Off Topic - Utanför ämnet

En del vågar

2015-07-04 20:06 #0 av: maria-svensson

Säga sanningen.

Anmäl
2015-07-04 20:28 #1 av: Hukanson

Maktbalansen i världen håller på att flippa över till öster. Det är Kina som är världens största ekonomi idag. Japan , Indien, Fillipinerna, Indonesien, Korea, Thailand, Australien mfl hänger med i fartvinden och det medför att västmakternas självklara rätt att vara den moraliska ledaren med rätt att döma, straffa och ställa villkor inte längre fungerar.
Det känns rätt att avsluta världskriget nu, den amerikanska världspolisen som förbjuder kommunism, Israel-hat och usamotstånd kan inte få skicka soldater och bombplan över sina livsfiender längre. Fiendskapen är helt i huvudet på dem själva. De borde fundera på om de faktiskt är psykopater.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-07-04 22:35 #2 av: Huygens

Det är intressant video, men jag tror man ska berätta lite om videon. Det kommer så många videoklipp och man har inte tid att lyssna eller se alla.

Så en liten sammanfattning eller bakgrund hjälper. Tack, annars. :)

Anmäl
2015-07-05 10:49 #3 av: Hukanson

Det är en flod av inlägg, videos och kommentarer så det är viktigt att behålla kvaliteten på sajten, dvs det gemensamma intresset. Att vältra sig i negativ kritik som den här videon gör är egentligen något vi måste undvika. Allt är perfekt som det är därför att det följer den universella lagen om orsak och verkan och andra lagar ... så vi har inte rätt att kritisera om vi inte menar något speciellt med det...tex signalera att något bör eller måste uppmärksammas.

Anmäl
2015-07-05 13:47 #4 av: m2studio

#3 av: Hukanson hej min vän,

snälla lättare Svenska. vad menar du? jag är en svartskalle tack.

Anmäl
2015-07-05 16:16 #5 av: Cristine

#4 Vi måste sålla mer på vad vi ser på M2 studioGlad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-07-05 23:43 #6 av: Marr

Men jag håller med karln i detta klipp om det mesta. Det är så som jag själv har uppfattat det hela med denna terroristjakt bl.a. Vilka är de egentliga terroristerna? Ja dom är ju servade rätt in i gapet och verkar ju planteras in i våra hjärnor genom massmedias konstaterande antaganden genom vårt Usavänliga, låt gå och ta över attityd vi verkar anammat sen 90-talet. Det fixas ju fint genom att spä på ryss, muslim och faster & hans mormors fobin...

Jo man ska nog vara noga med hur man läser det som ges ut till oss. Det kanske inte alls är som det verkar. Jag tycker inte det för egen del vad jag hängt med. Tycker det är konstigt att inte fler vågar ifrågasätta allt mer märkliga fakta som bestämts och konstaterats av överheten.

Anmärkningsvärt att inte folk tänker själva...men det gör dom nog...är bara halvt förlamade av att försöka orka överleva sina räkningar. Eller att ha bekymmer för brösten är för små eller stora...eller poolen är för liten.... 

Jag säger inte mycket mer, för jag antar att de flesta redan räknat ut vilka som är uppviglarna från första början, enligt mina tankegångar. Nu sitter den största ljugarbänken i vårt kära storebrorsland Usa ! Vi sväljer deras ljugpropaganda, lögner & skitsnack och så håller det på...tills det smäller. Om inte meteoriten den 25/9 tar Usa. Vem ska då styra oss. För vi klarar ju uppenbarligen inte av att ta ansvar i ens våran lilla pyttelilla del av världen..

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-07-06 09:10 #7 av: mulac

Det är nog så som skrivs här det finns alldeles för mycket av filmer och info som kan skapa rädsla man orkar inte skumma igenom allt....

Vi befinner oss på detta "rymdskepp" (jorden) alla och färdas med en hastighet på 107 200 km/h, det tycker jag är ganska häftigt eller hur?!

Anmäl
2015-07-06 16:21 #8 av: maria-svensson

Så då hjälper det att stoppa huvudet i sanden, så försvinner allt som skapar rädsla eller göra som barnen.. Blunda. Men jag lovar, jag ska inte dela något mera om denna hemska maktelit som styr det mesta på våran planet, eller man ska nog säga deras planet och som dyrkar saturnus som sin solgud och nya bevis om koder som nu har blivit knäckta från katolska kyrkan visar att dom kommer ursprungligen från Orion plejaderna, för det har inget med utomjordiskt att göra. Här ska det bara vara peace and love, so carry on.. Jag ska inte spräcka någons bubbla.

Anmäl
2015-07-06 17:39 #9 av: maria-svensson

#7 menar du hastigheten runt solen eller vårat solsystem runt våran galax eller våran galax runt något annat i universum.. :)

Anmäl
2015-07-06 18:46 #10 av: Hukanson

Vilka är de rika släkten som äger, styr och kontrollerar. Maktstrebrar i högre makters ledband...Maria och Marr, ni förstår att vi måste vakna upp och inse hur världen är ett kök av bisarra kockar. Det finns ett samband mellan den mörka jordelivet och vissa utomjordiska influenser. Detta måste vi medvetandegöra. I framtiden kan vi förstå att en mer öppen parlamentarism är att föredra. Då Jorden är mogen att vara en självständig medaktör i Galaxen. Lång tid dit men vi är arbetare för en bättre framtid. Vi sover inte. Vi forskar och ifrågasätter och avslöjar. Vi drar fram mörkret i ljuset...även om vi låter desperata och trötta ibland. Låt oss hjälpa och stödja varandra då istället för att göra det värre!

Anmäl
2015-07-06 19:34 #11 av: m2studio

jag instämmer med #10. Tack du.

Anmäl
2015-07-07 02:16 #12 av: maria-svensson

#10 förstår inte riktigt vad du menar, när du pratar mot dig själv.. Först vill du inte se filmer som i första inlägget och sedan vänder du 180 grader och säger

-Vilka är de rika släkten som äger, styr och kontrollerar.

-Vi sover inte. Vi forskar och ifrågasätter och avslöjar. Vi drar fram mörkret i ljuset...
??????
Hur ska du ha det.

Anmäl
2015-07-07 06:23 #13 av: Marr

Tack vare sådana här personer som t.ex. Ken O'Keefe hjälper oss att vakna upp.  Det som händer i Usa och i övriga världen påverkar oss alla. Det är allvarligt. Kanske därför det ofta pratas om världsläget här, det är inte lätt att göra någon annanstans om man inte vill få sin inlägg borttagna.

Var sen dessa  maktstrebers än härstammar i från så är det inte ok. Jag vill inte vara en del i denna förstörelse och krigsupptrappning. Man behöver ju inte svara med samma mynt och ge sig ut och svara med våldsamma metoder. Uppmärksamma kan man göra med fredsmanifestationer och dyl.

Vi ska ju följa det som dom bestämmer och dessutom betala för det. Jag tycker det är utvecklande för uppvaknandet att vara medveten om hur sataniskt det hela är. Sen tycker jag även att det är viktigt att man ser allt som är gott också. Att människor reser sig upp och även ser det ljusa i det hela med information.

Det är inte roligt att höra eländet men vill inte missa det heller. Jag ber & mediterar för moder jord & dess innevånare. Jag ber för att vi alla ska öppna upp våra ögon, en dag vakna ordentligt och med nya ögon "se" vad som sker bakom kulisserna.

Jag älskar vår planet vi befinner oss på nu & jag vill att den ska bestå. Jag är inte det minsta rädd för döden, så det är inte av egoistiska skäl jag tycker det är ok med sådan här information. 

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-07-07 07:41 #14 av: Hukanson

Maria, videon är ett uttryck för en okompromissbar hållning mot våld och övergrepp och det är ju föredömligt ... men samtidigt har den ju en negativ kritik mot det som varit "ljus och frihet för världen" och gett oss seger i andra världskriget. Det är nödvändigt att förstå att vi egentligen inte har rätt att kritisera det som är - om vi vill vara upplysta arbetare - där för att det som är följer lagar som orsak-verkan och kan inte underordnas våra åsikter. Vi bör vara medvetna om skillnaden mellan tankar och känslor. Allt är ju egentligen roligt, varför inte visa det vad vi än pratar om. Men ibland behöver man kraften av det mörka för att orka ta tag och göra något.

Anmäl
2015-07-07 09:24 #15 av: mulac

En fundering om" att våga" eller så är det mitt svammel men som jag tänkewr är det lättare att våga om man inte har något att förlora men mycket svårare när mycket står på spel eller vad tror ni?

Alla som följer med vad som händer runtomkring oss har olika uppfattningar och det är väl som de skall, vissa är skrämda , andra märker ingenting utan lever i sin "bubbla" eller att det är spännande och det kanske har att göra med hur ens trygghetszon ser ut?

Anmäl
2015-07-07 15:09 #16 av: maria-svensson

#14 vi vann ingen seger under andra världskriget, dom enda som tjänade på detta krig var illuminati och Rotschild (bankeliten) för med WW2 så tog man ett kliv närmare nwo och man skapade Israel som ett nav för världens handel, alla ekonomiska transaktioner mellan olika länder går idag genom Israel . Israel heter inte Israel för intet, ta reda på vad is-ra-el står för i historien och vad Davidsstjärnan har för betydelse och vart den leder till, den är fruktansvärt gammal och finns inom alla religioner, även buddismen.

Här är en intervju med Cristopher bollyn om vilka som låg bakom 9-11 som tog världen in i ett nytt krig, denna gången mot terrorister.

http://youtu.be/Kc1lGqIGYSA

Och börjar det ringa några klockor och man vill få en bättre förståelse, så kommer det här ett längre föredrag med Cristopher bollyn

http://youtu.be/EVHstSrC1CQ

Truth will set you free...men först måste du förstå den och sedan acceptera den, och vad som är ens sanning beror på hur mycket man studerar olika ämnen och då måste man även följa upp vägar som leder till mörker och ren ondska för att få en förståelse varför det ser ut som det gör i denna värld som jag kallar för skola, men som är så verklig så att först går man in i självförnekelse, sedan blir man shockad, och efter det riktigt förbannad som brukar följas av att man blir deprimerad.

Men när allt har lagt sig, så tar dom flesta nya tag och vågar se sanningen i vitögat, oavsett var den leder, för man vet inombords att skolan snart är klar, och man är redo för att klättra till nästa nivå, med goda betyg. Mörkret, ondskan, lögner, pengar, kan inte längre styra ditt medvetande, för du förstår och ser igenom allt detta.

Vi ligger alla på olika nivåer av medvetande och vi som är på väg till ljuset, fred och frihet hjälper varandra till större medvetande och förståelse, även om det handlar om att visa mörker och elände. Hade jag som själ varit ondskan själv, så hade jag inte delat ett skit till mina medmänniskor, utan behållit all kunskap för mig själv för min egen vinnings skull.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.