Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 2453 ggr
Huygens
2/26/16, 4:45 PM

UFO, Brittiska Poliser

Två brittiska poliser har oberoende av varandra sett ett UFO med tre ljus. Den ena såg UFOt över Collier Row, Essex, den andra såg UFOt från motorvägen M11. Poliserna är dessutom bröder.

Poliser ser ibland UFOn, men det är lite ovanligt att det rapporteras i tidningarna. Ofta är det privatpersoner som visar sina bilder.

Annons:
Inkanyezi
2/26/16, 5:11 PM
#1

Kanske man bör poängtera att begreppet UFO inte på minsta vis antyder att ursprunget skulle vara utomjordiskt, utan att det bara handlar om ett flygande föremål som man inte har identifierat. Jag har under min tid som radarobservatör i Flygvapnet sett åtskilliga UFO på radarskärmen, men jag tror inte att något av dem var utomjordiskt. Ett återkom regelbundet och antogs vara ett flygplan för signalspaning från någon av stormakterna.

Huygens
2/26/16, 5:38 PM
#2

Jag tror heller inte riktigt att det är något utomjordiskt i första hand.

Troligen rör det sej om interdimensionella varelser som ägnar sej åt aktiviteter av oklar karaktär. Vissa delar av England är populärare än andra.

Inkanyezi
2/26/16, 6:21 PM
#3

Nja, kanske mer sannolikt att någon leker med en drönare. Sådana har sålts hundratusentals, och de finns med belysning och kamera, så att operatören kan styra med hjälp av bilden och också ta upp video när det är mörkt.

Det är ytterligt svårt att bedöma avståndet till ett flygande föremål och dess storlek, så en kameradrönare som är nära i mörker kan uppfattas som något som är mycket större och längre bort, och om man missbedömer avståndet kan man också få intrycket att det rör sig betydligt fortare än vad det verkligen gör.

Huygens
2/26/16, 6:48 PM
#4

Ja, du har en poäng. Nu för tiden måste man ta hänsyn till drönare också.

[Hukanson]
2/26/16, 10:31 PM
#5

Det är förlåtet att inte tro att blippar på radarskärmen är stellarskepp. Det är dock ett måste att tro att ett ufo blipp är ett ufo. Om det sedan återkommer och blir ett problem för flygtrafiken måste man utreda det på allvar. Man har då ett allvarligt ufo problem. Vad är det som blippar? Med all den teknik som står till förfogande kräver allmänheten att flygledningen skaffar den apparatur som med alla nödvändiga medel säkerställer identiteten på allt som flyger omkring i luftrummet. Det måste väl ändå vara fullt möjligt att få full kontroll på ett begränsat luftrum som man har flygsäkerhetsansvar för? Om det till äventyrs ändå uppkommer det problemet att man har identifierat en flygande farkost som är identifierad till sin existens , färg och form, men ändå förblir okänd till sitt ursprung och syfte med närvaro, så har man inte ett ufo problem utan ett stellarproblem.

Marr
2/29/16, 10:45 AM
#6

Det är en himla trafik därute vad det verkar och Storbritannien är ju ganska välbesökt sen urminnes tider vad vi förstått. Sen har vi ju hemliga militära saker som vi inte har en aning om…rena rama alienteknologin. Hur ska man veta vad som är vad där ute? Kul att poliserna rapporterade men jag kan ej se klippet.

Just precis som vi vet så betyder Ufo oidentifierat flygande föremål. Sådant älskar vi såvida de inte exploderar i huvet på oss. Allt som far där ute på himlavalvet är spännande. Sen så mycket även är förklarligt gör det heller inte ointressant på något sätt.

Fast alla kan vi vara ense om att hemskt mycket finnes redan dokumenterat som man gott kunde fördjupa sig i fast det har man väl redan gjort på ett sätt…det är bara det att det döljs undan för oss vanliga. Fast nu släpps ju mer och mer och alla dessa ufo filer som läckt har nog till viss del effekt till, att vi blir allt fler som inser  att vi har besök från andra än oss själva.

Jag vet vad jag sett redan 1995 & det var då inte militären det kan jag med säkerhet säga. Ser jag samma igen så vet jag fortfarande att det var/är utomjordiskt.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
[kajmal"]1
2/29/16, 3:33 PM
#7

såg en spökraket 1967   , med tre ljus, två röda och ett grönt

Huygens
7/6/17, 8:19 AM
#8

Trots Brexit har UK börjat använda EU-lag för att hemligstämpla rapporter om UFO. Rapporter som allmänheten tidigare kunnat ta del av. DM

m2studio
7/6/17, 10:10 AM
#9

Marr kan du rita det du såg?

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Marr
7/6/17, 7:45 PM
#10

Det som jag först & främst tänker på M2studio som inte är av "oss" är ju den här "globen" som kom åkandes när jag varit & handlat en kväll innan stängningsdags. Jag åkte på liten landsväg mellan 2 småstäder, hade bara några 100 meter kvar till min avtagsväg då "globen" som då såg ut som en röd måne kom åkandes mot mig strax ovan trädtopparna. Som den följde vägens svängar.

När jag förstod att det inte var månen såg jag att den rörde sig framåt. Jag parkerad då bilen utmed landsvägen & låste dörrarna då den var nästan framme vid mig. Den placerade sig då vid sidan strax framför mig ovan ett gärde, utmed och ovan trädtopparna och den var enorm. Så hemskt svårt att bedöma storleken men typ 80 meter i diameter minst.

Rita fixar jag inte men tänk dig en stor discoboll med dessa fyrkanter som glittrar på dansgolvet & den är purpurröd. Globen glödde eller lös ej utan syntes som lite avsläckt men med sin purpurröda färg & tänkte att någon av rutorna är fönster och någon tittar ut. Såg inte en varelse. Men ser pulsar blixtrar komma från ett annat fartyg som ställt sig mitt emot, bakom min högra sida. Den ser inte alls ut som den enorma globen utan mer katamaranliknande i formen & mycket mycket mindre.

Kan ej se på dom samtidigt för det är för nära och för stort, utan måste vrida på huvudet. "katamaranen" försvinner genom att se mindre & mindre ut som jag kunde uppfatta det, efter några korta minuter så är den borta. Globen står kvar när jag startar bilen med hög puls, trodde inte bilen skulle starta & hade redan bestämt att jag ej skulle gå ur bilen för att gå hem…men  jag rullar sakta hemåt & där står globen kvar…

Den lille gubben "Greyen" vi såg på grannhuset några år senare från 7 på morgonen till kvällen var typ 1 meter hög. Gulaktig ton på den lilla smala kroppen med för långa armar var en annan av händelserna & det var då sannerligen ingen människa av vår art. H*n såg på oss också och var fullt medveten om att vi sett h*nom. Försökte då anta formen av dimmig parabol men det gick inte så bra för h*n. Där höll h*n på en hel dag med att krypa upp och ner och runt skorstenen & hela kåken var i elkaos & det hände så mycket knepigheter fö under tiden.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

m2studio
7/7/17, 10:33 AM
#11

Synd att du inte hade kameran med dig.

Tusen tack att du delat med oss din upplevelsen och det var så spännande och intressant faktiskt. Om jag var i dina skor skulle var 100% säkert med vad man har sett och vara säkert att dem finns runt vår planet. 

Tack

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Huygens
7/7/17, 11:52 AM
#12

Ja, det är imponerande upplevelser. Dom grå kan även försöka mentalt maskera sej som stora kaniner eller ugglor. Frågan är vad den lilla grå i #10 försökte göra. Ifall det var ickefysiska krafter som var i görning som varelserna inte kunde påverka så enkelt?

Kanske var den "strandad"?

Huygens
7/24/19, 11:52 PM
#13

Brittiska fd polisen Gary Heseltine har samlat ihop 550 fall av UFO-iakttagelser där två eller flera poilser observerat UFO samtidigt. Ofta har iakttagelserna gjorts från flera olika platser samtidigt och även av civila observatörer.

En föreläsning av Heseltine. (YT/Near, 2017-11-24, 51 min)

Annons:
Upp till toppen
Annons: