Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 2480 ggr
Huygens
1/12/16, 3:47 AM

UFO Marfaljusen och Min Minljusen

Marfaljusen finns i Texas, USA, nära staden Marfa. Tydligen ska Marfaljusen vara ganska lätta att iaktta. Här finns en del av en dokumentär (tar slut efter 7 min, men klippet är 10 min), där Marfaljusen syn som ett grönt sken.

Vi har även någon som filmar (20 min enformigt videoklipp) Marfaljusen mot en bergsås och man kan också se ljus från bilar, som skiljer sej något från Marfaljusen. Marfaljusen påminner lite om Hessdalsljusen.

Till skillnad från forskningsförsöken kring Hessdalsljusen, verkar ingen har undersökt Marfaljusen metodiskt.

.

Min Minljusen kan förekomma lite överallt i (östra) Australien, och är särskilt vanligt i Channel Country, som ligger ganska mitt i Australien.

Min Minljusen skiljer sej något från Hessdalsljusen och påminner kanske mer om Marteboljusen och kan förfölja bilar. Det finns rapporter om att Hessdalsljusen förföljt bilar, men dessa berättelser är mindre vanligt förekommande. Min Minljusen har rapporterats kunna samla sej i tusentals runt vandrare nattetid vid lägereldar.

Min Minljusen kan även lura nattvandrare att dom (Min Minljusen) är lägereld så att nattvandrarna går i fel riktning.

Här finns en berättelse från en dokumentär där två Min Minljus åker rakt mot en bil som tvärbromsar för att undvika kollision. När föraren går ur bilen är han några meter från ett träd och ett stup. 

.

Det verkar ovanligt att man kan komma närmare Marfa- och Min Minljusen än ca 15 m. Ofta är ljusen på 1-5 km avstånd.

Ibland kan man kalla på ljusen och då svarar dom genom att komma närmare. Jag får intryck av att ljusen kan vara ett slags levende varelser, men kan även vara något annat.

Annons:
Farwuq
1/12/16, 6:52 AM
#1

Levande varelser? Huu…
😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Huygens
1/12/16, 7:03 AM
#2

Hehe, ja, jag tänker på Mothman o dyl. :)

Upp till toppen
Annons: