Framtiden -2012 och efter

Pet Goat

2015-06-23 22:00 #0 av: Huygens

Det finns tre "mediala" sk Pet Goats. Den första är en barnbok som heter The Pet Goat.

Den andra kallas ibland Pet Goat 1 och syftar på tillfället i en lågstadieklass när president George "Waterboard" Bush läser en barnbok medan falskflaggan 911 genomförs. Pet Goat 1 (eller My Pet Goat) innehåller symboler och direktreferenser till 911.

Den tredje heter I, Pet Goat 2 (eller med romersk siffra I, Pet Goat II) och gjordes 2012 som en animering av Louis Lefebvre. När Lefebvre utfrågades om symboliken i I, Pet Goat II, hade han svårigheter att förklara vad den animerade filmen avsåg med all symbolik.

Det var som om Lefebvre fått animeringen från extern källa och inte själv kunde svara. En lite mindre barntillåten variant finns här.

Ett stort antal analyser finns av I, Pet Goat II, och jag vet faktiskt inte vilken som är bäst eller ens korrekt i analysen. Kortfilmen/animeringen är ganska mystisk bitvis och svår att extrahera ny information ur.

Det finns ett påstående att I, Pet Goat II även ska syfta på CERN (och andra platser), men jag har inte kunnat verifiera det.

Anmäl
2015-06-24 00:32 #1 av: m2studio

Tack det var intressant.

Anmäl
2015-06-24 23:45 #2 av: Huygens

Intressant version, I, Pet Goat II baklänges. Gör att man ser många fler detaljer som man annars missar

Anmäl
2015-06-25 11:27 #3 av: m2studio

Jag hänger inte med syftet i baklänges av det. Tyvärr.

Anmäl
2015-06-27 15:44 #4 av: [Seth]

Intressant film :)
Eftersom jag hade dualitet i huvudet i en annan tråd så upptäcktes en detalj i filmen; Bilden av en hjärna som blivit delad av en energistråle. Mörkrets kraft behöver att vi uppfattar separation. Draken bredvid hjärnan under skrivtavlan undrar jag dock över.

Varför hjärnan är delad kanske betyder att den tror att vår styrka finns där. Men så är det inte för mig. Har ni tänkt på det, att styrkan finns i hjärttrakten? Det kanske bara är så för min del.

Såg också ormen med spegelhuvud och demonen som talade till flickan. Ett allseende öga i spegeln. Den förekom några gånger.

mm

Anmäl
2019-04-16 13:13 #5 av: Huygens

I slutet syns en "bergsbyggnad" som liknar Notre Dame falla sönder. Jämför hur spiran faller. (inlägg)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.