Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 1659 ggr
Amon
2016-03-15 22:25

Enorma UFOn nära solen?

Vad är det här? 🤔

Ser ut som enorma ufon nära solen.. 🤔

Annons:
Huygens
2016-03-15 23:48
#1

Det finns flera möjligheter:

1. Stora UFOn, rymdskepp.
2. Ickefysiska varelser som lapar i sej solenergin.
3. Kosmisk strålning som slår mot ljuselektroniken.

Jag tycker bäst om möjlighet 2.

.

Jag har letat lite efter ursprunget till bilderna och det verkar vara en del bilder från SOHO. Jag har lågt förtroende för NASA, som på SOHOs hemsida säger att UFOna är artefakter efter kosmisk strålning. NASA berättar även hur man ska göra för att få artefakterna att bli mer UFO-lika. Lite ironiskt…

SOHO ligger tydligen i jorden Lagrangepunkt 1, vilket innebär att den ligger väldigt nära DSCOVR som jag skrivet inlägg om här.

Jag är inte helt säker på att jag tror på teorin om kosmisk strålning. Borde inte kameran på SOHO ta en massa stryk när den bombaderas av strålningen? Teorin är att en kosmisk partikel träffar en pixel i kameran och partikeln slås sedan sönder och sprider ut sej i ett stråk eller en "stjärna" som påverkar andra pixlar i kameran.

.

Påståendet är även att SOHOs samtliga tre gyroskop gick sönder 1998, så nu är SOHO världens första 3-axlade rymdsatellit som manövreras utan gyroskop, hur det nu är möjligt?

.

Här finns en video (5 min) av bilder från SOHO med NASA-ingenjörs kommentar. Flera av föremålen sägs vara kometer som passerar nära solen, men som inte syns med blotta ögat från jorden, då kometpassagen är för nära solen.

[Hukanson]
2016-03-16 21:30
#2

Är det månne tre ljuspunkter som visas om och om igen? Hur stora är de? Svårt att veta hur nära solen de är men om de är i omedelbar anslutning till solen så måste de vara väldigt stora. Varför lyser de med ett vitt ljus? Som vi har sett på otaliga videos från rymden så synes det vara obligatoriskt att stråla och skina ljus som dessutom verkar vara överförbart från ljuspunkt till ljuspunkt…vare det stellarskepp eller något annat.

[LoveUnite]1
2016-03-18 21:07
#3

om det är äkta, så verkligen stört häftigt, kollade hans kanal och han har fler videos fram tills igår, verkar vara högtrafik i rymden nu.

Det sägs att solen används som energi (så som vi använder bensin) och att solen är en slags… de använder solarna som uhh… dörrar eller ush jag vet inte vad det kallas, men ni förstår säkert vad jag försöker säga.

[Hukanson]
2016-03-18 22:29
#4

Det har ju länge sagts som en grundläggande sanning att det finns MILJONER skepp i vårt solsystem…kanske det är många små vilande i jättestora dolda moderskepp. Ja det är säkert så att de inte bara använder solen som en energikälla utan också som en portal till högre dimensioner…eller kvanthopp när de färdas genom galaxen. Lustigt att de alltid ses som små ljuspunkter som ger och tar energiljus av varandra när de färdas som väktare…

Upp till toppen
Annons: