Övrigt

Ny religion?! varför?

2015-11-22 23:20 #0 av: m2studio

Snälla försök att förstår mig, men om ni stänger mig eller den här tråd som min sista tråd i politik blir jag besviken faktiskt. jag börjar blir galen! "kanske redan är"

(Förlåt AMON jag menar inte dig, ni vet att jag tycker mycket om er, och har lärt mig mycket ut av er och detta rum samt har stora respekt för er alla)

Men,

VAD/VEM/VAR är de? vad gör dem för oss? för sig? för andra? varför dem är tysta för allmänheten?

1 - 

Ljusets kraft !!

Mörkers kraft !!

Meditation till Ljusets kraft !! Med tid begränsningar!!

Vi-ni-de- håller på skapa en nya religion med acceptens av dubbel medborgarskapet, som man kan hänga med och samtidigt bibehåll sin egen tron/religion också. Bara nya medlemmar som har tron att den finns större krafter utanför vår fysiska värld som har fysikaliska existens är välkomna.  

Ber till gud (meditera tillsammans till Ljusets kraft) för att nå en önskan?

Varför ska man meditera(ber) till en kraft och ber om hjälp?

Är kraften större våra klassiska gudar? Våra bon till våra gudar hjälper inte längre?

Varför Europa folket behöver denna meditationen nu? Andra människorna i resten av välden då? 

OHH, meditationen är för utbildade folk i Europa kanske!

2 - 

Vad händer när en eller flera kackerlackor kommer objudna till ert mat?

Vad händer när en eller några flugor som har varit på en bit bajs med sina fötter och vill e sätta sig på din mat med all bakterier?

Vad händer när en galning kommer hem till dig och ville skada ditt barn?

Vad händer när an eller flera zombier vill ta dig?

Vad händer när en människa med en annan tanke vill e förstöra hela ditt livs 

kämpande med ett ända filosofi att jag är bäst och har rätt till att göra vad jag vill?

Vad gör ni? 

Ber? meditera? skickar hjälpansökan till ljusets kraft med hjälp av meditationen?

Är inte detta ett nytt skapande av en ny religion? Bara guden har en mildare namn eller hur? inte gud utan Ljusets kraft.

Den här guden inte är emot min gamle gud heller och jag kan behålla min gamle tro och hänga med nya guden också, har jag förstått rätt? 

Man kan vara muslim, kristen, jude och mm, men bara meditera till ljusets kraft för ett bra ändamål, har jag förstått rätt?

Vetenskapligt bevis finns också för mängd/mass/grupp meriteringar att det ger resultat. Vänligen nämna beviset också om ni kan förstås, varför vetskapen inte kan bevis allas tro då?

Något är fel tycker jag.

Anmäl
2015-11-23 01:35 #1 av: Amon

Jaha - är det här frågor till mej? Förskräckt

Jag förstår om du inte vill delta i dessa massmeditationer för fred - det behöver du inte alls göra - utan det är för dem som känner sig manade till det - och som det passar för.

En Ny religion?

Beror väl på hur man ser på saken. Funderar

För min egen del - så tror jag att bakom alla religioner - så finns det en enda kraft - som blivit beskriven av olika personer på olika platser på jorden - därav har det blivit olika religioner.

Tänk på historien om fem blinda personer - som fann en elefant - och skulle försöka beskriva den för de andra. Den ene fick tag i ett ben - och beskrev det. Nästa person fann snabeln - och beskrev den. Den tredje personen fann elefantens svans - och beskrev den. Den fjärde fick tag i en bete - och beskrev den. Och slutligen den femte fick tag i elefantens ena öra - och beskrev det. Alla tyckte att de själva hade rätt - och att alla de andra hade fel! Men på grund av att de var blinda allihop - så kunde de inte se HELA elefanten - och förstå att de faktiskt allihop hade RÄTT!!! Tummen upp

Vet du att ordet RE - ligion  ordagrant betyder ÅTER - anknytning?

Dvs vi knyter åter an till något vi förlorat kontakten med för länge sen.

För min egen del så kallar jag detta inte för RELIGION - utan för Andlighet.

Dvs - Alla människors mer- eller mindre medvetna kontakt med sin egen inre andliga källa - oavsett religion - eller livsåskådning.

Var du än bor i världen - och vad du än tror - eller inte tror - har egentligen ingen betydelse. Som jag ser det - vi har ändå alla samma koppling till Gudskällan, ljuset - eller vad du nu vill kalla det.

Men vår medvetenhet om denna koppling varierar.

Och att be en bön - önska sej något - eller skapa sej en bild av vad man vill(ha) är nog ungefär samma sak - tror jag.

Meditera kan man göra när som helst - och var som helst. Men om många gör det samtidigt - som vid tex en fredsmeditation - så får det ju en så oändligt mycket större kraft.

Här är ett par sidor som vetenskapligt visar kraften när många personer mediterar samtidigt. Dessa länkar finns också strax under första bilden i trådstarten i den här meditationstråden.

http://thespiritscience.net/2015/06/18/studies-prove-group-meditation-can-lower-crime-suicide-deaths-in-surrounding-areas/

http://www.worldpeacegroup.org/washington_crime_study.html 

Anmäl
2015-11-23 01:51 #2 av: Amon

Får fortsätta att skriva i ett nytt inlägg - för det blev bara blå text i det förra.. 

Naturligtvis mediterar vi för HELA Jorden - det brukar i alla fall jag göra.

Men det har ju varit extra turbulent i Europa nu i höst - så därför har det väl blivit fokus här.

Men om du går in och läser alla inlägg i denna facebook - grupp - så ser du att människor över HELA världen är med och mediterar:

https://www.facebook.com/events/1523593674628244/

Ja - jag brukar så gott som varje dag meditera - "ta ner ljuset" - och sprida det vidare till dem som behöver osv.

Men för övrigt är jag en helt vanlig person - och lever som de flesta. Med arbete, bostad, barn och barnbarn, vänner, fritidsintressen osv. Och har vardagliga små glädjeämnen - och bekymmer att jobba med. Glad

Så jag gör faktiskt annat än att meditera - också!!!! Tummen upp

Men det andra "vardagliga" kanske jag inte skriver om här så mycket.. Skämtar

Anmäl
2015-11-23 11:42 #3 av: white lady

Underbar förklaring Amon. Tack.

Anmäl
2015-11-23 12:20 #4 av: Marr

Tycker också att det var en alldeles utmärkt förklaring av Amon.Tummen upp

Tycker inte det finns någon anledning att ta bort eller stänga den här tråden M2studio. Det är väl jättebra att fråga för att se hur andra ser på saken.

Meditation är ingen religion. Att meditera innebär för mig att göra något bra för mitt eget mående och därigenom för andra som ingår i mitt liv. Jag har en andlig tro däremot. En tro & önskan att det gör verkan. Allting går ju inte se för blotta ögat...

Meditera för fred är djup önskan från hjärta avsett för att göra en god sak med universums hjälp. Att ljus och upplysning ska få kraft och det svarta dolda som håller människor & jord i kedjor, ska upp för granskning & avslöjande.

Detta religionskrigspolitik det avstår jag från att delta i. Blir inget bra för min del. Känns gott att tänka ljus & rening till allt som behöver över vår hela planet. Skulle det sen ha verkan så är jag helt överlycklig...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-11-23 13:59 #5 av: Amon

Tack white lady och Marr! HjärtaHjärta

Jag fick nog lite "hjälp" med formuleringarna - tror jag. Oskyldig

Hoppas bara att m2studio också blir nöjd med svaren.. Tummen upp

Anmäl
2015-11-23 19:23 #6 av: Gahella

Jag tror på vår skapande tanke och när många på en och samma gång tänker ljusa och goda tankar är jag 100 på att det balanserar mycket av mörkret.

För många år sedan var jag hos ett medium som var mycket bra för det har jag facit på Skämtarhon sa i sin förmedling " Om du bara visste hur viktig en ljus (positiv) tanke är, då skulle du inte tänka andra tankar än de"

Och som ett experiment är det bara att känna efter själv hur man mår när man tänker en god visavi en elak tanke, så har man svaret där.

Men det otäcka med mörkret är att det vill tro att allt är hopplöst och meningslöst, och rent logiskt vet vi ju att det vet vi ingenting om förrän man provat. Och jag tror att det är oerhört viktigt att vi fortsätter hela oss själva så länge vi lever, för gör vi inte det har vi gett upp tanken och kraften att ta makt över oss själva och därmed förmågan att förändra vår egna framtid.

Anmäl
2015-11-23 21:53 #7 av: VSK

Klart som tusan att ingen tar bort din tråd inte. 

Nu är det här lite knepigt för min del eftersom jag ej kan meditera pga koncentrationsproblem, så vet jag inte vad jag skall svara. 

Jag får läsa om ts sen och se om jag kan komma med nånting Skrattar

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-11-23 21:58 #8 av: Hukanson

Låt oss tro på varandras förmåga att vara ljusets människor...se alltid efter ljuset i din medmänniska...se att han/hon är en Skapare som gett mycket ljusa tankar till världen under sin levnad.

Världen idag drunknar i kritik och krav, tillrättavisningar och stress, stress. Världen tävlar och konkurrerar. Vi av hjärtat finner fridens beständighet och vet att vårt liv är värt att betjäna. Vi är värdefulla. Vi förtjänar att leva kärlek.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-11-26 01:52 #9 av: m2studio

Ohh tack allesamman för så fina svar. Jag måste ber om ursäkt att om ni "kanske" har tagit det personligt. Det var rent Frågor/diskussion och inget annat, om ni inte tog det personligt då har jag fått fel uttryckt av vissa av ert svar också så numera jag ber om ursäkt för det också.

Snälla jag har tagit upp denna diskussion för att efter 40 år sökande i olika länder och böcker och diskuterat med sakkunniga människor (efter att hittat dem förstås) fortfarande inte har fått övertigande svar än(för mig själv), inte ut av er fina svar heller och jag kan se några motsättningar i ert påstående som har negativ påverkan på ert förklaringar angående mina frågor också, men jag ber om ursäkt igen ut av er för att jag önskar att hitta övertigande svar som kan kanske leda mig mot "ljuset" eller verkligheten om jag får kalla det.

Nu är kvällen sent kl: 01:46 och jag jobbar också. Så jag skrev den här lite meddelandet att visa att ni jag har stor respekt för båda er och ert svar men så småningom kommer med ett par kommentarer också.

Jag inte är forskare utan en "självständig" sökare, och har hittat hundra tals förklaringar som kanske ni inte har hört om dem heller. Ni kommer att skratta när ni hör om dem men jag vill samma som en del människor skrattar när dem hör att en del av människorna tror på Aliens ni kommer att skratta om jag förklara att Jesus Kristus namnet var känd många många år innan själva mosses visar sig.  jag hör av mig.

Tusen tack för att ni tog tid på er.

Anmäl
2015-11-26 06:46 #10 av: VSK

Du ska inte be om ursäkt för att du skriver nåt som du vill förmedla Glad

Och visst kan du kalla dig för forskare om du forskar/söker. Det tycker jag du gott kan göra. Tummen upp

Skall bli spännande att få läsa mer sen. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-11-26 08:59 #11 av: Gahella

Håller med Vsk, finns ingen anledning att be om ursäkt för jag upplever inte att du varit otrevlig men däremot frågande och även tvivlande och det är du inte ensam om Glad

Det ser jag också fram emot att få läsa om Tummen upp

Anmäl
2015-11-26 09:28 #12 av: white lady

#9 Jag blev så nyfiken,  så där som när tomten ska komma Blomma

Anmäl
2015-11-26 14:45 #13 av: Marr

Jag tycker det ska bli jättetrevligt att få höra mera M2studio! Uppskattar dig mycket och det du har att säga. Jag blir också hemskt nyfiken.Glad

Tack kära M2studio!Blomma

Anmäl
2015-12-01 20:00 #14 av: m2studio

Kära AMON du nämnde religion kan betyda åter anknytning och då blev jag mycket glad att du kanske har läst om språkforskningar någon gång. Jag ser ut av dina och andras förklaringar

att ni söker en gud för att honom orsaka livet och allt annat som människan inte har svar för, och du vet att Psykologi har bevisa en del av (tycker jag) att människor 

i decennier är ute efter en som kan orsakat livet, universum och mm som du kanske vet redan mycket bättre än mig. Detta "gud sökande" psykologi syn väldigt tidigt i ert förklaringar och då jag som ligger på motsidan av diskussionen 

måste begränsa mina kommentarer. Tar inte det negativ eller förnedrande utan att jag menar att jag söker i andra banor efter mina svar och ni är i den nämnde bana och jag inte har hittat svar i speciell denna bana.

(menar gud sökande bana)Denna bana är så gammalt, enkelt och lätt ej övertigande eftersom ingen av er har konkurrent svar om Ljusets kraft (gud, Skapare och mm) utan att ni tar eran känslans parti och ert förklaringar kommer från eran 

känslor.(som du sa att meddelandet är för dem som tror på överkraft). Inga bevisningar hittar man efter ert gud och ni får gärna vara lite modernt och kalla den andliga värld, Ljusetkraft, Gud eller vad ni vill, men huvud saken är 

att ni inte kan bevisa något av dem saker jag har nämnt eller inte har ett godkännande av vetenskap för ert påstående.Medier som ni nämner som koppla er till ljusets kraft, gud och mm ligger i samma kategori och det är bevisat att 

folk som har passerat ålder 40 har svårt att lämna sina tankar och plötsligt tro på ett helt annan sak, samt en av känslor som att man har förlorat många år av sitt liv om man lämnar sin tron. 

Efter din elefant historia som var fint jag nämner en forskning av min egen gamla landsman som flyttat till Sverige sedan 1997. Efter Iransk 

revolution många Iranier flyttat till Sverige och stor del av de har konverterat till kristendom utan att vetta ett pointer av kristendomen men eftersom Iranier obligatoriskt föds muslim (i 85% men inte är riktiga muslimer som Araber 

och andra, men är fina guds tro måste jag säga) räknas muslimer, och efter Islamiska revolutionen i Iran Islam och regerings manen inte uppfyllde deras förväntningar och tvärtom har gjort massa omänskliga saker, då Iranier

konverterar till kristendom för att befria sina samvete att JAG INTE VILL VARA MUSLIM LÄNGRE OM ISLAM ÄR DET, utan att veta vad kristendom är, för att dem är samma människor som psykologi berättar om att lättar efter en gud för att 

lugnar ner sig och inte vara rädd för vad händer efter döden, samt sådan människor måste HA EN tanke för att kunna luta sig tillbaka och leva sina normala liv som du Amon själv berättat om att du har din tron, annans det kan blir 

Anarki i deras hjärna. Kära Amon och andra, detta som jag kommer att påstå har sökt i mer än 40 år och har fått massa med svar som är mer än 80% övertigande i min hjärna.

Tyvärr vi alla har blivit blåst sedan länge och vår värld fortfarande ljuger för oss och våran barn. Nästan 60-70% av all historia som vi har läst i skolan som tillhör mer än 700 år sedan är total ändrat, massa med böcker som vi har 

idag inte är från själva författaren utan att någon annan skrev dem med deras namn, störst av allt annat inom detta området som jag har sökt i mitt liv språkforskare ljuger efter vad dem hittat kommer fram till, men annat dikteras till dem.

Språkforskare kunde befria oss och livnära våra hjärnor och hjärter närmare till "gud, ljuset kraft, andlig värld och mm" om dem berättade sanningen till världen, tyvärr vi inte kan motstå dagen "bigbrother" utan att folk 

blir rätt upplyst och gamla generationer som vi slutar förgifta våran barns hjärnor längre. Ber om ursäkt mitt språk. Jag är en utlänning och inte kan mera Svenska, därför inte kan förklara mig 100% rätt ibland.

Det som jag och 16 andra personer sedan 90 år har läggs sina energi på inte kan komma ut så lätt för att vi inte kan få demokrati på våran sidan heller. Därför jag har pris på mitt huvud sedan år 2001 och Iransk regim försökte lura 

mig till Iran genom även mina nära och kära som flyger till Iran och tillbaka att vi inte vill ha honom längre, men 4 av oss är döda redan nu.Tyvärr.Därför jag inte kan lita på vem som helt utan att känner HEN väl.

Vad är materialet: Jo, för cirka 90 år sedan en Iransk man som dog för 15 år sedan och jag har träffat honom 3 gånger genom svåra omständigheterna startat en forskning och nämnde den Tusen och en påstående/förklaringar.

Detta bok om jag får nämna bok eftersom har inte kommit ut än, och vet ej nära den kan komma ut eftersom dem fyra person blev dödat 2 i Iran, en i USA och en i Tyskland bestämde att trycka det men ingen vet vem har dödat dem och vem 

tog materialet kopian.Ingen av oss har direkt en komplett av materialet ( för dem som läser och lättar efter mig) (hahaha) och totala materialet har flera kopior och ligger hos dem som står högst i denna forskning. (Jag är den som har inga betydelse  i gruppen).

Vad materialet pratar om:

Material pratar om mer än 4000 ordforskningar, om mer än 1000 händelse som står totalt fel i historia böcker med bevis med bild och artikel med konkreta platsforskningar och mm, om 

skolsystem som undervisar massa med strunt(sorry språket), om mer än 150 bilder från 130 år sedan från Mellanöstern om profetior, händelse, nya profeter, verkliga "koranen, Bibel och mm", verkligheten av religion och godkänns och 

behövande av det, ex. hur och var människor påhittat ordet "HELIGA" som efteråt kom mängd med saker och händelse som var kopplad till ordet HELIG, och massa med saker som kommer att starta revolution och kanske krig och skapa anarki i 

världen. Och andra  sidan många inte vill att sådana info komma ut till folk heller. Därför jag inte lite på någon och lämna info mer än det "för att själv inte har lov att lämna info ut", inte kan ha en kopia av "boken" heller,

eftersom kan blir dödad. Tyvärr inte kan 

diskuterar mer eftersom är mycket farligt för min familj och redan är känd genom min IP adress, inte kan presenterar andra i gruppen eftersom för säkerhetskulle har kännedom av en av dem bara som har kontakt med mig då då, och mm.

Varför bara en person.  förutom säkerhetskullen som ni förstår boken inte är slut, stäng eller klart och färdig utan att resten av gruppen fortfarande forskar och läger på info´n. Därför namnet är Tusen och ett ... för att Tusen en 

natt slutas ej i själva verket, utan att Sharzad (tjejen) som berättar alla historien fortsätt och varje natt berättat en ny historia för att kungen inte dödar henne och därför dem levde tillsammans alla sina lyckliga år, så boken om 

jag får kalla det, lever vidare och kompletteras för kanske varje gång en av gruppen lägga något nytt. Det finna massa med info om gruppen att alltid en forskning skall bevisas för fyra av äldsta personer i gruppen och skall dem 

4 person själva lägga resurser för att kontrollerar alla plats, bilder och påstående är 100% rätt för att kunna lägga i boken, annans nya materialet kan lägga i väntan på igen kontroll om äldsta inte kan återbevisa påstående efter 

referenser som forskare har lämnat. 

Ingen tjänar pengar med det och alla som vill vara med gruppen skall betala sina egna kostnader så som resor och allt annat. Jag har berättat detta för att detta inte är hemligt för fiende och 

fiende är ute efter var och en som har en kopian av boken och dem 4 personer som blev dödat med olika saker så som vapen, kniv och mm började presenterar sig som utgivare innan boken trycks.Tyvärr.

Nu tillbaka till er. Jag har mycket stor respekt för ert tro och tankar så jag inte kommer att säga något mot er utan att ert svar inte är övertigande utan att ert tro är helt personlig och ni göra reklam för ert tro och ingen annat. 

Därför den här diskussionen inte kan leda vidare eller djupare i mina frågor heller utan att alla eran ev.  frågor ligger i min och eran påstående förmodligen. Precis som ingen kan bevisa existens av gud eller motbevisa gud och 

alla forskare och demokrats religiösa som är sakkunniga är överens om detta. Ber om ursäkt för mitt bristande språk och fel stav och fel grammatiken också. Gärna ställa frågor om jag inte kunnat förklara vad jag menar i vissa rader.

Jag bara för sista ord skriver att vi har hopp att en vacker dag info´n kan nås människorna som inte jobbar för "Big Brather" medvetet eller medvetande, så vi hoppas på en solidaritet mellan människor som inte man kan hitta så enkelt med hänsyn till människornas egon i alla år som historien berättar för oss. Vi hoppas på att vi ska veta sanningen och vill gardera varan och inte sälja varandra för pengar och makt. Men jag lovar att komma med några av dem bevis för er snart.(så fort jag får lov)

Tusen tack igen och igen av er alla.

Lycka till

Anmäl
2015-12-02 01:40 #15 av: Amon

Tack så mycket för dina förklaringar m2studio! Tummen upp

Det är intressant det du beskriver med Ert forskningsarbete - men Oj, Oj, Oj -  förstår att det måste vara mycket kontroversiellt och farligt - eftersom redan fyra personer har blivit dödade. Förskräckt

Världen är kanske inte riktigt mogen för de riktiga sanningarna än.. Funderar

Men jag hoppas att den blir det en dag - om en inte allt för lång tid.

Tror att mycket av vår gamla historia - om vetenskap, religion osv har undanhållits oss under många tusentals år - och är det fortfarande! Ledsen

Men En vacker dag..   så kommer vi att få tillbaka vår sanna historia - och mycket, mycket mer än de flesta av oss har en aning om i dag!

Så tror då jag i alla fall - och jag hoppas verkligen att den dagen inte ligger alltför långt bort i tiden!!! Tummen upp

Anmäl
2015-12-04 11:40 #16 av: Gahella

Jag tror dig m2studio och tänker som du Amon, allt som är sant och som kan befria oss från lögner och bedrägerier straffas och dödas illa kvick. Hur skulle de annars kunna behålla makten? 

Och jag tror att djupt inom oss vet vi vad som är sant och inte, men är så förvirrade av alla slöjor så vi vet varken ut eller in. Men tror också att allt har sin givna plats och sitt syfte och så utvecklas vi vidare och som jag ser som en utvecklingsspiral som vårt DNA, som liknar en karta på vad som inte är helt inom oss och våra förmågor att hela detta. Och det går inte att hejda hur mycket vi än manipuleras för jag tror det ursprungliga livet är mycket starkare än något annat.

Anmäl
2015-12-06 13:00 #17 av: m2studio

Hej alla samma och stor tack att ni tro på mina ord. Tyvärr det fattas många ord i min skalle och i i min dåliga svenska, annans skulle nämna några rader direkt, men jag inte skriver på en gång eftersom varje modell jag ska förklara skall vara 100% förståeligt och inte skapa en massa onådiga frågor. Så jag håller på att översätta små bitar av "info"n som är ute redan och inte är så farligt för mig snart.

Tack er en gång till och tack att ni inte miss förstod mig.  

Anmäl
2015-12-06 14:32 #18 av: m2studio

En sann och tankefull historisk som jag och min far har läst tillsammans. Jag var ungefär 9 år och pappa försökte att väcka intressen i mig att läsa nästan alla form och ämne av böcker å som historia, geografi, filosofi och mm o mm, så han till och köpte förbjudna böcker "(i alla regim i Iran alltid finns massa med böcker som blir förbjudna att trycka, köpa, läsa och innehav) för att lära mig att jag inte ska vara rädd att hitta sanningen, men pappa aldrig nämnde detta, det är min uppfattning.

Sedan cirka 1450 år sedan när Muslimer(Araber från Saudi Arabien ) invandrat Persien/Iran tvungna Perserna till sitt språk Arabiska och då därför i många böcker nämns Perserna som Arabiska författare eller uppfinnare så som Algebra från Al khawarazmi som författare, Abu Ali Sina eller Razzi som var första person i världen som upptäckte Alkohol men väst världen räknar inte detta eller räknar honom som Arab, all dem människorna var Perser och stor del av sitt liv bodde i Persien men då tiden nästa hela Mellan Östen var Persien men ändå dem var Persisk talande och bodde i mitten av dagens Iran och har studerat i olika universitet i då tiden i Rey (dagens Tehran), Bagdad, Ghahere (Cairo) och några andra universitetet. Dessutom Perserna var tvungen ofta att namnge sina barn, Arabisk namn också.  

I en av Abu Ali Sina böcker som heter SHAFA eller Ghanon (lagbok/regler) som fort farande studeras i stora och kända världs universitetet, själva Abu Ali Sina berättar att: 

(försöker med exakta ord som jag kommer ihåg)

"En dag jag och min master (lärare) satte oss vid floden Nilen, efter ett tag såg vi en liten båt kom (körde) mot oss, båten kördes med en sorts drivnings energi (förmodligen motorbåt) . När båten stannat bredvid oss för att folk skulle kunna  stiga av då vi frågat dem,  Var i från kommer ni? då dem människorna svarade att  "" vi kommer från en planet/plats som vi själva orsakade förstörelsen"", och senare Abu Ali Sina tog slutsatsen att en dag människans teknologin kommer att förstöra själva människan och planeten. (förlåt översättningen)

Abu Ali Sina har sett människor liknande varelse eller varelse som ser ut precis som oss därför att han och hans master inte pratar om skillnaden för utseende, utan att pratar mest om båten som hade någon sorts drivning, människor resande från andra planeter, existens av liv i andra planeter och teknologins farligheten som kan förstöra själva människan som har skapat teknologin i då tiden som ungefär 1000 år sedan som ingen av dem sakerna varit normalt. Han pratar som en människan pratar om sådana saker i dagens tid, d.v.s han kunde tänka sig mer än 1000 år framåt än andra människor i sin tid. 

Jag kommer att berätta vad och hur vi Perser/Iranier har analyserat denna händelse och varför Sina inte talat om andra saker om denna händelse mera, varför andra människor i Persien som var som Sina (Geni) inte tagit upp detta händelse och en massa andra frågor.

Det finns mängd med sanna historier som antingen inte översättas på andra språk eller ingen tyckte att sådana händelse är mycket viktigt att resten av världen skall veta om dem från Persiska, eller medvetande inte skall spridas, därför vi i gruppen tror på att Internet är "Big Brathers" största misstag i sin policy att hålla människorna i underläge. 

Förlåt att sådana inlägg blir lite lång tråkig för er men om jag ska berätta historier, måste ge er lite av bilden som man behöver för att kunna förstår själva historien.

Förlåt för min dåliga översättning och brist på språket. Jag lovar att för bättra mig inom detta.

Tack

Anmäl
2015-12-07 08:30 #19 av: Marr

Det är inga problem alls att förstå vad du skriver M2studio. Jag är jätteglad att du med dina egna ord & erfarenheter tar upp tankar samt tar upp litteratur som berättar för oss.

En oerhört klok far som lärt dig att bli den människa du är idag. Att du ser mellan raderna på det som framläggs för åskådning, att det gjort dig till en självtänkande människa. Tack!Blomma

Anmäl
2015-12-07 13:53 #20 av: Hukanson

Jo det är nog allmänt känt att persiska berättelser kan bli litet långrandiga...väldigt långrandiga till och med. Men också sköna och visa med en lyrisk kvalitet som är svår för en skandinav att producera. Det finns säkerligen en stor skattkammare av mystik och visdom som inte har blivit översatt till västerländska språk. Mycket intressant att det ändå börjar göras.

Anmäl
2015-12-07 16:48 #21 av: m2studio

Tack Marr och Tack HUkanson, jag försöker att förmedla så mycket jag kan inom detta om det finns intresse.

Anmäl
2015-12-07 18:16 #22 av: m2studio

Mysteriet nummer 2:

I mellan södra Iran finns en stad som heter Kerman som har många olika mysteriet, jag berättar kort en av dem.

Där fanns (finns fortfarande som museum) ett allmän badrum(känd som hamam på turkiska) som en person byggde den heter Skejkh e Baha. Shejkhen var kemist i hög grad dessutom var lärare i hans egen skolan också.

Om honom kommer jag berätta mera senare. 

Hamam var så stor som en hus på ca: 250km2  ytan.(själv har besökt den)

I hammam fanns/finns en badsäng som var stor ca: 20km2 och 120 meter djup.

Shejkhen värmdes hela hamam och badsängen med ett enda ljus och hela hamam tog sin värme från badsängen också.

( Arkeologer har hittat en form av vatten rör i staden SHOSH sydvästra Iran som användes som dusch med värm och kallt vatten som tillhörandes till 7000 år sedan)

Hela värmande av hamam var ett mysteriet och eftersom hela badsängen byggdes som en pyramid och shejkh själv ritat konstruktionen ingen visste vad Shejkh har gjort utan att en person satt en vanlig värme ljus varje dag så fort en gårdagens värmeljus förbrukades och en person håller med detta nästan hela sitt liv och sedan en annan person anställdes för detta. Där fanns ett håll så stor för en hand att skicka och plaserar en levande värmeljus precis där Shejkhen har byggd plats för.  Min far kommer från samma stad och berättat för oss att hamam funkade fel fri upp till han var ca: 10-11 år gammal och han och hans far och mor har använd Shejkhens hamam som vanligt som alla andra befolkningen. En dag plötsligt regeringen stängde hamam och meddelat folket att hamam skall bli museum. 

(gamla hamam hade olika delar separat för kvinnor och man)

I under Shahens tid innan Iranska revolutionen bestämde Amerikaner att kolla och forska Shejkhens hamam. I och med Iranska arkeologer har varnat att det är omöjligt och vi väntar att röntgen teknologin förbättras för att kunna se under pyramiden, men Amerikaner inte lyssnat på våran arkeologer då dem försökte att öppna en öppning under badsängen då rasade hela värme systemet och mysteriet förstördes för evigt tyvärr.

Våran arkeologer trodde i början att det var bara slarv av Amerikaner men senare visat sig att detta kunde vara med flit att en sådan teknologi inte ska avslöja för allmänheten annans man kunde lösa energi problemet i dagens läge tror jag.

Anmäl
2015-12-07 19:11 #23 av: m2studio

Dem Ljuger om Iran, hur de har hittat och mm.

http://www.disclose.tv/action/viewvideo/217649/the_exceptional_discovery_the_body_of_king_anunnaki_for_12000_years_completely_intact/

Jag kan allt i detta upp hittade grav och person/kung.

Anmäl
2015-12-07 19:28 #24 av: Hukanson

Hur då menar du? De har hittat och öppnat en grav som sägs vara kungagraven!

Anmäl
2015-12-07 22:46 #25 av: m2studio

24 av: Hukanson om du kollar på deras hemsidan dem säger andra saker också.

Jag kommer att samla all info för er om detta.

Denna kund heter AARATTA och ingen ryskt radio och tv avslöjat någonting utan en bonde hitta en JAM/ kopp fullt med juveler och gjorde av guld. I hans grav man hittade mycket juveler och mycket guld som stor del av dem reden såldes på svart marknad i Tyskland o USA och bara en del har dem visat i TV.

Denna Grav inte ligger i Kurdistan utan ligger i Jiroft i södra Iran. Dem ljuger för att dem Ryssland står Kurder för självständigheten. Inte nyheten kom från kurdestan eller Ryssland det kom direkt från Iran och Tyskland tyvärr vad dem menar vet inte jag.

Graven I Jiroft ligger precis vid en pyramid som är kungens slott som skall arkeologerna gräva senare och ligger andra kvarlevor också. Om man tittar på hur Iranier behandlade momi kroppen då förstår ni att ett lik i 12000 år så fräs betyder, jo deras kunnande som är ett mysterium i sig än idag jämför med folket från Egypten.

Jiroft ligger precis vid Silk vägen och Staden Daghiyanus som är mycket mycket äldre än Palmira och dem andra ligger precis vid Jiroft.

Våran arkeologer att Jiroft är resten av dem städer och vägen och mm.

Jag själv har grävt upp en massa ned gräva porslin och mm från staden Daghiyanus och lämnat till Iransk Museum och det var en av dem kallaste jag nästan alla mina kusiner har gjort tillsammans. Dem föds där.    

Anmäl
2015-12-08 00:45 #26 av: Amon

#22 Intressant m2studio! Tummen uppFörskräckt

Anmäl
2015-12-08 09:21 #27 av: Marr

Mycket intressant M2studio och ja, jag tror att man gjort allt för att dölja "fri" energi på många sätt sedan dess.

Tänker bara på hur man verkade kunna alstra el genom pyramiderna. Något som gått i graven kan man säga.

Anmäl
2015-12-09 00:28 #28 av: m2studio

Hej alla samma,

Det stämmer Marr.

Tack Amon

Tack alla.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.