Framtiden -2012 och efter

Charlotte Iserbyt, Hemliga Sällskap

2015-09-18 21:05 #0 av: Huygens

Charlotte Thomson Iserbyt är en kvinna vars far var medlem i både Skull and Bones (grundad 1823) och Bohemian Grove. Hon har gjort ett antal videointervjuer och skrivit boken The Dumbing Down of America.

Iserbyt är en äldre kvinna och jag såg intervjuerna nyligen, jag borde skriva något på forumet om Iserbyt.

.

Iserbyts tes är att dom 12000 (?) medlemmarna i Skull and Bones utgör en slags elitgrupp som styrs att genomföra en agenda kontrollerad av ett fåtal personer i toppen på organisationen.

Bland annat har elitgruppen ansvarat för att iscensätta Ryska Revolutionen 1917, samt säkerställt att dom två världskrigen kunnat genomföras genom att tillräckligt med vapen och pengar överförts till berörda parter; Stalin, Hitler, Churchill m fl.

Elitmedlemmarna har även organiserat och koordinerat det amerikanska skolsystemet och andra skolsystem för att främja dolda agendor.

Tyvärr är videointervjuerna lite långsamma, så man får ha gott om tid och Iserbyt talar också lite långsamt, men berättar mycket om sina erfarenheter från personer som hennes far träffade.

En författare som blivit hjälpt av Iserbyt med material för att avslöja personerna bakom elitgruppen är författaren Antony Sutton.

.

Ett par konstiga saker fick Iserbyt att ifrågasätta Skull and Bones som ung. Hon frågade sin far varför han trodde att det var bra att elitgruppen ville ta kontrollen för en enväldes Världsregering.

Hon fick svaret att då var allt välorganiserat. Iserbyt frågade då sin far vad som skulle hända med konstitutionen. Hennes far var tyst en stund och sa sedan lite tveksamt att det fick kanske Världsregeringen ordna såsmåningom.

.

En annan sak som Iserbyt nämner var att alla elitmedlemmar fick en stor moraklocka i present när dom väl gift sej.

Det konstiga med klockan var att Iserbyt fick stränga förmaningar av sin far att aldrig låta moraklockan stanna. Klockan var på något sätt förbunden med andra elitmedlemmars stora moraklockor och behövde tick-tocka hela tiden, så klockan skruvades upp på regelbunden basis.

Dessutom var moraklockan alltid tvungen att gå 5 minuter före i tid.

Frågan är vad elitgruppen har för planer som påverkar oss idag och framöver? Vi har så många underliga världshändelser runt omrking oss.

.

Några videklipp med Iserbyt, tyvärr med dåligt ljud ibland.

The Deliberate Dumbing Down of the World
Charlotte Iserbyt - Skull and Bones

Charlotte Iserbyt: Societies Secrets
Time Out: Charlotte Iserbyt

Anmäl
2015-09-22 21:43 #1 av: Huygens

Ska tillägga att Iserbyt anser att sedan mitten på 1970-talet har USA utbildningsystem, grundskola mm, inriktats på att påverka och modifiera barns ideologiska uppfattningar.

Vart målet med framtidsplanen ska leda USA och världen är nog en bra fråga.

USAs utbildningssystem ska ge barnen andra värderingar än vad föräldragenerationen har. En del av värderingarna handlar om att ära en nations flagga, sigill eller nationell symbol. Att lära sej upprätthålla patriotism. Att lära sej vara beroende av andra, utsläta individuella skillnader, värdesätta kollektiva principer. Om allt Iserbyt nämner verkligen är implementerat kan man fråga sej, men det stämmer till eftertanke.

https://en.wikipedia.org/wiki/Charlotte_Thomson_Iserbyt

Anmäl
2015-09-23 07:55 #2 av: [kajmal"]1

verkar intressant, ska kolla på nåt klipp senare.

Anmäl
2015-09-23 08:46 #3 av: Gahella

Det här har jag i stort sett läst om på flera ställen under årens lopp.

Att världen styrs mot globalisering och likriktning tycker jag är helt uppenbart, alla små butiker och företag försvinner och stora kedjor tar över, och allt det personliga våra olika kulturinriktningar ska planas ut i någon jämn mainstreamröra. Titta bara på hur folk klär sig, hur de möblerar sina hem, alla ser ju likadana ut ju. Att vara personlig och lyssna på sin egen röst uppmuntras inte av dessa planer.

Anmäl
2015-09-24 02:01 #4 av: Huygens

Nästan som ett brev på posten. Elever i svensk skola fick som uppgift att skriva ett självmordsbrev. Jag kan tänka mej att föräldrar som läser sina barns mer fantasifulla historier om bombbälten o dyl, kanske inte är så förtjusta i skolans pedagogiska metoder.

Känns som ett test från Illuminati. MKULTRA, eller hur långt kan dom gå?

.

"Skolledningen i Skellefteå säger att föräldrarna helt missuppfattat skoluppgiften och står helt bakom läraren.

– Det är en färdig uppgift i en välrenommerad lärobok som läraren använt, säger barn- och grundskolechef Jan Söderström."

.

Välrenommerad lärobok.

I bästa fall ägnar sej skolan åt ett slags kvasipsykologi.

Anmäl
2015-09-24 10:26 #5 av: Farwuq

Yrar

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2015-09-25 00:08 #6 av: Huygens

Här är en detaljerad beskrivning av hur USAs undervisningssystem gick från inlärning till hjärntvätt under 1980- och 1990-talen. Metoden är samma som används av telefonförsäljare, med den skillnaden att eleverna kan inte lägga på luren och kan inte fly undan läraren.

En av målsättningarna med undervisningen var att lära barnen att snabbt anpassa sej till nya förhållanden utan att protestera.

Ju fortare elevern åtlydde direktiven, desto högre betyg gavs.

Föreläsningen: Who Controls the Kids

Anmäl
2015-09-25 01:18 #7 av: Huygens

Den sista föreläsningen var av Peg Luksik.

Anmäl
2015-09-26 01:06 #8 av: Huygens

Här är en lång och väldigt bra föreläsning om USAs fördumning av skolbarn genom implementeringen av det nuvarande sk Common Core Skolsystemet.

Lärare i USA som utbildar elever som får för höga resultat får sparken från skolorna.

En av dom personer som finansierar och sprider Common Core är datamiljardären Bill Gates.

.

Här är ett kortare videoklipp där en mamma berättar om mental misshandel och lögner i USAs Common Core Skolsystem.

Anmäl
2015-09-26 11:58 #9 av: Farwuq

Medelmåttorna ska vara normen.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

Anmäl
2015-09-26 13:24 #10 av: VSK

Skrattar

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-09-26 22:18 #11 av: Huygens

Det kan vara intressant att se hur USAs skolelever färväntas lösa matteproblemet med Common Core:

530 - 270 = ?

Meningen är att man ska hitta dom vänliga numren först innan man gör subtraktionen, vilket innebär att man gör två additioner först.

.

Common Core har som syfte att forma elverna så ungarna upphör tänka logiskt. Raka vägen till lösningen är fel, krångliga vägen är rätt. 1984.  Sunt förnuft och logik kastas ut genom fönstret med Common Core.

Om en elev räknar ut 3 * 4 och får fel svar, ska läraren ge rätt, om eleven motiverar sitt svar tillräckligt.

Då är; 3 * 4 = 11 ett rätt svar.

.

Äldre elever svarar på frågor.

Anmäl
2015-09-27 08:22 #12 av: Gahella

Ja fördumningen har pågått mycket länge nu, men det här var nog det dummaste jag har hört i den vägen!

Anmäl
2015-09-27 14:31 #13 av: Farwuq

Pustar

Anmäl
2015-10-10 13:07 #14 av: Huygens

Illuminati jobbar med lokala metoder för att se hur långt dom kan driva sin kontroll av mänskligheten via skolsystemet.

Nu är det en skola i Essex, Storbritannien, där en lärare gav dom 13-åriga eleverna som läxa, som hemuppgift att skriva ett självmordsbrev. Elevernas uppgift var att sätta sej in i situationen som flickan i boken befann sej i innan hon begick självmord.

Vi kan bara ana oss till hur Illuminati indoktrinerar skolelever i länder med diktatur och frekvent förekomst av fanatiska självmordsbombare.

.

Storbritanninens utbildningsdepartement bekräftar att myndigheten inte har några riktlinjer för elevers hemuppgifter och att det är upp till varje skola att bestämma hemuppgifterna, inklusive ifall eleverna ska leva sej in i ett självmordsbrev.

Anmäl
2015-10-23 23:56 #15 av: Huygens

Common Core-idioti.

Här är ett exempel från en skola i USA där eleven får -1 poäng för rätt svar, som bedöms vara fel. Ja, -1 poäng, poängavdrag, inte 0 poäng.

Anmäl
2015-10-29 00:44 #16 av: Huygens

Här är ett exempel på att 5+5+5 = 15 anses vara fel svar. Common Core-idioti.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.