Off Topic - Utanför ämnet

OT Törs ni se den?

2015-09-01 00:14 #0 av: Cristine

Gråter Utan ord!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-09-01 00:34 #1 av: Tarotstollan

Fy fan! Tyvärr inget nytt under solen. De flesta vet redan men de orkar inte engagera sig för att hjälpa de oskyldiga.
Maskinen i början där de "samlade" in hönorna med, den hade jag aldrig sett innan. Dog de direkt eller var det någon sorts insamlingsmaskin?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2015-09-01 00:39 #2 av: Cristine

Jag tyckte den spottade ut dem i lådor

.Ingen respekt alls för levande liv.

Anmäl
2015-09-01 00:41 #3 av: Huygens

Kanske därför som jag blivit "halvvegetarian" om man får kalla sej det. Slutade äta kyckling när dom började säljas i butiken med brutna ben.

#1 Gissar att det bara är en insamlingsmaskin, troligen mjuka roterande kammar.

Anmäl
2015-09-01 00:42 #4 av: m2studio

Jävla djurplågeri i hela världen med våran egna tillåtelse genom konsumtion.

Därför ska man inte vara ledsen om Jorden utplånas av oss.

Vi människor har inga känslor för att vi glömmer redan imorgon vad vi har sett här nu.

Jävla feg är vi som göra inget mot detta djurplågeri. 

Jag säger vad jag är och inte vad ni är.  

Tack Cristine igen och igen.

Men tyvärr "jag som en människa" inte vaknar och kommer inte att våga heller.

Anmäl
2015-09-01 00:51 #5 av: Tarotstollan

#3. Jag ser mig som "halvvegetarian" också, undviker så mycket det går att köpa djurdelar. Som tur är så kommer det mer och mer med jättegoda ersättningar i frysdisken.

Anmäl
2015-09-01 00:55 #6 av: Cristine

Varsågod m2! 

Jag  håller också på att lämna allt kött. Sedan jag sett och läst olika artiklar så växer det i munnen  på mig och smakar pyton.

Anmäl
2015-09-01 00:55 #7 av: Tarotstollan

#4. Du kan göra mycket utan att synas utåt. Du kan välja att köpa vegetariskt, gå med i djurskyddsföreningar, prata om detta med din familj, dina kompisar eller någon som vill lyssna. De i sin tur kanske nämner detta för någon annan som aldrig tänkt till osv. 

Anmäl
2015-09-01 11:44 #8 av: Marr

Ja detta är så fruktansvärt att man inte vill vara med, har sett denna videon...allt för vår köttkonsumtions behov. Är också halvvegetarian och det är mest bara för att jag har svårt att hitta alternativ. Nu bor man ju lantligt och om man ansträngde sig så skulle man nog kunna hitta kött att äta som blivit snällt behandlat.

Fast jag vill inte äta kött alls. Det som gör att det är gott med kycklingbröstfilé t.ex. är ju kryddor och grädde och smaskens som hör till. Jag ser det som onaturligt att äta kött som blivit laddade med ångest, panik och fruktan. Det är det vi äter! Är det sen konstigt att man mår dåligt i bland?

Jag tror inte vi kom till denna planet för att äta kött. Vi har inte ens sådana tänder, och våra organ vill inte ha det. Sen säger många, att proteinerna dom måste vi ha. Proteiner finns det proppat av i mycket grönt av olika variationer. Man kan ha hela köksfönstret fullt med olika groddar t.ex. hela året.

Urbefolkningar som t.ex. på Grönland har ju inte så många alternativ till näring. Fast då jagar man och äter detta kött för att överleva över huvud taget. Då är det inte fråga om massmord och hemska uppväxtförhållanden för de djur man äter. 

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-09-01 12:08 #9 av: Cristine

Nu har jag frysen full av kött vad gör man med det, slänger det till fåglarna?

Anmäl
2015-09-01 12:45 #10 av: Marr

Fråga/annonsera om någon köttätare vill köpa innehållet i din frys kanske, för du blivit antiköttätare.

En köttätare slutar ju inte bara så där att äta kött och det är ju mat för dom. Mat är pengar. Dom köper det ändå tills dom förstått eller orkar bry sig. Det är inget konstigt egentligen för vanligt folk, det är ju mera vi tänkare och sunt förnuft folk som  kommit dit där vi är. Ja jag tycker jag är förnuftig i detta för jag har fattat och det gör mig mer illa, att eftersom jag fattat, ändå sitter och äter kött, i alla fall i bland.

Du har ju pengar i din frys Cristine och dessa pengar styr oss så pass att vi köper det som finns att erbjuda. Vi har kommit i läget att detta är något att ifrågasätta. Ty vi behöver ej kött för vår överlevnad i detta moderna samhälle som accepterar terror mot våra djur...

Har korn på en snäll bonde här och kan köpa ekoköttfärs. Men det är ju kött lik förbannat...Det är abnormt och perverst och äckligt att äta köttfibrer. Mättnaden får oss att må gott. Men jag själv slits itu av köttuggande. Det är så äckligt att jag ryser, faktiskt. Jag blir så ledsen!

Anmäl
2015-09-01 18:56 #11 av: m2studio

#9 av: Cristine nej släng inte. Det var bra förslag av Marr också. Om du bor i närhet av fattiga och ge eller säljer billigt till dem är bra förslag tycker jag det år bra beroende av din ekonomi, om fattiga inte finns i närheten då kanske krycka känner folk i området som inte vill säga direkt att dem har behov av minsta mat.

#8 av: Marr

Att hitta kött som är snäll behandlat är ett mycket bra början vilket att jag har börjat. Jag slutar direkt med kyckling och 70% kanske mer ner dra kött konsumtion på en gång. Jag får leva lite på fisk tills jag vänjer mig.

Anmäl
2015-09-01 22:10 #12 av: Cristine

Jag gillar fisk så jag kan avvara köttet.

Anmäl
2015-09-01 22:23 #13 av: Cristine

Jag har redan blivit av med det.

Anmäl
2015-09-01 22:32 #14 av: Tarotstollan

Jag lagade kalops på vanliga Qourn bitar, det var helt underbart gott,för som Marr skrev, det är ju kryddorna som gör smaken! Ingen skillnad alls, så det är ju något som ni kan testa om ni vill.

Anmäl
2015-09-02 09:15 #15 av: Marr

Ja det ska jag göra Tarotstollan. Har stått och tittat på de där paketen men aldrig köpt. Nu ska jag testa när du säger så.Glad

Måste berätta att jag håller koll på Stolt Fjällskivling på promenaderna och har fått tag på lite. Det är så himla gott & jag steker dom ordentligt i ganska stora bitar. Sådant kan jag ha i stället för kött. Blir så mört och gott nästan som köttfilébitar. Eller så har jag köpt Champinjoner färska då och använder i stället för kött.Dreglar

Anmäl
2015-09-02 20:01 #16 av: Tarotstollan

#15. Enda nackdelarna med Quorn är att det går åt mycket fett att steka dem i och så får man krydda på extra bra eftersom det inte smakar något i sig självt.

Anmäl
2015-09-02 20:04 #17 av: [Zachapacka]

o det här är varför man alltid ska köpa Svenskt ekologiskt kött, och inte äta kött varje dag. 

Btw, någon som vet varför mjölk korna fick åka runt i en karusell? 

Anmäl
2015-09-03 05:38 #18 av: Marr

#17 Du menar dessa mjölkkaruseller va? Det är för det blir billigare, man får ut ca 15 öre mer för mjölken per liter. I denna artikel kan man läsa om det.

http://www.entreprenor.se/entreprenorer/full-snurr-pa-mjolkkarusellen_501545.html

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.