Framtiden -2012 och efter

Står vi inför en ekonomisk kollaps?

2015-08-27 11:39 #0 av: Gahella

Martin Armstrong påstår det, expert på ekonomiska cykler och är lite av en guru i finansvärlden.

Han blev anklagad för bedrägeri och blev fängslad och riskerade livstids fängelse om han inte höll tyst om vissa saker. Och min gissning är att dessa cykler är elittopparna är väl medvetna om och planerar stora världshändelser efter dessa cykler.

Denna ligger kvar t.om den 16 september http://www.svtplay.se/video/3186356/dox-the-forecaster/dox-the-forecaster-avsnitt-1 

Så här säger tidningen Affärsvärlden om honom:  http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3923187.ece  

Anmäl
2015-08-27 11:49 #1 av: Cristine

Ja det gör vi det har de varnat för länge nu, det var planerat.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-08-27 12:51 #2 av: Hukanson

Mänskligheten tar stora kliv in i ett nytt existensvara och måste utforma nya större bredare och djupare intelligenta principer för sina organisationer på olika nivåer...vi lever inte bara fysiskt...vi har en parallell verklighet i materiella cybervärlden också...bara det..!
Allt samverkar och är delar av ett sammanhängande helt som förändras samtidigt i ett gemensamt skeende likt ett hologram i förändring. Vi är på väg någonstans.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-08-27 12:51 #3 av: Cristine

För oss som inte förstår så mycket av ekonomi, börsfall och aktier är denna tråd lättläst .

Lite sedd ur en annan vinkel.Oskyldig

Anmäl
2015-08-27 13:01 #4 av: Hukanson

Om vi ska diskutera krass ekonomi handlar det väl rent konkret om att vissa länder kan göra statsbankrutt, att man diskuterar huruvida en guldbaserad världsvaluta måste till, om bitcoinsystemet kan integreras i världsekonomin på allvar, om USA kan fortsätta att leva på upplåning i sitt mer än enorma skuldberg...också hur länder som Sverige kan fortsätta att hävda sig på en i grunden förändrad global världsekonomi.

Anmäl
2015-08-27 13:09 #5 av: Cristine

#4 Tror du Hukanson att Svenska folket istället för att få panik och sälja ut sin aktier kommer att göra tvärtom och köpa in. Som du ser är jag inte alls insatt.

Anmäl
2015-08-27 14:56 #6 av: Hukanson

Det handlar inte om privatekonomi utan om Systemets vara eller inte vara....man skulle kunna jämföra med Marx förutsägelse om det privatkapitalistiska systemets oundvikliga omvändelse till sin motsats dvs en kollektiv systemekonomisk ekonomi...men detta är bara ett steg på vägen! Vi har ännu inte nått en sådan grad av utveckling att några totala förändringar skall ske. Men det gamla fungerar inte längre så vi måste uppdatera Systemet och det måste ske som en Utveckling.

Vi bör alltså sitta stilla i båten och förlita oss på att politiker och professionella är kompetenta att hantera situationen. Men det finns alltså en situation att hantera och vi löser inte gamla problem med gamla metoder. Om man ger sig in i demokratin för att aktivt hjälpa till med detta bör man vara mycket ödmjuk inför förändringen.

Anmäl
2015-08-27 22:35 #7 av: Hukanson

Cristine, en tolvåring kan fatta vad som händer!

Anmäl
2015-08-27 22:42 #8 av: Cristine

Jo jag lade själv ut den videonGlad

men hon kan inte vara av denna jord.

Anmäl
2015-08-27 23:01 #9 av: Gahella

Ja även detta varit planerat sedan länge. Och de insatta menar på att nu är Usas herravälde snart över och som ska axlas av östsidan istället som Kina och Ryssland, sedan får vi se hur roligt det blir.

Den här killen är intressant att läsa tycker jag  https://parasitstopp.wordpress.com/2015/08/25/ar-borsraset-ett-tecken-pa-ost-frikoppling-fran-vasts-finanssystem/ 

Anmäl
2015-08-27 23:50 #10 av: gudilondon

Jag kan inte mycket om global ekonomi, men man har ju förstått att under senare årtionden så har många "kraschar" hängt i luften, men förr eller senare så kraschar även de lufthängande. 

Jag tror att tiden nu är mogen för ett skifte. Vi kan inte leva våra liv på ekonomiska villkor, vi är människor av kött och blod, vi är inga robotar. 

Hur man nu skulle få igång ett system där människan kan leva (i ordets rätta bermärkse) är svårt. Det behövs ett  helt nytt tänkesätt, där inte storfinansen finns med. Ingen storfinans, ingen religiös intressefinans,  osv. Jag skulle kunna lägga upp ett helt progam, men då blir det en lång lång tråd. 

Hur som helst är tiden mogen för en stör förändring både den ekonomiska och dan andliga. Tror jag.

Anmäl
2015-08-28 00:30 #11 av: Cristine

Så sant så sant och den förändringen går inte att undkomma för den har redan börjat vare sig vi vill eller inte

Anmäl
2015-09-01 16:22 #12 av: Gahella

Påminner om denna utmärkta dokumentär igen,  den förklarar precist och enkelt skeendet bakom ekonomisk och strukturell kollaps och som följer cykler sedan 6000 år tillbaka. Nu pekar kurvan på både statsskuldsexplosion och krig för det är så eliten trollar bort sina skulder, och så har man skjutit framför sig alla lån genom 6000 år tillbaka då staten aldrig betalar tillbaka sina skulder.

Och hittills har han aldrig haft fel.
Men för denna kunskap utsattes han för en rättsskandal av gigantiska mått då "de" ville komma åt koden, och har ni inte insett hur korrupt detta system är så kommer ni inse det nu.

Gillar även att han går och avslutar hos en spåman som vänner bjöd honom på, och hur pricksäker och hur han även säger att vi alla är ljusets barn och att det handlar om Evolutionen....

Anmäl
2015-09-01 21:19 #13 av: Hukanson

Gudilondon, tyvärr så är sanningen att vi faktiskt är robotar i den bemärkelsen att vi är helt beroende av robotar för vårt samhälles existens...tänk bara på hur villigt och snabbt vi bejakar datorer i vårt land...idag är halva befolkningen medlemmar på Facebook och bankerna har snart inga kontor alls bara online websidor. För att inte tala om hur hela statsapparaten vilar på datorer, universiteten skulle inte vara universitet utan datorer. Det är kört, kärnkraftverken är gud,typ. Så med den sårbarheten måste vi acceptera en värld i beroende, en värld i snabb förändring, en värld som måste säkerställa freden för att trygga tillgången på säker dataintelligens och datakraft.
Den processen - att säkerställa freden - är så svår och komplicerad att vi måste ha hjälp utifrån för att lyckas med det hela. Så vi kan bidra med att medvetandegöra barnen om arbetsuppgiften. Hela Jorden måste leva i fred för att ett enskilt land skall utvecklas i trygghet. Det är våra barns uppgift att åstadkomma detta! Det tjugoförsta århundradets credo. 😇

Anmäl
2015-09-01 23:04 #14 av: Cristine

Du glömde robotarna vi talar med så fort vi ringer till någon instans.

Anmäl
2015-09-02 00:40 #15 av: Hukanson

Telefonnätet, Cristine, är en medvetanderymd på datorernas grund, ett medvetande som växer i snabbhet, komplexitet och frekvens...vi har lämnat den fasta tråden för länge sedan...nu är vi alla ett cyberspace'it 3G Nät.....eller ett 4G Nät .....eller faktiskt ett globalt 5G Nät..!

Anmäl
2015-09-02 00:46 #16 av: Cristine

Ja nu är vi alla kontrollerade genom dessa nät, de håller koll på exakt var vi är.

Anmäl
2015-09-03 10:34 #17 av: mulac

Ja de håller säkert koll på var vi är men de har nog tappat plånboken? Skrattar

Anmäl
2015-09-06 22:59 #18 av: gudilondon

Helt rätt som ni säger här, att vi är kontrollerade genom våra mobiler,  och kanske är det så illa att vi redan håller på att bli någon form av robotar.

Den tekniska utvecklingen sker så snabbt och tycks komma som på en given signal mer en från ett håll. Och allt detta sker i vinstintressenas namn.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.