Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1209 ggr
Marr
1/8/16, 9:20 AM

Portal eller åska?

Häromdagen lyckades man fånga detta i Canberra. Märk väl norrskenet. Inte visste jag man kunde se norrsken där. Efter ljusfenomenet var norrskenet borta. Undrar vad detta var? 🤔

Kanske åska men är ändå tveksam…Snyggt & spännande i alla fall.🙂

https://www.youtube.com/watch?v=h72royYSRwo

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Tjohalia83
1/8/16, 9:28 AM
#1

Wow! 🙂

Magi-cat
1/8/16, 9:40 AM
#2

Häftigt!

Det finns "norrsken" där också, fast - "sydsken". 🙂 Polarsken ska det egentligen heta.

Fast det stämmer visst inte riktigt här, utan det sägs att auroran kom från åskovädret.

""The same activity that causes an aurora, can actually happen inside our atmosphere if you have a storm with a lot of electrical charge that is rubbing against the gases in our atmosphere, causing it to grow that green or red colour," he said."

Den där mystiska explosionen ska ha varit en "ball lightning", kulblixt. Det måste vara ytterst ovanligt att man ser en så stor och lyckas filma den.

"Dr Tucker said he felt fairly certain extraterrestrial creatures could be ruled out as the cause of the light.

"I don't think it's aliens," he said.

"It's always hard to discredit aliens, but I think they would probably visit somewhere more active than Canberra coming back from holidays.

"It's probably not Photoshop either. Everything kind of fits and it seems right."

http://www.abc.net.au/news/2016-01-04/strange-light-above-canberra-probably-ball-lightning/7066414

Kul i alla fall! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
1/8/16, 10:11 AM
#3

Ja Tjohalia, jag tycker också det var wow 😎 i synnerhet tillsammans med norrskenet. Upps… Sydskenet menar jag…😊

Hehehe så långt tänkte inte jag Magi-cat…såklart  fenomenet  utspelar sig vid båda polerna…😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
1/9/16, 7:20 AM
#4

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Hukanson]
1/9/16, 1:14 PM
#5

Vittnesmålen är ju ibland absolut trovärdiga. Det är sant att fenomen inträffar. Som den berömda kuben i El Paso. Många ögonvittnen med utmärkta kamerabilder.

Upp till toppen
Annons: