Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3155 ggr
Gahella
2015-09-19 13:01

Ett kraftfull budskap från Cristine?

Vi som känner Cristine vet att hon hade kontakt med andra världar och ofta såg många budskap omkring sig som hon gärna tydde med oss. Med tanke att hon själv nyligen gått över nyligen kanske hon vill förmedla fler saker till oss nu? 

Kanske vill hon även visa vad som är på gång i världen och alla stora skiften vi nu går igenom? Och vi är många som funderar och känner efter vad som är sant och inte, själv vet jag ingenting förutom att jag en lång tid känt att de drar ihop sig till en större förändring.

Men för att komma till sak, precis nu när jag  går ner till grovsoprummet och ska lämna sopor, finns inte en pinal utanför sopbehållarna förutom denna tavla av Salvador Dali! Ni som inte känner till honom kan jag berättat att han är en s.k surrealistisk konstnär som hade förmågan att uttrycka drömvärlden och de parallella världarna, han var även skicklig på att måla 3 D.

Studera och känn gärna in bilden med all symbolik ni kan se där! 

Och för er som vill läsa lite mer kan tex läsa här  https://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www.dali.com/blog/santiago-el-grande-exudes-majesty-monumentalism-magic/&prev=search

Annons:
Gahella
2015-09-19 13:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bilden

[VSK]
2015-09-19 13:04
#2

Kan absolut inget om denne konstnär men tavlan var ju alldeles för fin för att kastas 😮

Aleya
2015-09-19 13:06
#3

Intressant detta. Otroligt vacker.
Och jag tror Cristine håller ett vakande öga över oss alla.🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gahella
2015-09-19 13:07
#4

Jag håller med dig VSK, och om du läser lite lite mer om den och framför allt studerar alla symboler kommer du häpna ännu mer ❤️

[VSK]
2015-09-19 13:15
#5

#4

Jag skall absolut göra det vid ett senare tillfälle. Är så trött nu så det liknar ingenting, men måste vara vid datorn ett litet tag till.

Marr
2015-09-19 13:44
#6

Men vad fantastiskt!😮 Jag ryser!😇 Cristines kopplingar till Spanien och har hon inte nämnt Salvador Dali förut? Verkligen att jag hade tappat hakan om jag varit du! Grattis Gahella så glad jag blir!❤️

Denna bild tänker jag… att "Vi reser oss under järnburen De andra väntar där ute på att tillräckligt många jordbundna människor & själar blir medvetna. En del som Änglarna kommer när hjärtat ropar. Dom finns där för oss som är tyglade under en hand som inget gör för att stoppa förödelsen av Gudomliga Gaia. Vi är nu på god väg på i denna nu oundvikliga resa, trots att järnburen försöker krympa i hop oss än mer. Det finns ingen död och snart har vi med universums hjälp lyckats upplösa denna bur, ty fler och fler är medvetna. Våra önskningar om fred och ett avslut på satans styre har större effekt än vi vet".

Bara be och vara med när tillfälle till massmeditationer dyker upp, tycker jag är självklart. Vi borde förstå hur viktigt det är. Dom väntar bara om att vi ska tro & be för det. Det är inte det minsta skadligt att med goda avsikter ta en stund till åtminstone en bön, om man tycker det är knepigt med meditation. Det är inget knepigt, det kommer av sig självt till slut.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
gudilondon
2015-09-19 15:27
#7

Salvador Dali känner jag till men detta verk har jag aldrig sett.

Jag får en känsla av den yttersta tiden, med motiv som är hämtat från Uppenbarelseboken. Och där är vi nu.

Amon
2015-09-19 15:33
#8

Vilken häftig tavla du fann Gahella! 👍

Ja - den verkar ha ett kraftfullt budskap - och Cristine har säkert ett finger med i spelet när du fann den. 😮

Det var en fin tolkning Marr! ❤️

Det verkar som om många av oss just nu får hälsningar från Cristine - på ett eller annat sätt. 🌺

Själv fick jag nyss besök av en nässelfjäril - som flög in i och runt i rummet och fram till mej - inte bara en - utan två gånger! ❤️

Och alldeles vid husknuten har jag nyss sett flera vackra fjäril på samma lilla blombuske, flera nässelfjärilar, en påfågelfjäril, en amiral och flera andra. 👍

Gahella
2015-09-20 09:00
#9

Vad glad jag blir för din fantastiska tolkning Marr,  tror precis som du och har inget mer att tillägga❤️ 

Ja vilka kopplingar och vad jag minns så hade hon träffat Dali bland alla andra kändisar hon träffade i sin ungdom

Ni har väl sett på hästens bringa som liknar änglavingar, och vad jag vet står hästen för Själen och alla kroppar som tar den vägen ut genom matrixen, den fysiska verkligheten eller vad vi vill kalla det. Så för mig är det först och främst en hälsning från Cristine att hon fick en lycklig resa hem igen 🌈

Amon vad glad jag blir att höra det!  Är inte förvånad att du också fått en hälsning för hon glömde ingen i jordelivet, och det lär hon inte göra nu heller. För det är bara en tidsfråga innan fler får budskap från henne ❤️

Magi-cat
2015-09-20 09:21
#10

❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2015-09-20 09:27
#11

Hennes själ måste komma till rätta först…..sen så tror jag att fler och fler budskap kommer att dyka upp. Själv är jag inte i form att analysera…..allt jag gör blir mest fel nu. Men det finns saker i tavlan som påminner om henne mycket!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Marr
2015-09-20 09:35
#12

Tack Amon & Gahella!🌺

Inte för att jag är någon vidare tolkare men detta står självklart för mig. Ja jag reagerade direkt på änglarnas koppling till hästen.

Jag önskar att jag kan ta emot budskap jag med men tror jag redan fått ett par. Var ute men hunden klockan halv 4 natten till lördagen. Stod och grät så jag hulkade och tittar upp i himlen. Där ser jag ett mörkt moln med en starkt lysande ljusboll i. Hade inte Cristine gått över så hade jag trott att det var ett Ufo. Jag vill tro att det var hon eftersom jag jämt går och tittar upp i himlen.

I natt när vi var ute var det ej molnigt. Det var en sådan vacker stjärnhimmel. När vi är på väg hem igen så lyser hela himlen upp i en stor tyst ljusbang. Ingen åska så jag vet inte vad det var, men min första tanke skrek inom mig…CRISTINE!✨❤️

Jag blir så glad över att ni ser dessa tecken då jag själv vet att jag missar mycket men kan komma på i efterhand, som en aha upplevelse. Tack goa Amon för att du berättar du med!🤗

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2015-09-20 10:03
#13

Men Marr, du fick ju precis det budskapet som du kunde ta till dig ❤️ Hon vet ju hur du brukar stå och titta på himlen när du är ute med hunden och fundera över våra syskon därute ❤️

Annons:
Marr
2015-09-20 10:44
#14

Ja just precis och det vet ju du med Gahella kära syster❤️Nu gråter jag igen och vi ska strax åka och klippa gräset hos pappas. Undrar om Cristine pratat med pappa som gick bort i maj…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
2015-09-20 10:47
#15

Nu har jag kikat lite mera på tavlan och det är ju så klart massor med detaljer. Dock så får jag nog läsa på lite hur de skall tolkas.

Ghosthunter
2015-09-20 10:55
#16

Det är din egen tolkning, VSK…..det går inte att läsa på…..finns ingen manual för det!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[VSK]
2015-09-20 11:05
#17

Okej, tack. 🙂

Gahella
2015-09-21 17:59
#18

Ja det vet jag kära Marr!

Ja har hon inte gjort det ännu så är det bara en tidsfråga, för vi känner ju Cristine, eller hur ❤️

Tarotstollan
2015-09-21 19:46
#19

Min första tanke var att det var en bild ur Thoth tarotlek med inslag av färgen och bilder också från Illuminati tarotleken, kanske inte så konstigt när det är det jag mest sysslar med. Jag har sett många bilder av S.  Dalis målningar men minns inte denna, däremot hans rinnande klocka är ju en klassiker!
Kan det vara ett Ufo uppe i vänstra hörnet och den fria själen på väg ut, Eremiten som står på stranden mm
En mycket fin bild som får mig att tänka på frihet och kärlek.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Gahella
2015-09-21 20:08
#20

Tack Tarotstollan för din fina tankar, och jag får också tankar och känslor om kärlek och frihet i tavlan. Har även tänkt på snäckorna som klär bågarna och som Venus (Afrodites) födelse som vi vet är kärlekens gudinna.

Eremiten, ja varför inte, att få kontakt med sin inre rymd, sitt inre kosmos. Enligt denna texten så är det Gaia Dali har målat så, men hon är ju en lysande vacker planet, som är en del av vårt eget kosmos.

I Iluminatikortleken säger du, vilket kort då?

Annons:
Tarotstollan
2015-09-21 21:03
#21

#20. Jag tänkte kanske inte på något särskilt kort utan mer hela lekens utformning, något lite kanske finns i stenpelarnas bågar i 2 i Stavar och likaså Prinsen i Stavar. Även framsidan på asken där man ser Prästinnan inramad i strålar som också är avbildat på baksidan av korten.

Ibland får man ju till sig bilder som bara visar på något i  tankarna men vid närmare granskning inte är så likt som man fick för sig först.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marr
2015-09-21 21:21
#22

Intressant Tarotstollan, mycket intressant! Önskade jag kunde mer om Tarot. Höll på att börja  med en lagomkurs med Gunilla F här på iFokus…sen blev det det inget och tiden går. Suttit lite själv, men det är starkt så jag har respekt…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2015-09-21 21:31
#23

#21 Nu när du säger det tyckte jag också att det var som ett tarotkort.  Vi får se det så som ett ytterligare kort, med en ny betydelse 🙂

Jag minns det Marr, men så starkt är det inte, se det mer som ett spel där du ställer frågor och korten svarar. Och det är inget obehagligt utan det är mer som en bekräftelse på vad man redan vet.

[Hukanson]
2015-09-21 22:06
#24

Kan också relatera till detta som ett tidstecken från Uppenbarelse Boken och den Ryttare på den vita hästen som är trofast och sannfärdig inför Jesus och skall verka i den andliga världen nu…

Gahella
2015-09-21 22:12
#25

Ja men precis Hukansson. Den vita hästen är ju en  de 4 i Apokalypsen:

Jag såg, och se: en vit häst, och han som satt på den hade en båge, och en segerkrans gavs åt honom, och han kom fram som segrare.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Apokalypsens_fyra_ryttare#Den_vite_ryttaren_.28Segraren.29

Jane-Lyzell
2015-09-22 11:23
#26

🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: