Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2742 ggr
[Vikning a ängel]
6/5/15, 2:15 AM

Jag var med om något märkligt några dagar

Jag har varit med om någonting märkligt, jag har pratat i telefonen när det plötsligt har blivit en interferanse med vad jag tror är aliens. De låter som att de försöker säga någonting, och den andra personen som jag pratar med har också hört störningen och skojade sedan med mig att jag nog är hemsökt O_O Jag spelade inte in medelandet men jag hitade en video på nätet som lätt nästan exakt likadant som det lätt i min telefon.  Det hände flera gånger flera dagar i rad.  Vilka tror ni att det är som kanske försöker ta kontakt, för jag mins at jag tyckte det var yterst otrevligt och jag tänkte på insekter när jag hörde det.

https://www.youtube.com/watch?v=G3GBPiMfgQI

Annons:
[Vikning a ängel]
6/5/15, 2:18 AM
#1

här är ettill liknande ljud, men dessa killar är lite mera orädda. Jag försökte inte kominucera med dom.

https://www.youtube.com/watch?v=vTrottn-38E

catcult
6/5/15, 3:32 AM
#2

Jag kallar det "demonrösterna", det är verkligen skitäckligt när det händer men jag tror det är någon form av störning snarare än demoner/aliens/spöken. Jag och en nära vän brukar skämta om att det är en form av störning som kan ske när telefonen är avlyssnad, men jag vet inte om det stämmer. 😉

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[Vikning a ängel]
6/5/15, 3:54 AM
#3

Oj ja jag har haft en del 'viktiga' saker i telefonen under tiden dessa störninger skede, så det är möjligt att det kanske är avlyssning då. Facktiskt blev jag lite lättad av att höra att det var så, fast nu blir jag arg över att bli avlyssnad istället. För man inte ha något privatliv i dena världen. Men jag är i krig med systemet just nu kan man säga, och det är en del 'höga' personer som anklagas och det kan till och med gå till den grad att personen kommer att anmälas till domstol. Så det är inte alls konstigt om jag skulle vara avlysnad just nu…

[kajmal"]1
6/5/15, 6:03 AM
#4

har varit med om det i bilstereon, det är parallellvärldar som kommer in

Florrpan
6/5/15, 6:06 AM
#5

Telefonledning, vanlig koppar? Om svaret är JA, så nej, det är störningar i din ledning, väldigt vanligt.

Tro mig, kopparledningar kan bli störde av allt, vår VHS skickade störningar bakåt i elnätet till telefonskåpet och störde ut internet t.ex. Ledningar som förmultnar och koppar till dina grannar kan nudda din ledning = korsade samtal.

catcult
6/5/15, 6:18 AM
#6

#3 Jag kan förstås inte säga med 100% säkerhet att det är ett tecken på att samtalet är avlyssnat, men jag vet att det kan bli störningar på linjen när samtal avlyssnas och att myndigheterna sedan ett antal år tillbaka får lyssna på vilka samtal de vill när de vill – oavsett om brott misstänks eller ej. Det är väldigt obehagligt att tänka på och jag hoppas innerligt att folk i gemen snart inser alla nackdelar med det övervakningssamhälle vi faktiskt lever i idag och sätter ner  foten.

#5 När det hänt för mig har det handlat om mobilsamtal. Faktum är att jag aldrig upplevt något liknande under alla år jag använde vanlig telefon (gjorde mig av med den för 10 år sedan),

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Annons:
Marr
6/5/15, 6:41 AM
#7

Har varit med om att få lyssna på Rysk radio med de gamla kopparledningarna.😃

När någon oavsiktligt råkat ringa upp mig från sin mobil till min har det låtit hemskt konstigt. Det gluckar, kluckar, knarrar och bångar…eller hur jag ska uttrycka det… antar det beror på dålig täckning vid dessa tillfällen, då telefonen kanske legat i byxfickan…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Vikning a ängel]
6/5/15, 2:07 PM
#8

Nej jag har enbart  en mobiltelefon, den är också av nyaste modelen Samsung Galaxy S6 så det borde inte finnas några störningar eller liknande. Men det jag tyckte var märkligt dock var att man skulle trycka in sitt tum avtryck på mobilen när man fick den. Inte för att jag tror den skanade tumen på riktigt utan atyt det är mer en förberedning på övevakningssamhället.

Men jag vet ju inte om det är avlysning eller ej. Så jag kan ju inte med säkerhet säga hur det är, men bara det änkla att man behöver ha tumavtryck i de nya mobilerna säger ju en del om vart samhället är på väg.

Marr
6/5/15, 2:21 PM
#9

Ja du Vikning a ängel…min tumme får ingen annan mer än i ögat om dom kan med att begära. Visst är det bevakning, min tumme kan dom ta i ars..t med skarp nagel om min tumme ska med in i "spelet"…

Vad vet man som jag brukar säga…vi vanliga vet minst om man inte "fördjupar & utbildar" sig…fast oftast har man fått än mer frågor efter det och inser hur vansinnigt lite man vet…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Florrpan
6/5/15, 2:40 PM
#10

#8 Den du pratar med kan ha koppar.

Men bara för att det är störningar i nätet betyder det inte att det är "Aliens". Om något det löjligaste jag har hört.

[Vikning a ängel]
6/5/15, 2:42 PM
#11

Jo jag förstår att du inte vill sätta din tumme i någonting, så håll dig då borta från de nyare aparaterna på marknaden 😉jag har dock inte sätt några aliens säga att de är här på jorden idag. Det skulle väl vara en stor sensation i hela världen om det hände idag. Skönt att vi slap det i alla fall😃 ja ska försöka att inte ha så mycket ny teknologi någon mera, men det är ganska svårt för mobiltelefoner är ju inte gjorda för att hålla numera. Jag blir dock lite orolig över deta med FRID chipet. Ett sådant vill jag inte ha. 😕

[Vikning a ängel]
6/5/15, 2:43 PM
#12

Florrpan, man förlöjligar inte folk, om du inte tycker eller tror som jag så är det en sak, men att förlöjliga mig är inte snällt.

Gahella
6/5/15, 2:48 PM
#13

#10 Får jag påminna dig om vad sajten heter? 😉 Härinne får man tro på sådana saker…🙂

Annons:
Florrpan
6/5/15, 3:05 PM
#14

#12

Du får ursäkta mig isåfall. Men jag tycker det är en löjlig tanke helt enkelt, jag säger det ärligt och uppet och det är inte specifikt ett påhopp mot dig. Om man skulle anta att det är aliens så fort en elektrisk apparat beter sig konstig skulle man nog bli tokig. Håller du inte med?

Dra lite snabba slutsatser om vad det faktiskt kan vara (realistiskt) innan man antar att rymdvarelser från yttre rymden försöker ta kontakt med dig via mobilnätet. Notera att det finns megastora anläggningar som dygnet runt letar signaler utifrån, att din mobil skulle fånga upp dessa signaler är ganska absurt.

#13

Absolut, jag tror också på utomjordiskt liv. Men notera noga vad jag säger. Jag har inte försökt nekat till påståendet, jag ifrågasätter det mer. Menar du annars att jag måste tro på allt som skrivs utan att ifrågasätta eller debunka teorin som läggs fram?

Gahella
6/5/15, 3:27 PM
#15

#13 Absolut inte, och det gör inte jag heller i detta vida ämne 😉

Jag gick på att han kände sig förlöjligad av din kommentar som löd: Men bara för att det är störningar i nätet betyder det inte att det är "Aliens". Om något det löjligaste jag har hört.

Så om du bara håller dig till dina iakttagelser i sak, är det bara intressant att ta del av vad du har att säga om detta. 🙂

[Vikning a ängel]
6/5/15, 3:40 PM
#16

Nej jag förstår, det är bra att kunna dra slutsatser om saker och ting, men det är också så att den personen jag pratade med har sama telefon som jag. Och har alltså inte några koppar trådar i sitt nätt. Jag tror inte jag känner nästan någon längre som har en vanlig telefon. Till och med min farmor, farfar, mormor och morfar har mobiltelefoner. Men det betyder ju inte att linjen inte kan fela, men risken att gammal tecknologi skulle vara felet finns inte i min värld. Vi är ganska 'inne' i min släkt. Och många är även konspirations teoretiker.

Florrpan
6/5/15, 3:43 PM
#17

#15 Ber som sagt om ursäkt för att jag skrev det rakt ut. Det förändrar dock inte vad jag tänker om saken. Synd att han ska ta åt sig för att JAG tycker det är en löjlig tanke.

Ett tips är att, innan man säger "jag tror det är aliens", så gör man en liten utredning om vart störningarna kan komma ifrån.

Om jag kollat på TV, det blev störningar och jag hörde konstiga ljud, för att jag sedan utbrister "Det är nog aliens", då hade alla i tv-rummet kallat det löjligt. Det är det jag menade med "löjligt". Hoppas ni ser min poäng och att jag inte menade "löjligt" på ett illa menat sätt mot någon, helt enkelt min första reaktion på påståendet.

[Vikning a ängel]
6/5/15, 3:56 PM
#18

Jag tänker lämna deta och gå vidare med den existerande diskussionen, om du tycker att dena diskussion är larvig så tycker jag helt änkelt att du slutar att delta i den.

Gahella
6/5/15, 3:56 PM
#19

#17 Helt okej förklaring, tycker jag 👍

Florrpan
6/5/15, 4:00 PM
#20

#18 Det har jag inte heller sagt. Är det ingen som läser vad jag skriver? Jag har ju även lagt fram flera förslag på VAD det kan vara, men du verkar bara ta till dig en del av det jag skriver.

Först och främst får vi forska i problemet innan vi kommer fram till en slutsats. Sitter just nu och forskar i om S6:an har några rapporterade problem med samtal och störningar(båda har en S6??). Annars kan det vara telefonätet hos operatören som krånglar. Vilken operatör använder du?

Jag tror dock inte vi kommer någon stans med detta. Jag är starkt emot tanken att utomjordingar skulle försöka ta kontakt med oss i vårt eget telefonnät i Sverige, det finns väl bra smidigare sätt att ta kontakt med oss?

Annons:
[Vikning a ängel]
6/5/15, 4:03 PM
#21

Vad snällt av dig att du kollar upp vora telefon nätt, ja båda har S6or, jag har tele2 och hon har telenor, så det är olika operatörer. Nej om man ska tänka realistiskt så tycker inte jag häller igentligen att det kkänns som att det skulle finnas några aliens i telefon nätet i sverige. Men det var min första tanke och jag kände att jag ville kolla upp vad folk trode om saken och då fick jag en massa förslag.

Jag är en kvinna med och jag tycker att vi ska kunna ha en diskussion även om den råkade spåra ur lite. Jag fick även en bra förklaring från dig om vad du tänkte när du skrev larvig, vilket jag inte han se innan jag skickde föra medelandet. En hel diskussion ska inte behöva bli förstörd pga ett missförstånd. Jag missförstog dig och om man reder ut saken så ska det gå att ha en fult vanlig disusion igen. Vi kommer troligen att möta varandra i trådar igen i framtiden och då går det inte att man känner ag mot någon, då kommer diskussionerna alltid att vara jobbiga att ha. Så jag väljer att lägga det bakom mig.

Florrpan
6/5/15, 4:07 PM
#22

#21 vad menar du nu?

[Vikning a ängel]
6/5/15, 4:10 PM
#23

jag skrev om medelandet som jag skickade i den rutan ;)

[kajmal"]1
6/5/15, 4:12 PM
#24

#4  var med om röster och telefonsamtal i min bilstereo,  stereon var från ca 1995

[kajmal"]1
6/5/15, 4:14 PM
#25

citat från min bok……………Jag kör min bil, en av mina nattliga turer. Jag har en cd-skiva i stereon. Det kommer in röster i stereon, det rings flera olika samtal och folk samtalar medan skivan går. De ord jag minns är ”perrongen” och ”Vällingby”. Jag åker och vänder. När jag åker hemåt går dörren upp och något eller någon tar tag i ratten och vrider bilen mot vägkanten. Efter någons sorts brottning om kontroll över ratten får jag igen dörren och lyckas rätta upp bilen.

Gahella
6/5/15, 5:29 PM
#26

Fint att ni gör vad ni kan för att reda ut missförstånden.

 "23 Vad som är bra då att man skriver dit ett "Edit" så vet folk att du lagt till eller ändrat något, men det är nästan bättre att skriva det i en ny kommentarsruta för att slippa missförstånd av denna typ. Ett förslag bara 🙂

[Vikning a ängel]
6/5/15, 5:40 PM
#27

Okej tack då vet jag till nästa gång att jag skriver edit om jag ändrar medelanden ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: