Ljus & Upplysning

Star off betlehem

2015-06-30 14:11 #0 av: [kajmal"]1

http://endtimeheadlines.org/2015/06/star-of-bethlehem-jupiter-and-venus-converge-for-the-first-time-in-2000-years/

Anmäl
2015-06-30 17:42 #1 av: Eliiza

Den sk Betlehemsstjärnan var eg ett strålskepp. Piloterna styrde strålskeppet så att sökande människor skulle följa det och därmed hitta fram till Jmmanuels födelseplats.

Hälsningar,
Eliiza

Anmäl
2015-07-01 00:47 #2 av: [Ängla viking]

Nej star of David är inte något ufo utan det blev till när alla planeterna i vårt solsystem ställer upp sig på en rad. Då lyser alla planeterna väldigt stark och det är det som vi såg för the star of David, och det händer ytterst sällan. Och nästa gång deta händer kanske någonting annat stort händer. Vem vet 😉

Anmäl
2015-07-01 10:50 #3 av: Eliiza

Hej igen!
Jo, glömde att nämna att ombord på strålskeppet fanns Jmmanuels far, vaktängeln Gabrjel. Gabrjel besökte Jmmanuel frekvent under hans uppväxt och undervisade honom och tog även med honom på resor i sitt strålskepp, bl.a. till Indien.

Hälsningar,
Eliiza

Anmäl
2015-07-01 11:54 #4 av: Gahella

Som sagt det var, ingen äger sanningen och därmed kan ingen heller säga att så här är det....

Anmäl
2015-07-01 14:31 #5 av: Eliiza

Jo. Varje andeform äger sina sanningar. Efter varje materiellt liv man lever så samlar man på sig alltfler sanningar. Sanningar som när, bildar och gör ens ande alltmer vis och vetande tills den avancerat och evolutionerat så långt att den inte längre behöver materiella liv för att höja sin nivå ytterligare. Efter detta övergår andeformen till att leva sitt fortsatta liv i rent andliga sfärer, som i sin tur, är indelade i olika evolutiva nivåer.

Angående strålskeppet så var det en utav Jmmanuels lärljungar som skrev ner denna information, och mycket annat, till eftervärlden gällande Jmmanuels liv. Texten hittades i Jmmanuels gravhåla under 1960-talet och var välbevarad, konserverad och insvept i djurhud.

Salome,
Eliiza

Anmäl
2015-07-01 15:35 #6 av: Gahella

#5 Jag vet ingenting om någonting i denna förvirrade tid kan jag ärligt säga dig.

Vill ju gärna tror det är sant både det ena å det andra, men har personligen inte sett denna information utan det är än så länge bara en hörsägen från dig. Förstår du vad jag menar? För det är ofta vi väljer våra sanningar, men egentligen vet vi inte hur det egentligen förhåller sig då vi omöjligtvis kan veta, särskilt så lång tid tillbaka.

Anmäl
2015-07-01 20:53 #7 av: Hukanson

Sanning är sanning och det har varit en dold esoterisk väg för invigning under lång tid. Kanske allt kan och måste uppdagas i ljuset nu när vi går in i en ny fas av skapelsen. Det är ju inte helt ologiskt att Gabriel kan vara Fadern och att Jesus sedan arbetade med Uriel för att sedan uppstiga till Levande Skapargudarnas Gud. Kärleken vill Människans oförstörbarhet och eviga liv och det är en gemensam arbetsuppgift och tillblivelse för oss alla.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-07-01 21:25 #8 av: [Ängla viking]

Om Gabriel är jesus fader så skulle ju i sådana fall jesus vara en nephilim. Och vi vet nog alla att han inte var det. Därför kan inte Gabriel vara jesus fader. Men om vi konstaterar att jesus är en nephilim så kan Gabriel vara jesus fader, men då måste och jungfru Maris vara Gabriels tvilingflama. Tyvär så kan jag dock inte tro på deta med ufo variationen. Jag tror inte gott om aliens och kan därför inte att ärkeänglar eller jesus skulle välja att samarbeta med dom. Det finns en jätte bra bok om alla aliens som någonsin funnits på jorden. Boken kostar dock nästan 2000kr och känns lite dyr för att man skulle vilja köpa den.

Anmäl
2015-07-01 21:35 #9 av: m2studio

#8 av: Ängla viking Vad heter boken?

Anmäl
2015-07-01 21:51 #10 av: [Ängla viking]

Haha jag glömde visst att skriva vad boken heter. Här har du länk

https://www.adlibris.com/se/bok/handbook-of-alien-species-in-europe-9781402082795

Anmäl
2015-07-01 22:21 #11 av: Huygens

Boken handlar nog om ovanliga djur- och växtarter i Europa. Jag tror inte att det är utomjordingar.

Anmäl
2015-07-01 22:42 #12 av: [Ängla viking]

Ja så är det, här har du en riktig introduktion till Aliens om det är vad som önskas

http://exopolitics.blogs.com/files/russian.secret.alien.races.book.pdf

Anmäl
2015-07-02 08:16 #13 av: Hukanson

#12 tack för intressant länk som jag hoppas sajtvärden lägger in i länksamlingen!
Många intressanta upplysningar om detaljer som får helheten att framstå som klarare.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-07-02 09:23 #14 av: m2studio

Tack för länk.

Anmäl
2015-07-02 14:18 #15 av: Eliiza

Hej Gahella (och ev andra)!

Kan knappast påstå att detta är hörsägen från mig eftersom detta finns nerskrivet i bokform. Skriften var från början skriven på gammal-arameiska men har översatts till tyska. Boken heter "Talmud Jmmanuel" och gavs ut i komplettutgåva 2011. 

(Men, viktigt, är man inte intresserad, inte redo och  inte vill befatta sig med denna bok så skall man heller inte göra det.)

Salome,

Eliiza

Anmäl
2015-07-02 17:32 #16 av: white lady

Tack kajmal, detta satte igång många funderingar för mig.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.