2015-12-19 00:15 #0 av: Huygens

Majestic 12 eller MJ-12 som namnet förkortas är en påstådd UFO-grupp som sägs vara upprättad av USAs president Truman. Syftet med MJ-12 var att organisera tillvaratagandet av störtade eller nedskjutna flygande tefat och andra UFOn.

Det finns inga officiella dokument släppta om MJ-12 och dom inofficiella dokument som existerar har FBI klassificerat som falsarium. Dokumenten om MJ-12 började dyka upp hos UFO-forskare år 1984. Dokumenten var postade av anonyma avsändare.

Det finns en svensk sida om MJ-12 av missmagicgirl, som berättar lite mer om MJ-12, väl värd att läsa.

.

Det finns flera olika videoklipp (ganska långa) på nätet som avhandlar MJ-12. Tyvärr är det svårt att komma vidare och få djupare info eller verifikation kring MJ-12s aktiviteter. En del ufologer tvekar inför UFO-dokumenten och funderar på om det kan vara FBI eller annan myndighet som falsifierat dokumenten från början, då dokumenten verkar ha ganska stora likhet med andra dokument man vet är autentiska.

Ett exempel på en person som ansåg MJ-12 vara en verklig organisation och som visste mycket om deras aktiviteter var William Cooper, här på en lång videoföreläsning som troligen spelades in 1985.

.

Coopers poängterar i sin föreläsning att dom amerikanska myndigheterna var i ett slags kamp mot rymdvarelser. Till slut tvingade rymdvarelserna dom amerikanska myndigheterna till kraftiga eftergifter i hemlighet.

Det som jag slås av idag när jag hör Coopers föreläsning är att samtliga organisationer och personer (Bilderberggruppen, Rockefeller och USAs presidenter) på den "goda" sidan, som Cooper nämner, anses idag vara på den högsta eller näst högsta nivån av Illuminati eller Illuminati frontfigurer.

Och det är ett problem.

Ifall Illuminatiorganisationer och reptilians kan lura oss att tro att vi ska förenas under deras ledning för att slåss mot en yttre påhittad fiende som myndigheterna i hemlighet fejkat, då kan myndigheterna också lätt kontrollera oss med rädslor, övervakning och odemokratiska lagar.

.

Sist på föreläsningen säger Cooper också en del saker som jag har svårt att tro på. Han säger att Månen har atmosfär och att det har synts moln som svävat runt Månen. Dessutom säger Copper att det finns växtlighet och sjöar på Månen.

Frågan är om Copper blivit duperad och visad en blandning av äkta och falska dokument och helt enkelt valt att tro på allting, även det som är omöjligt, just för att dokumenten och fotografierna sett så autentiska ut?

.

Flera år senare, sent på 1990-talet hade Cooper ändrat sej. Han trodde inte längre på alla historier och dokument han fått tag på som "bevisade" existensen av rymdvarelser. Cooper ansåg vid det senare tillfället att det saknades övertygande bevis och att alla flygande tefat tillverkats av USA militär för att lura folk att tro på rymdvarelser.

Här berätta Cooper om sin ändrade uppfattning i ett 13 min långt videoklipp i The Land of the Lost Story år 1999. Copper ansåg att allt Illuminati via myndigheterna ägnade sej åt bedrägeri med människotillverkade flygande tefat.

Han förutsa falskflagg 911 den 28 juni 2001 och blev mördad i november samma år.

Ja, vad ska man tro om MJ-12?