E.T. / Utomjordiska raser

Var Mayaprästerna aliens?

2015-11-21 22:08 #0 av: Hukanson

Ett antal professorer har tagit ur en mumie från dess plats i ett Mayatempel för att visa upp runt om i världen och diskutera huruvida det med denna mumie går att bevisa och undervisa om att de faktiskt var aliens!

Onekligen ser man att de var korta med oproportionerligt stort huvud och stora ögon. Men eftersom de ju i övrigt var som en människa ska vara kan man undra om de inte bara var "besatta" av en alien..

Titta på websidan och vidga ditt tänkande:
http://www.disclose.tv/news/removed_from_a_mayan_tomb_are_investigators_probing_the_worlds_first_real_alien_corpse/124690?utm_content=buffere600e&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-11-21 22:14 #1 av: VSK

Ja, det skulle nästan inte förvåna mig att "högt stående" kan han nån annan födelseplanet en gång i tiden. Många vill ju få det till att gudarna var aliens, och därför så började man att linda in huvuden på barn för att forma de så att de såg lika ut som "gudarna" och Mayaprästerna.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-11-21 22:20 #2 av: Fillifjonkan60

#0 Wow! Vet dock inte vad jag ska tro, men spännande är det.

Anmäl
2015-11-21 22:21 #3 av: Hukanson

Mänsklig fåfänga kan vara grym mot de försvarslösa! Sanningen om forna tiders överklass kanske vi akdrig får helt klarhet i men vi vet att det funnits jättar på jorden och det öppnar ju fntasin för vad som egentligen är möjligt att finnas....

Anmäl
2015-11-21 22:34 #4 av: Tjeja

Eller så hade den i graven någon form av syndrom som ger dvärgväxt...

Vore kul om t ex Peter Dinklage visade sig vara en Alien Skämtar

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-11-21 22:37 #5 av: VSK

Klart sånt här är spännande Skrattar

Mayafolket var allt annat än trevliga egentligen. Ta bara det när de sparkade "fotboll" och vad som hände med det förlorande laget. Sen hur de offrade både djur och människor. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-11-21 22:41 #6 av: Hukanson

Om denna präst var en alien på något sätt...vilken ras skulle man kunna tro att han var? Mayaprästerna var ju viktiga för mänsklighetens utveckling, med tanke på Mayakalendern, så det borde ju utesluta Greys...

Anmäl
2015-11-21 22:46 #7 av: VSK

Mayafolket var otroligt bildade. Minns inte exakt nu men har för mig att deras kalender med allt vad det innebär (klocka, datum) hade samma precision som ett atomur när det gäller att fela över tid.

Det där med raser är verkligen inte min starka sida. Så jag har faktiskt inte en aning.

Anmäl
2015-11-22 01:51 #8 av: [kajmal"]1

januari 9, 2014

http://www.criscenzo.com/jaguarsun/popolvuh.html

muntliga berättelser från maya folket

satt och tittade på ancient aliens på history channel  i natt

det var om maya-folket

utomjordingarna tog blodprov på människorna,  därför offrade maya människor.de trodde ”gudarna ville ha blod,   jag frågade mina vänner på andra sidan dimmensionsporten,    ” ja”  svarade de. det var för att  ”gudarna” tog blodprover

jag frågar är min dimmensionsport en stargate,  de svarar  ”det kan man säga” !

jag frågar vad är det här för grad av kontakt,   hon svarar,   ” få se  fjärde tror jag

http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4rkontakt

ett annat stjärnsystem frågar jag         ”ja ” svarar hon

jag frågar var sker den första kontakten?   sydamerika eller här,  hon svarar,  ”vi får se”

en annan röst säger, ”karl egon   är du nöjd”  ja svarar jag,  så säger hon,  ”då drar vi oss tillbaka

detta var mina samtal i natt !

SHARE THIS:

Anmäl
2015-11-22 18:35 #9 av: VSK

Ancient Aliens brukar kunna vara väldigt intressant då massor med saker stämmer. Sedan så kryddar ju teorierna på en hel del Glad

Anmäl
2015-11-22 22:11 #10 av: m2studio

Jag tycker som vännen VSK, samt att Maya folket kan vara dem som haft första kontakt bland allt och alla vi idag har info om. Aliens kunde varit mycket intressanta om människan som kunde varit deras projekt eller annan RAS-s projekt som utvecklingen var intressant.

Maya folket fick där efter en massa informationen i utbytet man kan säga (kanske, tycker jag) så som kunna förstår vårt universum lite bättre, men eftersom det inte finns kvar eller ingen har hittat starka bevis än att varför Maya folket inte noterat allt av deras kontakt med Aliens/gudar, det finns bara i form av en massa symboler som var och en forskare tolkar efter sin kunnande. Jag tror att Aliens inte vill e att människan kunna lista ut deras arbete/syfte av all besökandet, och fortfarande ser vi att dem gärna inte tar direkta allmänna kontakt med oss heller.

Nyfikenhet ledar oss till utvecklingar i nästan 80% av alla fall,  och då kanske Aliens vill att vi hittar dem själva och på denna väg utvecklar oss mera samt viktigaste av allt blir 100% civiliserad först också. Än så länge finns dödande på Jorden i form av människor och djur då dem inte visar sig tycker jag.

Men jag ser en maktbalans på Jorden bland stora makterna också. Om ett land skulle kunna vara Herren över hela Jorden då skulle redan hade tagit oss som slavar men den maktbalansen t.o.m. idag inte har tillåtit detta hända än tycker jag.

Men snart, om vi inte tar stora risker, göra några stora förändringar inom kort, då hamnar vi i den kalabaliken som leder oss mot slutet. Det kommer att bara några få hundra tusen tals av människor att överleva.

Det finns bevis av några upp hittade saker från olika håll i världen, visar sig att människan har haft några gånger sådana kalabalik a händelse på Jorden d.v.s. människor uppkom, utvecklat och försvann, jag tvekar ej att  vi inte är första civilisationen som existera på Jorden.

Ha en bra kväll    

Anmäl
2015-11-25 14:47 #11 av: mulac

Undrar hur många civilisationer som existerat före oss?

Anmäl
2015-11-25 15:10 #12 av: VSK

Ja du det är en bra fråga det. 

Anmäl
2015-11-25 15:26 #13 av: Hukanson

Det beror helt på hur man definierar men jag antar att vi menar statsbildande kultur med arme att försvara landet.
Lemurien, Atlantis, Sumerer, Greker, Babylonier, Kineser, Japaner, Mongoler, Ghurkha, Thai, Khmerer, Burma, Maya, Inka, Aztek, Romare, Storbrittannien och Sverige.

Troligen är jag sämre på historia än jag skäms för att visa upp kunskaper. Det har varit några kulturer i alla fall...men om de skall kallas civilisationer är tveksamt.

Anmäl
2015-12-01 21:24 #14 av: m2studio

JAg inte skulle bara tveksam eftersom en del av dem var mycket smartare än oss idag fast hade andra kulturer och livsstil kanske. Man har hittatm Staty som man behöver precisions verktyg att bygga, klockan, verktyg att räkna avstånd mellan stjärnor o mm.  

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.