Frågor inom ämnet söker svar

Arkiv X

2016-01-31 00:38 #0 av: Amon

Har ni sett att Arkiv X har börjat igen efter 14 års uppehåll !?

I torsdags visades de två första avsnitten av sex - men man kan också se dem på TV3 Play:

Del 1: http://www.tv3play.se/program/x-files/697682?autostart=true

Del 2: http://www.tv3play.se/program/x-files/697903?autostart=true

Anmäl
2016-01-31 00:41 #1 av: VildaVittra

Jag blev besviken, de två huvudpersonerna lät som de läste innantill och rörde knappt ansiktena (för mycket botox? Vem vet). 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2016-01-31 00:41 #2 av: VSK

Nej det hade jag missat. Tack för tips Tummen upp

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-01-31 00:48 #3 av: [LoveUnite]1

Yup!

LOVIN' IT!

Ja, avsnitt 1 var trögt, avsnitt två bättre och avsnitt tre verkar vara typiska Mulder and Scully! =) Sett trailern och lite små klipp, har sådan abstinens! 

Är ett Arkiv X freak, hihi!

Spelar pajas Spöke

Anmäl
2016-01-31 00:52 #4 av: Achatina

Är på säsong sju, tänker inte se de nya avsnitten förrän jag sett alla nio säsonger.

Anmäl
2016-01-31 01:00 #5 av: Tarotstollan

Jag har väntat på detta och kul att det börjat igen. Lade också märke till att de var ganska stela i sitt minspel.

Tittade i torsdags men sen gick det ju i repris redan på fredagen igen. Så då kanske jag kan titta på annat på torsdagen om jag vill i fortsättningen, om det finns något att se då!Skämtar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2016-01-31 01:08 #6 av: Amon

Det var mycket disclosure i första avsnittet:
https://kauilapele.wordpress.com/2016/01/25/deusnexus-1-25-16-the-x-files-disclosure-of-2016/

Anmäl
2016-01-31 01:13 #7 av: SegerSims

Spännande! Skrattar

Anmäl
2016-01-31 13:10 #8 av: Huygens

Intressant att dom ca 6 min i andra avsnittet vågade låta någon säga att 911 var en falskflagg.

Anmäl
2016-01-31 15:43 #9 av: Amon

Mer från sidan via den här länken i inlägg #6 - på svenska:

"Tad O'Malley anlitar Mulder och Scully för att hjälpa till att blåsa locket av globala konspirationer på sitt internet-tv-program, vilket är precis vad denna episod gör. Och till min förvåning, går denna episod utöver sin egen utomjordiska kidnappnings mytologi till att presentera den verkliga sanningen till världen, nämligen att de flesta av de utomjordiska kidnappningarna inte utförs av utomjordingar, utan i själva verket utförs av militär personal i rekonstruerade, främmande energifordon som använder klonade främmande biologiska entiteter. (Denna huvudlinje var en del av den ursprungliga serien, men presenteras här som ett dubbelspel, som leder Mulder bort från sanningen. Det är mycket tydligt här.)

X-Files bara gick bakom spegeln. Inom loppet av en timme, täckte showen nästan varje viktig punkt i Doktor Steven Greers hallucinatoriska 4 timmars föreläsning om avslöjande, "Hur den hemliga regeringen verkligen fungerar." Se den här.

Jag undrar nästan om Dr Greer blev ombedd att vara en konsult för denna episod.

Detta är bara toppen av isberget. Här är en lista över några av de stora konspirationer som omfattas av denna episod:

Fri energi, eller nollpunkts energi
Främmande reproduktions fordon
Teknologi för ARV hantverk osynlighet
Roswell som en rökridå
Militära kidnappningar
Implanterade hybrid graviditeter
Chemtrails, vädermodifiering
Väder krig
GMO-livsmedel och cancerframkallande kemiska föroreningar
Hegels dialektik - Problem Reaktion-Lösning
9/11 som en false flag operation
Det eviga iscensatta kriget mot terrorismen
Total Övervakning och bildandet av polisstaten
Totalitära övertagande av USA av eliten
Amerikanska medborgare i FEMA fångläger
Illuminati
Och tips om ett hemligt rymdprogram

Episoden presenterade information om tidigare presidenters kunskaper om UFOs, bilder som knyter George W. Bush an till 9/11 falsk flagg, och ett klipp av president Obama på Jimmy Kimmel skämtar om det utomjordiska hemlighet.

I slutet av episoden, stoppar skuggregeringen Tad O'Mally från att släppa sin fullständiga redovisning, men denna episod av X-Files lyckas i detta avseende.

Frågan är varför?   VARFÖR NU? "

Anmäl
2016-01-31 16:04 #10 av: [LoveUnite]1

Arkiv X har alltid varit en konspiration serie sedan tidigt 90-tal.

De tar upp sådana ämnen ju, de har researchers som kollar upp konspirationer och vittnen samt berättelser från vittnen och abductees och använder i deras serie.

Inget nytt.

Finns flera intervjuer med Chris Carter där han berättar (även David och Gillian) om varför de gjort serien igen.

Inga konstigheter, även om man kanske önskar sig det innerst inne.

Anmäl
2016-01-31 16:08 #11 av: Evisen

Jupp! Jag upptäckte att Arkix X hade börjat på tv3 och det blev play direkt.

Det som jag reagerade på i serien, är det som ni redan har skrivit här att "Roswell var bara en rökridå, 9/11 falsk flagg" osv osv..

(Blev lite irriterad att "Cancer Man" var med igen.. )

Jag undrar hur de i USA har reagerat på dessa yttranden i Arkix X.

Anmäl
2016-02-03 08:35 #12 av: Marr

Ja jag tycker det är intressant och funderar på hur långt ska det nu gå i med detta disclosure när allt verkar komma upp till ytan mer & mer. På riktigt alltså.

Tror att det har gått så långt i det stora hela att det börjar bli svårt att dölja saker för världen. Här är en reaktion från en, Evisen...

https://www.youtube.com/watch?v=HRYYrjEnFa4

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2016-02-03 10:33 #13 av: Huygens

#12 Ja, den var bra.

Dom fick med så mycket, även Ickes problem-reaction-solution.

Anmäl
2016-02-25 22:43 #14 av: Tarotstollan

Ja, ikväll handlar det om DNA i oss från aliens , antraxs spridning i vaccinet och kemtrails.

Anmäl
2016-02-26 23:57 #15 av: Amon

Ja - det avsnittet var riktigt bra - fortsättning följer nästa vecka. Och handlingen skulle kunna vara som hämtad från verkligheten.

Men dessförinnan har det varit ett par löjligt dåliga avsnitt - som jag inte orkat titta på ens.

Anmäl
2016-02-27 20:22 #16 av: Evisen

Jag tycker det verkar som de som skapat dessa avsnitt av Arkiv X vill få fram sådant som cirkulerar runt på nätet osv om t ex vacciner, chem trails osv. 

#15 Det avsnittet med den skepnadsskiftande ödlan var väl bra^^?*skojar* Satt själv och bara skrattade åt det avsnittet

Anmäl
2016-02-27 21:21 #17 av: VSK

Har ej kollat än på detta program.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-02-27 22:39 #18 av: Evisen

Meh... Du har missat något VSK. Dessa avsnitt är helt annorlunda än de avsnitt jag minns.

Anmäl
2016-02-27 22:49 #19 av: VSK

Å fasen Förskräckt

Anmäl
2016-02-29 07:33 #20 av: Marr

Ja nu börjar det likna något med arkiv X. Hur mycket är fiction hur mycket är verklighet? Sanningar vävs in och presenteras för oss hela tiden i såväl filmer som media?

Hade gärna sett det sista avsnittet men tyvärr låg jag i svinflunsan då. Kanske går att se på play.

Anmäl
2016-02-29 19:05 #21 av: Tarotstollan

Ja, myndigheterna börjar väl inse att de inte kan dölja allt för oss och då väljer de att presentera det som "underhållning" för oss. De som vet och tror, tar till sig fakta och de som inte vet eller inte vill veta, ser det som ren fantasi och underhållning. Det är väl så myndigheterna vill ha det antar jag!Funderar

Anmäl
2016-03-01 00:27 #22 av: Amon

#16  Haha Skrattar

Ja - det avsnittet kunde vart ett barnprogram! Gapskrattar

Anmäl
2016-03-01 00:32 #23 av: Amon

#21  Eller också har de efter påtryckningar blivit "tvungna" att avslöja allt - och väljer då att göra det i denna form - så att det lättare kan tas emot av allmänheten. Funderar

Anmäl
2016-03-02 09:25 #24 av: Marr

Ja jag önskar att det är genom påtryckningar dom nu är tvungna att servera oss mer av det som dolts & ännu döljs för oss. För jag litar inte på att dom som styr nu någonsin vill att vi ska få reda på hur det förhåller sig.

Sen så har vi kommit en bit själva i vårt tänk. Man reagerar när man tystar människor genom skott i pannan eller att fängsla de som talar om sanningar. Varför dessa ageranden om allt är utan grund?

Anmäl
2018-01-04 17:29 #25 av: Huygens

Arkiv X börjar med säsong 2, avsnitt 1 ikväll, TV 3 kl 22:00.

Anmäl
2018-01-04 23:02 #26 av: Tarotstollan

Hoppas på repris, för jag har missat det.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.