-8f51-495d-9bee-cb8450feeb3c@omni

http://www.insiderplus.se/newsletters/article/nya_faror_lurar_runt_hoernet/

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article19207762.ab

http://www.theguardian.com/world/2016/jan/28/un-panel-backs-banning-lithium-ion-battery-shipments-on-passenger-planes

"Viljan att hjälpas åt har gett människan en överlevnadsvinst." (P. Strang)

Anmäl
2016-04-09 14:59 #7 av: Huygens

Om planet börjat brinna, borde inte piloterna i så fall säga något om branden till flygledningen? Borde inte piloterna säga att något händer med planet så att planet störtar hårt ner i 45 graders vinkel i marken?

Inte ett ord påstås ha kommit från piloterna om några som helst problem.

Planet bara brann som en tok och kraschade, påstås det.

Och var är flygplanet?

.

Låter snarast som att historien med litiumbatterier ger myndigheterna en möjlighet till att lättare genomföra en falskflagg på låg höjd. Nya regler införs som förbjuder passagerare ta med sej mobiltelefoner, för dom har batterier.

Mobilerna fraktas på ett helt annat bagageflygplan. När sedan passagerarplanet går ner på låg höjd och falskflaggan inleds, kan ingen av passagerarna meddela sej med omvärlden och berätta att flygplanet tagits över av fjärrkontroll utanför piloternas påverkan.


Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.