Annons:
Etiketterkonstmusik
Läst 1737 ggr
Huygens
12/4/15, 2:08 AM

Invasion of the Saucer Men

Invasion of the Saucer Men är en film från 1957, som kanske inte är så märklig om det inte vore för det faktum att det är den tidigaste film jag hittat som tar upp ämnet cattle mutilation.

Det skulle dröja ca 5 år (?) till innan cattle mutilation började rapporteras i media. Kanske ville myndigheterna förekomma, snarast än att förekommas, innan företeelsen började rapporteras mer flitigt?

Själva filmen kan ses här, den är typisk för sin tid, och har fått medelmåttigt betyg, även om sci-fi-fantaster tycker om att se filmen. Känsliga tittare varnas för dom underliga varelserna som ger ifrån sej otäcka skrin.

Annons:
Marr
12/4/15, 6:43 AM
#1

Morgonbio i svartvitt…skoj.😎Ja denna filmen såg jag på teven en sommar när jag var liten, den var riktigt spännande och satt bänkad med hela grannfamiljen & deras ungar då det visades filmer. Detta var en skräckfilm sa vi då.😃

Var tvungen att snabbtitta igen & ler lite. Fast scenen med kossan är ju lite otäck faktiskt…😉

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
12/4/15, 10:13 PM
#2

Ja, det är slående att det är den otäckaste scenen och påfallande utdragen också. För många år sedan sa någon att ju längre en huvudrollsinnehavare tar på sej att avlida i en tragisk scen, desto viktigare är rollpersonen i filmen.

Det betyder att den stackars kossan måste varit filmens viktigaste skådis, kanske den viktigaste Hollywoodaktrisen hela det året?

Upp till toppen
Annons: