Paranormalt

Japansk spöktaxi

2016-01-21 23:25 #0 av: Huygens

I Japan har det dykt upp berättelser från taxiförare som berättar att dom plockar upp passagerare som sedan försvinner i tomma luften under taxifärden. Många sådana passagerare kommer från tsunamidrabbade områden.

Taxiförarna berättar att dom pratar med passagerare, färdas en bit och sedan har passageraren försvunnit som ett spöke utan att taxin stoppat.

Ishinomaki som var särskilt hårt drabbat av tsunamin har extra många spökberättelser från taxiförare.

Anmäl
2016-01-22 05:59 #1 av: [Hukanson]

Är det taxichauffören som hallucinerar eller är det döda gengångare?
Att drunkna i en naturkatastrof är kanske bestämmande för andlig depression och kvardröjande i vår fysiska/materiella värld.
De kan vara chockskadade vilsna och sökande, ständigt upprepande ett mönster av upprepning...tills ljuset når dem...

Oneness can not be divided.

Anmäl
2016-01-22 08:36 #2 av: VSK

Väldigt tragiskt hemsk denna tsunami. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2016-01-22 18:02 #3 av: Farwuq

Fy...

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2016-01-23 10:05 #4 av: Marr

Men fy vad sorgligt...Ledsen

Känns som en "rening" behövs där för att hjälpa alla dessa eventuella kvarvarande andar vidare...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2016-01-23 10:57 #5 av: Farwuq

Det är ju även på det sättet, att passagerarna inte ens hinner betala för sig.
Galen

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2016-01-24 09:07 #6 av: Ghosthunter

Intressant....det måste vara många spöken efter tsunamikatastrofen.....de kan inte gå vidare!

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.