Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1127 ggr
[kajmal"]1
6/10/15, 11:47 AM

gmo

jag är för gmo…………..halva världen svälter

tror inte på chemtrail………….mina vänner /andliga säger att det är vanliga avgase

jag är för obama putin. de flesta politiker är bra.  men netanjau har förföljelsemani

tror inte på 9/11 teorierna

människan HAR landat på månen

Annons:
white lady
6/10/15, 12:07 PM
#1

Vad är teorierna om 9/11  då ?

Vadå landat på månen ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[kajmal"]1
6/10/15, 12:11 PM
#2

konspirationsteorier om det mesta

[vikinga ängel]
6/10/15, 5:42 PM
#3

Jag tror så hära, att om man mår bra av att tro på vissa saker då får man göra det. Om man sedan vet att någonting är sant men man blir upprörd och mår dåligt av den vetskapen är det inte bättre då att inte veta någonting om den? Jag tror att det viktigaste är för var människa av att må bra och om den vill tro att månladnningen var fejk så får den tro det för den människan mår bra av att tro det, men om någon annan mår bra av att tro att människan har landat på månen då får man tro det med. Det finns sanningar om allt, men alla mår inte bäst av att veta sanningen, utan mår bättre av att vara i sin egen fantasi världen, den vanliga världen, det normala. Jag tycker inte att något val är dåligt som en människa gör så länge som människan i sig mår bra av att följa den väg den har valt :)

Vissa saker är som sagt konspirationsteorier (enbart) men andra grejer är inte det men har blivit stämplade som det i alla fall för att makteliten inte vill att det ska spridas. 

Jag har facktiskt ingen kommentar om monlandningen just nu då jag håller på att värderar vad jag facktiskt tror. Jag tror det bor aliens på månen att det är där dom har sin bas. Och jag tror därför inte att människor 'får' landa på månen. Alltså är monlandningen troligtvis fejkad.

Jag tror inte gott om aliens som är här på jorden eller runt jorden och påvärkar oss med implantat och sändare och har telepatisk kommunikation med människor och sprider lögner i massor.

[Wraith]
6/10/15, 7:15 PM
#4

Jag är iaf övertygad över om man ser konspirationer överallt, då mår man inte bra oavsett om man intalar sig själv det.

#3 Så det är skillnad på aliens som sprider lögner och de människor dvs konspirationsteoretiker som sprider sina övertygelser som många gånger är just lögn? Vad är skillnaden?

Huygens
6/10/15, 9:38 PM
#5

kajmal, vilka tror du skapar Sädescirklar? Jag tänker främst på dom i England.

[vikinga ängel]
6/10/15, 9:53 PM
#6

Jag tror att det är så att de människor som sprider lögner facktiskt i många fall kan ha fott sina lögner från aliens, och en del av dom kan vara inkarnerade aliens eller walk ins, men det finns givetvis onda människor med. Och jag ser ingen skillnad på onda människor eller onda aliens. För mig är det precis sama sak. Men många gånger så kan en människa ändra sitt beteende och aliens har svårare för att ändra sina beteenden. Men igentligen är det ingen större skillnad på dom båda. Men ofta så är det ju så att en ond människa samarbetar med en eller flera onda aliens eller andra mörka varelser. Det hör till vanligheten att det är så, men inte ett måste.

Annons:
[::Vera::]
6/10/15, 9:55 PM
#7

#3 Vikinga ängel… Intressanta tankar du har:) #4 Ingen annan än du själv kan avgöra om du mår bra av vad du ser, tänker och gör. Lögner får man ta ansvar för själv att inte tro på, eller bilda dig en egen uppfattning om saken. Det kan verka svårt och osäkert att förlita sig på sig själv, men inget annat funkar. Om man inte tar ansvar brukar följden bli att man dömer andra eller har åsikter hit och dit om vad som är rätt och fel att tro på. Att man har behov av att uttrycka att man själv mår bra och andra mår dåligt. Om man är säker på sig själv minskar också behovet av att andra ska tro, känna, uppleva samma saker. Det är mycket mycket mer än just detta som förändras till det positiva när man börjar ta eget ansvar …Jag säger inte att du inte alls gör det, men jag reagerade på det du skrev för det är inte ovanligt att människor har åsikter om hur andra mår och att man ska tänka som dem för att kunna må bra. Jag finner det dumt faktiskt. Inte utvecklande alls och trist.

[Wraith]
6/10/15, 10:19 PM
#8

#7 Självklart kan andra se om du mår dåligt av det du tror på men inser inte det själv, då du har övertalat dig själv att du mår bra av det du tror på; men i det långa loppet så gör du inte det.

Varför är det mitt ansvar att inte tro på lögner? Varför är det ok att sprida lögner, så länge folk tar sitt ansvar att inte tro dem?

Jag hänger inte med i ditt resonemang heller. Menar du att jag inte tror på mig själv, jag tar inte ansvar för det jag tror på eller kanske inte tror på?  Att jag själv mår dåligt och överför måendet på andra som tror sig må bra, men i mina ögon inte mår bra? Då har du verkligen läst in något som absolut inte är sant! Men tror man på konspirationer så förstår jag att man har lätt att lägga in egna tolkningar från några få meningar, man bildar sin egen tro från en mening som man själv på egen hand vidareutvecklar för att själv må bra. Sen sitter man och sprider det för andra, utan bevis och de godtrogna väljer att svälja det med hull och hår utan att vilja granska det på ett kritiskt sätt, det om något är läskigt. Det för mig är ofattbart! Så många konspirationer men så lite bevis på det man säger och tror på är sant. Man hävdar att man inte är ute för att bevisa då man vet att det är sant, det räcker, men ändå häver man ut sig en massa som sanningar. Ser man inte det är man blind eller en del av konspirationen.

Så nä det där hängde jag inte med i alls. Det jag skrev var att jag är övertygad över om att de som ser konspirationer i allt inte mår bra. Inte en chans att man mår bra om man har behovet att leta det dåliga i världen, eller om man ser/upplever en massa saker utan att kunna ta på det. Då har man livlig fantasi, vilket är helt ok men att sen sitta och förmedla detta som något annat är fel!

Sen kan jag förtydliga att jag inte dömer någon, jag dömer tankar, fantasier och idéer, det är skillnad!

Tror du på tex rymdödlor och vill få andra att tro, så det enda jag frågar efter är bevis. Men bevis kommer aldrig.

[Wraith]
6/10/15, 10:23 PM
#9

#6 Att tro något är ett enormt stort steg från att det verkligen är så.

Jag skulle kunna fantisera ihop en massa enhörningar och gröna tomtar med tentakler, men det betyder inte att de finns. Om jag dock själv är säker på att de finns tex har sett dem själv så hade jag gjort mitt bästa för att bevisa det om jag har behovet av att få andra att tro. Men även för att bevisa för mig själv att det jag såg var verkligt och inte bara en hallucination.

[vikinga ängel]
6/10/15, 10:41 PM
#10

Facktiskt så har jag gjort galenhets tester hoss psykiatrin och de har sagt att jag är frisk som en nöttkärna bortsett från lite deperission som jag tar larrgigan för ;) Och det är inte en stark medicin. Så inte är jag galen inte ;)

Och jag ser inte aliens gå runt ute på gatan och det har jag välaldrig sätt att jag gör? Därimot så ser jag aliens och andra varelser om jag öppnar upp mig och om jag letar efter det. Jag har tex sett fysiska UFOs, och alvär och skogs väsen har jag med sätt. Tomtar har min mamma sätt, och jag har släkt som bor på landet som inte tror på någonting som har fotat och vissat bilder på naturväsen. Så visst finns det. Men vill man inte tro på att vissa saker finns så kommer man alltid att se bort från bevisen som finns. Och man kommer naturligt att debunka eller klassa bilder som fake. För man vill inte att de ska finnas. Om du vill ha bevis på aliens och naturväsen samt drakar och liknande så finns det facktiskt massor med bilder och liknande på äkta varelser som du kan hita. Det finns till och med 2st documenterer med bevis och info om sjöjungfrur. Och en om äkte levande äldsprutande drakar. Men drakar är utrotade för människor utrotade dom. Jag tycker att man ska ha ett öppet sinne för alla möjligheter, men man ska vara skeptisk nog att kunna avgöra vad som är sant och inte. Man kan inte acceptera alla fakta och man ska aldrig lita helt och fullt på andra en sig själv, inte ens sina egna guider. För de kommer aldrig ge en hela sanningen. De vill att man ska finna sanningen själv, och när man gjort det så bekreftar det ofta att det man tror är sant eller så kan de rätta till ens egen bild, för ibland kommer man väldigt nära sanningen men inte helt och då kan de lägga in de sista puselbitarna på en. Därför tror jag inte ofta på kansilerade budskap, för en 'riktig' guide svarar inte på alla ens frågor utan att man jobbar för svaren själv. Men kanske beror det också på vad man har för mission i livet.

[kajmal"]1
6/10/15, 11:05 PM
#11

# 5 havsvarelser

[vikinga ängel]
6/10/15, 11:16 PM
#12

Nu låter det ju som att jag hatar mina egna guider och alla andras guider, men det är givetvis inte fallet och jag har roliga och intressanta diskussioner och kommunikation med mina och andras guider. Men jag tar inte alla deras ord för sanning, jag kollar upp själv om det är sant eller så avfärdar jag det. För Gud testar sina barn, och det måste man tänka på att även ens guider gör. Och tar man allt de säger för sanning så kommer man börja tro på vilket kvicksilver som hällst. Och de kan till och med ljuga för att testa en, och då måste man stå på sig och säga att jag jag vet att deta är rätt. Och om det är det så kommer guiden säga att ja givetvis har du rätt i att du hade rätt. Man ska lyssna till sin intuition och om du känner att det du hör är fel, då är det också fel. Eller om du vet att någonting är sant och de säger att det inte är det. Då är det troligen i alla fall du som har rätt. Det man också ska tänka på är att en guide aldrig ska ha sexuell kontakt med sina huvudpersoner, de ska häller inte störa en när man är på toa eller dushar. En guide får häller aldrig lägga sig i eller göra illa sin huvudperson, inte stoppa i implantat eller föra till andra planeter. Den får håller inte göra några kontrakt eller avtal med sin huvudperson. Gör guiden någonting av de följande så är det alltså inte en guide att lita på. Sedan kan man om man vill be guiden att ha ett sexuellt umgänge med en, men om det är en bra guide så ska den säga nej. Och den ska vissa en till en partner som man ska möta istället. En andlig partner är aldrig en bra sak att ha. Jag vet inte varför jag skriver deta inlägget facktiskt, kanske kändes det nödvändigt ;)

[Wraith]
6/12/15, 11:54 PM
#13

#10 Nu handlar det väl inte om man är galen eller inte och jag har aldrig menat att du är galen eller inte galen. Jag känner inte dig, men du är inte lätt att förstå, guider och div. saker verkar vara din prioritet som snabbt lämnar ämnet, en del om jag inte alls är intresserad av då jag inte tror på sådant; så det pratet ger mig inte mycket tyvärr.

Jag har inga inre guider i den from du beskriver och jag hoppas jag aldrig får några heller, låter jätte besvärligt och irriterande rent ut sagt. Att inte bara ha sig själv att lita på utan man måste beakta dessa guider som man i sin tur måste granska om de är sanna i sina påstående eller inte. Eller ja förvirrande minst sagt.

Annons:
[vikinga ängel]
6/13/15, 12:23 AM
#14

Ja jag förstår vad du menar. Du sliper säkert sådana guider. Alla människor har ju inte någon guide. Jag älskar den andliga världen och kan inte tänka mig att leva utan den. Därimot leber jag gärna i en alien fri värld. Om jag var präsident skulle jag förklara krig mot dom och skuta ned alla som fätsökte ta sig in. Men jag kan dra ned lite på guide snaket och det är bra att ni säger till när det blir för mycket. Jag kan dock inte låta bli helt så lite får ni stå ut ;-)

Denna kommentar har tagits bort.
[Wraith]
6/13/15, 10:33 AM
#16

#14 Jag respekterar det folk väljer att tror på så missförstå mig inte (men jag gillar inte när folk sprider lögner, eller egna påhittade sanningar utan bevis och ännu värre när de försöker övertala andra att tro på osanningar), så du får prata om dina guider.
Men det som är lite tråkigt är att du snabbt lämnar ämnet som tråden handlar om och guider och aliens tar över. Ser inget fel i att trådar hamnar utanför ämnet ibland, så det är inte det jag heller reagerar emot utan just detta med guider/aliens (som tar över tråden) något som jag inte ens kan referera till, det blir mest bara inbillade sagoväsen för min del och där försvinner mitt intresse för diskussionen tyvärr.

[vikinga ängel]
6/13/15, 2:30 PM
#17

Ja jag har em tändens att kunna göra så. Jag ska tänka på det.

Huygens
6/15/15, 12:19 AM
#18

kajmal, hur ser du på vatikanen? Är påven en korrumperad Illuminatiman eller godheten själv?

[kajmal"]1
6/15/15, 5:33 AM
#19

påven är en vanlig människa

Upp till toppen
Annons: