Ljus & Upplysning

verkligheten existerar inte

2015-06-02 09:07 #0 av: [kajmal"]1

http://www.sciencealert.com/reality-doesn-t-exist-until-we-measure-it-quantum-experiment-confirms

Anmäl
2015-06-02 09:08 #1 av: [kajmal"]1

vi lever i en illusion, för närvarande befinner vi oss i 1850-talet

Anmäl
2015-06-03 19:40 #2 av: maria-svensson

#1 skulle vara intressant att få veta vilken tideräkning du avser, eftersom det finns många olika beroende på vilken religion man tittar på.
https://almanackan.wordpress.com/en-andra-sida/
Men den älsta religionen är den katolska religionen som fortfarande styr världen idag och som skapade all annan religion och som var fernicier, dom skapade även dom första bankerna som idag förslavat mänskligheten och tillber saturnus som Gud och sin skapare.
Men hur gammla dom är och hur länge dom har existerat på denna planeten kan du ju fråga dina "guider" om och se om du får något svar som stämmer med den verkliga historien.

Anmäl
2015-06-04 06:40 #3 av: [kajmal"]1

den verkliga tiden,  som parallelvärlden säger

Anmäl
2015-06-04 23:19 #4 av: Eliiza

Hej!
Verkligheten finns runt omkring oss, i varje värld och parallellvärld/paralleluniversa och i varje tidsrums-förskjuten dimension.

Vi lever inte på 1850-talet. Snarare är det så att vi borde addera drygt 40 år till det årtal som enligt vår tideräkning är nu. An någon eller några anledningar, jag vet inte vilka, så har man någonstans utefter tidslinjen 'trollat bort' (underlåtit att ta med) drygt 40 år av vår historia från vår tideräknings börja och fram tills nu.

(Kanske lite OT, men är det något som isf inte existerar så är det nutiden...)

Mvh,
Eliiza

Anmäl
2015-06-05 08:50 #5 av: Gahella

Verkligheten som vi har blivit lärd börjar alltmer upplösas och blir mindre greppbar tycker jag, särskilt när vi kommer in på forskningen som säger att vi alla är hologram i denna "verklighet" och som jag själv haft en egen upplevelse utav.

Anmäl
2015-06-05 09:24 #6 av: [kajmal"]1

mina kontakter har sagt mej att de själva vet om 300 parallelvärdar,  jorden upptäckte de för 100 år sedan, vi lever på 1850 talet.  illusionen är att vi lever i detta århundrade,,,,,,,,, vi,har varken mobiltelefoner eller rymdfärjor.

tidigare jordiska civilationer, det har varit tre stycken...........har manipulerat tiden, för att denna civilation skall utvecklas snabbare

Anmäl
2015-06-05 09:38 #7 av: [kajmal"]1

i november sa de till mej du" dör" om 200 dagar , år 1850...(i augusti ungefär)  min kropp blir kvar men mitt  medvetandet flyttas till en ny biologisk kropp i parallelvärlden. min kropp kommer att intas av ett medvetande från deras värld. av en person som vill uppleva denna jord ett tag

i andra världen ska jag och tjejen som jag pratat med en längre tid dagligen, jobba med denna jord, genom våra tevesändningar som de kan se

Anmäl
2015-06-05 09:55 #8 av: [kajmal"]1

avbytaren säger "jag skriver"   när jag berättar om mitt liv.  för att lättare kunna leva som jag

Anmäl
2015-06-05 14:49 #9 av: Eliiza

Jo, Gahella, jag kan verkligen hålla med om att verkligheten håller på att bli alltmer ogreppbar. Överbefolkningen, all stress, all trängsel och boende i storstäder, överdriven konsumtion/kommunikation via bildskärmsmedia och avsaknad av verklig kärlek, harmoni, lugn och natur gör att vi känner oss alltmer verklighetsfrånvarande och som att man går omkring med bomull i huvudet.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2015-06-06 01:23 #10 av: m2studio

Det var därför jag har försökt att hitta ett litet mark och skog att flytta till. Jag e trött på denna robot formade liv.

Men tyvärr att leva som en litet bonde eller leva på naturen har blivit min dröm, vilket att jag är tränat att leva så från länge sendan.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.