Ljus & Upplysning

universum är en mental konstruktion

2015-06-05 08:58 #0 av: [kajmal"]1

http://www.collective-evolution.com/2015/06/03/how-is-this-possible-scientists-observe-one-particle-exist-in-multiple-states/

Anmäl
2015-06-05 09:14 #1 av: [kajmal"]1

där kommer parallelvärldarna in

Anmäl
2015-06-05 09:24 #2 av: Gahella

Det här var ju också så himla intressant. Men måste se det flera gånger för att kunna fatta det bättre.

Men det som slår mig av dessa vågor när de splittas upp att jag känner igen mönstret, i alla fall början av det som kallas för Livets blomma.

Anmäl
2015-06-05 11:40 #3 av: mwetterstrand

Attans, kanske skulle tagit det röda pillret ändå ;-)

Anmäl
2015-06-05 11:42 #4 av: Gahella

#3 Ja gör det, så kan du återkomma hit lite senare. För innan dessa gör du ingen större nytta härinne Glad

Anmäl
2015-06-05 13:00 #5 av: mwetterstrand

Nytta?

Anmäl
2015-06-05 14:50 #6 av: Gahella

Ja eller någon intressant kommentar, något som för diskussionen vidare?

Anmäl
2015-06-05 15:44 #7 av: mwetterstrand

Jag uppfattade det som om rubrik och TS innehöll en stor portion humor, och det var till denna jag avsåg bidra. Mysteriet med hur subatomära partiklar uppträder ger inte vid handen det som TS antyder, men det är en rolig Matrix referens, och det var därför jag också gjorde en.

Anmäl
2015-06-05 15:59 #8 av: Gahella

Alla upplever olika och det är bra att du förklarar hur du såg på saken , lätt att bli missförstådd annars 

Anmäl
2015-06-06 09:51 #9 av: [kajmal"]1

Anmäl
2015-06-07 09:49 #10 av: _Fisken

“Observation not only disturbs what has to be measured, they produce it. We compel the electron to assume a definite position. We ourselves produce the results of the measurement.”

Otroligt intressant. Att baka ihop detta med andra idéer och påståenden/uttalanden stärker tanken på att vi lever i olika frekvenser/dimensioner och att vår verklighet är visserligen vår, men kan se helt annorlunda ut i en annan dimension. Det kanske handlar om betraktelsen?

Det leder till tankarna om att vår "död" inte är "död", utan en förflyttning till en annan verklighet. En evig resa. Är dessa aliens som kommer med UFO:s vi själva som egentligen har transformerats bara? 

Jag kan kallt konstatera att jag inte har kapacitet nog att försöka förstå detta mer. Jag kan bara plocka ihop skärvor av artiklar och det jag hört och försöka tro mig ana vad det handlar om. Jag vet inte. Intressant är det ialla fall.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.