Utomjordiskt

Planet X eller Niburu på väg in i vårt solsystem

2016-01-27 23:07 #0 av: Amon

Planet X eller Niburu sägs vara på väg in i vårt solsystem.

Även Nasa har gått ut med denna info.

Spännande - tycker jag!

Anmäl
2016-01-27 23:11 #1 av: Amon

Och i dag har jag varit med på en ljus-meditationsdag - där vi bla besökte "Den svarta Planeten" - fick träffa ljusvarelser där och fick en massa härliga energier! 

Anmäl
2016-01-27 23:13 #2 av: Amon

Flera nya länkar om denna planet:

http://www.cnbc.com/2016/01/20/a-new-ninth-planet-may-have-been-detected-scientists-say.html

http://planetxnews.com/2015/06/26/nasa-knows-that-planet-x-nibiru-has-already-entered-our-solar-system/

http://video.foxnews.com/v/4715132614001/researchers-find-signs-of-a-ninth-planet-orbiting-our-sun/?#sp=show-clips

http://projectcamelotportal.com/files/A_New_Chance_V2.pdf

Anmäl
2016-01-27 23:14 #3 av: [LoveUnite]1

Någon stanns det är bekräftat att den är påväg in och när vi kommer se den?

Allt jag hört är bara teorier hittills.

Anmäl
2016-01-27 23:24 #4 av: Amon

Se länkarna ovan.

Har också fått ett lästips i dag om den här boken - den första i en trilogi - som  handlar om gammal kunskap och bla om Den Tolfte Planeten.

http://www.bokus.com/bok/9789198241303/visdomskoden-den-felande-lanken/

Den verkar påminna om Dan Browns böcker: Da Vinci Koden, Änglar och demoner osv. Skall nog ta och köpa den.

Anmäl
2016-01-27 23:47 #5 av: [LoveUnite]1

så foxnews och cnbc

De har inte sett planeten än men misstänker att det finns en planet 20-100 miljarder mil härifrån och att den är i vårat solsystem.

Om jag förstår det rätt kommer den inte mot oss alls så inget att bry sig om egentligen. Men rätt häftigt om de hittar ännu en planet =)

Som han i intervjun sa, kan inte vara en rolig vinter för den planeten, hihi.

Anmäl
2016-01-27 23:59 #6 av: Tarotstollan

#4. Är det denna du menade?
http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=24844
Hittar bara besked om att den är slut på förlaget.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2016-01-28 07:23 #7 av: Marr

Ja det här är riktigt spännande & hemskt intressant. Nu har det ju varit så mycket prat om detta i många år så att det ska bli mycket intressant att höra vad NASA mer har att berätta.

Såklart att dom vet betydligt mer än vi får veta. Men jag är ändå hemskt nyfiken vad dom mer ska finna i detta som vi får bli delgivna.

Intressanta länkar du delar & vilken härlig kväll med din ljusgrupp Amon. Den felande länken skulle jag också hemskt gärna vilja läsa.

Ja Tarotstollan den boken tänkte jag också på när denna Planet 9 blev uppmärksammad. Har den ligger här någonstans för ärvde den efter pappa. Jag har inte läst den än för orkar knappt läsa en tidning för närvarande. Men nu blev jag inspirerad.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2016-01-28 18:25 #8 av: Hukanson

Apropå Den Svarta Planeten så skrev Aftonbladet om denna redan 2011;

Mystisk kolsvart planet upptäckt
Absorberar allt solljus

Forskare har gjort en fascinerande upptäckt. En planet som är lika stor som Jupiter men som knappt reflekterar något solljus. Det är den mörkaste planet forskare någonsin sett.

Planeten, som kallas TrES-2b och ligger 750 ljusår bort i riktning mot stjärnbilden Draken, hittades av rymdsonden Kepler som tidigare har hittat över 1 200 andra möjliga planeter.
Men planeten TrES-2b beskrivs av astronomer som ett speciellt häpnadsväckande fynd.
– Det är löjligt hur mörk den här planeten är, hur främmande den är i jämförelse med allt annat som vi har i vårt solsystem, säger David Kipping, forskare i astronomi vid Harvard-Smithsonians center för Astrofysik till SPACE.com.
Mörkaste planeten
Kipping beskriver planeten som mörkare än den svartaste kolbit eller mörk akrylfärg. Han menar att det är förbluffande hur en så stor planet kan absorbera solljuset som den träffas av.
Enligt Space.com har forskare kommit fram till att TrES-2b reflekterar mindre än 1 procent av solljuset. Det gör den mörkare än alla planeter och månar som ännu har hittats i galaxen.
Moln gör Jupiter randig
TrES-2b må vara lika stor som Jupiter, men den senare har molnslöjor som gör att människan uppfattar planeten som randig och som hjälper till att reflektera solljuset. Den reflekterar mer än en tredjedel av allt ljus som träffar den.
TrES-2b saknar ljusreflekterande moln men David Spiegel, forskare vid Princetons universitet, säger till Space.com att planeten ändå inte är helt becksvart.
– Den är så varm att den utsöndrar ett svagt rött sken, lite som ett glödande kol eller plattorna på en elspis, säger han.
Louise Lundström
13 augusti 2011

Oneness can not be divided.

Anmäl
2016-01-28 18:32 #9 av: Huygens

En liten planet som kommer med ljus och kärlek vore bra för vår jord.

Anmäl
2016-01-28 18:38 #10 av: Farwuq

Tummen upp

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi & Psykologi iFokus.
Medarb. Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-01-28 22:58 #11 av: Tarotstollan

Undrar vad de andra böckerna heter då detta skulle vara första delen i en trilogi enligt #4. Eller handlar de om något helt annat?

Anmäl
2016-01-28 23:06 #12 av: Amon

#6  Nej - den menar jag inte - men den har jag hört talas om tidigare.

För "Den Tolfte Planeten"  är väl en mycket känd bok - och kom ut i augusti 2002.

Denna heter "Visdomskoden" av Susanne Divinsky och kom ut  den 11 november i fjol -  med undertiteln  "Den felande länken" - och är första delen i en trilogi.

#11  Ingen aning Tarotstollan - men det får vi väl reda på allteftersom de ges ut - den här är ju helt ny!

Här är ännu en länk till en sida om planeten - som jag fann i dag:

https://www.facebook.com/notes/carl-boudreau/some-thoughts-on-the-new-planet/10208806818556240

Anmäl
2016-01-29 00:09 #13 av: Tarotstollan

#12. Min fråga baserades på att jag trodde det rörde sig om den boken jag länkade till som tydligen är svår att få tag på.
Tyvärr känner jag inte till någon av böckerna men den senare är ju klart mycket intressant!Tummen upp

Anmäl
2016-01-29 00:12 #14 av: Amon

Skriver här lite mer om det jag nämnde i det här inlägget: #1

Jag har varit med i denna ljusgrupp regelbundet under mer än 21 år - och vi har gjort många "meditationsresor" under årens gång.

Och jag har också under många år läst om och hört talas om den här planeten X eller Niburu - även andra namn har den. 

Men det här var allra första gången som vi fick info om denna i vår ljusgrupp!

Tänkte berätta lite för Er om meditationsupplevelsen av den här planeten:

På avstånd ser planeten "Nibirius" - det namn som vi fick - ut som ett svart klot. Men när vi dras närmare den - så märker vi att den är inte alls så mörk som den först verkar. Tvärtom - den  är ljusare blå-lila till färgen - med "landmassor" och "hav" liknande på jorden.

Med vår eteriska kropp kan vi landa på den mjuka kristalliknande planeten. Bergen ser ut som lila kristaller liknande ametister - och haven som mjuk seg ljusblå plasma.

Ovanför på himlen kan man se flera stora planeter som rör sej i olika färger. Någon är orange och en annan är ljusblå.

Här finns strålande ljusvarelser - som ser ut som levande "Ank - kors" - med armarna rakt ut - och med ett enormt kraftfullt - bländande kärleksljus som strålar ut från deras hjärtchakra. De är också halvgenomskinliga - man kan delvis se igenom dem. De lyser upp omgivningen med sitt starka ljus.

En annan deltagare fick information - om att Nibirius har två olika sidor: en ljusare grönaktig  och en mörkare blålila sida. Det beror på att Nibirius inte roterar runt sin egen axel - som de flesta andra planeter gör. Utan den har alltid samma sida mot sin egen sol.

Den sidan blir alltså solbelyst  - och där växer en massa gröna växter. Men den andra sidan har en genomskinlig kupol över sej - troligen för temperaturen, och atmosfären (luften).

De varelser som bor där - lever av det gröna som växer på den solbelysta sidan.

Vi fick också ett starkt guldljus - som strålades till oss från den här planeten. Det ljuset strålar nu ner över Hela Jorden och bidrar till att mycket gammalt försvinner och det nya får extra kraft och skydd.

Nibirus dras in i vårt galaktiska ljussystem nu för att vi skall kunna ta ett steg uppåt och framåt i utvecklingen - även om det ibland känns som att det går bakåt. På Nibirus råder det just nu en febril verksamhet för att hjälpa till med en upphöjning av energinivån i Hela Universum.

Anmäl
2016-02-08 10:13 #15 av: Amon

Planeten Nibiru bekräftas av Google Sky:

http://video.beforeitsnews.com/planet-nibiru-confirmed-by-google-sky_4c708f550.html

Anmäl
2016-02-12 11:54 #16 av: Eliiza

Hej!
Nibiru/Nubiru/UNI besökte senast vårt inre solsystem, och hade sin närmaste punkt i förhållande till vår Sol, i Mars 1997. Med tanke på dess omloppstid på 3600 år så är alltså Nibiru/Nubiru/UNI, som således inte är någon planet utan egentligen en stor komet, på väg allt längre bort ifrån oss och kommer inte att vända häråt igen och runda Solen förrän om 1781 år. Detta medför också att denna himlakropp inte är kapabel att bära någon som helst form av mänskligt liv.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2016-02-12 22:30 #17 av: Hukanson

Eliiza det är nog ingen som tror att det bor människor av jordisk bemärkelse där...bor det människor så är de transformerade...uppstigna...till mycket högre dimension/densitet och bor inne i planeten...

Anmäl
2016-02-14 20:48 #18 av: Eliiza

Hej Hukanson!
Som jag sa; Nibiru/Nubiru/UNI är inte kababel (alltså inte i stånd till och är inte så utvecklad) att kunna bära någon SOM HELST form av mänskligt liv.
Att någon högre form av mänskligt liv skulle finnas på Nibiru/Nubiru/UNI är alltså en gammal myt och som således är helt utan sanning.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2016-02-15 00:36 #19 av: Amon

Nu får du ge dej Eliiza!

Jag har sett dina sk "Sanningar" i tråd efter tråd  - och år efter år - som du förstör!

Var snäll och gör dina egna trådar - där du beskriver vad du tror på!

Detta är Min Tråd - där jag bla skrivit ner saker som jag och flera andra upplevt i en meditation - samt fått kanaliserat till oss - och det behöver du inte lägga dej i med dina tillrättavisningar - och egna förutfattade meningar.

Var och en har rätt att skriva vad de vill här - bla. om sina egna upplevelser - och vi behöver INTE dina tillrättavisningar!  TACK!!!

Anmäl
2016-02-15 09:17 #20 av: Gahella

#19 Jag förstår dig Amon!

Var och en har rätt till sin sanning men i respekt till andras.

Fakta är att ingen vet någonting, och därmed kan ingen kan påstå att de sitter inne med den enda sanningen. Är man andligt medveten är man också medveten om det. Hjärta

Anmäl
2016-02-16 16:05 #21 av: white lady

Amon  Stjärnor

Anmäl
2016-02-17 01:14 #22 av: Amon

#20 och #21 Tack!!! HjärtaKramasHjärta

Exakt Gahella! Tummen upp

Anmäl
2016-02-17 06:05 #23 av: Hukanson

Vad vi vet är ändå att det med all sannolikhet är den största planeten i vårt solsystem med en bana som går närmast solen men också långt bort från den. Nibiru är nio gånger jordens storlek och har en omloppstid på ca 3600 år. Det finns de som säger att den är materiellt mycket avancerad och skulle kunna vara en helig himmel för en mänsklig supercivilisation. Men att den skulle avvika från sin bana och "besöka" jorden på något sätt är ju befängt. Det är åtta ljusminuter till solen och det är långt nog för att vi inte skall störa varandra. Men om det bor avancerade medvetanden där, kärleksfulla till sina jordgrannar, är det gynnsamt att meditera för Nibiru just i dessa dagar av vårt behov av stöd. Det låter underbart att ha en ljusgrupp som Amon har, att under lång tid växa i gemensamt medvetande ! En sån gåva att vårda. Något vi alla skulle behöva...men det är så dags nu när allt spännande har passerat...fast det är inte helt rätt. Det är nu det börjar på allvar. Nu slutar vår förvånade omställning och transformation och den nya mänskligheten börjar finna sina nya civiliserade former i sanning.

Anmäl
2016-02-19 06:51 #24 av: Marr

Så här säger ryssarna om planet X och att det blivit nedtystat av NASA och förbjudet att tala om...ja titta själva.

https://www.youtube.com/watch?v=IOmaNg_9oIg

Anmäl
2016-02-19 07:00 #25 av: Farwuq

Men är inte detta klipp flera år gammalt?
De talar om 2012.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-02-19 08:15 #26 av: Marr

Ja det är ett gammalt klipp Farwuk och nu har NASA också gått ut med det. En CIA agent har även gått ut med skrämselpropagande & det köper jag inte att Nibiru ska krocka med jorden. Gillar inte när man verkar vilja skrämma folk & så säger dom att man inte kan gå ut med att det finns utomjordingar överallt för att vi inte ska kunna hantera detta. Vi får panik. Urlöjligt!

Nibiru ska ju komma hela tiden och bli synlig för oss alla, varenda år säger man detta och det börjar bli tjatigt. Ska ärligt säga att även jag såg 2 solar på himlen vid ett tillfälle när den var på väg ner. Knäppte bilder på detta men skog var i vägen så fick ingen bra bild. När jag kommit längre fram med bättre utsikt hade solen gått för långt ner.  

Med tanke p det som sker med vår planet och alla väderfenomen och tsunamis så kanske redan Nibiru ligger någonstans nära oss & detta polskifte håller på? Ja jag har ingen aning med något verkar det ju vara.Funderar

Anmäl
2016-03-03 20:11 #27 av: Amon

Lite nyare bilder av vad som kan finnas bredvid solen - och som Nasa försöker dölja..

Anmäl
2016-03-04 06:23 #28 av: Farwuq

Jag har väldigt svårt att tro på något sådant.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-03-08 23:48 #29 av: Amon

Vad tror Ni om detta?

Anmäl
2016-03-09 00:21 #30 av: Tarotstollan

Ja, vad det än är så har det väldigt starka värmesköldar!

Anmäl
2016-03-09 00:22 #31 av: Huygens

#29 Jag funderar på, vad kan astronomerna upptäcka? Hur stor (och hur nära solen) kan en himlakropp (planet/komet) i solsystemet vara innan den upptäcks av astronomer?

Och hur stor tilltro ska man ha till astronomer världen runt, generellt?

Anmäl
2016-03-09 01:02 #32 av: Amon

Ja - jag har inga svar.. Funderar

Men kanske dessa olika bilder hör i hop med varandra?

#31 Såg du slutet av filmen - om astronomerna?

Anmäl
2016-03-09 13:41 #33 av: Huygens

Ja, problemet är att videoklippet är för ofullständigt. Det mördas forskare av Illuminati överallt, men vi vet oftast inte varför. Nu senast var det en cancerforskare som gick ut för att rasta sin hunden i England.

Och en del av ofullständigheten är att säga att astronomerna mördas pga Niburu. Den slutsatsen är för hastig. Det kan lika gärna vara för att dom avslöjat att fotona på Pluto är fejk eller att dom sett flygande farkoster i jordens atmosfär som dom inte skulle sett.

.

Bilderna på solen och på olika föremål runt om är också ofullständiga. Hur långt bort är dessa föremål? Triangulering borde var möjlig. Hur uppstod föremålen? Är det delar av koronan som far iväg?

Jag saknar att det inte finns tillräcklig struktur och bakgrund i dessa alltför korta videoklipp och där det är svårt att veta vad som visas. Vem har gjort originalet, vilken dag och med vilken typ av apparatur och under vilka omständigheter? Vad säger forskarna själva om sina iakttagelser, för något antar jag att dom säger ifall dessa videoklipp med jämna mellanrum dyker upp från forskningscentra?

Jag tycker att det är en uppsjö med detaljer som saknas i videoklippen och som borde finnas på plats med tanke på att det är aktuella videoklipp.

Därför jag frågade.

Anmäl
2016-03-09 22:18 #34 av: Amon

Bra synpunkter! Tummen upp

Hoppas vi finner en mer utförlig video. Funderar

Anmäl
2016-03-11 17:04 #35 av: Eliiza

Ang #19 etc.
Hej Amon och andra!
Att skriva om vad jag skulle kunna tro ligger inte i mitt intresse. Tro leder ingenstans annat än in i stagnation. Endast vetskap och sanna kunskaper leder framåt och utvecklar människan. Jag kommer därför inte att starta någon tråd angående vad jag skulle kunna tänkas tro, oavsett ämne, eftersom jag inte vill vara skyldig eller medskyldig till att någon leds bort från vetskap, sanningar och kunskaper och/eller att man avstannar i sin utveckling.

Att påstå att ingen annan kan veta något om något, bara för att man själv inte vet, är brist på respekt för de forskare och forskande som idogt, logiskt och strävsamt har arbetat sig fram till kunskaper, verkliga sanningar och fakta. Att vidhålla att forskare och forskande inte har vetskap och kunskap angående det som de faktiskt mödosamt har kommit fram till är en grov skymf mot dem och deras hårda arbete.

(Jag förstår verkligen varför det kommer att ta ytterligare ca. 850 år innan hela jordemänskligheten börjar att tänka och handla i rätt riktning.)

Men, jag ber om ursäkt för min otillräckliga intelligens och att jag iom. detta hade så klent förstånd att förstå att trådstarten och tråden inte handlar om att söka och diskutera fakta i ämnet utan att intresset ist. är att hålla fokus på, och diskussion kring, vad man tror. Och då är ju denna tråd inget för mig. (Måste nu markera denna tråd på något vis så att jag inte av misstag skriver i den och stör er här igen...)

Så, även om jag inte är någon forskare, i den bemärkelsen, så vet jag ändå vad jag vet eftersom jag tillskansat mig mina kunskaper genom att jag har haft mycket kompetenta, duktiga, väldigt insatta och ytterst kunniga lärare, vilka har förklarat och visat detta och mycket annat på ett grundligt, logiskt och utförligt sätt.
Jag vill så avslutningsvis med mina inlägg i frågan här, så, varmt värna om mina härliga medmänniskor och samtidigt sända ett djupt respektfullt och vördnadsfullt tack till mina sant och högt vetande och visa lärare.

Salome,
Eliiza

Ps.
Eftersom tydligen bara vissas kunskaper och/eller tankar är intressanta och av betydande art här så, enligt era önskemål, lämnar jag tråden, och avslutar med två bilder på Nibiru/Nubiru/UNI, (även genom historien kallad Zerstörer(Förstörare)/Schreckensbringer(Skräckbringare)/Hamerank netal(Dunkler Riese/Mörk jätte)), och kometen Hale-Bop i samma ruta, båda fotona tagna i Mars 1997.
Ds.

Anmäl
2016-03-12 00:30 #36 av: Huygens

Amon, i #29 nämns ett "minisolsystem". Vet vi hur stort detta minisolsystem är? Alltså hur stor minisolsystemets sol är i förhållande till vår sols massa?

Följer minisolsystemet rådande naturlagar eller kan det även vara frågan om ett ickefysiskt fenomen?

Anmäl
2016-03-12 11:17 #37 av: Hukanson

Eliiza, vi behöver alla tro...i själva verket måste vi tro på någonting för att utvecklas och göra något. Vi kan tro på oss själva, vi kan tro på våra föräldrar, syskon, lärare, idoler, förebilder av alla slag inte minst ekonomiska, politiska, religioska och vetenskapliga. Hela vetenskapssamhället bygger på att de unga kommer till tro på vad de vetenskapsmän och kvinnor redan har forskat fram och en tro på att det går att utveckla detta och veta mer. Om man är avancerad kan man tro att allt det ovan är ett annat sätt att säga att man tror på Gud som källa och meningen med allt. Vi borde erkänna att vi måste tro för att kunna veta.

Vem man väljer att tro på för att sedan få kunskap och vetenskap är ju upp till en själv. Man är ju inte tvungen att redovisa detta, vi har ju sk "trosfrihet" där det är upp till var och en att kunna tro vad man förmår att kunna tro (eller på vem man kan tro). Men man bör ju göra klart för sig själv vem eller vad man tror för att förstå att även vetenskap är relativ så länge inte alla människor tror på samma sak för att sedan veta samma sak.

Eliiza, vi har alla olika lärare och det är inte lätt att maka ihop dem och oss själva i en diskussion när vi alla är ofullkomliga och har både brister och fel. Vi borde förlåta varandra och fokusera på att träna oss att bli mer pedagogiska och skickliga att skriva inlägg och kommentarer. Övning ger färdighet och även glädje och gemenskap!

Anmäl
2016-03-12 23:18 #38 av: Amon

#36 Nej - det står inget om det.

Men här är en kommentar i facebook - gruppen där filmen var inlagd - det är flera som är inne på samma spår:

"Those that follow the esoteric are all familiar with Nibiru or Planet X. Some theories say this planet is coming into Earth’s solar system to destroy Momma Earth and her people. We are Truth UnCONPromeyezed do not subscribe to that theory. Nibiru is in our solar system and it lined up with the rest of the planets during the last eclipse on March 9th. The purpose of the planet (which is really a mother ship) is to assist with the transformation of Mother Earth’s ascension along with her people’s ascension into a higher dimension. I’m sure if needed Nibiru’s crew the Galactic family will ‘Get Down’ if need be. This transformation from the 3rd dimension to the 5th dimension is fulfilling prophesy (Mayan, Sumerian, Revelations, Koran, etc)

De som följer den esoteriska är alla bekanta med nibiru eller planeten x. Några teorier säger den här planeten är på väg in i jordens solsystem att förstöra mamma jorden och hennes folk. Vi är sanna Nonconformister och skriver inte under på den teorin. Nibiru är i vårt solsystem och den radades upp med resten av planeterna under den senaste förmörkelsen den 9: e mars. Syftet med planeten (vilken egentligen är ett moderskepp) är att bistå med omvandlingen av moder jords uppstigning tillsammans med hennes folks uppstigande till en högre dimension. Jag är säker på att nibiru besättningen - den galaktiska familjen kommer "ner" om det behövs. Denna omvandling från den 3: e dimensionen till den 5: e dimensionen uppfyller profetiorna (mayanskt, sumeriskt, budskap, koranen, etc)"

Anmäl
2016-03-12 23:29 #39 av: Amon

När jag söker efter färska you-tube filmer om Nibiru - så finner jag bla den här informationen på Fox News. Och naturligtvis är syftet att skrämmas.. Ledsen

Anmäl
2016-03-12 23:51 #40 av: Amon

Men här är en lång video - som verkar mer seriös:

Anmäl
2016-03-13 00:08 #41 av: Amon

En film på 11 min från förra sommaren som beskriver bla gudarna på Nibiru - Annunaki och människans utveckling:

Anmäl
2016-03-13 00:25 #42 av: Amon

En kort på fem minuter:

Anmäl
2016-03-13 00:38 #43 av: Amon

Många bilder på Nibiru från ISS - en film på 30 min - och intressant info - bla om vår egen sols tvillingsol - och vad vi kan vänta oss av Nibirus passage:

Anmäl
2016-03-13 01:33 #44 av: Amon

Har nu även kollat bilderna i #40 - och här ser man på flera bilder den enorma andra "solen" - troligen planeten Nibirus sol Nemesis (och vår egen sols tvilling) - som jag tog upp i en annan tråd här på utomjordiskt i oktober i fjol:

http://utomjordiskt.ifokus.se/discussions/56289f6d8e0e74269f000c37-har-vi-fatt-en-extra-sol?participating-2

Inte undra på att vår sol har blivit väldigt stark på senaste tiden - och även fullmånen - som bländar!!! Förskräckt

Tja - om allt detta stämmer så..   blir nog det här året och nästa avgörande..

Med poolskifte, översvämningar osv.. osv.. osv.. Funderar

Anmäl
2016-03-13 11:10 #45 av: Huygens

Men en ny sol som långsamt smyger sej in i vårt solsystem,  borde den inte synts som en stark stjärna om natten, innan den når fram?

Och borde inte planetbanorna, Saturnus, Mars, Neptunus, Uranus, Jupiter ha påverkats långt innan dubbelsolen når fram till Jorden?

Anmäl
2016-03-13 11:42 #46 av: Farwuq

Jag ställer mig i de tveksammas kö.
Om Nibiru och dess följeslagare har funnits/finns och är en naturlig del av vårt solsystem, så...
... skulle det inte vara så harmonisk som det är. Alla planeter ligger snällt i samma plan och här inne - innanför asteroidbältet - där den skulle ha sitt perihelium, är allt i prima balans.

Nä, jag har mycket svårt att tro på denna hemsökelse, i den form som den beskrivs.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-03-13 12:57 #47 av: Huygens

Jag kan acceptera att Niburu är ett osynligt jättelikt rymdskepp eller en ickefysisk himlakropp.

David Icke funderade ju i början på 2000-talet om Niburu kunde vara en komet eller asteroid. Det kan ju i så fall finnas byggnader och utrustning på asteroiden.

Anmäl
2016-03-13 13:27 #48 av: Farwuq

OK, den som lever får se.
Skämtar

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-03-13 14:03 #49 av: Amon

Var och en får tro det den vill..

Men när jag nu själv både sett och upplevt Nibiru med "invånare" i en meditation - och fått kanaliserad ny info om denna + samtidigt fått ett hett nytt boktips om den http://www.bokus.com/bok/9789198241303/visdomskoden-den-felande-lanken/ (har inte köpt den än - men skall snart göra det) - och samtidigt snubblade över ny info och nya bilder av Nibiru i en andlig grupp på nätet - så blir det plötsligt väldigt många "tillfälligheter" som pekar mot samma mål.

Och när jag ser dessa bilder av Nibiru som en bevingad lysande himlakropp - då påminns jag om den kraftfulla ljusvarelse jag mötte på Nibiru som utstrålade ett enormt härligt bländande kärleksljus mot mej. Den stod med armarna rakt ut - och påminde väldigt mycket om ett "lysande kors".

Här är en sida med mycket info om Nibiru: http://nibiru-nefilim.blogspot.se/

Anmäl
2016-03-13 16:26 #50 av: Huygens

#49 Ja, något kan det nog vara. Troligen finns det massvis med saker att upptäcka i vår närmaste rymd.

Amon, efter ditt videoklipp om minisolsystem började jag leta runt på Wikipedia och stötte då på en sida om Luhman 16. Det var intressant och jag har skrivit ett inlägg om Luhman 16 som faktiskt kan definieras som en sorts "minisolsystem".

Det var mer än jag kände till innan.

Anmäl
2016-03-13 16:38 #51 av: Farwuq

Uppfattar man rent generellt Nibiru som en helt fysisk företeelse, eller är den på något sätt interdimentionell.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-03-13 23:31 #52 av: Amon

#50  Det var ju intressant! Tummen upp

#51 Om du frågar mej - så kan jag inte svara - mer än att i meditationen så upplevdes ytan som mjuk plasma att gå på - och några upplevde att över ytan fanns också ett dammliknande "stoft".

Tror kanske inte att den är helt fysisk - snarare halvt fysisk - eller kanske inte ens det. Kan vara därför man inte ser den utan att solen lyser på den.. Funderar

Anmäl
2016-03-14 07:53 #53 av: Hukanson

Det dammlika stoftet torde vara vanligt fysisk materia emedan den mjuka plasman är ett mer förandligat och energiserat tillstånd. Likt andra planeter reflekterar den ljus utan att själv vara källa för någon utstrålning av fotoner men därför att den är en himlakropp befolkad av mycket högenergiserade varelser kan den utstråla en aura av andligt ljus dvs ljus som endast kan uppfattas av vår astralkropp/mentalkropp för vårt medvetande. Det är fantastiskt att vi inte bara måste skilja på det andliga och fysiska i oss själva utan också i allt som vi ser omkring oss...inklusive Nibiru.

Nibiru har varit en symbol i den sumeriska kulturen för ung tretusen år sedan och har den karakteristiska formen av en flygande fågel. Andra namn på Nibiru är Marduk, Frightener, Destroyer, Hercolobus.

Anmäl
2016-03-15 07:45 #54 av: Marr

Hittade denna videon nyss och kan det vara så att Hitler såg redan 1938? Sen har vi ju då Vatikanens inblandning...Jag är övertygad att dom vet/vetat mer än vi får veta...

Naturligtvis började det ju lagga mitt i filmen men ska se den klart strax. Något som är lite skumt är att när min bäste vän jag kallar "brorsan" kom hem från sin mors begravning, hade han ett guldsmycke med till mig som han ärvt. Fatimas hand. Hon nämns här. Jag får lite rysningar...har hört talas om denna Fatima men ska nog studera närmare i ämnet.

https://www.youtube.com/watch?v=TirJ0aB-Vac

Anmäl
2016-03-15 09:29 #55 av: Hukanson

Vad är Fatimas Hand?

FATIMA IS THE PROPHET’S DAUGHTER

She was not an ordinary woman. She was Prophet Muhammad's daughter and Hazrat Ali's wife. It is a strong woman that continued the generation of the Prophet Muhammad in patriarchal Arab society.

She was the master of the healers and treated the Prophet Muhammad when he was wounded in war. It is still believed that it is possible to cure incurable diseases with the help of Fatima’s hand and the prayer from the heart.

Muhammad called his daughter Fatima his heart, soul and conscience as it was her who continued the generation for him.

Fatima's life became very difficult with the death of the Prophet Muhammad. She died three months after him and was secretly buried by her husband Hazrat Ali. The death of Fatima marked the beginning of the bad days for Muhammad’s family. Fatima’s husband Ali was killed in an ambush and their sons Hasan and Hussein were killed with their families.

The death of Prophet Muhammad's family caused a huge indignation in the world of Islam and launched many conflicts and separations of the faith. It laid the foundation of different sects.

Fatima is very important for both Sunnis and Shiites, the two major sects of Islam. Sufis usually had the form of Hamsa (Fatima’s Hand) on the head of their wands with the names of twelve imams and the Prophet Ali engraved onto it. Shiism and Alawism in Anatolia are heterodox beliefs that arose following the death of the Prophet Muhammad's family and Fatima's hand has a great value for Schism and Alawism, because it symbolizes the ahl al bayt.

Therefore, Fatima has a very important place in the Islamic faith, which is a surprising symbol of sublimation to women, and her value in a patriarchal society. The authority of goddess, which has been attributed to the Virgin Mary in Christianity, has been given to Fatima in Islam. The hand of Fatima is the goddess's hand and she is still affectionately considered as a myth within a wide geographical area.

Anmäl
2016-03-16 10:18 #56 av: Marr

Tusen tack Hukanson för dina inlägg i Amons tråd och det senaste för har inte kollat Fatima än & sambandet med Niburu. Att hon var dotter till profeten Muhammad & en stor healare har jag nu fått reda på.

Sen vill jag tacka för att du utrycker det så bra i inlägg #37. Respektfullt & vänligt. Jag har så lätt för att uttrycka mig lite plumpt.

Tack för du är med oss Hukanson!Blomma

Anmäl
2016-03-17 13:34 #57 av: Amon

Ny info om Nibiru från denna sida: https://sacredascensionmerkaba.com/2016/03/11/the-nibiru-planet-x-the-winged-disc-urgent-update/

På engelska:

The Nibiru – Planet X – The Winged Disc – Urgent Update

nibiru

Greetings everyone, this message to you is not going to be a channeling, but rather an explanation of various transmissions that I have been receiving for quite some time now, and the answer to many of your questions to me in the last few weeks in regard to Planet X.

There is a lot of hype going on right now about the supposed arrival of Nibiru, Planet X, The Winged Disc, The Death Star, whatever you wish to call it, in just a few weeks. First of all, from what I have been told a while ago and what has been confirmed recently, Nibiru’s full affect on human consciousness is not going to be fully felt until mid-2017. And although many are reporting seeing it in the sky and have videos and pictures to prove this, it should be really visible in the sky sometime starting from mid to end of 2017.

What I am being explained is that this celestial object known as Nibiru here on earth, is linked to human collective consciousness, which feeds the “matrix” that we are all part of. As such, it behaves according to the thought processes, and vibrations generated by all of us who are on earth. Based on all the transmissions that I have been receiving over the last few years, Nibiru’s arrival can tremendously boost the human awakening processes and help us make that shift from “EGO” based thinking to “ONENESS” based thinking, bringing with it change in one form or another.

Just like our very own cells which are constantly responding to a command from us via our thinking patterns and acting according to our thoughts, this celestial object is receiving a command from the consciousness to which it is connected – The Human Consciousness. This command is the collective energy of human beings on earth. Whatever emotions, thoughts and desires that we generate in relation to this particular celestial object or anything else in our lives, that is the type of outcome that we will be attracting towards earth. It is akin to a projector

And just like the moon or the suns flares affect us, so too does this celestial body; we are affecting it and it is affecting us by magnifying our thoughts and feelings. Hence many are feeling various discomforts such as panic attacks, digestive issues, acid reflux, constipation, diarrhea, headaches, artery issues, veins, heart related issues, blood pressure fluctuations, severe mood swings, etc., all of our already pre-existing issues are being pushed to the forefront for us to deal with both on the emotional and physical fronts. We are once again asked to cleanse and purify so that we can send out the purest of vibrations which will then be magnified and reflected back to us, in order to continue assisting us in this ascension process, helping us to get back to our very core, find balance within and finally BE that which we truly are.

52dd9dde0439871978bfe9ab2f783816

It is the same as with anything, like attracts like. Here the concept is the same. If we fall prey to the fear based agendas of those who are constantly talking about cataclysms, and tsunamis, and whatever else horrific outcome that these prophets are predicting, then that is exactly what we will be attracting into our collective existence on this planet. If on the other hand, we fully understand our own power, and the power of our thought and how our own thoughts influence not only our very own selves, but many others around us, we can then influence Nibiru into conducting cooperative energies further supporting the Ascension and the transition of human collective consciousness into the Higher Octaves of BEing.

It is up to us to make the changes necessary to assist our very own selves and our beloved GAIA in extracting the most positive vibrations from Nibiru instead of giving into all the fear based programming that various people are trying to convey with chaotic videos and horrific prophecies of what might happen. Fear of the unknown is what is causing these misconceptions to occur. Misreading the ancient scripts and prophesy of eons past, we are missing the vital point of everything that our celestial counterparts have laid out before us, and that is to go deep within, listening to our very own higher selves and intuition, reaching to the very core of our beings and finally realizing that we are at the driving seat of all that occurs in our lives, that earth and her inhabitants are traveling back to their original frequencies and vibrations, lifting the veil of forgetfulness and being jolted awake.

goddessvortex1

The Goddess Vortex Disc – Helps to balance out the Solar Plexus, alleviates EMF radiation, balances and purifies the aura, and so much more! Learn more about this amazing disc at http://www.NatalyaAnkh.myshopify.com

What Nibiru can assist us in doing, is to generate massive energies which can suddenly awaken a massive number of people. Just as what happened in 2012 but on a much greater scale. Because so many have awakened back then, we have managed to shift human consciousness and tip the scales, the only thing that remains is to keep this energy steady and continue to open up more and more to our own powers, realizing and utilizing all that we have at our disposal to truly bring positive, everlasting, changes onto this planet.

We are all being supported by so many beings from all over the universe, and not just this universe! That, is how important what is happening on this planet at this moment in time is. We are being supported from behind the veil, and now from within the veil of forgetfulness, as each day NEW KIDS are arriving. I spoke about this over a year ago, new kids are going to be arriving daily to continue shifting the collective consciousness and continue to balance out the scales so that we can continue to sail smoothly through whatever turbulence might come our way.

But you don’t need to wait for any messiahs to come and save us, as the real messiahs are YOU. You are the ones who can save yourselves and assist all those around you to do the same. It is YOU who is choosing each moment of everyday to either walk in your power or give it away to someone else. It is YOU who can make your life a beautiful paradise or a hellish experience. Each moment you have a choice and that choice begins with your thoughts. Whatever you think, whatever you focus your attention on, that is what you will attract into your life.

So please, focus on the positive outcome for all involved. Remember how your thoughts influence everything around you. Think of how water is effected by your thoughts, and how your heart vibrations affect all around you, and remember that even electrons change their vibration when they are observed. I’ve shared information about all of this before, but if you wish to learn more please visit my blog at www.SacredAscensionMerkaba.com.

Once again, remember how powerful all of you are, and what gifts you bring into this world. Choose wisely whom you wish to give your energy to. Listen to your intuition on any subject matter that you come across, put everything through your heart, even this here message. Think how it makes you feel? Are you resonating with this at all? And go from there.

I urge you to always remain true to yourself. Listen to yourself first and foremost. Connect with your Higher Self. Walk into your own power. You are all amazing beings who are equipped to do whatever is necessary in order to persevere whilst ENJOYING each step of the way. BEing in JOY is HIGHLY important, and I feel we neglect this aspect of BEing a lot. So be sure to allow yourself to be in joy and harmony with yourself. I can go on and on, the bottom line is this:

YOU ARE THE CO-CREATOR OF THIS REALITY

AND

THE AUTHOR OF A MASTERPIECE CALLED YOU!

Anmäl
2016-03-17 13:41 #58 av: Amon

Google - översatt till svenska:

Nibiru - Planet X - den bevingade skivan - Brådskande uppdatering

Genom annamerkaba den 11 mars 2016 •

Nibiru

Hälsningar alla, är detta meddelande till dig kommer inte att vara en kanalisering, utan snarare en förklaring av olika transmissioner som jag har som får ganska länge nu, och svaret på många av dina frågor till mig under de senaste veckorna när det gäller Planet X.

Det finns en hel del hype som pågår just nu om den förmodade ankomst Nibiru, Planet X, The Winged skiva, The Death Star, vad du vill kalla det, på bara några veckor. Först av allt, från vad jag har fått höra ett tag sedan och vad har nyligen bekräftats, Nibiru fullständiga inverkan på det mänskliga medvetandet kommer inte att vara helt kände fram till mitten av 2017. Och även om många rapporterar ser det i himlen och har videor och bilder att bevisa detta, bör det vara riktigt synlig på himlen någon gång börjar från mitten till slutet av 2017.

Vad jag som förklaras är att denna himlakropp som kallas Nibiru här på jorden, är kopplad till människors kollektiva medvetande, som matar "matris" som vi alla är en del av. Som sådan fungerar den enligt tankeprocessen, och vibrationer som genereras av oss alla som är på jorden. Baserat på alla sändningar som jag har mottar under de senaste åren, kan Nibiru ankomst oerhört öka den mänskliga uppvaknande processer och hjälpa oss att göra detta skifte från "EGO" tänkande till "ENHET" tänkande, för med sig förändringar i en eller annan form.

Precis våra egna celler som ständigt svarar på ett kommando från oss via våra tankemönster och agerar i enlighet med våra tankar, är denna himlakropp emot ett kommando från medvetande till vilken den är ansluten - det mänskliga medvetandet. Detta kommando är den kollektiva energin av människor på jorden. Oavsett känslor, tankar och önskningar som vi genererar i förhållande till denna himlakropp eller något annat i våra liv, är att den typ av resultat som vi kommer att locka till jorden. Det är besläktad med en projektor

Och precis som månen eller solens facklor påverkar oss, så även gör denna himlakropp, vi påverkar det och det påverkar oss genom att förstora våra tankar och känslor. Därför många känner olika besvär såsom panikattacker, mag-frågor, sura uppstötningar, förstoppning, diarré, huvudvärk, artär frågor, vener, hjärtrelaterade frågor, blodtrycksförändringar, svåra humörsvängningar, etc, alla våra redan befintliga frågor skjuts i förgrunden för oss att ta itu med både de emotionella och fysiska fronter. Vi återigen ombedd att rengöra och rena så att vi kan skicka ut den renaste av vibrationer som då kommer att förstoras och reflekteras tillbaka till oss, för att kunna fortsätta att hjälpa oss i denna uppstigningsprocessen, hjälper oss att komma tillbaka till vår kärna , hitta balans inom och slutligen det som vi verkligen är.

X

Det är samma sak som med något, som attraherar lika. Här konceptet är detsamma. Om vi ​​faller offer för rädslan baserade dagordningar för dem som ständigt talar om katastrofer och tsunamis, och allt annat fruktansvärda resultat som dessa profeter förutspår, då det är precis vad vi kommer att locka in vår kollektiva existens på den här planeten. Om å andra sidan förstår vi vår egen kraft, och kraften i våra tankar och hur våra egna tankar inflytande inte bara våra mycket själva, men många andra runt omkring oss, kan vi sedan påverka Nibiru till att genomföra samarbets energier ytterligare stödja uppstigning och övergången av människans kollektiva medvetandet i högre oktav av att vara.

Det är upp till oss att göra de förändringar som krävs för att hjälpa våra mycket själva och vår älskade GAIA utvinna de mest positiva vibrationer från Nibiru stället för att ge in all rädsla baserad programmering som olika människor försöker förmedla med kaotiska filmer och fruktansvärda profetior av vad som kan hända. Rädsla för det okända är vad som orsakar dessa missuppfattningar uppstå. Felläsning de gamla skript och profetera för eoner förflutna, vi saknar den viktiga punkten av allt som våra himmelska motsvarigheter har lagt ut framför oss, och det är att gå djupt in i, lyssna på våra egna högre jag och intuition, nå till mycket kärnan i våra varelser och slutligen inse att vi är i förarsätet av allt som sker i våra liv, att jorden och hennes invånare reser tillbaka till sina ursprungliga frekvenser och vibrationer, lyfta slöjan av glömska och som abrupt.

X

Gudinnan Vortex Disc - Hjälper till att balansera ut Solar Plexus, lindrar elektromagnetisk strålning, balanserar och renar aura, och så mycket mer! Läs mer om denna fantastiska skiva på http://www.NatalyaAnkh.myshopify.com

Vad Nibiru kan hjälpa oss att göra, är att generera stora energier som plötsligt kan väcka ett mycket stort antal människor. Precis som vad som hände i 2012, men på en mycket större skala. Eftersom så många har vaknat då har vi lyckats flytta det mänskliga medvetandet och tungan på vågen, är det enda som återstår att hålla denna energi stabil och fortsätta att öppna upp mer och mer till våra egna krafter, förverkliga och utnyttja allt som vi har till vårt förfogande för att verkligen ge positiva, evigt, förändringar på denna planet.

Vi är alla stöds av så många varelser från hela universum, och inte bara detta universum! Det är hur viktigt vad som händer på den här planeten vid denna tidpunkt är. Vi får stöd från bakom slöjan, och nu inifrån slöja av glömska, eftersom varje dag nya ungar anländer. Jag talade om detta över ett år sedan, är nya barn kommer att vara anländer dagligen för att fortsätta flytta det kollektiva medvetandet och fortsätter att balansera vågen så att vi kan fortsätta att segla smidigt genom vad turbulens kan komma i vår väg.

Men du behöver inte vänta på någon Messias ska komma och rädda oss, eftersom de verkliga messias är DU. Ni är de som kan rädda er och hjälpa alla dem omkring dig att göra detsamma. Det är du som är att välja varje ögonblick av varje dag för att antingen gå i din makt eller ge bort till någon annan. Det är ni som kan göra ditt liv en vacker paradis eller en helvetiskt erfarenhet. Varje ögonblick du har ett val och det valet börjar med dina tankar. Oavsett vad du tror, ​​vad du fokusera din uppmärksamhet på, det är vad du kommer att locka in i ditt liv.

Så snälla, fokusera på det positiva resultatet för alla inblandade. Kom ihåg hur dina tankar påverkar allt omkring dig. Tänk på hur vatten sker genom dina tankar, och hur ditt hjärta vibrationer påverkar alla runt omkring dig, och kom ihåg att även elektroner ändra sin vibration när de observeras. Jag har delat information om allt detta förut, men om du vill veta mer besök min blogg på www.SacredAscensionMerkaba.com.

Återigen, kom ihåg hur kraftfull ni alla är och vilka gåvor du sätta i den här världen. Välj klokt som du vill ge din energi till. Lyssna på din intuition om något ämne fråga som du stöter på, sätta allt genom ditt hjärta, även detta här meddelandet. Tänk hur det känns? Är du resonera med detta alls? Och gå därifrån.

Jag uppmanar er att alltid vara sann mot dig själv. Lyssna på dig själv först och främst. Anslut med ditt Högre Själv. Gå in din egen kraft. Ni är alla fantastiska varelser som är utrustade för att göra vad som krävs för att framhärda samtidigt njuter varje steg på vägen. Att vara i glädje är mycket viktigt, och jag anser att vi försummar denna aspekt av att vara en hel del. Så se till att tillåta dig själv att vara i glädje och harmoni med dig själv. Jag kan gå på och på, är den nedersta raden här:

Du är medskapare av denna verklighet

och

författare till ett mästerverk som kallas DU!

Anmäl
2016-03-17 19:25 #59 av: Tarotstollan

Mycket spännande och intressant! Tack Amon!Tummen upp

Anmäl
2016-03-17 21:13 #60 av: Hukanson

Jorden Gaia får ta emot mycket energier i sin situation just nu och vi som är en del av livet får då del av energierna. Vi människor påverkas av detta på ett sk negativt sätt dvs
"många känner olika besvär såsom panikattacker, mag-frågor, sura uppstötningar, förstoppning, diarré, huvudvärk, artär frågor, vener, hjärtrelaterade frågor, blodtrycksförändringar, svåra humörsvängningar, etc, alla våra redan befintliga frågor skjuts i förgrunden för oss att ta itu med både de emotionella och fysiska fronter. Vi återigen ombedd att rengöra och rena så att vi kan skicka ut den renaste av vibrationer som då kommer att förstoras och reflekteras tillbaka till oss, för att kunna fortsätta att hjälpa oss i denna uppstigningsprocessen, hjälper oss att komma tillbaka till vår kärna , hitta balans inom och slutligen det som vi verkligen är."
Naturligen känner vi kanske rädsla om vi utan förvarning börjar få stora diarreer, sura uppstötningar och hjärtorienterade problem....vad är det som händer? Vad är detta? Hur ska vi kunna tro att det är himlakroppar som är orsaken till fysiska problem? Kan vi acceptera att universum och galaxen och solsystemet är fullt med gigantiska superenergier som mycket väl kan finna sin väg till vår planet och sätta signifikant prägel på vår tillvaro? Vi måste göra det. Det är Sanning.

Vad behöver vi ? Vi behöver vetenskap. Vi behöver förstå. Vi behöver integrera vår kunskap med sann information om omvärlden och få full förståelse om händelseförloppen. Vi behöver lita på vår kärleks trygga källa att vi kommer att klara av det här även om vi måste arbeta oss ur krisen.

Anmäl
2016-03-17 23:34 #61 av: Amon

Varsågod Tarotstollan!Glad

Ja Hukanson - mycket handlar om energier..  och just denna vecka är det visst något speciellt - en speciell regnbågsportal som påverkar oss. Det känner i alla fall jag av.. YrarPustar

Det här kanske inte alls har med planeten Nibiru att göra - men energier handlar det om i vilket fall:

https://sacredascensionmerkaba.com/2016/03/13/urgent-rainbow-portal-31416-32016-the-portal-of-7-pillars-of-lights-the-rainbow-portal-the-7-chakras/

Anmäl
2016-03-18 00:38 #62 av: Tarotstollan

Mycket bra lista och information detta också!Tummen upp

Anmäl
2016-03-18 06:04 #63 av: Marr

Tusen Tack för denna tråd Amon!Hjärta

Så mycket tänkvärt & bra påminnelser om vikten av att sända ut bra energier. Något vi alltid borde tänka på men nog kan det vara så, att det är extra viktigt att tänka på nu när det "kränger" med dels väderfenomen & övergrepp som sker runt om på vår planet.

Ja det här är mycket spännande & fortsätter ha detta i eftertanke...skulle vara helt fantastiskt att verkligen kunna se denne Nibiru väl synlig på vår himmel för alla och höra vad  Nasa & övriga har att säga då.

Anmäl
2016-03-18 12:45 #64 av: Amon

Åh varsågod Marr! Hjärta

Ja - det skulle vara väldigt spännande att få se Nibiru! Tummen uppFörskräckt

Men vi får väl vänta tills nästa år då! Skämtar

Förstår att flera av de andra filmerna jag fann och la in här ovan - visar nog något helt annat.. Funderar

Anmäl
2016-03-18 17:10 #65 av: Hukanson

Väntan är vår lott att leva. Nästa år kommer den fysiskt...men det betyder attvden redan har kommit andligtvoch mentalt! Här måste vinkomma ihåg att det är en slags naturlag att allt som uppenbaras fysiskt måste först ha blivit till andligt och mentalt. Det bara är så. Det betyder att vi innan nästa år kommer att fullständigt bekanta oss med detta fenomen, veta vad det är och integrera det med världen och familjerna och naturen...innan det fysiskt kommer år 2017.

Anmäl
2016-03-24 12:30 #66 av: Amon

Vi har haft en ljusträff igen - då vi återigen besökte Nibiru - och såg det fantastiska landskapet. Såg bla ett ljusblått "hav" utav "plasma" med dimma över. Våg

Vi fick också den informationen att Nibiru kommer att hjälpa oss att bli av med alla tunga, mörka energier!Tummen upp

Anmäl
2016-03-24 12:31 #67 av: Farwuq

#66 Det behövs verkligen.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-04-10 10:34 #68 av: Amon

Jag läser just nu boken:  "Visdomskoden"- "Den felande länken" av Susanne Divinsky - som jag även tog upp här: #4 och här: #12

http://www.adlibris.com/se/bok/visdomskoden-den-felande-lanken-9789198241303

Där berättas bla om alla de gamla artefakter (stentavlor med inristade bilder och tecken) som man har funnit på många platser jorden runt - och som skildrar samma sak - nämligen vår UR- historia - där "Gudar" kom från en annan planet - och skapade människan.

Fann just den här filmen - men den kanske ni har sett förut för den är från 2014:

Anmäl
2016-04-10 11:06 #69 av: Huygens

#68 Den lilla alienfigurer och pyramiden på "tefatet" är tänkvärda.

Anmäl
2016-04-10 13:24 #70 av: Hukanson

Förra gången planeten var här i närheten var på Babylons tid då Kung Hammurabi regerade och de var ett stort mäktigt rike. För ca 3600 år sedan.

Anmäl
2016-04-10 23:12 #71 av: Amon

Läste nyss att Nibirus omloppsbana till jorden är ca 3600 år... 

..så då närmar den sej väl antagligen då... Funderar

Men just de här artefakterna från filmen i inlägg #68 kommer visst från tiden 1200 - 1600 (e.Kr - antar jag att de menar)

Anmäl
2016-04-10 23:51 #72 av: [emds123]

En jag kännner är helt inne i det där med Niburu. Han har fördjupat sig om det på internet och folk säger att det bor "reptiler" på den planeten och att den kommer att kollidera med jorden. Vad tror ni om det här?  Jag vet inte om jag tror på reptilaliens men kanske grejen med Niburu är sann för den passerade sist på Noah`s arks tid hörde jag.

Anmäl
2016-04-11 12:44 #73 av: Farwuq

Jag är tveksam till det hela.
Det är alldeles för mycket harmoni i det inre  planetbanorna. Om Nibiru är "sann" och den passerat tidigare, så skulle inte de inre  planeterna ligga så fint i princip samma banplan. 

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-04-11 19:36 #74 av: Hukanson

Om man funderar på deras situation, vilka de nu är som bor på planeten, så mådte de ju klara sig själva i kalla rymden långt bort från solen en väldigt lång tid. De måste vara teknologiskt avancerade för att tillfredsställa sina behov på alla möjliga sätt. Men med jämna mellanrum...3600 år...kommer de tillbaka till Solen och rundar den ganska nära! Hur klarar de av det? De gräver ner sig i planeten för att få skydd kan man anta...det är väl en första förutssättning. Sen måste de ha skyddande sköldar och annan högre tech. Det är nog ändå jobbigt för dem att vara så nära.

Är de ett hot mot oss? Har de rymdfarkoster att resa hit och åka runt i atmosfären? Är de av den reptilianska rasen? Har de kommit hit och stört oss förut typ år 1500fKr, 5000fKr, 8500fKr ?

Om det är så att de vill komma och faktiskt kommer... Vad borde vi göra för att kanske hantera det?

Anmäl
2016-04-12 07:27 #75 av: Marr

Någonting är det ju i alla fall med tanke på all info som fullkomligt bombar internet från så många källor, som vi kan se... där även Nasa förekommer titt som tätt.

Sen vet jag inte vad jag ska säga om de bilder med 2 solar...varför syns inte det alltid om det skulle vara en planet? Kan det vara så att det är bara möjligt vid solens ned & uppgång innan solen är för stark? Men varför inte alltid då, utan bara ibland? Jag tror inte det enbart är reflektioner osv...

Jag tycker det är mysko i vilket fall...

Ja du Hukanson vad kan man göra åt det? Det kanske är tvärtom? I vilket fall så får man väl ta det som det kommer & hur det än är så ska man inte lockas in i någon slags panik. Det blir vad det blir & jag tror nog att planeten har hjälp där många minst kan ana. Stjärnor

Anmäl
2016-04-12 14:48 #76 av: Amon

Marr - så tänker jag med. Tummen upp

Om nu Nibiru har passerat jorden vid massor av tillfällen tidigare under eoner av tider - så kommer den nog att göra det nu med - utan att krocka - eller skapa stora skador. Och det är ingen ide att bli rädd - det skapar bara ytterligare rädsla som sprider sej.

Tvärtom - det jag har fått till mej är ju att de skall hjälpa oss i stället.Tummen uppHjärta

Men de här två solarna som som både du Marr - och många andra har fotograferat - är nog något HELT annat! Förskräckt

Har sett flera foton på två solar i en grupp på facebook - där de beskriver att den ena "solen" - är vår egen måne - som lyses upp helt av vår egen sol när de ligger bredvid varandra i solnedgången.

Kan ju inte svära på att detta stämmer - men det skulle kunna vara logiskt - då man bara kan se två "solar" ibland - men inte alltid.

Månen flyttar sej ju runt vår egen jord en bit varje dag. Och ett helt varv under 29-30 dagar. Så då skulle man bara kunna se den strax före - eller efter nymåne(?) - då den ligger nära solen..  (mina egna funderingar) Funderar

Skall försöka att leta reda på dessa bilder och info..

Anmäl
2016-04-12 23:58 #77 av: Amon

Kan väl lägga dem här - eftersom vi redan har diskuterat det här. Men detta är solen och månen! SolMåne 

Nibiru kan man däremot inte se med blotta ögat ännu - vi får nog vänta tills nästa år..

Sheikh Sahibs foto.

Den 7 april kl 10:21

The Miracle has happened today USA and CANADA saw two suns. This is called as Hunters Moon.. Due to change of orbit the sun sets and moon rises at the same time with both being opposite to each other at a particular angle or degree moon reflects the sun so bright that it almost feels like another sun.
Effects stays for couple of days.This is from February

Anmäl
2016-04-13 05:47 #78 av: Hukanson

Otroliga bilder, och så vackra! Men för att hålla sig till ämnet; nej. Omöjligt kan det vara månen. Månen har inget eget ljus den bara reflekterar solljuset vilket betyder att om den ligger i samma linje som solen borde den vara helt mörk för oss eftersom den vänder sin upplysta sida till solen.

Mysteriet är totalt.

Anmäl
2016-04-13 06:06 #79 av: Hukanson

Det är säkert så att många inte godkänner att Darryl Anka med ett kanaliserande av Bashar kommer och gör sig vis för sanningen om våra fenomen och upplevelser men jag tror det vore klokt att lyssna med ett öppet sinne. Kort video.

Om du har tid läs denna undervisning: http://www.starchildglobal.com/channels-and-articles/when-two-suns-rise/

Anmäl
2016-04-13 10:01 #80 av: Hukanson

Denna video är mycket informativ. Halvtimmesvideo men det bästa är först.

Anmäl
2016-04-13 12:25 #81 av: Amon

Jag kan ju förstås inte svära på att det är månen bredvid solen. Funderar

Kanske det är lätt att bli påverkad av andras uppfattningar? Funderar

Vanligtvis ser man ju bara en skära av månen närmast solen - när månen befinner sej där bredvid.

Men så tänkte jag - att det kanske är speciella omständigheter i atmosfären med kristaller i luften osv. - som gör att solljuset reflekteras tillbaka till månen - och lyser upp den helt. Sol

Man kan också bara se detta fenomen ibland i samband med solens upp- eller nedgång.

Jag vet ju också - att när fullmånen ligger väldigt lågt vid horisonten - så färgas den rödorange av just vår atmosfär runt jorden - den blir ju tjockare där. Men allteftersom månen stiger högre upp på himlen - så blir atmosfären tunnare - och månens färg blir ljusare och ljusare. SolMåne

Jag får kolla dina filmer senare Hukanson - hoppas  de inte är för långa! Skämtar

Anmäl
2016-04-13 12:37 #82 av: Huygens

Det som varit absolut bäst för mej med tråden, är att jag börjat fråga mej själv flera saker jag inte funderat på tidigare. Jag har fått leta och undersöka en rad fenomen.

Anmäl
2016-04-13 23:28 #83 av: Amon

Jaha - det är väl bra om vi skapar lite huvudbry här.. Tummen uppSkämtar

Allt är ju inte "skrivet i sten" - som man säger - så det är upp till var och en att bilda sig sin egen uppfattning. Och ju fler vi är som kommer med olika infallsvinklar - desto bättre.

Dessa bilder på de två "solarna" - kan nog ingen med säkerhet säga vad det är... Funderar

Har sett dina filmer nu Hukanson - och Bashar har jag många gånger försökt att se och lyssna på - men det går bara inte. Klarar inte av honom - kanske för att han är så auktoritär.. Funderar

Den andra filmen var ju intressant till att börja med - men slutar i ett skräckscenario. Och det var ju rädsla vi inte skulle sprida vidare - så nej - den stängde jag också av efter ett tag. Illamående

Anmäl
2016-04-14 06:44 #84 av: Marr

Jag känner tyvärr likadant för Bashar som du Amon & det retar mig lite för vill höra vad han säger men jag orkar tyvärr inte med honom...LedsenFast det är bra att inte alla känner så...Glad

Anmäl
2016-06-07 11:05 #85 av: Amon

Fler som förstår att det finns något alldeles speciellt i skyn:

Famous Astronomer Breaks Silence About Nibiru?

6/3/2016

Picture

Jacob Israel of Youtube States:

"The internet is buzzing about famous Slooh Observatory Astronomer Paul Cox, and his curious comments about a Second Sun, Nibiru and that NASA is covering up both... After being coincidentally/miraculously inspired or led to find out more about Nibiru months ago, and after dream after dream motivated me to take all of this "coicidence" seriously I began looking into Nibiru, the Annunaki and more... After sharing my recent video on the topic I have been blown away at all of the ACTUAL EVIDENCE pointing the world slowly to such... but these comments made by Slook http://live.slooh.com/
 should not only make us all pause and take in the enormity of what this means for everyone on planet earth, but also why it feels like yet another cover up.... The TRUTH shall set us free..."

Anmäl
2016-06-07 11:08 #86 av: Amon

Får lägga videon här i stället - lyckades inte få in den i inlägget ovan:

Anmäl
2016-06-07 13:32 #87 av: mulac

Intressant!

Anmäl
2016-06-07 16:03 #88 av: Hukanson

Litet mer avancerade tankar runt det hela som kräver mycket av läsaren...både tro och kunskaper i det engelska språket...

"Nibiru, Planet X, Nemesis, The Destroyer, Wormwood, Hercolubus, Comet Typhon...Is Nibiru real? Does it take Nibiru 3,600 years to complete one orbital journey? As you can imagine, the gravitational effects of a sizable planet moving close to the inner solar system would spell big trouble for planet Earth. Earth has been acting up lately with an increase in earthquakes, volcanoes, global warming (oops..I meant “climate change”), blending of seasons, and more. Open your mind a little and stop believing everything our so called scientists and NASA folks have to say. Every week NASA seems to have learned something new that was unthinkable.

First you have to understand that we might be part of a binary solar system. NASA just found a binary solar system last year. It would explain the earth’s wobble which is still unexplained today. Would it be too far off to believe that a planet can share both solar systems? If you took the time to watch this video, then you might be interested in this newspaper article and these Planet X abstracts. Explore this site and ask questions and share your thoughts."

From http://www.nibiruupdate.com

ps. Det har blivit profeterat att Jorden kommer inom kort att få tre stora supervulkanutbrott...en i Italien, en i Klippigabergen, en i Indonesien säkerligen pga Nibiru.

Anmäl
2016-06-10 23:56 #89 av: Hukanson

Dubbelsolarna i ny förståelse...avslöjande bilder från Dr Greirs expedition.

https://vimeo.com/118627585

Anmäl
2016-07-12 23:25 #90 av: Amon

Kolla in på 1.40 in i klippet - där talas det om en ny planet i vårt solsystem som man upptäckt bakom Neptunus:

Anmäl
2016-07-13 16:52 #91 av: Farwuq

Mycket intressant information, jag hoppas vi får vet mer inom den närmsta tiden. Detta är något som jag vänta på, det kan finnas riktigt stora planeter där ute.
Tummen upp

Men... Planeten ligger inte "bakom" Neptunus utan "bortom". D.v.s. den har en bana som ligger längre bort från solen.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-07-13 17:28 #92 av: Amon

Ok - ordmärkare där! Skämtar

Anmäl
2016-07-13 20:55 #93 av: Hukanson

Mycket viktig information som bygger på detta faktum att planeten har en bana bortom Neptunus och inte ligger strax bakom. Ingen har mig veterligt taggat eller märkt ord och begrepp i tråden. Om någon vill göra det så hör med Marr först.

Anmäl
2016-07-15 17:19 #94 av: Amon

Klart att "bortom" - eller "bortanför" - är mycket bättre beskrivande ord än "bakom"! Tummen upp

Jag tog nog det första bästa ord jag kom på! Glad

Och det var med glimten i ögat jag skrev kommentaren i inlägg #92 - det var alltså på skämt! Tummen upp

Det viktigaste handlar ju om det finns en ny planet på väg hit - som just nu ev. ligger  bortom Neptunus eller inte! Det är huvudspåret i hela den här tråden! Tummen uppGlad

Anmäl
2016-07-15 18:36 #95 av: Farwuq

#94  Jag förstod, men kunde inte avhålla mig från att rätta.
Jag har varit lärare en gång i tiden.
Skämtar

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-07-15 18:46 #96 av: Hukanson

Nåväl, om vi ska hålla oss till huvudspåret i den här utredningen. Uppgifter föreligger att det finns ett rörligt föremål, ett oidentifierat föremål, ändå namngivet till Nibiru, någonstans bortom Neptunus, som tros ha sin färdplan i omedelbar närhet av Jorden.

Vilka bevis föreligger för denna himlakropps existens? Om himlakroppen är observerad till att existera , vem har den vetskapen och hur vet man att den färdas genom solsystemet i en bana nära Jorden? Finns det en religiös dimension runt detta i form av forntida dokument och profetiska förutsägelser? Hur uppfattar astrologer denna ovisshet?

Anmäl
2016-07-15 20:50 #97 av: Amon

#95 Skrattar Kan tro det..  har själv två lärarbarn.. Skämtar

#96  Tja - det här kan nog inte EN person svara på.. Funderar

Vi får nog hjälpas åt att söka svar här.. Funderar

Här är i alla fall en länk till en sida som jag hittat - (ett par år gammal visserligen) - men den kan ju vara intressant ändå! Tummen upp

Anmäl
2016-07-16 10:21 #98 av: Hukanson

Tack för länken Amon, den kittlar fantasin att tänka att om det är sant att vi måste förstå Bibeln och Skapelseberättelsen som kontrast med förståelsen av Nephilim från Nibiru och kontrarevolutionärena Annunaki så är det ju sant och det är ju en sant galactisk insikt. 

Det är ju kollossalt att Kristianerna har vågat ta makten och regera planeten de senaste 3600 åren och att när Nephilim nu kommer tillbaka i ett close encounter vi har hjälp av Galactic Federation mfl att hindra ett uppror.

Men vilka är vi egentligen? Är vi barn av Nephilim eller är vi barn av Sirius? Vilka var det som började använda apor på Jorden för inkarnatoriska syften? Och vem eller vilka har skapat livet på Jorden?
Vad är hela sanningen om Adam och den rättfärdiga Abrahamitiska traditionen? Vilken roll spelar Jesus i mänsklighetens utveckling och varför har han skapat Kristusmedvetandet?

Amon, det finns många superheta videos ute på tuben nu om Nibiru .

Anmäl
2016-07-16 13:24 #99 av: Amon

Det finns det säkert Hukanson - men jag har nog inte tiden eller engagemanget att söka efter dem - tyvärr...Ledsen

Tack för den du lägger in här - så får se om jag kan kolla lite senare på den. Tummen upp

Anmäl
2016-07-19 11:37 #100 av: mulac

Ja det är mycket igen om Planet X , niburu etc. lyssnade på ett radioprogram med John Moore att Usa har spårat planeten sedan 1979?

Anmäl
2016-08-27 21:49 #101 av: Amon

En ny film om Nibiru - där en astronom bryter tystnaden:

Anmäl
2016-08-27 22:01 #102 av: Amon

En till - om Nibiru och väderförändringarna på jorden:

Anmäl
2016-08-28 16:18 #103 av: Farwuq

Jag för min del är ytterligt betänksam till riktigheten i dessa hypoteser.
Bilden av en planet bakom Saturnus tar jag som ett dåligt skämt.
Pustar

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-09-10 23:49 #104 av: Amon

Den här fann jag idag på facebook:

Anmäl
2016-09-11 03:03 #105 av: m2studio

Dem säger att det ska hända 3 december 2016.

Anmäl
2016-09-11 14:46 #106 av: m2studio

Ska man verkligen bygga skydds rummet? 

Spara torr mat och vatten ???

Vad tycker ni ??

Anmäl
2016-09-11 22:49 #107 av: Amon

#105  Vad är det som skall hända - menar Du? Funderar

Jag har läst någonstans i en kanalisering - tror jag det var - att andevärlden varnar oss för att det kan bli ordentliga höststormar med översvämningar osv. i höst..Funderar

Och att vi bör vara förberedda på detta - och kanske lagra upp lite förråd av torr- och burkmat, stearinljus, tändstickor och batterier tex. Om nu strömmen och vattnet skulle vara borta ett tag..

Men så kan det ju bli rätt som det är här på höstarna.. Tummen upp

Och det gör ju inget om vi har ett litet lager hemma. Vi kan ju ändå hoppas och tro att det går bra - och att vi inte blir så påverkade av ev. oväder.. Oskyldig

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.