E.T. / Utomjordiska raser

eliten och ufo

2015-11-10 09:37 #0 av: lyrah

satt och tänkte på alien abductions, även om jag tror att dom är riktiga, så skulle dom även kunna vara gjorda av eliten med hjälp av avancerad teknologi, hologram mm, om det är så skulle ju även samma människor iscensätta en fake alien invasion, kanske därför dom visar en  negativ bild av aliens,  i hopp om att vi ska vara rädda den dagen en alien invasion sker, skulle det samband med detta finnas goda aliens som eliten undanhåller vetskapen om för oss, just för att eliten vill regera över oss? eller finns det en verklig negativ alien agenda dom inte vill att vi ska veta om som är styrd utav aliens bakom eliten? oavsett vad så utesluter det ju inte att det inte finns goda aliens

Anmäl
2015-11-10 23:07 #1 av: Hukanson

Det är troligt att det finns ont och gott dvs primitivt och avancerat även i den oidentifierade verkligheten. För min del är det sannolikt att man namnger de primitiva aliens och de avancerade stellarer.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-11-11 14:15 #2 av: Marr

Ja Lyrah är det så att det finns en dold agenda bakom detta så kan det vara därför allt tystas ner. Bara att titta runt här i världen hur det ser ut nu hur långt har vi kommit egentligen med medkänslan för varandra? Vad hände med när vi för över 20 år sedan talade om att utsläppen måste minska nu? Man pratar och pratar och & det accelererar än värre med utläpp & konsumtion.

Sen industrialismen startade med WWI & sen WWII så verkade egoismen och förstörelsen fått fart ordentligt. Där gick något åt helt fel håll tänker jag.

Att man sen besöker planeter spanar i universum söker signaler och letar utomjordiskt liv...kanske beror på att regeringarna redan är inblandade sedan länge i vetskapen och t.o.m har kontakt med aliens?

Är det så är det inga goa gossar dom samarbetar med, det tror jag inte. Man kan ju faktiskt börja undra?

Kanske dom vet att det är kört för så många vet redan och därför manipulerar oss med att kanske de nu hittat en å annan bakterie "out there"?

Vad är vi för ena galningar vi människor egentligen? Bråkar och slåss mobbar och djäv.... Vi mot dom & dom mot oss. Vi kommer ju ingenstans om vi ska hålla på så. Tror inte det var meningen det skulle blivit så här. Eller så var det meningen...för de rika & mäktiga i toppen som styr vår värld ska visa sina rätta ansikten vilket dom redan gjort för mig. Men att vi är än fler som ska vakna upp?

Ja det är mina tankar i detta och inte vet väl jag. Men man funderar ju...Funderar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-11-11 16:26 #3 av: Eliiza

Hej på er!
Av 5000 påståenden ang. bortföranden, gällande t.ex. kontakter där människor påstår sig ha blivit undersökta etc., så är bara ett enda sant. Ang. vad de övriga påståendena beror på så är anledningarna många. Allt från att människor t.ex. har stort bekräftelsebehov, vill vara i centrum och tjäna pengar på det och ses som speciella, till att de är allvarligt psykiskt sjuka etc.

Och visst är det så, att vissa regeringar och organisationer i maktsyfte har spridit skrämselpropaganda om utomjordingar för att få makt över allmänheten.
Hade alla utomjordingar som besökt/besöker oss haft ont i sinnet så hade vi jordbor varit utplånade för länge sedan.
Men vi har även, inom vissa ramar, fått hjälp så att vi sluppit krig och förintelse utifrån, och detta faktiskt ganska nyligen i vår historia.

Mänskliga intelligenser i Universum räknar vår Sol som en döende sol, så vi har kunnat vara ganska säkra här. Men, genom att man härifrån vår planet sänder signaler ut i Universum via SETI, och på så vis berättar var vi är när vi är så förhållandevis lågt utvecklade som vi är, det är mer än lovligt korkat. Detta kan nämligen dra till sig onda krigslystna utomjordiska intelligenser, vilket pekar på att de då kan leta sig fram till vår planet inom inte en alltför avlägsen framtid.

Vänliga hälsningar,
Eliiza

Anmäl
2015-11-11 20:00 #4 av: Hukanson

Min eftertanke har varit att det skulle kunna vara så att mörkare aliens har gjort abductions för att studera mänskliga organismen i syfte att lära sig vårt dna för att kunna använda den för sina egna skapelse expriment! Det är troligt i vårt eget öde att kunna göra det på oss själva en dag så varför skulle inte överlägsna rymdraser kunna göra det här och nu...eller lära sig att göra det...huva!

Anmäl
2015-11-11 23:35 #5 av: Eliiza

Det är tyvärr vi som är det sk. experimentet. Vi har för många, många tusentals år sedan, getts gener som bidrar till våldsamhet och mordiska handlingar, samt dominanta gener som påskyndar vårt åldrande och begränsar vår livslängd till blott någonstans runt 100 år.
Vi håller sakta på att regenerera oss men det tar väldigt lång tid för evolutionen att rätta till det övergrepp våra förfäder en gång, långt tillbaka, blev utsatta för.
Men den hela historien om detta är ganska omfattande...

Mvh,
Eliiza

Anmäl
2015-11-11 23:43 #6 av: Hukanson

Det kanske gjordes i syfte att vi skulle vilja rätta till det genom att vilja ackumulera den kunskapen att bli vår frälsning för det vill vi väl eller hur?

Anmäl
2015-11-12 07:25 #7 av: VSK

Om 1 av 5000 är sant, så är det mer än tillräckligt. Hur nu du kom fram till den siffran.  När det gäller UFO-observationer så är det ungefär en miljon om året jorden runt och ca 50 000 finns det ingen naturlig förklaring till. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl