Vetenskap

Earth 2025 POPULATION

2015-06-13 09:07 #0 av: m2studio

Earth 2025 : POPULATION EXPLOSION - AFTERMATH (Full Documentary)

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=dymPP9RhPjw

Anmäl
2015-06-13 10:14 #1 av: [sanna70]

Väldigt intressant och lärorikt. 

Anmäl
2015-06-14 02:18 #2 av: m2studio

Ja, faktiskt.

Anmäl
2015-06-14 16:10 #3 av: Eliiza

Hej!
Väldigt bra att fler och fler tar upp problemet med överbefolkningen och att människor hjälps åt att sprida informationen. För detta är verkligen jätteviktigt! Men det är tyvärr ännu värre än vad som ofta visas. Det var länge sedan vi var 7 miljarder.

Vi var...
7'101'500'011 människor, den 8 April 2004 (Kl 20.04)
7'503’846'002 människor, den 31.12.2005 (Midnatt)
7'684'227'416 människor, den 11.12.2007 (Midnatt)
7'831'814'138 människor, den 31.12.2008 (Midnatt)
8'102'716'701 människor, den 31.12.2010 (Midnatt)
8'199'430'908 människor, den 31.12.2011 (Midnatt)
8'301'283'002 människor, den 31.12.2012 (Midnatt)
8'424'738'019 människor, den 31.12.2013 (Midnatt)
8'532'048'007 människor, den 31.12.2014 (Midnatt)

Att vissa andra har "räknat fel" med över 1 miljard färre beror på en kombination av okunnighet och oviljan att se och ta till sig hur det verkligen ser ut med Jordens verkliga befolkningsantal...samt att vilja undanhålla mänskligheten verkliga faktum i ämnet...

Om vi inte tar tag i detta problem, vilket måste göras på ett respektfullt och naturligtlogiskt sätt, så riskerar vår planet Jorden att drabbas av en atmosfärisk kollaps/syrekollaps. Och när väl den bollen är i rullning så är den snabb och ohejdbar och leder till total förintelse för allt liv.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2015-06-15 02:51 #4 av: [vikinga ängel]

Overpopulation and the Truth : Documentary on the Gaia Hypothesis of Human Population Sök på detta på youtube. Vet ej hur man klistrar in länkar via ipad

Anmäl
2015-06-15 03:09 #5 av: maria-svensson

#4 på youtube har du längst ner en triangel med 3 prickar, klicka på den och klicka på (kopiera länken) sedan trycker du fingret på skrivfältet och håller kvar fingret så blir det en stor ring som ett förstoringsglas, ta bort fingret och en svart ruta kommer upp där det står kopiera, allt, klistra in, klicka på klistra in.

Anmäl
2015-06-15 06:54 #6 av: Cristine

Om man tittar på Jorden med Google earth så ser man Hur många enorma ytor som finns som är obebodda. Problemet ligger väl i att folket är felfördelat och det går att plantera i öken och få den bebolig.

Om man tittar på Sverige , Norge, Finland och Rysslands norra delar så är de bra tomma.  Nog finns det plats för alla bara man utnyttjar jorden som man borde för platser finns när till och med Utomjordingar har sina byggnader här utan att vi vetat om det.

Med träd som >Paulownia som växer var som helst kan man binda jorden/sanden och plantera runt om.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-06-15 08:22 #7 av: [kajmal"]1

min version

Anmäl
2015-06-15 09:13 #8 av: Magi-cat

Snacket om "befolkningsexplosionen", kan leda alldeles horribelt fel:Ledsen

https://ligator.wordpress.com/2013/10/09/hur-svenska-rasbiologer-blev-experter-pa-jordens-overbefolkning/

Anmäl
2015-06-15 20:15 #9 av: Eliiza

Hej!
Ang #6 etc...
I princip är varje land på Jorden överbefolkat, även Sverige. Varje individ här bär sitt ansvar gentemot planeten Jorden oavsett var man har sin hemvist. Jorden mäktar med 12 individer per odlingsbar kvadratkilometer och då samtidigt kunna upprätthålla en god harmonisk, ekologisk och välmående balans. Grundat på detta så är den maximala befolkningsmängden för Sveriges del 480561 personer.

Faktum är att redan år 1700 så var Jorden överbefolkad.

Vänliga hälsningar,
Eliiza

Anmäl
2015-06-15 20:30 #10 av: Magi-cat

#9 Var får du de siffrorna ifrån?

Anmäl
2015-06-15 23:43 #11 av: [vikinga ängel]

vad är det för siffror ni lägger ut här igentligen? Jorden är inte överbefolkad av människor och det har den aldrig varit. Däremot så kan jag säga att det finns många människor som vill att vi ska tro att Värö överbefolkade när vi i sanningens namn inte är det. Mörkret vill minska jordens befolkning med hela 90% men de nöjer sig med 80%. Vi börjar bli besvärliga att kontrollera för att vi blir fler och då vill de givetvis få i huvudet på oss att vi är för många och de kommer pga detta att få änklare att sprida sjukdomar då vi människor omedvetet håller med om att jorden är överbefolkad. För varje ond gärning mörkret gör måste de ha folkets godkännande. Vilket betyder att vi undermedvetet har gott med på allt som mörkret gör mot oss

Anmäl
2015-06-16 01:05 #12 av: m2studio

I mellan östen folk säger att Europa invånare skall minskas, i Europa sägs att Asia har överbefolkat och i USA och Canada säger att Mexikaner är för många och i Mexico tycker att Brazil är överbefolkat Jorden.

Vilka skall dö? vilka ska leva? vem ska bestämma? vem har rätt att bestämma? vem ville döda andra? och varför människor har blivit så här kalla? va?

Anmäl
2015-06-16 02:31 #13 av: [vikinga ängel]

Bra frågor du ställer nr 12# jag tror inte det går att finna ett korrekt tal om detta. Alla kommer alltid att tycka olika, men man ska försöka att se sanningen i allt som sägs. Men det finns alltid 2 sidor av varje mynt och därför alltid minst 2 rätta svar. Men vem som facktisk har sanningen om överbefolkningen är olika. Det finns 2st avdelningar i makteliten. Den ena delen vill ha så mycket folk som möjligt och den andra vill förminska befolkningen med minst 80# och det är bara att kolla hur det ligger till i världen för att veta vilken sida som håller på att vinna.

Anmäl
2015-06-16 09:52 #14 av: [sanna70]

Man får olika svar beroende på vem man frågar,känns det som. Fakta är betydligt bättre att förhålla sig till även om denne också kan idealiseras beroende på vilken ståndpunkt man har. . 

Vi har alla fått höra att jordens resurser är inte outtömliga, vi vet alla att det existerar fattigdom i där barn och vuxna svälter ihjäl. Vi är alla också medvetna att det finns länder där regeringen inte tar något som helst ansvar vare sig för sitt folk eller för sitt land. Folket får bara smulor och får klara sig bäst dem kan, miljö finns inte ens i deras tankar och farliga utsläpp släpps ut dagligen i stora mängder. Mycket kan skyllas på politik men samtidigt måste man se till sig själv också. Om man inte har råd till mat för sig själv och sin partner då är det inte så bra att sätta 8-10 barn till världen och utsätta dem för svält och i många fall död. Preventivmedel är fortfarande tabu i flertal länder och ovilja att ta ansvar och hjälpa människor att få utbildning är fortfarande stor i flera länder. Förändringen / förbättringen skulle kunna gå betydligt snabbare om politiker i diverse länder var mera ansvarsfulla och hedersamma människor. 

Anmäl
2015-06-16 22:25 #15 av: Cristine

De hrederliga och ansvarfulla har väldigt små chanser mot de elitutsedda, och lyckas de första vinna så blirde snart avlivade då de försöker göra det rätta och inte följer order.

Anmäl
2015-06-16 22:39 #16 av: [sanna70]

Det är tragiskt för det är politikerna som har makten och om dem kunde använda både sin hjärna och hjärta så skulle alla tjäna på detta. 

Anmäl
2015-06-17 00:02 #17 av: Cristine

Titta på de som försökt som Olof Palme , Anna Lindh, <Dag Hammarskjöld och Kennedy bara för att nämna några

Anmäl
2015-06-17 00:17 #18 av: [vikinga ängel]

Ja det är sant. Tråkigt att det ska behöva vara så. Jag hoppas att dekan bli ändring på deta i framtiden.

Anmäl
2015-06-17 16:35 #19 av: Hukanson

Många ser att det finns tillräckligt med resurser på världsmarknaden för att det ska räcka för alla. Problemet är ju den heliga trosföreställningar att Gud vill att allt ska skapas som privat egendom. Det är ju inte sant. Gud ser gärna att vi delar resurser med varandra, att vi skapar kooperativ som samarbetar och har saker tillsammans. Det finns tillräckligt av allt för alla om vi delar och lånar av kooperativt samarbete.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-06-17 19:04 #20 av: [vikinga ängel]

När har Gud sagt att vi ska ha privata marker? Nu får du gärna förklara dig. För vad jag vet har han aldrig sagt något sådant. Däremot har han sagt att då vi människor vill ha marker så får vi ha det. Men han har aldrig sagt att vi ska ha det.

Anmäl
2015-06-17 20:19 #21 av: Hukanson

Litet naivt att inte inse hur världen har vuxit fram de senaste två tusen åren. I Sverige har staten varit kristen i tusen år och det är ju bara i femton år kyrka och stat har vuxit ifrån varandra kanske. De lagar, regler och principer vi har i rätts-samhället, var tror du de kommer ifrån?

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-06-21 20:59 #22 av: m2studio

Så vit förstått jag att detta bror inte på Jordens resurser eller plats och mm, utan detta bror på att DEM som vill totala kontroll över oss har svårt att nå detta på 100% skala då enda lösning är att minska antalet av människor på Jorden. Just nu DEM använder människor för att kontrollerar andra människor, därför DEM inte kan bredda på totala kontroll, eftersom frågetecken  kan skapas, därför DEM vill att DEM själva sitta och kontrollera oss på 100% och då måste DEM minska oss först.

Anmäl
2015-06-21 23:29 #23 av: [vikinga ängel]

När du säger DEM menar du fallna änglar/nephilimer eller aliens då? För mig känns det lite mer som ett spel, för ville dom värkligen ta över jorden så förstår inte jag varför dom inte redan hargjort det. Och varför dom följer dena planen, och den har ingentingmed Gud att göra, han är god och jag känner obehag när ni pratar illa om honom. Det har med de mörka makters att göra och de som vill att vi ska tro att Gud är ond fast han inte alls är det.

Jag tycker det känns som att de leker med oss, och att det som komma skall är serverats man kan tänka sig.

Anmäl
2015-06-21 23:40 #24 av: m2studio

#23 av: vikinga ängel

Hej min vän,

Jag menar DEM som ingen vet 100% vem DEM är.

Det finns olika definitioner för DEM som jag skrev men jag menar DEM som redan har makten över oss utan att vi alla vara medveten om detta.

DEM kan vara vem som helst eller vad som helst, jag inte ville vara skeptisk inom en viss område men jag tror att DEM inte är 100% människor som du och jag.

Tack

Anmäl
2015-06-21 23:46 #25 av: [vikinga ängel]

Okej då förstår jag, tack så mycket.
Jag har jobbat lite på det astrala planet och där kan man se värkligheten lite närmare. Jag kan även se på personer om de är någonting annat en människor. Om du har sätt serien Grimm så kan nick huvudpersonen se deras verkliga utseende när ingen annan kan det, jag har lite sama gåva när jag vill använda mig av den. Och jag kan tex säga att Obama inte är en människa.

Anmäl
2015-06-21 23:57 #26 av: m2studio

#25 av: vikinga ängel

Wow, du har fantastisk förmån att kunna se dem.

Du kan hjälpa oss andra som inte kan se och du ska vara mycket försiktig med allt du säger.

Anmäl
2015-06-22 00:16 #27 av: [vikinga ängel]

Jo det är sant, jag är dock tröt på att vara tyst längre. Jag har varit tyst i så många år nu att jag inte känner för det längre, men du har helt rött i att jag borde vara mer försiktig.

Anmäl
2015-06-22 05:59 #28 av: [kajmal"]1

forskare har räknat ut att om jorden brukas effektivt, och resurserna fördelas rättvist.   så kan den här planeten föda 20 miljarder människor

Anmäl
2015-06-22 13:42 #29 av: micki78

Ett stort problem med överbefolkning är att matresurserna inte räcker till. (jag säger inte att vi är överbefolkat nu, men vi kommer att bli då vi ständigt blir allt fler) Ju mer folk desto mindre mat. Visst finns det mark, men det tär också på miljön, och tillslut finns ingen mark att odla på längre.

Så här säger jordbruksverket om den saken:

- På längre sikt är det inte självklart att maten räcker till alla ens i teorin. Om dagens tendenser håller i sig måste jordbruket i världen år 2050 producera mer än dubbelt så mycket som det gör i dag. Men det finns inte mycket ny mark som kan odlas upp, i alla fall inte utan allvarliga miljöskador. Dessutom krymper den mark som redan finns, på grund av erosion och torrare klimat.

Det betyder att vi måste producera mer på den mark som vi redan odlar. För att klara det måste vi ständigt utveckla olika tekniker, men det handlar också om att sprida den kunskap som redan finns. Det kan till exempel handla om bättre metoder för konstbevattning, eller att använda sorter som tål torka, eller att hitta bättre sätt att tillföra näring till jorden./

Så vi får hoppas att dom utvecklar nya tekniker och att kunskapen sprids och levs efter. Man får verkligen hoppas det för framtidens skull.

Anmäl
2015-06-23 07:39 #30 av: Eliiza

Hej!
Ang #10.
Siffrorna är uträknade och framtagna av den Plejariska Federationen och därefter presenterade av FIGU.

Det skulle vara fruktansvärt tragiskt om Jorden möter samma hemska och katastrofala öde som den överbefolkade planeten Akart/Acart nyligen gjorde...

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2015-06-23 08:03 #31 av: Magi-cat

#30 Det ante mig.

Jag skulle inte sätta alltför mycket tillit till någon "profet", som Billy Meier. Särskilt inte om denne påstår sig framföra Sanningen. 

"One of FIGU's great concerns is making Earth's inhabitants aware that the majority of ills on Earth are exclusiveIy caused by overpopulation."

Nej och åter nej, det är det inte. Ojämn fördelning, imperialism och maktfaktorer som slår mot utsatta, krig och rovdrift på naturtillgångar är orsaker till problemen.

"Planet Earth should not have a population of more than 529 million."

Ett påstående av en "profet", inget annat.

"And yet, at present (1993), the planet is occupied by approximately 5.5 billion human beings. This situation has led to a series of ills that can be rectified only when the natural upper limit of 529 million inhabitants has been re-established."

HUR befolkningsreduceringsivrarna tänkt sig ett resultat vet jag inte. Oberörd

Men jag tror enda sättet för framtiden och för människors och naturens bästa är utbildning och ekologiskt hållbara samhällen, kort sagt. Befolkningsökningen går ner människor får utbildning, jämlikhet och ett säkrare, tryggare liv. Då räcker också resurserna.

Anmäl
2015-06-23 11:51 #32 av: Eliiza

Hej Magi-cat!
Du kan ta bort citationstecknen kring ordet "profet" i din text. Och det är egentligen inte Billy själv som säger sig vara profet, utan det är JHWH:s i den Plejariska Federationen som benämner honom det. Och detta är hans sjunde och sista liv som profet här. Efter hans nuvarande liv är över så är hans profetiska uppdrag slutfört och kan kommer aldrig att återvända som profet hit igen. Aldrig. Och iom. detta så kommer även den Plejariska Federationen att upphöra med sina besök här.

Man skall inte sätta tillit till någon. Faktum är att även Billy själv säger detta; att man inte blint skall tro på någon eller något utan pröva saker och ting i sin egen tillvaro för att finna sanningarna. (Och vissa sanningar har man med sig från tidigare liv.) Det Billy gör är därför att skriva ner otaliga texter i avseende att vägleda människan att genom sin egen fria vilja, och utefter sitt eget förstånd, frångå att tro och ist. söka sin egen väg till sanningarna genom vetskap för att nå allt högre på sin egen evolutionsstege. Att gå denna väg tar miljontals och åter miljontals år.

Planeten Erra i Plejarerna är av samma storlek som Jorden. Även andra data är snarlika med vår planet. Det som skiljer är att Erra har en optimal syrehalt för mänskliga betingelser, dvs. ca 32 %. Erranerna har sedan länge tagit den planetariska befolkningen på allvar och håller den harmoniskt och balanserat kring 529 miljoner på sin planet.

Salome,
Eliiza

Anmäl
2015-06-23 13:49 #33 av: [kajmal"]1

ska titta på en video av billy,,,, och testa honom

Anmäl
2015-06-23 14:30 #34 av: [kajmal"]1

spirryti form

Anmäl
2015-06-23 14:51 #35 av: [kajmal"]1

han vet tydligen inte om holey ghost.....så har han hakat upp sej på siffror och årtal

Anmäl
2015-06-23 15:52 #36 av: Cristine

Orkar inte lyssna på honom....han mena at det är bara han som har kontakt och vet sanningen när ledarna i flera länder har haft kontakt med dem. Sedan har vi personer som är världskända  för att ha kontakt och är väldigt seriösa som Dr Geer t.ex, Ricardo Gonzales,  Sixto Paz som alltid har många personer med sig när de har kontakt  och kan bevisa det de säger. Den här mannen kan inte visa några bevis alls.

Anmäl
2015-06-23 16:08 #37 av: micki78

Så sant Christine! Jag tror inte heller att han skulle vara den enda som har kontakt. Det finns flera stycken vad jag har hört och läst om. Fast vem vet vad som är sant egentligen.. Man kan bara se  de interljuver och bilda sig en egen uppfattning. Men jag tvivlar inte på att han har haft kontakt, tycker hans bilder och videon talar ett tydligt språk om den saken, men han kanske vill vara "unik" och säger därför att han är den enda. Han kanske blivit drabbad av storhetsvansinne:=)

Anmäl
2015-06-23 16:18 #38 av: [kajmal"]1

han vet tydligen inte heller hur telepati fungerar............enligt billy är det bilder?

så vad jag förstår  har han skrivit ner 10 000 sidor av bilder i hjärnan!

Anmäl
2015-06-23 18:04 #39 av: [vikinga ängel]

Allas telepati funkar olika, jag hör aldrig andras röster i hjärnan, jag ser hela personen i huvudet. Och så får personen skriva eller vissa mig det den menar. Jag har däremot otroligt tydliga bilder och förstår exakt vad personen menar, men om han skulle prata skulle jag inte data ett ord av vad han sa. Jag har blivit tillsagd att min telepatiskt (röst telepatin då) har blivit avstängd för att den skulle bli för farlig för mig. Och jag har inga problem med det. Jag har ingen som hällst lust att höra en massa röster i huvudet.

Anmäl
2015-06-23 18:20 #40 av: [kajmal"]1

snabba bilder i hjärnan ser alla!

det är inte telepati,  det är synintryck

telepati

http://www.telepati.se/
för att förtydliga telepati är inte röster i huvudet. utan är en röst i det yttre rummet, som kommer in till en person, med tankevågor, jag kan avgöra om rösten kommer innefrån huset, vilket rum. röster utifrån, märks av att man märker av att rösten kommer från några hundra meter bort, det är ochså lätt att precisera väderstreck varifrån rösten kommer.
telepati. parapsykologiska fenomen. tankeläsning, tankeöverföring
www.telepati.se
min gräns går vid att precisera en röst 3-400 meter bort, men jag vet inte det egentliga avståndet, inom denna siffra går det att avgöra avståndet…………………
Anmäl
2015-06-23 19:39 #41 av: [vikinga ängel]

Jag ser inte snabba bilder, utan personen är i mitt huvud som om den skulle stå framför mig och prata. Och det kan vara i flera timmar. Under dena tiden ser jag allt som personen ser och känner dena tankar och känslor. Jag hör dock inte vad den tänker utan jag känner det. Du får tycka vad du vill, men jag har aldrig sätt snabba bilder i huvudet.

Anmäl
2015-06-23 19:42 #42 av: [kajmal"]1

alla har snabba bilder i huvudet...........men har du kontakt, så verkar det som en ande intar din kropp!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.