Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1132 ggr
Evisen
2016-01-20 20:57

Roswell och UFO'n

Har själv inte hunnit läsa ordentligt, så berätta gärna vad ni tyckte om artikeln.

http://www.expressen.se/geo/anne-sofie-naslund/aliens-tefat-och-ett-olost-mysterium-valkommen-till-ufo-staden-roswell/

Annons:
Huygens
2016-01-21 14:08
#1

Artikeln var kanske lite spridd fäktning. Det kan bli så om en journalist intervjuar folk och håller sej på en anekdotisk nivå. Fanns några intressanta detaljer i artiklen, som den sena "förklaringen" 1994. Å andra sidan kanske man inte kan kräva att en artikel gör ett djuplodat jobb.

Intressant att dom som är intresserade av saken säger att det idag är totalt locket på från myndigheternas sida. Varför mörka en väderballong?

[Hukanson]
2016-01-21 20:11
#2

Det är onekligen så att sydvästra USA har sedan 40-50 talet haft kontakt med diverse stellarer och stellarskepp och varit utsatta för deras nyfikenhet och undersökningsiver med ibland karastrofala konsekvenser…detta utöver det populära intresse för våra egna andliga fenomen typ andar och spöken som förekommer så vanligt där. Californien är ett samhälle som attraherar intelligenta och rika människor både i himmelen och på jorden. Vår svenska expressen journalist har gjort ett lysande reportage tycker jag…visar med bilder och intervjuer hur den vanliga människan i californien upplever ufo hysterien och all den stellar science fiction som satt sin prägel på californisk kultur. Alla bra sci-fi rullar kommer därifrån. Det är ju en korrekt insikt att sci-fi inte är fantasi utan det är en andlig verklighet bakom. Det är det som många ryggar och fasar för. Vi vill inte väckas ur illusionen om att allt är naturligt som vanligt. Tyvärr. Så enkelt är det inte.

Evisen
2016-01-23 22:16
#3

Tack för era reflektioner på artikeln.

Personligen tyckte jag den var intressant, och fick mig känna att jag skulle vilja besöka det där ufo museumet och träffa likasinnande personer.

Marr
2016-01-24 09:35
#4

Jamen jag skulle gärna besöka det museet ifall jag bodde i närheten. Helt ok artikel trots att den ej är så djupodlad som även Hyugens tycker.🙂

Men…det är allt lite kul med sånt här ändå, när så många fortfarande tror att det aldrig någonsin varit någon krasch.😉

Hehehe Evisen jag skulle nog vara lite extra vaksam på detta museum. Både likasinnade & olikasinnade kanske är där på besök…😮😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
2016-01-24 11:31
#5

Helt klart skulle man vilja åka dit och titta.

Kul artikel btw. Vet ej vad jag skall säga om den faktiskt.

Upp till toppen
Annons: