Annons:
Etikettanslagstavlan
Läst 1366 ggr
Ghosthunter
3/8/16, 10:14 AM

TV-dokumentär: ghostrockets

Tv-dokumentär om spökraketerna: https://ufospaning.wordpress.com/

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[VSK]
3/8/16, 10:24 AM
#1

Kikar lite senare. 

😴

Marr
3/8/16, 4:47 PM
#2

Torsdag klockan 20.00 på 2an. Tack för tipset Spöket!

Det är många andra Ufo files program nu på Discovery & History nu i Mars.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
3/10/16, 6:08 PM
#3

Ikväll är det då dags för programmet. Hörde Claes Svahn på morgonteve att dom ska undersöka vidare till nästa vinter då isen lagt sig igen. Ska försöka hinna se detta ikväll.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ghosthunter
3/10/16, 6:52 PM
#4

Ja, jag väntar på det….en timme kvar!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Marr
3/11/16, 7:53 AM
#5

Nå vad tyckte du Spöket & ni andra? Jag blev besviken jag…gick över till Antikrundan i stället.

Inte kommer dom hitta något det tror jag inte…får väl se sedan då om dom lyckas när dom får mätinstrument. Är det utomjordiska besökare så kan dom ju lika väl lämnat platsen också…

Det var ju mest om deras Ufosverige och att det är så dålig aktivitet när folk sitter hemma med sina datorer i stället. Det kan jag ju i.o.f hålla med om för jag själv har nog missat mycket sedan jag fick dator.

Fast jag har ett tips till dom och det är att dom ska åka ut när dom har jour och får tips på pågående aktiviteter. Då kan det ju hända att dom själva får se saker också. Kommer aldrig glömma när jag rapporterade 23.30 en kväll och fick sitta med en jourhavande i telefon under aktiviteter som pågick i timmar.

Ringde bekanta 1.5 mil österut som såg fenomenen samtidigt som vi. Han hade endast 1 mil att åka för att kunna ta alldeles utmärkta bilder, men dom kanske inga kameror har?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ghosthunter
3/11/16, 8:08 AM
#6

Det var inte särskilt bra. Jag blev också besviken. För mycket tjat om andra saker än just spökraketerna. Jag trodde de skulle dokumentera lite mer angående undersökningarna och att mer fakta skulle komma fram😕

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Marr
3/11/16, 8:19 AM
#7

Ja och jag tittade i morses när jag vaknade klockan 3 på den sista halvtimmen, men blev så trött att jag höll på att somna. Gick och lade mig igen och sov ända till 7 , bra sömnmedel…😴😊

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ghosthunter
3/11/16, 8:25 AM
#8

Ja verkligen…..de borde använda det programmet som terapi eller medicin mot sömnlöshet😂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Huygens
3/11/16, 12:20 PM
#9

När jag första gången 2012 hörde att Svahn gett upp efter en dag pga att sjön var full med lera blev jag minst sagt misstänksam.

Enligt Svahns uppgift är sjön bara 3 m djup där dom letade. Han satte alltså igång hela företaget med dykare, gummibåtar och hjälppersonal. Ändå hade han inte planerat för att det skulle finnas lera på bottnen så att spökraketen sjunkit och man inte kunde se något.

Antingen var han opraktisk eller så var det något annat som hände.

Ghosthunter
3/11/16, 2:40 PM
#10

Ja eller annars är han så skeptiskt inställd så att han inte vill lägga ned för mycket jobb på det hela. I programmet såg han inte speciellt entusiastisk ut. Det finns ju instrument som kan se om det ligger nåt metallföremål under leran…..borde ju vara lätt med tanke på storleken……det är ju inte mynt som dom letar efter!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Huygens
3/11/16, 2:48 PM
#11

Gjordes det något försök att mäta hur djup lagret av dy var i sjön? Om leran/bottendyn bara var en halvmeter, så ger det en indikation hur stor spökraketen kan vara om den inte syns omedelbart på bottnen av dykarna.

Om däremot dylagret var 10 meter, kan raketen vara väldigt stor och ha sjunkit mycket djupt.

Känns som ett spel för galleriet.

Ghosthunter
3/11/16, 4:18 PM
#12

Nej, man fick inte reda på dyns djup i programmet iaf.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: